Hexin xr250r raato

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

hexi
Viestit: 136
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 5:09 pm

Hexin xr250r raato

Viesti Kirjoittaja hexi »

Mun näkemys harrastuksesta.

Muutama vuosi sitten olin myynyt edellisen kahden tonnin pyörän pois ja talven flussakaudella katselin keltaista pörssiä jossa
oli tuommoinen tuontipyörä ollut kaupan jo puolisen vuotta, ei ollut kelvannut edellisille katsojille kun koneesta oli kuulemma kuulunut kolinaa ja ulkonäkö oli tuunattu, mutta kun hinta oli pudonnut sopivan alas ja sain pari lisäkuvaa moottorista, niin
pyysin pomolta vapaata ja läksin pikku nuhakuumeessa ajelemaan kohti pohjoista, 12 tuntia ajelua myöhemmin lapset ristivät tuon tissipyöräksi ja vaimo pyöritteli päätään, sanoi kyllä tietävänsä mihin aikoinaan ryhtyi.

Tarkemman tutkimisen jälkeen laite tuntui kelvolliselta aihiolta, ilmansuodatin oli ollut paikoillaan ja öljyä koneessa sisä ja ulkopuolella.

Ulkosalla seinää vasten majaillut talvet joten kaikki vaijerit ja kaasutin kaipasi reipasta liuottamista.
Satula sai hiukan muokkausta kun oli vettynyt ja pakoputki vinkua ja kemppiä ja takahäkki kanssa osansa.
Nakkasin kelvottomat osat roskiin ja laitoin tilausta kilkkeistä tavoitteena kahden tonnin pyörä, kaikennäköistä pientähän siihen meni, mutta moottori oli onneksi ulkoasua paremmassa kunnossa.
Ilmoituskuva
Ilmoituskuva
Kumminkin tuommoinen se oli ja tollanen siitä tuli.
Nyt
Nyt
Yksinkertainen laite, melkein oikea enduro, ei kovin painava.
Biken kommentit parinkymmenen vuoden takaa lienevät edelleen ok: "etupainoinen ja laiska" jota pyrin itse välttämään.
Tuosta taisi näin kolmen vuoden jälkeen tulla pitopyörä. EIhän tuo tee mitään hyvin, mutta... joku hauskuus siinä on.

Niin tulihan sitä käytyä tuota ktm:män freerideä käytyä hipelöimässä, mutta ajankäytöllisistä (pitäisi ajaa enemmän) ja taloudellisista syistä matkaan tarttui vain ktm two 4 ride softshell ajotakki.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Hexin xr250r raato

Viesti Kirjoittaja THA »

No mä veikkaan että tällä pystyy kaikkeen sihin mihin FR:lläkin ja itsekin olisin moisen muutama vuosi sitten ostanut (ellei jopa sama yksilö), mutta kun myyjää ei kiinnostanut vastata puhelimeen, eikä sitten tekstariinkaan, niin ei tarvinnut olla kauaa kiinnostunut. Meikäläiselle tuossa on haasteena kiksin loppuun asti polkasemiseen yltäminen, mutta sen verran olen koepotkinut liki 10v. sitten, että on siinä vaikka vähän varaa lyhentääkin.
Töitä, sitä pikku näpräämistä, vanhan pyörän kanssa toki aina on, mutta onpahan ainakin helppo paikallistaa viat ja yleensä halpa korjatakin.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Hexin xr250r raato

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Hieno laite ja Suomesssa harvinainen. Ajelin tuollaisella joskus Kreetalla viikon ja kivaa oli vaikka tehot eivät päätä huimanneetkaan :)
Vastaa Viestiin