Yamaha WR 450 EFIn modaus - suttusten kuvien aika ohi :)

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - jatkuu viimein

Viesti Kirjoittaja AKH »

Täältä löytyy kans noi linkissäkin näkyvät 250:sen jäähdyttäjät, ekoista lipoista meni vinosuunnikkaan muotoiseksi ja toisesta kaatumisesta oikes, jäi keskeltä kaposemmaksi, mutta ei vuoda ja jäähdyttääkin hyvin. Maksoi kyllä muutama vuosi reilusti enemmän, olisko ollu peräti parisataa. Joka tapauksessa tyytyväinen olen ollut.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - jatkuu viimein

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

ceevu kirjoitti:oletko tilannu tolta allexpressiltä?
Kaikenlaista on tilailtu ja homma toimii, toimitusaika viikosta kuukauteen riippuen paljonko on halukas maksamaan posteja.
Kylätason kurapyöräilijä.
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - jatkuu viimein

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Hyvä tietää,kiitos(vaikkei juuri noita tarviikaan mutta yleisesti osamyyjiä)
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - jatkuu viimein

Viesti Kirjoittaja THA »

BryGgi kirjoitti:... 90€ hintaan sama vaikka herra jamaha tai honda tois nuo osat ja asentais pyörään niin jättäsin ostamatta
E: tää nyt meni loppua kohden vähän sosiologiseksikin pohdinnaksi...

En ollut niin ajan hermolla, että olisin tiennyt ihan noin halvoiksi, mutta noita AKH:n mainitsemia kokemuksia olen kuullut ennenkin. Mulla käänty niin pahasti taakse, että osui puolaan, josta vuoto. Ja toimitusaika tohon hintaan lienee n. 1kk, äkkiä laskeskellen olisin päässyt tänä kesänä kahdesti ajamaan. Eli olisin mm. maksanut turhaan vakuutusmaksuja tuon 90e ja kamokealennuksen kanssa 220e orkkiksen erotuksen. Jos tuolla nyt edes EFI WR:ään sopivia on, vain 2/3 kiinnityksestä sopii vanhemman mallisessa.

Entäs kun pitäisi lähteä johonkin reissuun, ei välttis kisoihin, vaikka vaan P-kankaalle? Orkkiksen saat päivässä ja reissua varten on ostettu uudet renkaat, tehty reittiä, hankittu jotain sälääkin, varattu aika kalenterista kuukausia etukäteen, säädetty perheen muut menot sen mukaan,... Kyllä mä siinä mieluummin otan vaikka 300e orkkis syylärin heti kuin odotan X verran 90e vaikka kuinka passelia tarviketta, jos sitä rahaa ei ole niin tingitään sitten tulevista ajeluista ja tehdään suunnitelmia vasta kun rahaa taas on. No voi tietty ajatella että ottaa sen kalliimman orkkiksen vain kun on oikeasti kiire, johtaa tähän nykykehitykseen eli alan liikkeitä kuolee jatkuvasti. En minäkään kohtuuttomia maksa, ei mikään orkkis saa maksaa 2-3x huippulaadukkaaksi tiedetyn tarvikkeen verran, jotta ottaisin sen muutoin kuin pakon edessä.

Kuvan kone meni nurin. Joku kertoi synkkiä havaintoja ilm. Turun suunnalta alan liikkeistä ja kovin on hiljaista täälläkin. Tuli kierrettyä kaikki Tampereen seudulla viime viikolla, kun uusille ajokamoille tuli yllättävä välitön tarve. Taisin olla jokaisessa ainoa tai toinen asiakas paikalla. Valikoimakin oli pääosin surkea, esim. Honda-kaupassa ei ollut lainkaan 28-34" väliin kokoja, siis mitään mallia tai väriä. Motonetistä sitten onneksi löytyi ja vielä poistohintaan, joten otin kahdet. Jospa yritettäis kuitenkin suosia noita oikeita MP-kauppoja, sieltä kun me saadaan kuitenkin KAIKKI mitä tarvitaan, silloin kun tarvitaan. Asioidaan ensisijaisesti paikallisessa kivijalkaliikkeessä ja kannetaan rahamme muuanne vasta olosuhteiden pakosta. Paitsi tietysti ne ketkä ei halua niitä kivijalkaliikkeitä olevan olemassakaan...
E: siis motonettiä en oikeaksi mp-kaupaksi laske ja sinne siis viimeksi menin
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
Kylänmies
Viestit: 466
Liittynyt: La Huhti 06, 2013 8:57 pm
Pyörä: polkupyörä
Paikkakunta: Espoo

