Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Huhti 06, 2020 2:24 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 119 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Huhti 29, 2015 7:02 am 

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Viestit: 1674
Paikkakunta: Kellokoski
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Kotka on siis ollut sua ennen harraste ajossa :D
Ihmeen hyvä kuntonen kun miettii ikää

_________________
Yksinäinen Susi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 30, 2015 5:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2249
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Proxin listoilta löyty ainaki tönäritarkkuudella oikeen kokoine laakeri, tosin siinä oli yks rulla vähempi.
Ens viikolla pitäis päästä sovittaan.

Mopo-sportilta löyty kaasarin tiivistesarja ja neulaventtiili, kattoo jos sais vapailla ees ne paikkaansa.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 09, 2015 8:29 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2249
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Proxilta tosiaan löyty neulalaakeri ja eilen sain sen.
Näin emännän ja mun vuospäivän kunniaks vähän läjäilin tuota. :mrgreen:

Vanhoja tiivisteitä pois rapsutelles kyllä tuli mieleen ettei välttämättä oo tosiaan avattu ennen, missään pinnassa mistä tiiviste lähti nätiste niin ei näkyny mitään jälkiä.
Kannentiiviste on vähän koominen, onneks se on sen verta reilu et näkyy joka reunast vähä ku ei oo mitään uraa tuolle
Kuva
Männän korkeudeks annettiin 0.8-0.9mm, laitoin paksuimman pohjatiivisteen paketista (0.5mm)
Tosi vaikeeta saada tasan yläkuolokohtaan mutta tais jäädä vähän yläkanttiin toi välys.

Männänrenkaiden pujottaminen paikkaansa oli vähintään yhtä haastavaa kuin mopoaikoina...

Kuva

Kaasari oli yllättävän siisti. Ois mul ollu neulaventtiilikin mutta toi tappi ei lähtenyt lieväl väkivallal irti.
Pääsuutin vaatimaton 205

Tommoseks se ny jäi
Kuva

Kannentiiviste jäi nyt vajaalle momentille ku pienemmästä momenttiavaimesta loppu asteikko 25Nm ja isompi ei tuntunu olevan vielä olevan järjissään 34Nm kohdalla mitä sitä koitin "kalibroida" (varren pituus metreinä x punnus kiloina ja tuon ku kertoo vielä 9.81 niin pitäis kai mennä oikein.)

No maanantaina saan välimallin avaimen lainaan ja huomenna tuskin on asiaa talliin. :roll:

edit: Taidan olla tulos vanhaks ku purkuhommissa kun näkee kuinka hyvin toi on säilynyt niin tulee mieleen että niinköhän tuota enää kehtaa upottaa mihinkään kuralammikkoon...
Noh, tuskin tuosta ketään juuri mitään suostuu maksaan niin ehkä mä sit vaan koitan ajaa vähän säälien.

Uutta tuli myös kaasarin ja ilmanputsarin välinen kumilortto ja myös ite ilmansuodatin on nyt uus.

Ihmettelin kans kun takahäkkiä paikoilleen laittaes ei tarvinnu yhtään pantata mihinkään, pikkuadvessaki joutu vääntään vaikka se kerran uusittiinki.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 14, 2015 10:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2249
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Laina-avaimen edellinen oli jättänyt pänniin joten kalibrointihommiin piti ruveta.
Kuva
Kaupan hedelmävaakan mukaan litra maitoo painaa 1050gr joten 84sentin etäisyys tarkoitti 34newtonii ja siinä vaiheessa asteikko oli ruuvattu neljäänkymppiin et vähä löysälle ois jääny.

Tänään otin savut, melko hyvin lähti käymään ja vähä piti ottaa totisempi ote potkimiseen, saas nähä onnistuuko enää ollenkaan kyydissä :roll:

Melkoset jäljet tuli enskanastoilla pihamaalle vaikken paljoo kaasutellukkaan eli arvanette seuraavan projektin. :mrgreen:

Oliskos tohon kaasarin tappiin vinkkejä?

Taustalla myös jammun surullinen sisuskumi josta ei tullu toisellakaan yrityksellä pitävää. :evil:

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 18, 2015 12:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2249
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Kesälook:
Kuva

-Eteen vähä käytetty Misukan S12 ja taakse viimekesän unicrossi käännettynä.
-Nipat rasvattu, yhden käden prässi helpottaa kyllä hommaa
-eteen tuli uudet iskarin suojat ja toinen ohjuri, oikein tuninkia ku valkosii ei enää saanu.
-taakse uudet jarrupalat ja niiden pultit

Vähän jäi vielä askarreltavaa, enne ku ajeleen pääsee kunnolla
-uudempi ilmanputsari vaatii pidemmän pinnapultin
-mahtoikohan etuakseli tulla kunnolla kiinni...
-vaihteistoöljyt
-ja etujarru on ilmattava, taas

Mahtaakohan jossain uudemmassa kotarissa olla samalla jaolla toi kiinnitys jos jättäis tuon satulan oottaan entisöintivillitystä
Kuva

Ostoslistalle ei tainnu enää eksyy kuin taka-akselin mutteri...

Lupasin tuon viedä näytille töihin tässä viikolla kun on harrastepäivät, kaveri tuo rinnalle sitten tämän vuoden hussen niin saa porukka ihmetellä eroja. :mrgreen:

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 23, 2015 9:51 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2249
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Oho... tää on saanu levätä tallissa näemmä pari kuukautta ihan koskematta. :oops:

Eilen asentelin uuden ilmanputsarin (56506015100), vanha pinnapultti oliki normipultti ja ois vaatinut kumilorton irrotuksen, en jaksanut kun sen "just" vast sain kiinni niin laitoin jatkomutterin. Harmi et migist oli kaasu loppu niin tuohon ois voinu siipimutterin laittaa jatkoks.
Kuva
http://1drv.ms/1LEQLNI
Vaihteistoöljyt tuli kans vaihdettuu..

