Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Helmi 25, 2020 11:25 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 80 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Loka 12, 2014 8:04 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Aloitetaan uusi projekti, viime talven bemarin caferacer projektin innoittamana.
Tarkoitus muokata vanhasta ilma gessusta street tai flat tracker, joka olisi kevyt,
helppo ajettava niin hiekalla, poluilla ja kaupungissakin ja vielä hyvän näköinen.

Lähtökohtana on Wolfin vanha sivuvaunulla varustettu -93 mallin ParisDakar.
Sivuvaunu oli rekisteröity kahdelle, mutta ei sinne kahta isompaa muksuakaan mahtunut,
joten irrotin vaunu ja sille löytyi jo uusi omistajakin.
Pyörän kunto on melkoisen heikko, kun sillä on ajettu talvisinkin suolatuilla etelän teillä,
joten kaikki menee purkuun, hiekka- tai lasikuulapuhallukseen ja pulverimaalaukseen.

Ohessa kuva lähtötilanteesta.

AeroR


Liitteet:
DSC_0382pieni.jpg
DSC_0382pieni.jpg [ 148.32 KiB | Katsottu 9083 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 12, 2014 8:08 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Jatkuu:

Irrotin sivuvaunun kesällä ja testailin pyörää jonkun tuhannen verran.

Yllättävän hyvin pelasi ja oli hyvä ajaakin, vaikka jousitus oli äärimmäisen jäykkä,
johtuen sivarin säädöistä. Välillä tuntui ettei sitä kannata paljon muuttaakaan,
mutta koska pyörän kunto oli niin heikko, niin aloitetaan.

Ohessa kuva singlenä.

AeroR


Liitteet:
DSC_0784pieni.jpg
DSC_0784pieni.jpg [ 199.76 KiB | Katsottu 9076 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 12, 2014 8:13 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Jatkuu:

Sitten alkoi pähkäily, mitä sille oikeasti pitäisi tehdä.

Ekana hankin pienemmän tankin, jonka jo kunnostinkin, paitsi ulkopuolen maalaus
vielä avoinna.
Toiseksi tuli hankittua uuteen penkkiin tarvittava geeli eli hevosen satulan alle
tarkoitettu geeliromaani, ????. Onko kellään kokemusta vastaavasta, toimiiko ?

Ohessa pari valokuvaa.

AeroR


Liitteet:
DSC_0786pieni.jpg
DSC_0786pieni.jpg [ 208.47 KiB | Katsottu 9070 kertaa ]
DSC_0843pieni.jpg
DSC_0843pieni.jpg [ 242.55 KiB | Katsottu 9070 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 12, 2014 8:16 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Jatkuu:

Tänään kerkesin taas hieman tallille ja sain purettua pyörää lisää ja
sovittelin uuden pienemmän akun telineen ja sommittelin jo hieman uutta takahäkkiä.

Ohessa valokuva päivän askareista.

AeroR


Liitteet:
DSC_0846pieni.jpg
DSC_0846pieni.jpg [ 229.83 KiB | Katsottu 9066 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 12, 2014 8:43 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Jatkuu:

Pientä pohdintaa mitä ja kuinka.

Eniten huolettaa vanteet, meinasin puhaltaa kehät ja navat, polttomaalata mustaksi
ja sitten pinnata rosteri pinnoilla ja nipoilla uudestaan. Onnistuuko ?

Etujarru pitää päivittää, ehkäpä 320 mm sarjalla, mistä löytyis edullinen ja toimiva ?

Takaiskari on aivan älyttömän jäykkä sivuvaunukäyttöön tehty Koni, joten se menee
uusiksi, meinasin Wilbersiä ?

Etupäähän ajattelin vaihtaa uudet progressiiviset jouset ja jäykemmät öljyt esi. 10 + 15W ?

Uusi takahäkki on rosterista ja siihen pienet/kevyet laukkuraudat kiinteesti esin Ortliebin laukuille.

Pakoputkisto tehtävä kokonaan uusiksi, alkuperäinen kypsynyt suolakylvyssä totaalisesti.
Pystyn töissä taivuttamaan 38mm meijeriputkea ja osa putkesta tulee valmiilla meijerikäyrillä.
Äänenvaimentimen teen uusiksi ja jätän sen sillai alas että pehmeät laukut sopii yläpuolelle.

Lokarit ilmeisesti alumiinista tai rosterista.

Mittaristoksi haluaisin Acewellin uutuuden, mutta hinta hieman hirvittää.

Valaisimeksi tulee joku normi H4, jos sais sähköt mahtuun kuupan sisälle.

Nyt saa arvostella, neuvoa tai tarjota jotain sopivia osia.

AeroR


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 13, 2014 7:28 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 611
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Asiallinen peli tulossa!

Jotain samanhenkistä suunnittelin itsekkin tekeväni r100gs pyörästäni, mutta nettiä selaillessani satuin näkemään kuvia BD kisapeleistä ja siitähän se mopo lähtikin sitten käsistä.

Hyvän tankin olet projektiin valinnut, sopii hyvin.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 13, 2014 10:12 pm 

Liittynyt: Ke Huhti 09, 2014 2:34 pm
Viestit: 68
Paikkakunta: Hyvinkää
Pyörä: cb350/nx650/busa/blade/bmw r65
Komea laite tulossa... Mulla on myös ylimääräisenä tuommoinen tankki. Jäi ylimääräiseksi vaimon pelistä.