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - jatkuu viimein

Viesti Kirjoittaja Kylänmies »

THA kirjoitti:Entäs kun pitäisi lähteä johonkin reissuun, ei välttis kisoihin, vaikka vaan P-kankaalle? Orkkiksen saat päivässä ja reissua varten on ostettu uudet renkaat, tehty reittiä, hankittu jotain sälääkin, varattu aika kalenterista kuukausia etukäteen, säädetty perheen muut menot sen mukaan,... Kyllä mä siinä mieluummin otan vaikka 300e orkkis syylärin heti kuin odotan X verran 90e vaikka kuinka passelia tarviketta, jos sitä rahaa ei ole niin tingitään sitten tulevista ajeluista ja tehdään suunnitelmia vasta kun rahaa taas on. No voi tietty ajatella että ottaa sen kalliimman orkkiksen vain kun on oikeasti kiire, johtaa tähän nykykehitykseen eli alan liikkeitä kuolee jatkuvasti. En minäkään kohtuuttomia maksa, ei mikään orkkis saa maksaa 2-3x huippulaadukkaaksi tiedetyn tarvikkeen verran, jotta ottaisin sen muutoin kuin pakon edessä.

Kuvan kone meni nurin. Joku kertoi synkkiä havaintoja ilm. Turun suunnalta alan liikkeistä ja kovin on hiljaista täälläkin. Tuli kierrettyä kaikki Tampereen seudulla viime viikolla, kun uusille ajokamoille tuli yllättävä välitön tarve. Taisin olla jokaisessa ainoa tai toinen asiakas paikalla. Valikoimakin oli pääosin surkea, esim. Honda-kaupassa ei ollut lainkaan 28-34" väliin kokoja, siis mitään mallia tai väriä. Motonetistä sitten onneksi löytyi ja vielä poistohintaan, joten otin kahdet. Jospa yritettäis kuitenkin suosia noita oikeita MP-kauppoja, sieltä kun me saadaan kuitenkin KAIKKI mitä tarvitaan, silloin kun tarvitaan. Asioidaan ensisijaisesti paikallisessa kivijalkaliikkeessä ja kannetaan rahamme muuanne vasta olosuhteiden pakosta. Paitsi tietysti ne ketkä ei halua niitä kivijalkaliikkeitä olevan olemassakaan...
Niin kauan kuin kivijalka pyytää moninkertaista hintaa, niin mun puolesta saa pitää tunkkinsa. Tuolla hintaa mitä ulkomailta saa, on peruspersaukisellakin varaa harrastaa. Tuolla Kiinan hinnalla on varaa pitää varaosia omassakin hyllyssä. Mä ainakin lasken syylarit tuohon hintaan melkeinpä perus varustukseen öljyjen ja muiden silppujen joukkoon. Sujuu ne reissutkin helpommin kun ei tarttte alkaa etsimään osia, eivät nimittäin läheskään kaikki merkkiliikkeet pidä varaosia hyllyssä.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - jatkuu viimein

Viesti Kirjoittaja THA »

Kylänmies kirjoitti: Niin kauan kuin kivijalka pyytää moninkertaista hintaa, niin mun puolesta saa pitää tunkkinsa. Tuolla hintaa mitä ulkomailta saa, on peruspersaukisellakin varaa harrastaa. Tuolla Kiinan hinnalla on varaa pitää varaosia omassakin hyllyssä. Mä ainakin lasken syylarit tuohon hintaan melkeinpä perus varustukseen öljyjen ja muiden silppujen joukkoon. Sujuu ne reissutkin helpommin kun ei tarttte alkaa etsimään osia, eivät nimittäin läheskään kaikki merkkiliikkeet pidä varaosia hyllyssä.
Toki jos ne itselle varalle ottaa, joskin ellei ne mitään kestä niin aika pieni ilo. Kahden täysin eri laatuluokan tuotetta ei vaan mun mielestä voi tuolleen verrata, jos kaksi laadultaan vertailukelpoista tuotetta ovat 1:2 hinnaltaan, asia erikseen. Mutta noissa syyläreissäkin halvin kestäväksi tiedetty tarvike 199e ja kallein 289e. Tää on vähän sama asia kun fillarin takavaihtaja, on mulla semmosia 2e kiinavaihtajiakin mut 50e Deore on toisessa ja 90e Driven MX toisessa fillarissa, 2e vaihtajan kanssa saa säätää vaihteita joka 10. km.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
BryGgi
Viestit: 146
Liittynyt: Ma Heinä 29, 2013 9:42 pm
Pyörä: EXC 300 TPI -20
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - jatkuu viimein

