Pohjolan Kurapyöräilijät
http://www.matkaendurot.net/forum/

MarkkuHoon Airhead - R80GS
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=31294
Sivu 2/3

Kirjoittaja:  tokor [ Ma Helmi 02, 2015 8:49 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Vs: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Olipas onni että saatiin raivattua sulle tilaa ropata gessua :D
Pistähän iskuun kesäksi

Kirjoittaja:  MarkkuHoo [ Su Maalis 01, 2015 11:03 pm ]
Viestin otsikko:  Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Niin, tuo kannen tiivisteen vaihto ei ole mikään ihmeellinen juttu ilmajäähyissä, kaikki on hyvin käsillä ja esillä.

Mutta ystävyytemme tarvinnee lisää syvyyttä, koskapa todennäköistä syy-yhteyttä sen tiivisteen palamiseen ei kovin kaukaa tarvinnut etsiä. Vasemman pytyn yläoikean vaarnapultin kierteet olivat antautuneet, ja momenttiin kiristys vain veti pulttia lisää lohkosta ulos. Voi eläin.

Soitto bokserigurulle asian tiimoilta oli rohkaiseva, Repa Myllymaa auliisti ja ystävällisesti kannusti kierteiden korjaamiseen, ja sen teossa tärkeisiin yksityiskohtiin, etenkin yläpinnapulttien lohkon öljykanavien aukipysymisen varmistamiseen.

Hommasin saksalaisen vCoil kierrekorjaussarjan, ja ryhdyin hommaan. Kaikki meni suht nätisti, ja kierresarjan asennuksen jälkeen jännin vaihe oli tietysti se, että pysyykö se pultti kiristettynä momentissa, vai tuliko tehtyä sutta.

Kuva

Holkkien kanssa koeponnistus - pitää se! :) Tilaamaan tiivisteitä, samalla kaasariin myös, ja niputusta kun paketti saapuu.

Kirjoittaja:  MarkkuHoo [ To Syys 10, 2015 10:34 am ]
Viestin otsikko:  Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

On tämäkin ilmapää pikkuhiljaa edistynyt, vaikkakin melkein kesän oli tallissa koskematta, kaikenlaista matkaenduroreissua ajettu tässä välillä, ja pojalle A1 kortti opetettu, muun arkielämän sivussa.

Kone nipussa, kaasarit paketissa, ja muukin kasaus etenee lähes joka ilta muutaman mutterin ja osan voimin, jahka ne on ensin kaapin periltä löydetty!

Tiiserikuva, kohta pääsee ottamaan ensisavut, kunhan vielä muutama kymmenen pikkujuttua laiteltu.

Kuva

Kuva

Kirjoittaja:  mek [ To Syys 10, 2015 1:50 pm ]
Viestin otsikko:  Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Jokohan tuon taas ensi vuoden vappuajossa näkisi... hienoa :D

Kirjoittaja:  MarkkuHoo [ La Touko 07, 2016 10:50 pm ]
Viestin otsikko:  Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Ei ihan tämänkään vuoden vappuajoihin valmistunut, mutta alkaa olla jo mel-kein ajokunnossa tämä pitkän kalenterin varannut projekti. Ihan ajokuntoinen peli meni pienesti purkuun, osien vaihtoihin ja kansipulttiremppaan, sekä pariin(kymmeneen?) muuhun jutskaan. Oli se viime kesän ihan telakallakin, näitä on kivempi talvisin pakertaa.

No, ei tämä aivan vielä tielle pääse, pitää etujarru vielä laittaa kunnolla letkuihin, sekä tuo lamppumaskin johdotukset ja kiinnitys lopetella. Mutta kun vihdoin tänään meni tankkiin merkit ja tarrat ja ulkoasu on oikeastaan valmis, niin otin poseerauskuvat.

Olkaapa hyvät: BMW R80GS Finnduro ("Basic replica")

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kirjoittaja:  Raimo [ Su Touko 08, 2016 8:34 am ]
Viestin otsikko:  Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Todella hieno ajokki!

