Erakon xtz750 -90
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
- Pyörä: xtz750 -90
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: Erakon xtz750 -90
nonii, jonkinlainen välietappi saavutettu, yamaha omilla tassuillaan.. Takapyörän laakerit tuli vaihdettua.Tosin ketjurataspakettia ei ole joten joutuu ottaan vielä irti.Etupyörän laakerit menee
tilaukseen seuraavasta tilistä joten sekin lähtee vielä irti. Saipahan puuhapaikan lakaistua ja huoltotelineen heitettyä pois sisältä.
sisäkumituksiakin tarttee kaavailla sitte joskus myöhemmin..
-vk-
tilaukseen seuraavasta tilistä joten sekin lähtee vielä irti. Saipahan puuhapaikan lakaistua ja huoltotelineen heitettyä pois sisältä.
sisäkumituksiakin tarttee kaavailla sitte joskus myöhemmin..
-vk-
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
- Pyörä: xtz750 -90
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: Erakon xtz750 -90
Vähän taas jotain edistystä. mm. Venttiilinvälykset ok ja jako paikoillaan.
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
- Pyörä: xtz750 -90
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: Erakon xtz750 -90
Vaihteeksi taas pieniä löydöksiä. Flektin piuha ei oo hetkeen ollu kiinni. toinenkin jäi käsiin ku vähän kosketti.
Viilalla sai juotettavat kohtiot näkyviin.
Samalla suunnalla oleva ylävesiputki. Selvisi miksi purkaessa oli kannen päässä kauhee klöntti tiivistemassaa.
Putki otti kiinni venttiilikoppaan sekä runkoputkeen. Kai se jostain tuosta kuuluu mennä.
Viilalla sai juotettavat kohtiot näkyviin.
Samalla suunnalla oleva ylävesiputki. Selvisi miksi purkaessa oli kannen päässä kauhee klöntti tiivistemassaa.
Putki otti kiinni venttiilikoppaan sekä runkoputkeen. Kai se jostain tuosta kuuluu mennä.
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
- Pyörä: xtz750 -90
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: Erakon xtz750 -90
tuosa vähän pähkinyt että kun kohtapuoliin tilailen ketjut + rattaat niin pitäskö hammaslukua muuttaa. Käyttö tulee olemaan
reissamisessa pohjoisessa joten olisko harvempi välitys järkevää heti alkuunsa. Jos vaikka eteen yksi hammas enempi tjs. Saattais
normiketjutkin riittää.
reissamisessa pohjoisessa joten olisko harvempi välitys järkevää heti alkuunsa. Jos vaikka eteen yksi hammas enempi tjs. Saattais
normiketjutkin riittää.
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
- Pyörä: xtz750 -90
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: Erakon xtz750 -90
Pikku hankinnat aamutuimaan. Tarvikelaakerit ketjunohjainrulliin. Alkuperäiset on jotain zz809 joissa on keskiholkissa olake tai siis normaalia leveämpi.
Täytyy ihmetellä tuommoset "normaalit" tilalle.
H4 pistokkeet, olemassa olevat on aika haperoa kauraa.
-vk-
Täytyy ihmetellä tuommoset "normaalit" tilalle.
H4 pistokkeet, olemassa olevat on aika haperoa kauraa.
-vk-
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Erakon xtz750 -90
Kuinka kovaa sä oikein meinaat ajella
Muistaakseni tuo oli vakioväleilläkin sellane et joutu nelosel tiputtaan kasikympin alueella jos vauhti vähän hiipus.
Muistaakseni tuo oli vakioväleilläkin sellane et joutu nelosel tiputtaan kasikympin alueella jos vauhti vähän hiipus.
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
- Pyörä: Yamaha TT600R
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Erakon xtz750 -90
Komppaan ttt:tä tässä. Vakiovälityksin 5. vaihde on käyttökelponen +80 nopeuksissa.t.t.tammi kirjoitti:Kuinka kovaa sä oikein meinaat ajella
Muistaakseni tuo oli vakioväleilläkin sellane et joutu nelosel tiputtaan kasikympin alueella jos vauhti vähän hiipus.
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
- Pyörä: xtz750 -90
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: Erakon xtz750 -90
no ei sillee kovaa mutta jos ajattelee vaikka 1000km siirtymää kotoa Utsjoelle maantietä niin omasta mielestä
matalat kierrokset satasen nopeudella olis ihan jees mikäli vaihtehtona on ns. viimeisiä kiljuva kone jota joutuu sen pari viikkoa
kuuntelemaan ku kesälomareissua suorittaa. Tämä nyt oli karrikoitua tekstiä eli liioiteltua, mutta ajatus varmaan käy selväksi.