Viesti Kirjoittaja BryGgi »

Vähän huonosti itseäni ilmaisin, eli se halpa 90 euron syyläri sarja tulee n.10 päivässä. Josta 6 päivää suomen tullissa ja postissa :lol: ja materiaali paksumpaa koska teh suorista pelleistä tiggaamalla, ei painemuovattua. Sopinut on pyörään poikkeuksetta suoraan. Ja voihan niitä syyläri sarjoja ottaa suoraan 3 sarjaa varastoon niin on vielä halvempi kuin orkkis yksi. Mutta jokainen käyttää liiat tai vähäiset rahat miten haluaa. Tietyt osat omassa mopossa mitä ei voi tarkkailla esim pyörän pesun yhteydessä on pääasiallisesti orkki osia(moottori/ laakerit) muuten tarvikkeita. Enkä ole vielä pettynyt, mutta helposti säästyy 1000-2000€ kuluissa vuodessa kun näin toimii autojen ja pyörien kanssa.

http://www.ebay.co.uk/itm/Hi-perf-L-R-a ... 3a828e1de7
Tuossa esim jamppuun 45+25£ eikä veroja päälle. Jos olis tarvetta niin tuolla investoinnnilla ois kisakuskille hyvä varmuus kisoihin. Voisi noilla kiinalaisilla ajella maaliin jos orkkis hajoaa ja sitten hommata sen huipun orkkiksen seuraavalle päivälle :mrgreen:
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - jatkuu viimein

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Taas piti pitkään harkita,viittiikö ampiaispesää söhiä...
Olen tehny muutamille kauppiaille(en kylläkään mp,mutta eiköhän yleistys tässä(kin) sallita) jonkin verran töitä,ja periaate tuntuu heilläkin yleensä olevan halvin tarjous voittaa.Olkoon virosta,puolasta,venäjältä jne ,kunhan on halvin.Joten,niin pitkään kun mulla on aikaa odottaa osaa joka maksaa suomen kauppiaalla 2-4x vs ite tilaten(ja tulee nopeammin...)en pode yhtään omantunnontuskia tilata kilkkeitä millon mistäkin.
Sitten kun hinnottelu alkaa perustua todellisiin kuluihin,eikä siihen kuinka paljon mistäkin voi ryöstää,alkaa suomenkin osakauppiaiden tukeminen,koska hintaero ei enää ole niin merkittävä. joissain onkin jo näin,mutta sitä ei voi yleistää
Ja todellisiin kuluihin ei voine laskea sitä että omistaja haluaa ajaa uudella ford GT40:ppisellä,joka täytyy tienata vuodessa...(ei kai niitä enää uutena saa mutta käytettykin maksaa talon verran.kuten porsche cupin ajaminenkin... )

Husabergin osat tuli ostettua keitaalta kaikki,mutta jammun osat joutuu tilaamaan ihan muualta kun suomesta.Ducati(eli norsu) on tällä hetkellä kysymysmerkki,ja husqvarnan epäilen olevan täysin muun maailman varassa.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - jatkuu viimein

Viesti Kirjoittaja THA »

Ymmärrän hyvin pointin ja olen itsekin samaa mieltä, kunhan tuotteet on todellisuudessakin vertailukelpoisia. Ja miksei sitä ostaiskin varalle syylärit jos halvalla saa, mutta ei niitä vyölaukussa (+vettä) kanneta, joten ei se ilo suuri ole. Ja kun niiden syyläreiden pitäis oikeesti jotain kestääkin, mulla tarttis olla varmaan panssaroitu mopo... niin sit tarttis kuitenkin tilata se orkkis seuraavana päivänä. Ps. nuo ebayn syylärit on kyl vanhempaan malliin, ei saa -12-> eli EFI-malleihin kuin yhdellä kiinni runkoon ja sit killuu tietty letkujen varassa.

