Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Huhti 06, 2020 2:13 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 119 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: KTM 350 2T -89
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2014 9:42 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2249
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Otsikon mukainen peli tuli juhannuksen jälkeen haettua pitkällisen harkinnan jälkeen. Sehän on tainnut olla täällä myynnissä jo viime vuoden puolelta asti ja maaliskuun lopulla kävin sitä jo kokeilemassa.
Mutta nyt siis kotipihalla:
Kuva

Nyt on siis kaks samanikäistä mutta niin kovin erilaiset enskat tallissa:
Kuva

Vielä ei ole kuin yks kunnon lenkki kotarilla takana ja vaatiihaan tuo aika tavalla totuttautumista kun kakstahtikokemukset on hankittu aiemmin mopoikäsenä ja tuossa on tuota voimaa vähän eri tavalla ja se ei tuu mitenkään erityisen sivistyneesti ulos. :mrgreen:

Sinällään tuo on valoja lukuunottamatta ihan iskussa mutta toki pitää herkistellä ja säätää vähän itselle sopivaksi.

Ihan ekaks täytyy vaihtaa noi dualsport kumit johonki only sport malleihin ku ei tällä montaa kilsaa viitti asvalttii ajella ja sit ruveta ihmettelee sähköjä.

Niistä tulee varmasti vielä kyssäreitä ku edellinen akuton menopeli oli Suzuki S.

Ekaks oikeeks enskaksihan tuossa ei ole mitään järkee mutta joku tuossa vanhassa vaan viehättää. :D
No enskapolkuja tässä ei oo ees liki mutta ohan tuossa pien mettätilkku heti takapihalla ja mettäautoteitä vaikka kuinka.

Mutta hauska toi on ja Vekarajärvelle on ilmoittauduttu.

Vakuutuskin oli varsin kohtuullinen, 310e vuos ihan 20% lähtöbonuksilla.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Viimeksi muokannut t.t.tammi päivämäärä La Joulu 26, 2015 12:40 pm, muokattu yhteensä 6 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2014 9:47 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2249
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Ja historiasta on tietoo tuon verran mitä myynti-ilmossa kerrottiin.
Lainaa:
Myynnissä valkokilpinen KTM 350 GS vuodelta 1989. Vaikka pyörä on jo vanha niin se ei ole mikään kiertopalkinto, minä olen ajanut sillä kesästä 1990. Säilytystilan rajat tulivat vastaan ja mopo pitää laittaa myyntiin. Tästä joku saa räyhäpyörän nakkarille tai kevyen (107 kg) tielaillisen soralingon. Voi sillä tietysti oikeaa enskaakin ajaa jos haluaa.

Ajoin 350:llä enskaa kevääseen 2012, uuden pyörän ostoon asti jonka jälkeen modasin Kotarin tieliikenteeseen ja ajoin sillä kesällä 2012 muutaman sata kilometriä. Kokonaistuntimäärästä ei ole tietoa (ei tuntimittaria) mutta veikkaus on noin 300 h. Pyörä oli lähes ajamatta keväästä 1993 kevääseen 2009 jolloin aktiiviajot alkoivat uudestaan. Keväällä 2013 ostin tiekäyttöön valkokilpinelarin ja tänä kesänä en sitten ole työntänyt Kotaria ulos tallista.

Pyörässä on kiinni (tai mukana) paljon uusia osia:
Eturengas Kenda
Takarengas Kenda
Etuketjuratas
Takaketjuratas
Ketjut
Ohjaustanko
Tupet
Käsisuojat
Valo-vilkkukytkin
Vilkut
Satulan päällinen
Ilmanohjainmuovit oikea ja vasen
Kytkinvaijeri
Mäntä (uusi, mukana)
Keuhkoläppä (uusi, mukana)
Uudet villat putkessa
Rekisterikilpi
Yhteenlaskien uusia / 250 km ajettuja osia pyörässä on yli 800 € arvosta.

Manuaalin mukaan tehoa on 53 hv, totuus löytyy tietenkin rekisteriotteesta jossa lukee 12 kW (= saa ajaa vanhallakin pikku A:lla). Ihmeen hyvin tämä 12 kW kuitenkin käytännössä riittää, pyörä kulkee jääradalla tasatahtia uusien 450 cc enskojen kanssa. Uutena pyörä keuli asfaltilla pelkällä kaasulla ykkösellä, kakkosella, kolmosella ja nelosella. Vitosella piti auttaa kytkimellä ja nykäisyllä. Soralla sutii noin 80 vauhtiin (eli sen 4...5 sekuntia). Männän vaihto alkaa olla käsillä kun mopon saa polkaistua käyntiin satulassa istuen (= ei tarvi hyppypolkaisua) mutta mäntähän on paketissa mukana.

Pyörästä näkyy että sillä on ajettu maastossa. Remppaa en ole juuri tehnyt, huoltoa sensijaan olen. Moottorin lohko on sama kuin 500 cc pyörässä ja kun tehon käyttö on ehkä ollut piikin puolikaasua vastaavaa, tai vähäisempää, niin mitoitusarvoihin verrattuna alakerta ja vaihteisto on ollut osapuilleen 1/8 kuormalla. Kytkin toimii niinkuin se 80-luvun pyörissä toimii (vapaa löytyy vain kun pyörä liikkuu tai moottori ei käy) mutta vaatii kohtapuoliin uudet levyt. Osia saa esim. Motopalvelusta Orimattilasta tai jos sieltä ei löydy niin Andre Horwath myy osia vanhoihin Kotareihin (KTMklassiker http://www.enduroklassiker.at).

