Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Kesä 06, 2020 8:18 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 149 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: honda XRV 750 Rally projekti
ViestiLähetetty: Su Maalis 08, 2015 4:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Viestit: 516
Paikkakunta: Päijät-Häme
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Aletaanpa tekemään jonkinlaista projekti-infoa tännekkin.
Eli kaikki alkoi ajatuksesta tehdä, jotain muuta kuin KTM:n rallimopo jollaisen jo yhden omisti ja jolla kisaakin kokeiltu. Tavanomaisesti keveys on toivottua ralli ja muissa rypemistouhuissa, mutta voihan sitä harrastusmielessä asioita tehdä toisinkin. Eli tehdään vaihteeksi vanhanliiton möhköpeli.
Aihiona 51tkm ajeltu -98 rd07. Lähtökohtana pelkkä runko ja moottori. Kaikki muut osat laitettu kiertoon niitä tarvitseville. Rakentaminen aloitettiin siitä tärkeimmästä eli alustasta. Tällähetkellä asennettuna WP48 keula rallitouhuihin tehtynä kokeneen ammattimiehen toimesta. Taakse asennettuna KTM rally factoryn WP takaiskari AT:lle tehtynä ja säädettynä. Takaiskarin kanssa sattui käymään uskomaton tuuri, koska näitä tehdastiimin iskareita ei yleensä kukaan saa vaan ne puretaan kisan jälkeen pyöristä. Nyt sellainen sattui sopivasti löytymään iskarigurun kätköistä :D Seuraavana vuorossa takavanteen päivitys, jonka jälkeen vuorossa, tankit, katteet, penkki, ohjausiskari, putkisto, ymymymym... mutta niistä tuonnempana ja kuvia perästä.


Viimeksi muokannut mti päivämäärä Ti Maalis 10, 2015 9:37 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2015 5:51 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Viestit: 847
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tenere 700
Seurataan mielenkiinnolla!

_________________
"Eternally, unavoidably, eventually, all paths will lead to the cemetery." Sentenced

"Breathing doesn't keep the flame alive in us." Insomnium

”Älykäs pääsee pinteestä, johon viisas edes koskaan joudu ei.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2015 6:02 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7599
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Kyllä, nyt kuulostaa aika eksoottiselta värkiltä. Kansa vaatii kuvia projektista :)

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2015 6:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Viestit: 516
Paikkakunta: Päijät-Häme
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Siinä alkuun joitain olemassa olevia kuvia. Lisää tulossa.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: WP
IMG_20150309_104228.jpg
IMG_20150309_104228.jpg [ 374.2 KiB | Katsottu 11261 kertaa ]
Tiedoston kommentti: WP
IMG_20150309_104241.jpg
IMG_20150309_104241.jpg [ 378.66 KiB | Katsottu 11261 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Aihio
IMG_20150309_110834.JPG
IMG_20150309_110834.JPG [ 490.54 KiB | Katsottu 11261 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2015 8:54 pm 

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Kellokoski
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Omaani meinasin talven aikana istuttaa vanhan kotkan keulan ja taakse toinen swingi ja keppi mut jäi kun tuli työttömyys :x
Ens talvena sit

_________________
Yksinäinen Susi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 10, 2015 9:42 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Viestit: 516
Paikkakunta: Päijät-Häme
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Briteistä ja Saksanmaalta osatilauksia odotellessa lähti Arrowin putkisto putkipajalle modattavaksi rallitouhuihin sopivammaksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 12, 2015 2:55 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Viestit: 516
Paikkakunta: Päijät-Häme
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
osia odotellessa :roll:


Liitteet:
Tiedoston kommentti: wp:t
IMG_20150312_134529.jpg
IMG_20150312_134529.jpg [ 478.25 KiB | Katsottu 10678 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 14, 2015 9:39 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Tätä olikin kuulemma työkaveri käynyt kattomassa siellä teillä työreissulla ollessaan.

