MarkkuHoon Airhead - R80GS

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Billythunder
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Syys 17, 2018 8:08 pm
Pyörä: BMW r 80 gs
Paikkakunta: Nokia

Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Viesti Kirjoittaja Billythunder »

Kiitos vinkeistä. Nyt tuumailen parasta vaihtoehtoa. Haluaisin säilyttää oman etuvanteen ja tankin muokkaus ei innosta joten voi olla että t kappaleet lähtee tilaukseen jahka Prutser vastailee viestiini.
MarkkuHoo
Viestit: 1145
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Pitkästä aikaa vähän juttua - kun pitkästä aikaa gessuklassikko oli kunnon reissulla, ja varsinaisesti ensimmäisen kerran isompien huoltojen ja suht loppuun viedyn ’Finnduro’ tuunauksen jälkeen.

Viime kesän lopulla Myllymaan Repa huolsi luistaneen kytkimen, jonka juurisyynä olikin vaihdelaatikon laakeroinnin ja tiivisteiden porsiminen, ilmeisesti jonkun muun aiemmin sen asennettua väärin välyksin ja momentein. Öljyä oli sitten sekä kytkimessä että kuivassa kardaanissa. Samalla pyörän muu perushuolto ja säädöt tuli tehtyä Repan verstaalla.

Kyllä ammattilaisen käsien kautta käymisen kuuli koneen hienossa käynnissä! Ai että.

Tämän kesän muiden kiireiden jälkeen Kuraklassikko saatiin valmiiksi pari päivää ennen pitkään suunniteltua reissua rystereiden ja TSI-pohjapansaarin asennuksin, sekä sähköjen tarkastuksin. Shakedown-ajo Hämeenlinnasta Outokumpuun irroitti pari oleellusta löysälle jäänyttä pulttia ja vilkkujen & etuvalon liittimien kanssa piti parina iltana tehdä loppuun kiristelyjä tankin alla. Näine hyvine saatoin todeta että vm 1990 sirolla ja kevennetyllä Basic replicalla seurasi makoisasti kaikkien 50 hepan voimin mm. uudenkarheita Twinejä. Oli siellä mukana vanhempaakin kalustoa, -88 AT ja -89 ST. Olin siis oikeastaan keski-ikäinen keski-ikäisellä liikkeellä.

Pidempiä reissuja varten saatan vielä suunnitella pienet tukiraudat pehmeille sivulaukuille, ja pientä lämpösuojaa ihanan persoonalliselle orkkisänkkärille. Sieltä pörisee nimittäin just makoisat bokserin bassosoundit.

Parit kuvat neljän päivän Pohjois-Karjalan helteiseltä kurakierrokselta: Kuraukko ja Klassikko.

KuvaKuvaKuvaKuva
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Viuh
Viestit: 1666
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, g/s, R75/5

Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Mitä luokkaa riittää pikkutankilla ajella?
Avatar
kalle j
Viestit: 868
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Onko penkki Siebenrockilta?
Lisää urkua monitoriin...
MarkkuHoo
Viestit: 1145
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Viuh kirjoitti:Tankkikyssäri
kalle j kirjoitti:Onko penkki Siebenrockilta?
Tuota 19,5 litran pikkutankkia en ole ajanut vielä kertaakaan edes varatankille, mutta nyt on 235km navin bensatripissä ja loiskuu vielä aika hyvin. Kulutus on ollut noin 6-6,5 litraa, tuosta vois jotain ennustella.

Soolopenkki-tarakka on joo Siebenrockilta, mukavan tuntuinen suristella menemään vähän pitempääkin siirtymää.

Pitääkin muuten punnita tuo pyörä nykyvarustuksessa lähiaikoina.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
MarkkuHoo
Viestit: 1145
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Punnittiin pyörä henkilövaakalla etu/takapää erikseen ja siitä ynnäillen.

Keula 85kg
Perä 104kg
189kg
Punnituksessa bensaa oli tankissa noin 4-5 litraa = Kuivapaino 189-4 = 185kg
Tankki täynnä + 19 kg = Märkäpaino 204kg.

Ei paha! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Avatar
ttv
Viestit: 676
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Pyörä: 300EXC
Paikkakunta: Hki

Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Viesti Kirjoittaja ttv »

MarkkuHoo kirjoitti:Punnittiin pyörä henkilövaakalla etu/takapää erikseen ja siitä ynnäillen.

Keula 85kg
Perä 104kg
189kg
Punnituksessa bensaa oli tankissa noin 4-5 litraa = Kuivapaino 189-4 = 185kg
Tankki täynnä + 19 kg = Märkäpaino 204kg.
Ysivitonen painaa suunnilleen 750 grammaa/litra joten aika lähellä on 200 kilon haamuraja märkänäkin :P
MarkkuHoo
Viestit: 1145
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

ttv kirjoitti:
MarkkuHoo kirjoitti:Punnittiin pyörä henkilövaakalla etu/takapää erikseen ja siitä ynnäillen.

Keula 85kg
Perä 104kg
189kg
Punnituksessa bensaa oli tankissa noin 4-5 litraa = Kuivapaino 189-4 = 185kg
Tankki täynnä + 19 kg = Märkäpaino 204kg.
Ysivitonen painaa suunnilleen 750 grammaa/litra joten aika lähellä on 200 kilon haamuraja märkänäkin :P
Jjjaa muuten joo!
Uusi laskelma tuon perusteella märkäpainon osalta osoittaisi lukemaa noin 199,875kg! :) ;)




Sent from my iPhone using Tapatalk
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS

Viesti Kirjoittaja Tase »

Ennenkuin käytätte kovin montaa desimaalia niin kannattaa kiinnittää huomiota siihen kotivaakaan ja sen käyttöön.

Elikkä kun rengas on vaakalla, pitää toisen renkaan alla olla just vaa'an paksuinen taso jotta pyörä on vaakasuorassa mittauksen aikana.
Vastaa Viestiin