Miikan XR600R

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
MiikaM
Viestit: 270
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

Pitää nyt jotain juttua tuosta moposta kirjotella ylös ettei unohdu mitä tuolle on tehty. Foorumilla näyttäisi olevan muutama aktiivinen ja teknisesti osaava XR kuski, ameriikan foorumeilta löytyy ainakin omistajia enempi. Alkuun muutama kuva mitä mopolle on minun omistuksessa tapahtunut:
Kuva
Viime talvena puhallutin ja maalautin rungon. Keulaksi vaihdettu sama kotarin USD mikä mulla oli jo CBR:ssä.
Kuva
Tuossa kunnossa lähdettiin kohti kesää. Etujarruna Brembon kultainen nelimäntä, levynä itse leikelty. Vanteena vielä Hondan
alkuperäinen kun niitä muutama tallissa oli. Valo on Hellan 5" pyöreä.
Kuva
Kesällä laitoin vielä tosi hienon maskin kiinni.

Seuraavaksi pitäisi asentaa FCR41 ja parannella pakopuolta. Ameriikoissa näyttävät laittavan aika paljon FMF putkia noihin. Kaasunvastaavuus vakiokaasarilla on aika onneton, piti mennä kokeilemaan 570 Husaa asvaltilla hätäsimmällä kartalla niin rupesi
tuon oman mopon vakiokaasari ahistamaan...Pellolla tuo kyseinen Husa ei tuntunut niin hätäseltä, voi olla että jatkuva sutiminen vaikutti asiaan.

Kyselkää jos haluatte jostain tietää enempi, yritän vastailla vähäisen tietomäärän pohjalta..Laitan lisää juttua taas kun olen saanut "rakennettua" hondaa enempi. Näitä ei mun mielestä ole tehty näyttelypeleiksi :lol:
tomimikael
Viestit: 151
Liittynyt: La Kesä 19, 2010 4:21 pm
Pyörä: xr600r

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja tomimikael »

Komea vehje!

Tuo musta runko on kyllä siisti, pitäisi kai tuo oma valkoinen runko saada myös puhallettua ja maalattua. Siistii yleisilmettä huomattavasti kun runko ei ole paskaisen/ruosteisen valkoinen!!

Myös tuo keula on kyllä huomattavasti sirompi kuin alkuperäinen!!

Minulla on omassa nuo alkukäyrät jotkut virivirimallit, en muista edes merkkiä, foorumilta ostin ja ovat kai domiin tarkoitettu. Avarammat alkukäyrät, väliputki ja läpihönkivä pönttö+TM40 toivat potkua ja räjähtävyyttä kyllä omiksi tarpeiksi! Ainoa on että änkkäriosastoa joutuu vielä muuttamaan, on liian raa`at äänet minun makuun.

Minkäkokoinen tuo etulevy on? Onko sulla mahdollisuutta tehdä esim 320mm levy Hondan omaan vanteeseen? Hintaa tälläiselle?
Don't stop for nothing, It´s full speed or nothing.
Avatar
MiikaM
Viestit: 270
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

tomimikael kirjoitti:
Minkäkokoinen tuo etulevy on? Onko sulla mahdollisuutta tehdä esim 320mm levy Hondan omaan vanteeseen? Hintaa tälläiselle?
Etulevy on 320mm. Tällähetkellä ei ole mahdollisuuksia tehdä noita ulos, mutta dxf saat tuosta levystä jos tarttet. Se on mitoitettu
painoa säästämättä :)

Pyörä on nähtävillä pystymetässä ainakin lauantaina jos jotain kiinnostaa..
xlr
Viestit: 84
Liittynyt: La Kesä 11, 2011 11:19 pm
Pyörä: XL500S XR600R XR80R Tunturi Maxi -81
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja xlr »