Hyvältä näyttää. Meinasitko antaa tuolle takakatteelle rälläkkää vai pidätkö sen alkuperäisenä? Siitä lähtee varmaan pari kiloa leikkemällä isompi rakenteita pois jos Rally Raidissa on tarkoitus tuota käyttää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 15, 2015 12:25 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Viestit: 516
Paikkakunta: Päijät-Häme
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Juu niin kävi :)

Öö...tarkoitatko takakatetta, takalokasuojaa vaiko takarunkoa. Takarunkoa lyhentämällä ja sitä myöten katteita muokkaamalla saa kyllä sen pari kiloa pois. Takalokarikompleksi tulee muuttumaan ja takatankeille varaus, mutta runkoa en aio alkaa pilkkomaan. Kuten kirjoittelin tuossa alussa niin tarkootus rakentaa vanhan liiton möhkö ja säilyttää uusista katteista ja alustasta ym. lukuunottamatta alkuperäinen muoto. Ei mitään "protoa" :) Ja juu rallia vartenhan tätä rakennetaan. Ei huvikseen viiti lompakkoa keventää :D


Viimeksi muokannut mti päivämäärä Su Maalis 15, 2015 11:44 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 15, 2015 1:54 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
mti kirjoitti:
Juu niin kävi :)

Öö...tarkoitatko takakatetta, takalokasuojaa vaiko takarunkoa. Takarunkoa lyhentämällä ja sitä myöten katteita muokkaamalla saa kyllä sen pari kiloa pois. Takalokarikompleksi tulee muuttumaan ja takatankeille varaus, mutta runkoa en aio alkaa pilkkomaan. Kuten kirjoittelin tuossa alussa niin tarkootus rakentaa vanhan liiton möhkö ja säilyttää uusista katteista ja alustasta ym. lukuunottamatta alkuperäinen muoto. Ei mitään "konseptia" :) Ja juu rallia vartenhan tätä rakennetaan. Ei huvikseen viiti lompakkoa keventää :D


Joo siis tuota takaosaa/takarunkoa jossa on on sitten penkki ym kiinni meinasin. Se on aika järeää tekoa originaalina.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 15, 2015 11:48 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Viestit: 516
Paikkakunta: Päijät-Häme
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Katteet ym. tulee Saksanmaalta kun en ihan satasella luota noihin Italiaanojen tuotoksiin ja mielestäni Saksaleisten tekeleet näyttää paremmilta. Tietysti ite jos tekis ni tulis just sellaset ku sattuu tulemaan, mutta meikäläinen jotenkin karsastaa noita lasikuotuhommi kun niitä joskus tuli räpellettyä. :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 15, 2015 2:57 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
mti kirjoitti:
Katteet ym. tulee Saksanmaalta kun en ihan satasella luota noihin Italiaanojen tuotoksiin ja mielestäni Saksaleisten tekeleet näyttää paremmilta. Tietysti ite jos tekis ni tulis just sellaset ku sattuu tulemaan, mutta meikäläinen jotenkin karsastaa noita lasikuotuhommi kun niitä joskus tuli räpellettyä. :D

Africa Queensilta?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 15, 2015 7:14 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Viestit: 516
Paikkakunta: Päijät-Häme
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Sieltäpä sieltä. Kate on vähän pelkisteympi, siromman näköinen ja korkeampi etualaosastaan (eli alakolmion kohdalla nousee ylemmäs) verrattuna boanon katteisiin joissa ilmanottoröörit sivulla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 15, 2015 7:49 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
mti kirjoitti:
Sieltäpä sieltä. Kate on vähän pelkisteympi, siromman näköinen ja korkeampi etualaosastaan (eli alakolmion kohdalla nousee ylemmäs) verrattuna boanon katteisiin joissa ilmanottoröörit sivulla.

Joo joskus kattelin kanssa niitä Africa Queensin katteita mutta kun on tuo Boano nyt niin en jaksa alkaa toisia laittamaan. Niillä on ihan näppärän näköisiä muutamia. Tosin täytyy sanoa että jos AT:hen osia tilaan niin pyrin käyttämään tuota Rugged Roadsia. Itselle jäi vähän huono maku tuosta Africa Queensin asiakaspalvelusta. Jotain häslinkiä siinä tilauksessa oli tai oliko sitten jotain sellasta että oli väärä osa tms. Saattoi johtua kielimuuristakin tms.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 16, 2015 1:36 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Viestit: 516
Paikkakunta: Päijät-Häme
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Tankitkin oli aluksi suunnitelmissa hankkia AQ:lta, mutta päässä on visio alumiinisista erillistankeista eteen. Tilavuus yht. 15-20l ja taakse 10-15l. Näin saa painojakaumaa paremmaksi. Katsotaan saadaanko "ralliseppä" innostumaan tankkiprojektista... :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 149 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com