Vesipumppu on uusittu muutama vuosi sitten, etujarrulevy uusittu kerran. Haarukan linkun laakerit on uusitttu ja rasvattu (rasvanipat). Valot eivät toimi, aloitin uuden johdotuksen teon edellistalvena mutta homma on yhä kesken. Virtapää on kunnossa. Pyörän mukana tulee alkuperäinen moottorin huoltomanuaali ja kopiot GS250 -89 varaosalistoista sekä sekalaista osaa.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2014 6:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2249
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Jätkän skootterin sähköjä ihmetelles oli vähän aikaa ihmetellä omaaki.

Tuollaista löyty muovien alta
Kuva

Staattorilta tulee kaks keltaista johtoo ja yks sininen.
Keltaset on ilmeisesti plussaa, toinen ajovalol ja toinen muille valoille?
Onkohan noilla keskenään eroa?

Sininen muuttuu ruskeaksi ja on ilmeisesti miinus?

Tuolla on kaks regulaattoria joihin tulee kaks johtoo, keltane ja ruskee. Tulevat varmaan siis kyseiseen piiriin samoihin väreihin kiinni?

Takavalo on kyl sit nii nätti
Kuva

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2014 7:19 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Viestit: 2601
Paikkakunta: Piikkiö
Pyörä: KTM 640 Adv R
Eikai staattorilta tasasähköä tule?

Ootko mitannut/löytyykö kuvat miten käämit on kytketty?

_________________
"The concept of a versatile motorcycle equally at home on dirt and pavement is as old as motorcycling itself"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2014 7:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2249
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Juu, ei kai tuu tasasähköö suoraan mut regulaattorin kytkemisen jälkeen kaiketi tulee?

EXC:n kaavio osuu lähimpään mitä vermei ja johtoi mopost löytyy
Kuva

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2014 8:08 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1525
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Ei kai valot tasavirtaa vaadi? Eikö tommoisessa pyörässä kaikki sähköt ole vaihtovirtaa?

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2014 8:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Viestit: 2601
Paikkakunta: Piikkiö
Pyörä: KTM 640 Adv R
Tai sitten ei, jos ovat vain reguja ilman tasasuuntausta...
Eikä tuossa kuvassa mitään tasasähköä vaativaa näy...

_________________
"The concept of a versatile motorcycle equally at home on dirt and pavement is as old as motorcycling itself"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2014 8:40 pm 

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Viestit: 1674
Paikkakunta: Kellokoski
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Sulla oli halvempi vakuutus kuin mulla, mul oli 348,20 ja onhan näissä vanhoissa 2t vehkeissä oma tunnelmansa, minä en osais ees ajaa nelarilla enää kun aina käskenyt 2t vehkeitä :lol:

_________________
Yksinäinen Susi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2014 8:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Viestit: 1430
Paikkakunta: somero
Pyörä: GS 1250 Lc & Cbf 600 s abs
Voe helevettiläinen . Että pitikin lukea tää sun juttus Teemu. Kaveril olis toimintakuntoinen cr500 . Täytyy varmaan käyä kyselemäs et tartteekohan ko. herra Hondaa enää. No cr Hondaa ei kilpiin saa mut vois olla lusti vehe ajella sängellä ,jäällä jne.

_________________
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 01, 2014 9:27 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2249
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Eiku Mika hakee pois. :mrgreen:

Perheen mennessä nukkuun kerkesin vähä ihmettelee lisää
Kuva

Laakerit oli vähä kuivan olosii, pitää tutkii saako rasvattuu vai joutuuko ettiin uudet. Vielä ei vaikuttanut olevan väljää.
Paksut sisäkumit meni kans ostoslistalle.

Ja tosiaan taitaa olla pelkkää vaihtosähköö tarjolla, eipä tullu mieleen ku aina noit akullisii vaa ropannu. Ny näyttää kaaviokin järkevämmältä. :mrgreen:
Alkuperäsessä johtosarjassa keltaset johdot yhdistyy niin eipä tarvii niitäkään ihmetellä sen enempää.

Kaasuki rupes pienellä herkistelyllä palauttaan, kahvassa näytti olevan cross ja enduro-moodi.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 01, 2014 9:31 pm 

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Viestit: 1674
Paikkakunta: Kellokoski
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Se 2t haju on koukuttava :mrgreen:

_________________
Yksinäinen Susi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 03, 2014 1:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2249
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Kuva

Valot toimii sittenki. :mrgreen:

Myös takavalo toimii mutta jarruvalokytkin on sökö ku ei syttyny.

Renkaat vaihtu kaverin kanssa. Taakse uus unicross ja eteen kohtalainen biltsu. Molempiin uudet misukan UHD:t.

Valokytkimenä uuden EXC:n CEV ja muistiks että
Keltane on IN
Vihree lyhyt
Sinine pitkä
valkone parkki

Vilkut sit joku kerta...

Oliskos hyvii ehdotuksii millasen pussukan tonne satulan taakse vois laittaa? Ei tarvii ku vähän työkaluja mahtuu. Ja kohtuu hintane tietty.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 03, 2014 2:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3037
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Tiedä onko hyvä ehdotus mutta:

http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 078000-2-2
Etullinen pikkulaukku

ja toisaalta isompi mutta ei niin edullinen enää...
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 8112978000

Olisi oikeaa merkkiä :roll:

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 03, 2014 9:58 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
Viestit: 490
Pyörä: suzuki
Tuo ikäisessä ajan henkeen sopiva.
Tässä 1977 mallisen laitteen alkuperäinen laukku.


Liitteet:
007_800x486.jpg
007_800x486.jpg [ 97.5 KiB | Katsottu 13026 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 03, 2014 11:00 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2249
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Nahkapussukka tosiaa sopeis tyyliin. :mrgreen:

Ja kiitti vinkeistä.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 119 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com