Moro,ittellä ois keulan vaihtoprojekti myös vireillä moiseen laitteeseen,300 EXC:stä ois koko systeemi tulossa,pyörineen,kolmioineen,jarruineen,tankoineen...Hinnasta tietty pikku vääntöä mut lähtökohtakaan ei ollu ihan jäätävä,täytyy muistaa et moinen combo lisäis(?)valinnanvaraa jatkosuunnitelmia ajatellen(sm-varustus).
Avatar
MiikaM
Viestit: 270
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

xlr kirjoitti:Moro,ittellä ois keulan vaihtoprojekti myös vireillä moiseen laitteeseen,300 EXC:stä ois koko systeemi tulossa,pyörineen,kolmioineen,jarruineen,tankoineen...Hinnasta tietty pikku vääntöä mut lähtökohtakaan ei ollu ihan jäätävä,täytyy muistaa et moinen combo lisäis(?)valinnanvaraa jatkosuunnitelmia ajatellen(sm-varustus).
Joo helpottaa aika paljon hommaa jos ei tartte keulan osalta tehdä hybridiä :) Voin kattella jos jostain löydän mitat/laakerityypit tohon vaihtoon jos tarttet. Tosin aika pienellä vaivalla ne mittaa ja piirtää paperille. Muistaakseni keulan laakereiksi meni 32005 2kpl eli laakerin ulkokehä on 47mm.

Ainiin tuosta svingin laakereiden tarkastuksesta se sitten lähti viime syksynä (kuvassa agressiivinen husakuski)
Kuva
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja THA »

Eiks tossa kohtaa jo kannattais ostaa vaikka se biltsun hapero kolmenkympin huoltopukki?
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja hannuk »

THA kirjoitti:Eiks tossa kohtaa jo kannattais ostaa vaikka se biltsun hapero kolmenkympin huoltopukki?
Ja sitten?
Jos koittaa akselia tai mitä tahansa lyödä irti, niin se asento kannattaa valita silleen että kohde ei karkaa alta. Noita laakereita kannattaa rasvata ja putsata jo ennen kun takasvingi alkaa heilumaan sivusuunnassa kovin reippaasti :mrgreen: Vissiin tohon ilmaantu pikahuollon jälkeen rasvanippa...
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Ande749
Viestit: 781
Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Pyörä: Pole Taiga
Paikkakunta: Valkeala

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

On sen verran lekassa vartta, että tuolla kun ottaa olan takaa vauhtia ja lyökin ohi, niin saa ostaa muutakin kuin uudet svinginlaakerit!
Avatar
MiikaM
Viestit: 270
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

hannuk kirjoitti:
THA kirjoitti:Eiks tossa kohtaa jo kannattais ostaa vaikka se biltsun hapero kolmenkympin huoltopukki?
Ja sitten?
Jos koittaa akselia tai mitä tahansa lyödä irti, niin se asento kannattaa valita silleen että kohde ei karkaa alta. Noita laakereita kannattaa rasvata ja putsata jo ennen kun takasvingi alkaa heilumaan sivusuunnassa kovin reippaasti :mrgreen: Vissiin tohon ilmaantu pikahuollon jälkeen rasvanippa...


Joo kyllä mulla sellainen bilteman huoltopukki on ja on asiansa ajanut. Mutta ei se paljoa tuossa huoltoasennossa auta, ainoa hyöty olisi ergonomisempi työasento. Tosin siitä ei halpatyövoimaa käytettäessä ole paljoa apua..Tippuisi vaan pukilta ja pukki menisi särki. Kyseisessä huoltoasennossa vähän hutera. Lopputuloksena tuli sitten kone otettua irti. Sitte mopon roudaus työpaikalle jossa akseli saatiin hakattua irti vähän paremmissa olosuhteissa ja isommalla lekalla. Kun runko oli puhtaana niin oli sama puhalluttaa ja maalauttaa se. Ja vaihtaa keula ja ja ja. Niin ja vaihtaa kaikki takapään laakerit.