Nykypyörällä(kyykky) päiväsiirtymät on max 700km jonka jälkeen ajelu ei enää ole "niin kivaa" (=ajoasento jne). Tarkoitus olis tästä
tenerestä rakentaa pyörä jolla "miellyttävät" päiväsiirtymät olis pidempiä.Tähän päiväsiirtymän miellyttävyyteen löyhästi liittyy
koneääni. Joskin tässä teneressä se nyt ei ole mikään ongelma mutta täsä kohtaa ku tilaa ketjut ja rattaat niin hampaan muutos kävi mielessä.
Koejaolenkistä alkaa oleen 2 vuotta joten ei tarkkaa muistikuvaa enää ole että kuinka kovaa se ny mylvi ku "vähän" kokeili.
Itteä ei haittaisi ollenkaan jos pyörällä vois vetäistä 1500km päivässä 2 viikkoa putkeen joka päivä ja koko ajan olis kiva ajella.
-vk-
edit: off topic
tuli mieleen että koeajo lenkit oli tuommosia.Mikäli videot jaksaa avata ja katella niin äänet kannattaa laittaa hiljemmälle ku ei ollut mikki
teipattuna eikä videoista ääntä muokattu. Pari tylsää pätkää tästä lähimaastosta. toisessa kamera sojottaa vähän ylös ku sai osumaa.
https://www.youtube.com/watch?v=0CY4iCT1R0Q
https://www.youtube.com/watch?v=RdXjuFXa_Xw
Ja reissaaminen tulisi olemaan tämän tapaista mutta myös soralla.eli pienempiä teitä.Eli ei mitään suolla möyrimistä tai puihin kiipeilyä.
https://www.youtube.com/watch?v=04UgdvtQAA4
matalat kierrokset satasen nopeudella olis ihan jees mikäli vaihtehtona on ns. viimeisiä kiljuva kone jota joutuu sen pari viikkoa
kuuntelemaan ku kesälomareissua suorittaa. Tämä nyt oli karrikoitua tekstiä eli liioiteltua, mutta ajatus varmaan käy selväksi.
Nykypyörällä(kyykky) päiväsiirtymät on max 700km jonka jälkeen ajelu ei enää ole "niin kivaa" (=ajoasento jne). Tarkoitus olis tästä
tenerestä rakentaa pyörä jolla "miellyttävät" päiväsiirtymät olis pidempiä.Tähän päiväsiirtymän miellyttävyyteen löyhästi liittyy
koneääni. Joskin tässä teneressä se nyt ei ole mikään ongelma mutta täsä kohtaa ku tilaa ketjut ja rattaat niin hampaan muutos kävi mielessä.
Koejaolenkistä alkaa oleen 2 vuotta joten ei tarkkaa muistikuvaa enää ole että kuinka kovaa se ny mylvi ku "vähän" kokeili.
Itteä ei haittaisi ollenkaan jos pyörällä vois vetäistä 1500km päivässä 2 viikkoa putkeen joka päivä ja koko ajan olis kiva ajella.
-vk-
edit: off topic
tuli mieleen että koeajo lenkit oli tuommosia.Mikäli videot jaksaa avata ja katella niin äänet kannattaa laittaa hiljemmälle ku ei ollut mikki
teipattuna eikä videoista ääntä muokattu. Pari tylsää pätkää tästä lähimaastosta. toisessa kamera sojottaa vähän ylös ku sai osumaa.
https://www.youtube.com/watch?v=0CY4iCT1R0Q
https://www.youtube.com/watch?v=RdXjuFXa_Xw
Ja reissaaminen tulisi olemaan tämän tapaista mutta myös soralla.eli pienempiä teitä.Eli ei mitään suolla möyrimistä tai puihin kiipeilyä.
https://www.youtube.com/watch?v=04UgdvtQAA4
Re: Erakon xtz750 -90
Ite lähtisin rohkeasti kokeilemaan eteen yhtä lisäpiikkiä. Kesärajoituksilla pitkäämatkaa luultavasti aika hyvä. Ostat molemmat ja vaihdat jos ei miellytä.
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
- Pyörä: xtz750 -90
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: Erakon xtz750 -90
Vuorovapaat alkoi eli pari päivää aikaa taas harrastaa. Penkinpäällinen, Ketjut+vakiorattaat tuli tilattua ja etupyöränlaakerit.
Eilen tuli puuhasteltua ketjuohjairullat jonkinmoiseen kuntoon. Vanhat ei juurikaan pyöriny kun oli laakerinsuojat irronneet.
Nyte nuo pyörii vielä pari päivää mopon sammuttamisen jälkeen..