LiFePO4 Ballistic/Parts Europe takuuasiaan tuli vastaus, ei tuu uutta akkua takuuseen. Syynä että asennettu väätään pyörään - kataloogi ei tosin mitään pyöräkohtaisia suosituksia anna ja Ballistic nettisivujen antama suositus ei taas johtoja jatkamatta paikalleen sovi. Jos tämän akun, ilman että akussa on vikaa, normaali kestoikä +20 C ja yli keleissä on vajaa 3kk, ei varmasti seuraava koko kestä talvikäyttöä yhtään pidempään. Melkoinen pettymyshän tämä akku oli, mutta kokeilu jatkuu Motonetin/Eurogloben versiolla.
Viikonloppuna tuli havaittua, että pyörittää ainakin paljon paremmin kuin Ballistic koskaan, tuli nimittäin vahingossa käynnistettyä pyörä muutamia kertoja vaihde päällä kytkintä painamatta. Jaksaa siis voittaa Rekkulan löysimmän asetuksen aiheuttaman ryöminnänkin/laahauksen tk:llä moottorin vastuksen lisäksi. Edelleen varaudun silti talven kylmäkäynnistyksiin kiksillä.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
UncleW
Viestit: 48
Liittynyt: To Syys 27, 2012 10:52 am
Pyörä: Italialainen puutarhatraktori

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - jatkuu viimein

Viesti Kirjoittaja UncleW »

Minusta kuulostaa asiakkaalle vittuilulta tuo pallistikin touhu.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - jatkuu viimein

Viesti Kirjoittaja THA »

Tai Partsin, joskin eiköhän valmistajan menettely/ohjeet siinä taustalla ole. Mutta Motokeidas hoiti asian ripeästi, kuten informaation mullekin päin, jälleen kerran pisteet Veskulle. Ei oo mikään pakko mainostaa lähtöluettelossa keidasta, mut mielellään sen teen.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - jatkuu viimein

Viesti Kirjoittaja THA »

Nyt tämä varsin kulmikas ja värikäs kisakausi on sitten taputeltu. Nummisissa pääsin ensimmäistä kertaa ikinä mutaspoorikisan aikuisten pyörällä maaliin ja Vesijärvelle olikin sitten varsin mukava lähteä. Nummisissa en välittänyt mitään ajoista, enkä muista, yritin vain kaatua siinä muta-loputtomasti-juuria -haasteessa mahdollisimman harvoin ja saada pyörän ehjänä maaliin. Vesijärvelle sai lähteä ilman apinaa harteilla (kolminkertaista apinaa: Heinola, Vantaa, Riksu) ajamaan viimein kelloakin vastaan ja niinpäs tulikin paras lopputulos ikinä kesäkisoista (pl. taas se aika kun sai vielä ajaa enskaa lasten mopolla, aikaa ennen FIM-rengassääntöä), 12s. voittajasta ja D2. Kolme pohja-aikaa viidestä, 10v. enempi ja vähempi tosissaan aikana tätä ennen kahdesti pohja-aika tullu ja niistäkin toinen vaan siksi kun kaveri juuttu spoorifyllin taakse (ja toinen siksi kun olin kerran ainoo joka ei kaatunu kyseisellä pätkällä :lol: )
Photo 13.9.2014 19.15.25.jpg
Vilkut, peilit ja peltikilpi mulla on pyörässä kiinni, kun sillä tiesiirtymiä ja seikkailuretkiäkin tulee ajettua. Voishan ne kisoihin pois ottaa, ei siihen menis edes öljynvaihdon viemää aikaa. On vaan niin kiva aiheuttaa pahennusta turhan hifistelijöiden keskuudessa :D , niiden joiden mielestä kisapyörän lookissa on tyylivirhe moiset katuhärpättimet - ja vielä mukavampaa pohja-aika rossirimpuloita vastaan moisella tyylivirheellä :P

