MarkkuHoon Airhead - R80GS
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ma Syys 17, 2018 8:08 pm
- Pyörä: BMW r 80 gs
- Paikkakunta: Nokia
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Kiitos vinkeistä. Nyt tuumailen parasta vaihtoehtoa. Haluaisin säilyttää oman etuvanteen ja tankin muokkaus ei innosta joten voi olla että t kappaleet lähtee tilaukseen jahka Prutser vastailee viestiini.
-
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Pitkästä aikaa vähän juttua - kun pitkästä aikaa gessuklassikko oli kunnon reissulla, ja varsinaisesti ensimmäisen kerran isompien huoltojen ja suht loppuun viedyn ’Finnduro’ tuunauksen jälkeen.
Viime kesän lopulla Myllymaan Repa huolsi luistaneen kytkimen, jonka juurisyynä olikin vaihdelaatikon laakeroinnin ja tiivisteiden porsiminen, ilmeisesti jonkun muun aiemmin sen asennettua väärin välyksin ja momentein. Öljyä oli sitten sekä kytkimessä että kuivassa kardaanissa. Samalla pyörän muu perushuolto ja säädöt tuli tehtyä Repan verstaalla.
Kyllä ammattilaisen käsien kautta käymisen kuuli koneen hienossa käynnissä! Ai että.
Tämän kesän muiden kiireiden jälkeen Kuraklassikko saatiin valmiiksi pari päivää ennen pitkään suunniteltua reissua rystereiden ja TSI-pohjapansaarin asennuksin, sekä sähköjen tarkastuksin. Shakedown-ajo Hämeenlinnasta Outokumpuun irroitti pari oleellusta löysälle jäänyttä pulttia ja vilkkujen & etuvalon liittimien kanssa piti parina iltana tehdä loppuun kiristelyjä tankin alla. Näine hyvine saatoin todeta että vm 1990 sirolla ja kevennetyllä Basic replicalla seurasi makoisasti kaikkien 50 hepan voimin mm. uudenkarheita Twinejä. Oli siellä mukana vanhempaakin kalustoa, -88 AT ja -89 ST. Olin siis oikeastaan keski-ikäinen keski-ikäisellä liikkeellä.
Pidempiä reissuja varten saatan vielä suunnitella pienet tukiraudat pehmeille sivulaukuille, ja pientä lämpösuojaa ihanan persoonalliselle orkkisänkkärille. Sieltä pörisee nimittäin just makoisat bokserin bassosoundit.
Parit kuvat neljän päivän Pohjois-Karjalan helteiseltä kurakierrokselta: Kuraukko ja Klassikko.
Viime kesän lopulla Myllymaan Repa huolsi luistaneen kytkimen, jonka juurisyynä olikin vaihdelaatikon laakeroinnin ja tiivisteiden porsiminen, ilmeisesti jonkun muun aiemmin sen asennettua väärin välyksin ja momentein. Öljyä oli sitten sekä kytkimessä että kuivassa kardaanissa. Samalla pyörän muu perushuolto ja säädöt tuli tehtyä Repan verstaalla.
Kyllä ammattilaisen käsien kautta käymisen kuuli koneen hienossa käynnissä! Ai että.
Tämän kesän muiden kiireiden jälkeen Kuraklassikko saatiin valmiiksi pari päivää ennen pitkään suunniteltua reissua rystereiden ja TSI-pohjapansaarin asennuksin, sekä sähköjen tarkastuksin. Shakedown-ajo Hämeenlinnasta Outokumpuun irroitti pari oleellusta löysälle jäänyttä pulttia ja vilkkujen & etuvalon liittimien kanssa piti parina iltana tehdä loppuun kiristelyjä tankin alla. Näine hyvine saatoin todeta että vm 1990 sirolla ja kevennetyllä Basic replicalla seurasi makoisasti kaikkien 50 hepan voimin mm. uudenkarheita Twinejä. Oli siellä mukana vanhempaakin kalustoa, -88 AT ja -89 ST. Olin siis oikeastaan keski-ikäinen keski-ikäisellä liikkeellä.
Pidempiä reissuja varten saatan vielä suunnitella pienet tukiraudat pehmeille sivulaukuille, ja pientä lämpösuojaa ihanan persoonalliselle orkkisänkkärille. Sieltä pörisee nimittäin just makoisat bokserin bassosoundit.
Parit kuvat neljän päivän Pohjois-Karjalan helteiseltä kurakierrokselta: Kuraukko ja Klassikko.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Mitä luokkaa riittää pikkutankilla ajella?
-
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Viuh kirjoitti:Tankkikyssäri
Tuota 19,5 litran pikkutankkia en ole ajanut vielä kertaakaan edes varatankille, mutta nyt on 235km navin bensatripissä ja loiskuu vielä aika hyvin. Kulutus on ollut noin 6-6,5 litraa, tuosta vois jotain ennustella.kalle j kirjoitti:Onko penkki Siebenrockilta?
Soolopenkki-tarakka on joo Siebenrockilta, mukavan tuntuinen suristella menemään vähän pitempääkin siirtymää.
Pitääkin muuten punnita tuo pyörä nykyvarustuksessa lähiaikoina.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
-
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Punnittiin pyörä henkilövaakalla etu/takapää erikseen ja siitä ynnäillen.
Keula 85kg
Perä 104kg
189kg
Punnituksessa bensaa oli tankissa noin 4-5 litraa = Kuivapaino 189-4 = 185kg
Tankki täynnä + 19 kg = Märkäpaino 204kg.
Ei paha!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Keula 85kg
Perä 104kg
189kg
Punnituksessa bensaa oli tankissa noin 4-5 litraa = Kuivapaino 189-4 = 185kg
Tankki täynnä + 19 kg = Märkäpaino 204kg.
Ei paha!
Sent from my iPhone using Tapatalk
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Ysivitonen painaa suunnilleen 750 grammaa/litra joten aika lähellä on 200 kilon haamuraja märkänäkinMarkkuHoo kirjoitti:Punnittiin pyörä henkilövaakalla etu/takapää erikseen ja siitä ynnäillen.
Keula 85kg
Perä 104kg
189kg
Punnituksessa bensaa oli tankissa noin 4-5 litraa = Kuivapaino 189-4 = 185kg
Tankki täynnä + 19 kg = Märkäpaino 204kg.
-
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Jjjaa muuten joo!ttv kirjoitti:Ysivitonen painaa suunnilleen 750 grammaa/litra joten aika lähellä on 200 kilon haamuraja märkänäkinMarkkuHoo kirjoitti:Punnittiin pyörä henkilövaakalla etu/takapää erikseen ja siitä ynnäillen.
Keula 85kg
Perä 104kg
189kg
Punnituksessa bensaa oli tankissa noin 4-5 litraa = Kuivapaino 189-4 = 185kg
Tankki täynnä + 19 kg = Märkäpaino 204kg.
Uusi laskelma tuon perusteella märkäpainon osalta osoittaisi lukemaa noin 199,875kg!
Sent from my iPhone using Tapatalk
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: MarkkuHoon Airhead - R80GS
Ennenkuin käytätte kovin montaa desimaalia niin kannattaa kiinnittää huomiota siihen kotivaakaan ja sen käyttöön.
Elikkä kun rengas on vaakalla, pitää toisen renkaan alla olla just vaa'an paksuinen taso jotta pyörä on vaakasuorassa mittauksen aikana.
Elikkä kun rengas on vaakalla, pitää toisen renkaan alla olla just vaa'an paksuinen taso jotta pyörä on vaakasuorassa mittauksen aikana.