Kawasaki KLR650 + sivuprojekti Tunturi Tiger Aqua
Lähetetty: La Huhti 19, 2014 1:32 pm
Alkusanoina tää ei tuu olemaan varsinaisesti mikään projekti- enemmänkin
sellainen pyörän päiväkirja, mihin kirjoittelen ylös mitä on tullut paranneltua tai korjailtua, sekä vähän pohdiskeluja pyörästä.
Pyörä on 2000-mallinen KLR650. Tuon otsikon nimen bongasin netissä pyöriessäni, ja oli siinä määrin
huvittava ( Kills Little Rodents= tappaa pikku jyrsijöitä ) että päätin sitä käyttää yleisemminkin
Vähän harvinaisempi Suomessa, mutta eipä tämä haitanne kun kys. pyörää valmistetaan yhä ja myydään ainakin USA:ssa,
jossa sillä on jonkinmoinen kulttimaine. Vuosien varrella aika vähän tullut muutoksia, ja 08-> mallin KLR650:ssa johon
suunniteltiin kokonaan uudet katteet, on yhä sama vanha tekniikka, sama runko yms, joten osista ei tule kyllä ikinä pulaa.
Aftermarkettikin on aika valtava.
Tämä on C-malli, ja <08 vanhemmat KLR:ät USA:ssa on A-mallia. Eroja on jonkunverran, mutta pystyy laitteleen ristiin pienellä vaivalla. Muuten, C-mallin etupumput on 41mm, jotka tuli jenkeissä vasta uuteen 08-> malliin parannuksena Tän pystyis muuttamaan siis ihan pulttaamalla A-malliks, jollonka tähän sais vaikka mitä osaa sen jälkeen kiinni,
safaritankkia myöden, mutta enpä aio tehdä ainakaan ennenkun oon ajanu tän johku puuhun solmuun
Tarkotus on tehdä tästä pyörästä vieläkin yksinkertaisempi kuin se tällä hetkellä on, ja muitakin pikku muutoksia.
Tuommonen se nyt sitten oli liikkeestä pihaan ajettuna. Siistissä kunnossa kaikin puolin eikä mitään lippausjälkiäkään missään.
Heti alle 100km ostosta tästä hajos nopeusmittari. Ei minua haittaa. Sen verta teen nykytekniikalle myönnytyksiä, että en edes korjaa tuota mittaristoa, vaan asennan Trailtechin Vaporin tilalle. Syynä että C-mallin mittaristo on niin askeettinen, että mittaristosta selviää
vain ajonopeus sekä kilometrimäärä tripin kera, ja varoitusvaloista löytyy neutraali, vilkku, sekä moottorin jäähdytysnesteelle
punainen merkkivalo kun se on liian kuumaa.. Haluan nyt kuiteskin jotain muutaki arvoja nähä pyörästä, mm. lämpötilan.
Siksi moinen.
Ostettaessa oli myös alla aivan slicksit 152 tjsp deathwingit, oli muuten pelottavat sateella!
Ensimmäisenä kun sain tarpeeksi ylimäärästä, menin vaihattaan renkaat. Kävi niinkin hassusti että tuossa tänä torstaina soittelin töitten jälkeen josko jossain jollain ilveellä ois vielä tänään renkaanvaihtoaikaa alta-alle. Vantaan Stormilla oli kuin olikin
Päräytinpä paikan päälle ihmettelemään mitä renkaita siellä ylipäänsä on. Ei meinannu löytyy samaa sarjaa etusta ja takasta millään,
niin tuli sitten sekarengastus. Eteen Siracci ja taakse Anakee 3. Tuli kyllä omasta mielestä ihan lysti ajaa, etupää
tuntuu pitävän kivasti mun vauhdeille hiekkatiellä, ja takaapää taas suttaa suht helposti
Samalla tuli uus sisäkumi etie, oli kuulemma edellisessä 3 paikkaa. Aikaa tosin meni renkaitten vaihtoon liki 2 tuntia.
Onneks ei ittee haitannu kun mihkään ollu kiire kun pitkät pyhätki eessä. Ja ihan mukava henkilökuntakin oli
niin en siltikään ala valittamaan vaikka aikaa meni paljon, positiivisin mielin lähdettiin rankoon hiekkateitä siitä.
Tänään kävin hakeen sitten mätänetistä Timelessin endurotangon, vanhasta tangosta on meinaan juotettu se vahvistusputki
kiinni- lienee joskus murtunut ja jollain ei o ollu varaa sijottaa uuteen tankoon. Ja bilhelvetistä sitten tämän sivuston vinkkien
perusteella alumiinirunkoiset rysterit. Pitännee huomenissa asennella.
Mätänetissä oli valikoima Hyvinkäällä paljon surkeampi kuin niitten nettisivu antaa ymmärtää, vai lieneekö tämä yksi aukiolopäivä pyhien keskellä muka vetänyt liikkeen tyhjäksi. Piti meinaan ostaa uus etulokasuojakin, minä kun aion siihen laittaa pienen tavarapussukan päälle, ja tuo oma etulokari on aivan letku jo ilman että siinä on grammaakaan painoa päällä.
Sivuprojektina sitten tulee toimimaan tuleva talvimopo, Tunturi Tiger Aqua, jonka sain erittäin sopuhintaan.
Vaatii vähän uusia osia, ja rungon putsauksen ja maalauksen. Rahaa tähän menee arviolta osineen n. 300e,
moottori kun on täysin toimiva. Siihen sitten irtonastat renkaisiin talvella ni kelpaa kylillä käyä kaupassa ja muutenkin leikkiä
Tulipa kirjoteltua paljon, mutta jos myö jatketaan tästä sitten aina sillon tällön. Hyviä ajoja kaikille!
sellainen pyörän päiväkirja, mihin kirjoittelen ylös mitä on tullut paranneltua tai korjailtua, sekä vähän pohdiskeluja pyörästä.