Liimasin ulkokehät kumilokeroon kinni ku oli niin väljät. Pultit piti vasaroida isommaksi että kiinnittyi napakasti.
Eilen tuli puuhasteltua ketjuohjairullat jonkinmoiseen kuntoon. Vanhat ei juurikaan pyöriny kun oli laakerinsuojat irronneet.
Nyte nuo pyörii vielä pari päivää mopon sammuttamisen jälkeen..
Liimasin ulkokehät kumilokeroon kinni ku oli niin väljät. Pultit piti vasaroida isommaksi että kiinnittyi napakasti.
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
- Pyörä: xtz750 -90
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: Erakon xtz750 -90
tuli kärrättyä mopedi pihalle ku lorotin sielä öljyt koneeseen. ei uskaltanu täälä kämpässä laitella.
Kokeilin vähän auton akusta vedellä piuhojakin ja starttailla. Osaksi sen vuoksi että saa öljyn kiertämään.
Yhtäkkiä näyttäis että on kipinä hukassa. Tosin maadoituspiuhoja oli irti vaikkakin kytkin ne hyppyjohdoilla yhteen ja runkoon.
kärräsin vehkeen takasin sisälle että saa huomenna keskittyä sähköihin. Tuli samalla kokeiltua että mahtuuko ovesta ohjaustanko paikallaan.
-vk-
Kokeilin vähän auton akusta vedellä piuhojakin ja starttailla. Osaksi sen vuoksi että saa öljyn kiertämään.
Yhtäkkiä näyttäis että on kipinä hukassa. Tosin maadoituspiuhoja oli irti vaikkakin kytkin ne hyppyjohdoilla yhteen ja runkoon.
kärräsin vehkeen takasin sisälle että saa huomenna keskittyä sähköihin. Tuli samalla kokeiltua että mahtuuko ovesta ohjaustanko paikallaan.
-vk-
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
- Pyörä: xtz750 -90
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: Erakon xtz750 -90
Josain vaiheessa viikolla tuli puuhasteltua vaihteenvalitsimen välitanko uusiksi ku ei yhtäkkiä löytynyt niveltä vasenkätisellä kierteellä.
Tanko on jonku auton takaluukun kaasujousen pää. Saa ny olla tuommonen toistaiseksi.Säätö tosin on kierroksen kerrallaan. ebayssa näyttää
olevan vasenkätisellä kierteellä olevia niveliä joten varmaan tulee vielä alkuperäinen joskus.
-vk-
Tanko on jonku auton takaluukun kaasujousen pää. Saa ny olla tuommonen toistaiseksi.Säätö tosin on kierroksen kerrallaan. ebayssa näyttää
olevan vasenkätisellä kierteellä olevia niveliä joten varmaan tulee vielä alkuperäinen joskus.
-vk-
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Erakon xtz750 -90
Ohan sulla uus lukitusprikka tuohon kun vanha näyttää olevan hartaudella säilytetty.
Vaihtaisin myös mutterin uuteen, sen verran monesta akselista kierteet menny...
Orkkisosanaki suht halvat.
Toki mä voin myydä sulle sit akselin, tulee vaan kone kaupanpäälle...
Vaihtaisin myös mutterin uuteen, sen verran monesta akselista kierteet menny...
Orkkisosanaki suht halvat.
Toki mä voin myydä sulle sit akselin, tulee vaan kone kaupanpäälle...
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
- Pyörä: xtz750 -90
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: Erakon xtz750 -90
njoo, ketjut ja rattaat tulee viikon parin päästä.Ei oo vielä tuonne asti kerenny miettimään. Tänään ja huomenna on vielä vapaata
joten nuo on ebay listalla niinkuin moni muukin nippeli.
Emäputken hakamutteriin tarvisin lukitusprikan myös.
Tänään täytys ettiä kirjasta ja kuvista että mistäköhän nuo kummipalat on.(kuva)
niin ja lisättäköön että jos tästä tulee toimiva hyvä pyörä niin jonku moottorin rakennan sitte erikseen.
Mikä se tulee olemaan niin se on vähän auki eikä tartte ainakaan vuoteen miettiäkkään.
-vk-
joten nuo on ebay listalla niinkuin moni muukin nippeli.
Emäputken hakamutteriin tarvisin lukitusprikan myös.
Tänään täytys ettiä kirjasta ja kuvista että mistäköhän nuo kummipalat on.(kuva)
niin ja lisättäköön että jos tästä tulee toimiva hyvä pyörä niin jonku moottorin rakennan sitte erikseen.
Mikä se tulee olemaan niin se on vähän auki eikä tartte ainakaan vuoteen miettiäkkään.
-vk-