_________________
Luisu's Garage
LuisuPaint
KöythätRytärit


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 03, 2014 8:05 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Hieman päivitystä, vaikka projekti ei aivan mahdottomasti ole edennytkään,
mutta kaasarit purettu, pesty ultraääniperurissa, kaikki tiivisteet vaihdettu ja
koottu odottamaan kevättä. Takahäkki melkein valmiina, mutta viimeistellään
vasta kun uudet lokarit saapuu, muutoinkin eniten aikaa mennyt osien etsimiseen
ja tilaamiseen.

Pakoputken osat saapuneet ja hieman jo osia soviteltu ja jo kevyesti silloitettu
sovitusta varten. Onko kellään kokemusta TriClampin käytöstä pakoputkessa,
mikä olisi sopiva tiiviste materiaali ? Vakio "O-rengas" taitaa kärvähtää.

AeroR


Liitteet:
DSC_0890pieni.jpg
DSC_0890pieni.jpg [ 167.76 KiB | Katsottu 8174 kertaa ]
DSC_0889pieni.jpg
DSC_0889pieni.jpg [ 180.06 KiB | Katsottu 8174 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 03, 2014 10:04 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1858
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Ei ole kokemusta noin teollisen näkösistä pakarin liittimistä, mutta laittasin kuparirinkulat o-rinkuloitten tilalle. Jos ei saa kaupasta niin ottaa sorvista. Jollain hassulla tavalla pidän noista.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 04, 2014 8:54 am 

Liittynyt: Ti Tammi 07, 2014 4:05 pm
Viestit: 22
Pyörä: kawa kle
Kyllä o-renkaat kestää kunhan käytät viton-tyyppisiä,nbr kumi ei kestä se kovettuu ja hapertuu.
Viton o-renkaita käytetään myös ktm 350/300cc 2t pyörien putken tiivistyksessä sylinteriin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 04, 2014 10:23 am 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Terve,

TC-liitokseen löytyy ihan vakiona NBR, silikoni, Viton yms.,
mutta max lämpötila on 250 astetta, joka ei käsittääkseni riitä
pakoputkessa. Meinasin kokeilla jotan grafiittilevytiivistettä, josta
leikkaamalla sopiva rengas voisi toimia.

Tutkitaan

AeroR


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 04, 2014 10:40 am 

Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
Viestit: 770
Paikkakunta: Enontekiö
Pyörä: 540Exc/1400Zzr/60Yz
Kaikennäköset "terveyshihhulit" kun on noi asbestinauhojen käytön kieltäneet, kokeilis sitä samaa nauhaa mitä on uuninluukuissa tai sitten sopivan isoa kuparirengasta tai voipihan tuonne askarrella paksusta tinalangastakin tiivarin.

Yks vielä, eli änkkärin naruvillasta askarteleen ja punomaan sopivaa.

Sen tiiän jo kokemuksesta ettei palokitti ainakaan kestä mutta entäs vanhan ajan GumGum, vai saako tuotakaan enää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2014 9:56 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Tänään saapui iskarit, toinen tähän gessuun ja toinen caferaceriin.
Pojat tehtaalla (taisi olla Arska) taikoi putket kurville, putki on 38*2.0 rosteriputki
ja ihan nätisti taipui mallien mukaan.
Kerkesin jo alustavasti sovitellakin ja hyvin sopi.

Kyllä tää tästä.

AeroR


Liitteet:
DSC_0897pieni.jpg
DSC_0897pieni.jpg [ 172.93 KiB | Katsottu 7530 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2014 5:18 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
No nyt on sekin kokeiltu, ensimmäinen tee-se-itse rosterista
pakoputki valmiina tai ainakin melkein.
Kannake pitää vielä suunnitella niin että äänenvaimentimen
voi laitta ala-asentoon tai nostaa "sporttisesti" ylös.

Käyntiin en kokeillut, joten äänistä en osaa sanoa kuinka kovat,
mutta hillitään niitä sitten huilulla.

AeroR


Liitteet:
DSC_0903pieni.jpg
DSC_0903pieni.jpg [ 240.24 KiB | Katsottu 7396 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 17, 2014 10:30 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Hetki tänäänkin verstaalla. Takahäkki viimeistelty hitsauksien osalta,
laitoin pienet kiinteät tuet pehmeille laukuille.
Tarkoitus on tehdä 2 erilaista satulaa single ja tupla, sovittelin jo pidempää
mallia, runko tulee vesivanerista, pehmuste judosalin tatamista.
Omaan silmään näyttää hieman liian pitkältä ?

Lisäksi olisi kysymys, onko monella kokemusta ohjausiskarin asennuksesta
gessuun. Löytyis ylimääräisenä WP:n ohjausiskari, jolle jo hieman paikkaakin etsiskelin,
tankin päällekin sitä sovittelin, mutta taitaa tulla ahdasta, ainakin tankkilaukun kanssa.
Missäs muilla se on ?

AeroR


Liitteet:
DSC_0905pieni.jpg
DSC_0905pieni.jpg [ 187.81 KiB | Katsottu 7178 kertaa ]
DSC_0904pieni.jpg
DSC_0904pieni.jpg [ 221.4 KiB | Katsottu 7178 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 80 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com