Ja päälle vähän koeajoo
Kuva
http://1drv.ms/1LEQQAZ

Seuraava koettelemus onkin pohjankangas, vähän tarttis keritä ajelee enne ettei kädet tee ihan kuolemaa heti. :roll:

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 11, 2015 12:58 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2249
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Eipä paljoo tullu ajettuu enne ja kyllähän kuski joutu vähän koville, ai että on paikkoja kolottanu vaikka muuten hauskaa olikin.
Kytkinvaijeri oli kuiva kuin Pohjankankaan dyynit mikä ei ainakaan helpottanut ajamista niin piti antaa tiputushoitoo

Kuva
http://1drv.ms/1IGTfH8

Keveni huomattavasti. :D

Hieno tuolla oli dyyneillä painaa ku sai kerranki antaa happee kunnolla. :mrgreen:

Vähän ehkä toisaalta säälittää vanhusta kiusata tuolla mutta paremmin se toimi ku kuski.
Entisöinnin tuo kai ansaittis mutta ei taida olla mun juttu ku aika ja raha on aina kortil. :roll:
Ostakaa joku pois niin ei tarvii moista miettii...

Linkun nipat tuli rasvattuu, ei ollu suo ja savi päässy tunkeutuu vaikka melkone kuorrutus välil olikin.

Ilmanputsarit pesty, vielä kun kerkee öljyt vaihtaan koneest ja etuiskareist niin on taas ready to race. :mrgreen:

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 350 2T -89
ViestiLähetetty: La Joulu 26, 2015 12:46 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2249
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Tää lähti tänään Tapaninpäivänä uudelle omistajalle, hän saa ilmoittautua ja jatkaa topiikkia jos haluaa.

Hauskaa oli, toivottavasti toimii seuraavallakin yhtä hyvin kuin meikäläisel. :mrgreen:

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 350 2T -89
ViestiLähetetty: La Joulu 26, 2015 5:20 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1869
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Ja jos uusi omistaja kummasteli rinnalla roikkuvaa sinistä Bemaria Lahden kohdalla, se olin minä miettimässä olenko nähnyt kärryssä olevan pyörän jossain :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 350 2T -89
ViestiLähetetty: Su Joulu 27, 2015 8:48 am 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1560
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Tänne se pääsi/joutui. Tänään ohjelmassa öljyjen vaihto ja jos saisi katkenneen pultin pois swingistä.
Ja en huomannut Bemaria, ehkä suomen tylsimmät tiet nuo 54 ja 10. Aika puuduksissa oli kuski jo Lahdessa.

Voinhan mä tänne satuilla pyörän kuulumisia, mutta kuvien liittämistä en osaa.
Ellei ole jotain helppoa tapaa lisätä suoraan puhelimesta ilman mitään pilvipalveluita tms.

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 350 2T -89
ViestiLähetetty: Su Joulu 27, 2015 1:41 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 12:17 am
Viestit: 155
Paikkakunta: Pello
Pyörä: H-D FLHX 124" KTM EXC500F KTM 950S
Ehkä kiinnostaa että Tori.fi näkyi eilen täällä pohjosessa tommonen raato myynnissä.

_________________
040-5691644


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 350 2T -89
ViestiLähetetty: Su Joulu 27, 2015 10:02 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1560
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Raadosta ilmeisesti aika vähän käypästä osaa..
Öljyt vaihdettu, takajarruletku+änkkäri kiinnitetty paremmin ja pohjapanssari tarvikkeet hommattu.

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 350 2T -89
ViestiLähetetty: Su Joulu 27, 2015 11:42 pm 

Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 8:04 am
Viestit: 172
Pyörä: TTR 600
Mitämitä luovuitko afrikkalaisesta vai jäikö rinnalle? Tullaankos tämä näkemään ensi vuonna Valkealassa?

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 350 2T -89
ViestiLähetetty: Ma Joulu 28, 2015 4:45 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1560
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Honta lähti jo pari kuukautta aiemmin. Harmittavasti pari vuotta liian uusi
on tämäkin esim. crosscountryn classic-luokkaan. Eiköhän sitä Vekarokselle koiteta, jos sattuu aikatauluihin.

Kytkinvaijeri vaatii seuraavaksi huomiota, menee hauskasti lohkosta läpi ja en mitään
kulutuspalaa äkkiseltään nähnyt. Ilmeisesti jo hieman kairautunut lohkon sisään.

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 350 2T -89
ViestiLähetetty: Ti Joulu 29, 2015 8:01 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1560
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Kovasti kivenalla tuntuu olevan mittarinpyöritin.

Ovat mokomat käyttäneet 50-luvun harrikoissa ja jossain Triumpheissakin
samaa Veglian pyöritintä. Eri välityksellä varmaankin.

Enduroklassikkerin kanssa sähköpostin vaihto kesken..

Kytkinvaijerin ympärille täytyy koittaa ujuttaa pieni muoviputki hillitsemään kairaantumista.

Jos Kymenlaakso/Päijät-Häme akselilla on katkenneen pultin irroittamiseen erikoistunut kaveri/paja, niin saa vinkata.
Ketjunkiristimen toinen pultti poikki haarukassa ja pätkä ihan tasan haarukan kanssa.

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 119 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com