Pyörä on 2000-mallinen KLR650. Tuon otsikon nimen bongasin netissä pyöriessäni, ja oli siinä määrin
huvittava ( Kills Little Rodents= tappaa pikku jyrsijöitä ) että päätin sitä käyttää yleisemminkin
Vähän harvinaisempi Suomessa, mutta eipä tämä haitanne kun kys. pyörää valmistetaan yhä ja myydään ainakin USA:ssa,
jossa sillä on jonkinmoinen kulttimaine. Vuosien varrella aika vähän tullut muutoksia, ja 08-> mallin KLR650:ssa johon
suunniteltiin kokonaan uudet katteet, on yhä sama vanha tekniikka, sama runko yms, joten osista ei tule kyllä ikinä pulaa.
Aftermarkettikin on aika valtava.
Tämä on C-malli, ja <08 vanhemmat KLR:ät USA:ssa on A-mallia. Eroja on jonkunverran, mutta pystyy laitteleen ristiin pienellä vaivalla. Muuten, C-mallin etupumput on 41mm, jotka tuli jenkeissä vasta uuteen 08-> malliin parannuksena Tän pystyis muuttamaan siis ihan pulttaamalla A-malliks, jollonka tähän sais vaikka mitä osaa sen jälkeen kiinni,
safaritankkia myöden, mutta enpä aio tehdä ainakaan ennenkun oon ajanu tän johku puuhun solmuun
Tarkotus on tehdä tästä pyörästä vieläkin yksinkertaisempi kuin se tällä hetkellä on, ja muitakin pikku muutoksia.
Tuommonen se nyt sitten oli liikkeestä pihaan ajettuna. Siistissä kunnossa kaikin puolin eikä mitään lippausjälkiäkään missään.
Heti alle 100km ostosta tästä hajos nopeusmittari. Ei minua haittaa. Sen verta teen nykytekniikalle myönnytyksiä, että en edes korjaa tuota mittaristoa, vaan asennan Trailtechin Vaporin tilalle. Syynä että C-mallin mittaristo on niin askeettinen, että mittaristosta selviää
vain ajonopeus sekä kilometrimäärä tripin kera, ja varoitusvaloista löytyy neutraali, vilkku, sekä moottorin jäähdytysnesteelle
punainen merkkivalo kun se on liian kuumaa.. Haluan nyt kuiteskin jotain muutaki arvoja nähä pyörästä, mm. lämpötilan.
Siksi moinen.
Ostettaessa oli myös alla aivan slicksit 152 tjsp deathwingit, oli muuten pelottavat sateella!
Ensimmäisenä kun sain tarpeeksi ylimäärästä, menin vaihattaan renkaat. Kävi niinkin hassusti että tuossa tänä torstaina soittelin töitten jälkeen josko jossain jollain ilveellä ois vielä tänään renkaanvaihtoaikaa alta-alle. Vantaan Stormilla oli kuin olikin
Päräytinpä paikan päälle ihmettelemään mitä renkaita siellä ylipäänsä on. Ei meinannu löytyy samaa sarjaa etusta ja takasta millään,
niin tuli sitten sekarengastus. Eteen Siracci ja taakse Anakee 3. Tuli kyllä omasta mielestä ihan lysti ajaa, etupää
tuntuu pitävän kivasti mun vauhdeille hiekkatiellä, ja takaapää taas suttaa suht helposti
Samalla tuli uus sisäkumi etie, oli kuulemma edellisessä 3 paikkaa. Aikaa tosin meni renkaitten vaihtoon liki 2 tuntia.
Onneks ei ittee haitannu kun mihkään ollu kiire kun pitkät pyhätki eessä. Ja ihan mukava henkilökuntakin oli
niin en siltikään ala valittamaan vaikka aikaa meni paljon, positiivisin mielin lähdettiin rankoon hiekkateitä siitä.
Tänään kävin hakeen sitten mätänetistä Timelessin endurotangon, vanhasta tangosta on meinaan juotettu se vahvistusputki
kiinni- lienee joskus murtunut ja jollain ei o ollu varaa sijottaa uuteen tankoon. Ja bilhelvetistä sitten tämän sivuston vinkkien
perusteella alumiinirunkoiset rysterit. Pitännee huomenissa asennella.
Mätänetissä oli valikoima Hyvinkäällä paljon surkeampi kuin niitten nettisivu antaa ymmärtää, vai lieneekö tämä yksi aukiolopäivä pyhien keskellä muka vetänyt liikkeen tyhjäksi. Piti meinaan ostaa uus etulokasuojakin, minä kun aion siihen laittaa pienen tavarapussukan päälle, ja tuo oma etulokari on aivan letku jo ilman että siinä on grammaakaan painoa päällä.
Sivuprojektina sitten tulee toimimaan tuleva talvimopo, Tunturi Tiger Aqua, jonka sain erittäin sopuhintaan.
Vaatii vähän uusia osia, ja rungon putsauksen ja maalauksen. Rahaa tähän menee arviolta osineen n. 300e,
moottori kun on täysin toimiva. Siihen sitten irtonastat renkaisiin talvella ni kelpaa kylillä käyä kaupassa ja muutenkin leikkiä
Tulipa kirjoteltua paljon, mutta jos myö jatketaan tästä sitten aina sillon tällön. Hyviä ajoja kaikille!