Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Elo 23, 2019 10:35 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Helmi 02, 2015 8:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 9:21 am
Viestit: 768
Paikkakunta: Lumijoki
Pyörä: pyörätön
Olipas onni että saatiin raivattua sulle tilaa ropata gessua :D
Pistähän iskuun kesäksi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 01, 2015 11:03 pm 

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Viestit: 1146
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Niin, tuo kannen tiivisteen vaihto ei ole mikään ihmeellinen juttu ilmajäähyissä, kaikki on hyvin käsillä ja esillä.

Mutta ystävyytemme tarvinnee lisää syvyyttä, koskapa todennäköistä syy-yhteyttä sen tiivisteen palamiseen ei kovin kaukaa tarvinnut etsiä. Vasemman pytyn yläoikean vaarnapultin kierteet olivat antautuneet, ja momenttiin kiristys vain veti pulttia lisää lohkosta ulos. Voi eläin.

Soitto bokserigurulle asian tiimoilta oli rohkaiseva, Repa Myllymaa auliisti ja ystävällisesti kannusti kierteiden korjaamiseen, ja sen teossa tärkeisiin yksityiskohtiin, etenkin yläpinnapulttien lohkon öljykanavien aukipysymisen varmistamiseen.

Hommasin saksalaisen vCoil kierrekorjaussarjan, ja ryhdyin hommaan. Kaikki meni suht nätisti, ja kierresarjan asennuksen jälkeen jännin vaihe oli tietysti se, että pysyykö se pultti kiristettynä momentissa, vai tuliko tehtyä sutta.

Kuva

Holkkien kanssa koeponnistus - pitää se! :) Tilaamaan tiivisteitä, samalla kaasariin myös, ja niputusta kun paketti saapuu.

_________________
Ex: Husqvarna 701, KTM 990 ADV, KTM 690 R, KTM SE x2, KTM 500 EXC, BMW Xchallenge x 3!, R1150GS, KTM 250 EXC-R, BMW F800GS, Suzuki DR350SE, Africa Twin 07a, BMW F650GS Dakar & Funduro


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 10, 2015 10:34 am 

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Viestit: 1146
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
On tämäkin ilmapää pikkuhiljaa edistynyt, vaikkakin melkein kesän oli tallissa koskematta, kaikenlaista matkaenduroreissua ajettu tässä välillä, ja pojalle A1 kortti opetettu, muun arkielämän sivussa.

Kone nipussa, kaasarit paketissa, ja muukin kasaus etenee lähes joka ilta muutaman mutterin ja osan voimin, jahka ne on ensin kaapin periltä löydetty!

Tiiserikuva, kohta pääsee ottamaan ensisavut, kunhan vielä muutama kymmenen pikkujuttua laiteltu.

Kuva

Kuva

_________________
Ex: Husqvarna 701, KTM 990 ADV, KTM 690 R, KTM SE x2, KTM 500 EXC, BMW Xchallenge x 3!, R1150GS, KTM 250 EXC-R, BMW F800GS, Suzuki DR350SE, Africa Twin 07a, BMW F650GS Dakar & Funduro


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 10, 2015 1:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2259
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: CRF 1000 L ja K75 Street tracker
Jokohan tuon taas ensi vuoden vappuajossa näkisi... hienoa :D

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 07, 2016 10:50 pm 

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Viestit: 1146
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Ei ihan tämänkään vuoden vappuajoihin valmistunut, mutta alkaa olla jo mel-kein ajokunnossa tämä pitkän kalenterin varannut projekti. Ihan ajokuntoinen peli meni pienesti purkuun, osien vaihtoihin ja kansipulttiremppaan, sekä pariin(kymmeneen?) muuhun jutskaan. Oli se viime kesän ihan telakallakin, näitä on kivempi talvisin pakertaa.

No, ei tämä aivan vielä tielle pääse, pitää etujarru vielä laittaa kunnolla letkuihin, sekä tuo lamppumaskin johdotukset ja kiinnitys lopetella. Mutta kun vihdoin tänään meni tankkiin merkit ja tarrat ja ulkoasu on oikeastaan valmis, niin otin poseerauskuvat.

Olkaapa hyvät: BMW R80GS Finnduro ("Basic replica")

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

_________________
Ex: Husqvarna 701, KTM 990 ADV, KTM 690 R, KTM SE x2, KTM 500 EXC, BMW Xchallenge x 3!, R1150GS, KTM 250 EXC-R, BMW F800GS, Suzuki DR350SE, Africa Twin 07a, BMW F650GS Dakar & Funduro


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 08, 2016 8:34 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Viestit: 1244
Paikkakunta: Oulunsalo
Pyörä: Honda XR400R BMW R1200RT
Todella hieno ajokki!