Kannattaa pitää tuo pikkutankki paikoillaan, kun sillä gessu on aivan hämmästyttävän siron oloinen, ja tuon näköisenä noita on tosi vähän Suomessa.
Itse hommaisin tuohon uudemman Paris-Dakar mallin pohjapanssarin, joka suojaa öljypohjan lisäksi myös käyrät. Eli tämmöinen: http://jhau.maliwi.de/mot/r80gs.html#bash

On se vaan hyvä, kun oulunseudulla on yksi näitä oikeita gessuja :)

Kirjoittaja:  MarkkuHoo [ Su Touko 08, 2016 8:55 am ]
Viestin otsikko:  Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Joo, pohjapanssari ei oo kuvassa kiinni, edes orkkis. Mulla on tukeva ja suojaava sekä tosi painava malli olemassa myös, toisaalta tekisi mieli laitella jostain 8mm muovista kevyt, liukuva ja pohjaa suojaava taivuteltu pala. Kahvansuojat myös puuttuu vielä, jaa ja etuvilkut muuten! :)

Kirjoittaja:  MarkkuHoo [ Ma Elo 01, 2016 10:24 pm ]
Viestin otsikko:  Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Tänään oli vihdoin kesän kiireiden jälkee ensimmäinen kunnon ajolenkki, kun sain vihdoin käynnin tikkiin hyvän mekaanikon kansaa. Tosin Oulun sisällä pysyin koko ajan. On se lempeä ja mieltä rauhoittava tuo vanhan bokserin pörinä ajossa, sielu leppää :)

Kuva

Kuva

Kirjoittaja:  ATC [ Ma Elo 01, 2016 11:25 pm ]
Viestin otsikko:  Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Bongasinkin Markun Markettien edessä, hyvältä näytti luonnossakin.

Kirjoittaja:  TomppaV [ Ti Elo 09, 2016 8:54 pm ]
Viestin otsikko:  Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Voi että on suun maun mukanen!!

Onnittelut, tyylikäs kokonaisuus!

Kirjoittaja:  MikaM [ Ma Elo 15, 2016 3:48 pm ]
Viestin otsikko:  Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Niin on nätti 8) 8)

Noi venttiilikopat menis koristeenakin ihan missä vaan. On ne niin hianot.

Kirjoittaja:  Billythunder [ Ma Syys 17, 2018 8:15 pm ]
Viestin otsikko:  Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Tervehdys!
Ostin juuri 90 mallin R 80 GS:n ja sen keula kaipaa pikaista päivitystä. Katselin tuota sinun asentamaa keulaa ja mietiskelin että mistä se on peräisin ja minkälaisen jumpan sen asennus vaatii?
Kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Jani

Kirjoittaja:  kalle j [ Ma Syys 17, 2018 10:05 pm ]
Viestin otsikko:  Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

https://advrider.com/f/threads/an-unhol ... ad.989832/

Tuolta löytyy mielestäni paras ratkaisu keulanvaihtoon. Prutseriin yhteyttä ja kolmiot tilaukseen, mukana tulee tarvittavat lyhennysholkit ja holkit jotta alkuperäisen vanteen saa hyödynnettyä. Myös jarrusatulalle löytyy häneltä ratkaisut. Drz:n keuloja löytyy esim ebaystä.

Suosittelen lukemaan koko ketjun läpi.

Kirjoittaja:  MarkkuHoo [ Ti Syys 18, 2018 8:55 am ]
Viestin otsikko:  Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Kallen linkkaama ratkaisu on varmasti hyvä. Mulla on sitten hieman kokeellisempi ratkaisu.

Offroadbasis.de sivustolta tilasin emäputkeen sovitusholkin, jolla mm. useat Husqvarnoissa käytetyt Marzocchi USD45 keulat saa sovitettua bokserin nokalle. Minulla oli lähes valmis kokonainen keula Husqvarna TE450 2005-mallista, mukaanlukien siis jarrut ja 21" vanne kolmioineen päivineen. Tuo holkki on hitsattu kiinni alkuperäiseen emäputkeen ja siihen käy yleisesti löydettävät laakerit.

Kokeellisen osuuden heikko puoli on siinä, että Hussen keulakolmiot tulevat lähemmäs runkoa, ja kaventavat kääntösädettä merkittävästi, ellei tankkiin tee molemmille puolille painanteita. Samoin jarrutehoa pitää kasvattaa isommalla jarrulevyllä ja sovitteella, eli hieman vaivaa ja lisäkustannuksia.

Paras puoli on keveys ja hyvä säädettävyys. Alkuperäinen bokserin etuvanne jarruineen on todella jyhkeän painoinen, enduromallin vastaava on huomattavan paljon keveämpi, ajossa huomaa keulan herkän toiminnan mukavasti.

Kirjoittaja:  skuikka [ Ti Syys 18, 2018 11:46 am ]
Viestin otsikko:  Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Käytin yhdessä Cagiva Elefantin maastoistamisessa samaa keulaa kolmioineen. Hyvä keula mielestäni isoonkin pyörään. Varaosia saa kotimaastakin.

Sivu 2/3 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/