Viimein pääsee rakentamaan pyörää, ensiksi laminoimaan sitä lisätankkia, sitten valokatkaisijan uusiminen ja xenon nokalle. Etukate tulee kun kerkiää, mutta tällä kertaa kevytversiona ilmanohjaimiin. Tuossa alumiinirungossa kun ei ole emäputkessa oikein mitään mihin sen kiinnittäisi, multa ainakin loppu ideat vaikka eilen sitä muutaman tunnin suunnittelin. Talvikisojen suhteen voipi olla että kisavietti sen verran kurkistaa jotta etukate jää kotiin, Päitsikin kiinnostaisi. Vasta Vesijärven kierrossa lauantaina tajusin kuinka mukava tämä tiellä ajossa onkaan, pikkasen lisäfylliä penkkiin vaan vähän taaemmas eikä puutuis persuskaan yhtään. Vois olla vähän mukavampi Päitsi kun pyörä olis kiva siellä maastossa ja assullakin, eikä vaan ja ainoastaan pienimmillä hiekkateillä...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
kapo
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 10:39 pm
Pyörä: on

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - jatkuu viimein

Viesti Kirjoittaja kapo »

edit
Viimeksi muokannut kapo, Ke Syys 17, 2014 6:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - jatkuu viimein

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

MK ajoilla olisi ollut C:ssäkin ihan kivasti sijoittunut. :)
:) :)

Noissa valojutuissa niin ainakin itselle on ollut uutta jotta "lisäpitkiä" saa nyt led "tankoja" vai miten sen suomentaisi, virallisia hyväksyttyjä. No, lähivalohan se haaste joka tapauksessa on mutta silti nuo saattaa olla jossain versiossa (kisa pyörässä) varteenotettava vaihtoehto.

http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/le ... 010120082/
Referenssiluvusta voi kyllä suoraan päätellä että pitkää keilaa tuolla ei tule mutta ainakin "pää on auki" tuollaisille tuotteille. Kyllä 40W ledi kuitenkin valoa tuottaa ihan kivasti eli voi olla spoori käyttöön jonkinkinlainen ja linsejähän noihin (?) saa jotta voi viritellä kuviota...
Olisi kiva kun joku ostaisi niin saisi kokemusta moisista. :lol:
antti
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR 450 EFIn modaus - jatkuu viimein

Viesti Kirjoittaja THA »

Kiitti :) Juu, olis ollu hyvin C:ssäkin, vaikka MK2 hidastuikin, niin MK6 ja MK9 nopeutui, MK7 hidastui vain hiukan (tilastonikkaroinnin tuloksia). Tuota MK2 hidastumista en ymmärrä, siis en keksi syytä, MK9 nopeutumiselle näkyykin selkeä syy Xracing'n videoista kun alko tulla vallia mihin nojata etusella. No harvinaisen tasapuolinen reitti varmasti oli, tuollaisella jakaumalla kun C:ssä on puolet koko kisan kuskeista käy usein niin, että loppupäälle reitti on ihan eri kuin kärjelle. Nyt ei ainakaan reitin kuluman takia menny nousut vääriin osoitteisiin.

Sori Antti, ihan heti en oo tommoseen pennosiani kyl pistämässä, Hellan 9" H4 ref 37,5 :wink: - ref 20 on tuplakirkas ref 10:iin verrattuna. Sen saman xenonprojektorin meinaan tähän kötöstellä mikä mulla päitsilläkin oli, lyhyt ja pitkä sillä verholla oli oikein hyvä. Kypärävaloksi olisi kyllä hyvä saada joku kapean keilan ja pitkän näyttämän ratkaisu, muu kuin xenon. Virtapää kun on vähän nuhasen tehonen, 160W ilmoitettu ja pitänee kutinsa. Kaasarivehkeelle oli 120W eikä se ainakaan kahdella 20W spotilla ja H4 nokalla enää ladannut. Ruiskulle tarvii tuosta äkkiä kaikkineen 60W, joten kun Xenon todellisuudessa nappaa saman kuin H4:kin (HS1 eli 35W on vakiopolttimo), joku 20W lienee maksimi kypärään tässä ihan kuten oli kaasaripeleissäkin. Nuo jampin ilmoittamat tehot ovat varmastikin virtapään antotehoja, tasurin jälkeen sitten jotain xx vähemmän, joskin tässä pitäisi olla vähän edistyneempi tasuri eli hukata vähemmän matkalla...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Vastaa Viestiin