Kannattaa pitää tuo pikkutankki paikoillaan, kun sillä gessu on aivan hämmästyttävän siron oloinen, ja tuon näköisenä noita on tosi vähän Suomessa.
Itse hommaisin tuohon uudemman Paris-Dakar mallin pohjapanssarin, joka suojaa öljypohjan lisäksi myös käyrät. Eli tämmöinen: http://jhau.maliwi.de/mot/r80gs.html#bash

On se vaan hyvä, kun oulunseudulla on yksi näitä oikeita gessuja :)

_________________
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 08, 2016 8:55 am 

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Viestit: 1146
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Joo, pohjapanssari ei oo kuvassa kiinni, edes orkkis. Mulla on tukeva ja suojaava sekä tosi painava malli olemassa myös, toisaalta tekisi mieli laitella jostain 8mm muovista kevyt, liukuva ja pohjaa suojaava taivuteltu pala. Kahvansuojat myös puuttuu vielä, jaa ja etuvilkut muuten! :)

_________________
Ex: Husqvarna 701, KTM 990 ADV, KTM 690 R, KTM SE x2, KTM 500 EXC, BMW Xchallenge x 3!, R1150GS, KTM 250 EXC-R, BMW F800GS, Suzuki DR350SE, Africa Twin 07a, BMW F650GS Dakar & Funduro


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 01, 2016 10:24 pm 

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Viestit: 1146
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Tänään oli vihdoin kesän kiireiden jälkee ensimmäinen kunnon ajolenkki, kun sain vihdoin käynnin tikkiin hyvän mekaanikon kansaa. Tosin Oulun sisällä pysyin koko ajan. On se lempeä ja mieltä rauhoittava tuo vanhan bokserin pörinä ajossa, sielu leppää :)

Kuva

Kuva

_________________
Ex: Husqvarna 701, KTM 990 ADV, KTM 690 R, KTM SE x2, KTM 500 EXC, BMW Xchallenge x 3!, R1150GS, KTM 250 EXC-R, BMW F800GS, Suzuki DR350SE, Africa Twin 07a, BMW F650GS Dakar & Funduro


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 01, 2016 11:25 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2314
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Bongasinkin Markun Markettien edessä, hyvältä näytti luonnossakin.

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 09, 2016 8:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 582
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, 690r, R100GS
Voi että on suun maun mukanen!!

Onnittelut, tyylikäs kokonaisuus!

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 15, 2016 3:48 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 10, 2005 8:53 am
Viestit: 42
Paikkakunta: Somero
Pyörä: 1290 SAR
Niin on nätti 8) 8)

Noi venttiilikopat menis koristeenakin ihan missä vaan. On ne niin hianot.

_________________
Good judgment is based on experience. Experience is based on bad judgment.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 17, 2018 8:15 pm 

Liittynyt: Ma Syys 17, 2018 8:08 pm
Viestit: 2
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: BMW r 80 gs
Tervehdys!
Ostin juuri 90 mallin R 80 GS:n ja sen keula kaipaa pikaista päivitystä. Katselin tuota sinun asentamaa keulaa ja mietiskelin että mistä se on peräisin ja minkälaisen jumpan sen asennus vaatii?
Kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Jani


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 17, 2018 10:05 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Viestit: 830
Paikkakunta: Tikkakoski
Pyörä: R100GS
https://advrider.com/f/threads/an-unhol ... ad.989832/

Tuolta löytyy mielestäni paras ratkaisu keulanvaihtoon. Prutseriin yhteyttä ja kolmiot tilaukseen, mukana tulee tarvittavat lyhennysholkit ja holkit jotta alkuperäisen vanteen saa hyödynnettyä. Myös jarrusatulalle löytyy häneltä ratkaisut. Drz:n keuloja löytyy esim ebaystä.

Suosittelen lukemaan koko ketjun läpi.

_________________
Lisää urkua monitoriin...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 18, 2018 8:55 am 

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Viestit: 1146
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Kallen linkkaama ratkaisu on varmasti hyvä. Mulla on sitten hieman kokeellisempi ratkaisu.

Offroadbasis.de sivustolta tilasin emäputkeen sovitusholkin, jolla mm. useat Husqvarnoissa käytetyt Marzocchi USD45 keulat saa sovitettua bokserin nokalle. Minulla oli lähes valmis kokonainen keula Husqvarna TE450 2005-mallista, mukaanlukien siis jarrut ja 21" vanne kolmioineen päivineen. Tuo holkki on hitsattu kiinni alkuperäiseen emäputkeen ja siihen käy yleisesti löydettävät laakerit.

Kokeellisen osuuden heikko puoli on siinä, että Hussen keulakolmiot tulevat lähemmäs runkoa, ja kaventavat kääntösädettä merkittävästi, ellei tankkiin tee molemmille puolille painanteita. Samoin jarrutehoa pitää kasvattaa isommalla jarrulevyllä ja sovitteella, eli hieman vaivaa ja lisäkustannuksia.

Paras puoli on keveys ja hyvä säädettävyys. Alkuperäinen bokserin etuvanne jarruineen on todella jyhkeän painoinen, enduromallin vastaava on huomattavan paljon keveämpi, ajossa huomaa keulan herkän toiminnan mukavasti.

_________________
Ex: Husqvarna 701, KTM 990 ADV, KTM 690 R, KTM SE x2, KTM 500 EXC, BMW Xchallenge x 3!, R1150GS, KTM 250 EXC-R, BMW F800GS, Suzuki DR350SE, Africa Twin 07a, BMW F650GS Dakar & Funduro


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 18, 2018 11:46 am 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1810
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Käytin yhdessä Cagiva Elefantin maastoistamisessa samaa keulaa kolmioineen. Hyvä keula mielestäni isoonkin pyörään. Varaosia saa kotimaastakin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com