Noissa paremmissa mopoissa on rasvanipat valmiina, niihin vain pitäisi työntää rasvaa..Nyt olen laittanut vähän liiankin usein.
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Ande749 kirjoitti:On sen verran lekassa vartta, että tuolla kun ottaa olan takaa vauhtia ja lyökin ohi, niin saa ostaa muutakin kuin uudet svinginlaakerit!
Toi on se pienempi herkistelyleka millä saadaan jumittavia laakereita naputeltua auki, tosin toi oli jo niin huonona että ei riittänyt noin hennot työkalut. Ois ihan hyvä jos tallilta löytys prässi millä sais auki tollaset :) Mutta toi valomaski on kyllä tosi hieno, näkee että tuossa on kohdannut tosi onnistuneesti teollinenmuotoilu ja käsityöläisyys. Muistuttaa tosi paljon husan maskia, molemmat on valkoisia... tosin voi olla että husaan ilmaantuu aika piankin valot ja maski jotka muistuttaa tuota.

MiikaM kirjoitti:Noissa paremmissa mopoissa on rasvanipat valmiina, niihin vain pitäisi työntää rasvaa..Nyt olen laittanut vähän liiankin usein.
Jos joku pk-seudulla ihmettelee että mikä valtavan kokoinen etana on limannut tiet, niin vastaus selvisi :mrgreen: Se vana on hondan laakerirasvaa.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
MiikaM
Viestit: 270
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

hannuk kirjoitti:
Ande749 kirjoitti:On sen verran lekassa vartta, että tuolla kun ottaa olan takaa vauhtia ja lyökin ohi, niin saa ostaa muutakin kuin uudet svinginlaakerit!
Toi on se pienempi herkistelyleka millä saadaan jumittavia laakereita naputeltua auki, tosin toi oli jo niin huonona että ei riittänyt noin hennot työkalut. Ois ihan hyvä jos tallilta löytys prässi millä sais auki tollaset :) Mutta toi valomaski on kyllä tosi hieno, näkee että tuossa on kohdannut tosi onnistuneesti teollinenmuotoilu ja käsityöläisyys. Muistuttaa tosi paljon husan maskia, molemmat on valkoisia... tosin voi olla että husaan ilmaantuu aika piankin valot ja maski jotka muistuttaa tuota.

Onneks töistä löytyi 300 tonnin prässi millä tuon sai auki. Tuossa kuva Husaperttiin tulevasta valomaskista sekä samanlainen ammattimiehen suunnittelemana hondaan,katsojan vastuulla on päättää kumpi on kumpaan:
Liitteet
27102011450.jpg
28102011451.jpg
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Perhana, toihan näyttää hyvältä. Koukkaan hakeen sen ja sit partcolta liittimet sulakepesään, eli tän. Tuolla saa husan orkkis sulakeboksiin lisättyä yhden piuhan valoja ja tupakkisytkää varten.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja THA »

hannuk, mä tietty heiveröisempänä en kyenny näkeen että mopo on saatettu nostaa pukilta maahan kyljelleen... mut aika pahasti pitää olla jumissa jos pieni lämpö ja kopautus tarvii olla niin kova että pukilta tippuu.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
MiikaM
Viestit: 270
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

THA kirjoitti:hannuk, mä tietty heiveröisempänä en kyenny näkeen että mopo on saatettu nostaa pukilta maahan kyljelleen... mut aika pahasti pitää olla jumissa jos pieni lämpö ja kopautus tarvii olla niin kova että pukilta tippuu.
Eihän tollanen pelkkä runko ja kone ny paljoo paina, kahestaan nousee helposti. Reilusti alle sata kiloo. Arvaas muuten kokeiltiinko tuohon lämpöö ja pientä napautusta ennenkuin tartti ottaa järeemmät keinot käyttöön.. :) Joskus ne on oikeesti jumissa kun ei rasvaa..Kuvaa ei nyt ole laittaa mutta akseli meni vaihtoon, laakerit ny joutu luonnollisesti kanssa vaihtaa.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja THA »

Onhan ne, itekin joutunu joskus painiin ja vielä semmosen mopon kans mistä menee swingin akseli koneestakin läpi (eli vaikka kuinka onkin 10v. vanha niin ei pitäis voida huoltoväli käydä liika pitkäks). En halua viedä hakoteille kummiskaan, mielenkiinnolla seuraan mihin tää päättyy.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Vastaa Viestiin