Elikkä olen tälläinen 16v aloitteleva motoristi Nilsiästä, Pohjois-Savosta. Harrastan kaikkea kivaa, luonnossa liikkumista sekä moottorilla toimivia laitteita. Myös osaamista kaikenlaisesta korjaamisesta on kertynyt ihan kivasti. Syksyllä opiskelemaan amiskaan lentokoneasentajaksi.
Pyöräni on Honda Varadero 125, -02.
kuvia Pyörällä ajettu melkein 9 tkm, ja lisää tulee hyvää vauhtia. Tuntuu pelittävän. Kiva matkapyörä, mukava ajaa niin matka-ajoa, kuin lyhyemmät työmatkat ja pilistä kylällä. Olen miettinyt jos siihen ostaisi jonkun 160cc setin, mutta sen hinnan ja pienen tehonlisäyksen takia se ei ole ykkössijalla. Olenkin päättänyt hankkia transalpin tekniikan kun olen kuullut että sellainen menee kiinni pienellä sovittelulla. Saisipa samalla tehoakin vähän paremmin. Ei hyytyisi vaarallisesti ohituksissa rinnalle ja olisi mukavampi ajaa. Moottorit eivät ulkonäöltään hirveesti erotu toisistaan. 125cc kone on rakennettu ulkonäöltään todella isoksi. Ja Varadero näyttää muutenkin kuin 600kuutioinen.
Olishan tuossa nurkassa Yamaha XT 600:sen konekin (-94, 25tkm) mutta se ei ehkä sovi pyörän luonteeseen ja ulkonäköön, se on yksmukinen. On myös ehkä liian korkea.
Olisi yksi -87 transalppi mahdollisesti tiedossa 1500e, kaaduttu kyljelleen vähän rajummin. Mutta kun lueskelin vähän juttuja, niin huomasin että -87 transalp on ensimmäinen transalp malli ja seuraavan vuoden transalppiin tuli aikalailla muutoksia koneeseen. Joten mielellään hommaisin -88 ja sitä uudempia. On tässä jokunen purkaamokin jo kerrottu mistä saisi, siinä nimeenomaan noita uudempia.
Etupää on aika pehmeä, etupumput voi ehkä joutua vaihtamaan isompiin. Ja jarrut menee kans vaihtoon.
Mitähän tässä projektissa kannattaa huomioida? Kertokaa ajatuksia, kommentteja ja ideoita sekä kaikkea mitä tulee mieleen. Ajattelin sijoittaa rahaa projektiin mahdollisimman vähän, kuitenkin parin tonnin kieppeillä on yläraja.
Katellaan, tuumitaan, vaan ei hosuta.
-Anton