Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Elo 19, 2019 2:17 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Syys 18, 2018 4:09 pm 

Liittynyt: Ma Syys 17, 2018 8:08 pm
Viestit: 2
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: BMW r 80 gs
Kiitos vinkeistä. Nyt tuumailen parasta vaihtoehtoa. Haluaisin säilyttää oman etuvanteen ja tankin muokkaus ei innosta joten voi olla että t kappaleet lähtee tilaukseen jahka Prutser vastailee viestiini.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 01, 2019 5:12 pm 

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Viestit: 1146
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Pitkästä aikaa vähän juttua - kun pitkästä aikaa gessuklassikko oli kunnon reissulla, ja varsinaisesti ensimmäisen kerran isompien huoltojen ja suht loppuun viedyn ’Finnduro’ tuunauksen jälkeen.

Viime kesän lopulla Myllymaan Repa huolsi luistaneen kytkimen, jonka juurisyynä olikin vaihdelaatikon laakeroinnin ja tiivisteiden porsiminen, ilmeisesti jonkun muun aiemmin sen asennettua väärin välyksin ja momentein. Öljyä oli sitten sekä kytkimessä että kuivassa kardaanissa. Samalla pyörän muu perushuolto ja säädöt tuli tehtyä Repan verstaalla.

Kyllä ammattilaisen käsien kautta käymisen kuuli koneen hienossa käynnissä! Ai että.

Tämän kesän muiden kiireiden jälkeen Kuraklassikko saatiin valmiiksi pari päivää ennen pitkään suunniteltua reissua rystereiden ja TSI-pohjapansaarin asennuksin, sekä sähköjen tarkastuksin. Shakedown-ajo Hämeenlinnasta Outokumpuun irroitti pari oleellusta löysälle jäänyttä pulttia ja vilkkujen & etuvalon liittimien kanssa piti parina iltana tehdä loppuun kiristelyjä tankin alla. Näine hyvine saatoin todeta että vm 1990 sirolla ja kevennetyllä Basic replicalla seurasi makoisasti kaikkien 50 hepan voimin mm. uudenkarheita Twinejä. Oli siellä mukana vanhempaakin kalustoa, -88 AT ja -89 ST. Olin siis oikeastaan keski-ikäinen keski-ikäisellä liikkeellä.

Pidempiä reissuja varten saatan vielä suunnitella pienet tukiraudat pehmeille sivulaukuille, ja pientä lämpösuojaa ihanan persoonalliselle orkkisänkkärille. Sieltä pörisee nimittäin just makoisat bokserin bassosoundit.

Parit kuvat neljän päivän Pohjois-Karjalan helteiseltä kurakierrokselta: Kuraukko ja Klassikko.

KuvaKuvaKuvaKuva

_________________
Ex: Husqvarna 701, KTM 990 ADV, KTM 690 R, KTM SE x2, KTM 500 EXC, BMW Xchallenge x 3!, R1150GS, KTM 250 EXC-R, BMW F800GS, Suzuki DR350SE, Africa Twin 07a, BMW F650GS Dakar & Funduro


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 03, 2019 6:19 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1498
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Mitä luokkaa riittää pikkutankilla ajella?

_________________
Ormajoki - Extreme hard adventure team


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 03, 2019 7:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Viestit: 829
Paikkakunta: Tikkakoski
Pyörä: R100GS
Onko penkki Siebenrockilta?

_________________
Lisää urkua monitoriin...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 03, 2019 7:36 pm 

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Viestit: 1146
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Viuh kirjoitti:
Tankkikyssäri

kalle j kirjoitti:
Onko penkki Siebenrockilta?


Tuota 19,5 litran pikkutankkia en ole ajanut vielä kertaakaan edes varatankille, mutta nyt on 235km navin bensatripissä ja loiskuu vielä aika hyvin. Kulutus on ollut noin 6-6,5 litraa, tuosta vois jotain ennustella.

Soolopenkki-tarakka on joo Siebenrockilta, mukavan tuntuinen suristella menemään vähän pitempääkin siirtymää.

Pitääkin muuten punnita tuo pyörä nykyvarustuksessa lähiaikoina.

_________________
Ex: Husqvarna 701, KTM 990 ADV, KTM 690 R, KTM SE x2, KTM 500 EXC, BMW Xchallenge x 3!, R1150GS, KTM 250 EXC-R, BMW F800GS, Suzuki DR350SE, Africa Twin 07a, BMW F650GS Dakar & Funduro


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 08, 2019 11:01 pm 

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Viestit: 1146
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Punnittiin pyörä henkilövaakalla etu/takapää erikseen ja siitä ynnäillen.

Keula 85kg
Perä 104kg
189kg
Punnituksessa bensaa oli tankissa noin 4-5 litraa = Kuivapaino 189-4 = 185kg
Tankki täynnä + 19 kg = Märkäpaino 204kg.

Ei paha! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Ex: Husqvarna 701, KTM 990 ADV, KTM 690 R, KTM SE x2, KTM 500 EXC, BMW Xchallenge x 3!, R1150GS, KTM 250 EXC-R, BMW F800GS, Suzuki DR350SE, Africa Twin 07a, BMW F650GS Dakar & Funduro


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 09, 2019 4:20 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Viestit: 624
Paikkakunta: Hki
Pyörä: 300EXC
MarkkuHoo kirjoitti:
Punnittiin pyörä henkilövaakalla etu/takapää erikseen ja siitä ynnäillen.

Keula 85kg
Perä 104kg
189kg
Punnituksessa bensaa oli tankissa noin 4-5 litraa = Kuivapaino 189-4 = 185kg
Tankki täynnä + 19 kg = Märkäpaino 204kg.
Ysivitonen painaa suunnilleen 750 grammaa/litra joten aika lähellä on 200 kilon haamuraja märkänäkin :P


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 09, 2019 7:43 pm 

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Viestit: 1146
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
ttv kirjoitti:
MarkkuHoo kirjoitti:
Punnittiin pyörä henkilövaakalla etu/takapää erikseen ja siitä ynnäillen.

Keula 85kg
Perä 104kg
189kg
Punnituksessa bensaa oli tankissa noin 4-5 litraa = Kuivapaino 189-4 = 185kg
Tankki täynnä + 19 kg = Märkäpaino 204kg.
Ysivitonen painaa suunnilleen 750 grammaa/litra joten aika lähellä on 200 kilon haamuraja märkänäkin :P


Jjjaa muuten joo!
Uusi laskelma tuon perusteella märkäpainon osalta osoittaisi lukemaa noin 199,875kg! :) ;)




Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Ex: Husqvarna 701, KTM 990 ADV, KTM 690 R, KTM SE x2, KTM 500 EXC, BMW Xchallenge x 3!, R1150GS, KTM 250 EXC-R, BMW F800GS, Suzuki DR350SE, Africa Twin 07a, BMW F650GS Dakar & Funduro


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 09, 2019 11:44 pm 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2625
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 1190 Adv R, HVA FE 450, BMW K100
Ennenkuin käytätte kovin montaa desimaalia niin kannattaa kiinnittää huomiota siihen kotivaakaan ja sen käyttöön.

Elikkä kun rengas on vaakalla, pitää toisen renkaan alla olla just vaa'an paksuinen taso jotta pyörä on vaakasuorassa mittauksen aikana.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com