Nakkiksen DR-350S -91
Valvoja: Moderaattorit
Nakkiksen DR-350S -91
Pistetääs tälläinen nyt pystyyn sitten! Kyseessähän on alkujaan Juhanan hankkima pyörä >Alkuperäinen topic.
.
Maanantaina pääsin itse pyörää tarkemmin katselemaan ja ihmettelemään. Pyörää koiteltiin höräytellä käyntiin mutta eihän se lähtenyt kummankaan polkaisemana. Liekö syynä sitten crossimallin sähköt, astetta härskeimmällä liitoksillaan vaiko kaasuttimen päässä.
8pv. Kirjoittelen lisää sitten kun pääsen pyörän äärelle. Sähköt nyt ainakin vaihtuvat SE mallin sähköihin, Englannista tilasin jo vasemman puolen katkaisijat jotka puuttuivat ja Isältä pitäisi löytyä parempi johtosarja jos oikein muistan. Samilta löytyikin laitteeseen korvaava kaasutin, DRZ-400:n BSR36.
Tavotteenahan olisi alkuun nyt saada laite liikenteeseen ja vähän ehostella, talvella sitten runko hiekkapuhallukseen ja maalaukseen. Muoviosat taitavat tulla saksanpäästä myös tuolloin, samoiten kuin pumppu kaasutin.
Lisäillään nyt parit kuvat vielä tähän. Laatu on sitten mitä on, kunnollisella kameralla pitää alkaa räpsimään nuo...
Kuosi tällähetkellä. Mahdollisesti tutumpi pyörä taustalla?
Tulevaa keulaa, säädettävä USD.
Naapuruston kauhu!
.
Maanantaina pääsin itse pyörää tarkemmin katselemaan ja ihmettelemään. Pyörää koiteltiin höräytellä käyntiin mutta eihän se lähtenyt kummankaan polkaisemana. Liekö syynä sitten crossimallin sähköt, astetta härskeimmällä liitoksillaan vaiko kaasuttimen päässä.
8pv. Kirjoittelen lisää sitten kun pääsen pyörän äärelle. Sähköt nyt ainakin vaihtuvat SE mallin sähköihin, Englannista tilasin jo vasemman puolen katkaisijat jotka puuttuivat ja Isältä pitäisi löytyä parempi johtosarja jos oikein muistan. Samilta löytyikin laitteeseen korvaava kaasutin, DRZ-400:n BSR36.
Tavotteenahan olisi alkuun nyt saada laite liikenteeseen ja vähän ehostella, talvella sitten runko hiekkapuhallukseen ja maalaukseen. Muoviosat taitavat tulla saksanpäästä myös tuolloin, samoiten kuin pumppu kaasutin.
Lisäillään nyt parit kuvat vielä tähän. Laatu on sitten mitä on, kunnollisella kameralla pitää alkaa räpsimään nuo...
Kuosi tällähetkellä. Mahdollisesti tutumpi pyörä taustalla?
Tulevaa keulaa, säädettävä USD.
Naapuruston kauhu!
Mopot : DR350, Kinuski 200cc
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
Re: Nakkiksen DR-350S -91
Noniin päivitellääs tätäkin. Kaasutin tuli ja meni ihan bolt-onina kiinni! Koitettiin käynnistellä mutta ei vieläkään, taitaapi olla sähköissä vika sittenkin. Toinen staattori on jo, SE mallista, vieläkun saadaan vauhtipyörä irti niin voidaan molemmat vaihtaa, oli väärän kokonen ulosvetäjä, oikea koko on 35x1.5 ja tallista löyty 36x1.5...
Keula tuli vaihdettua, ihan bolt-on oli tuokin. kaikki istui suoraan kiinni, ei mitään komplikaatioita sen kanssa.
Takaiskari pitää vielä vaihdella ja katsoa mihin tuo korkeuden säätö namiska kuuluisi laittaa kiinni...
Lisäilen parit kuvat illalla tuostakin vielä.
Keula tuli vaihdettua, ihan bolt-on oli tuokin. kaikki istui suoraan kiinni, ei mitään komplikaatioita sen kanssa.
Takaiskari pitää vielä vaihdella ja katsoa mihin tuo korkeuden säätö namiska kuuluisi laittaa kiinni...
Lisäilen parit kuvat illalla tuostakin vielä.
Mopot : DR350, Kinuski 200cc
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
- Juhana
- Viestit: 2355
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
Re: Nakkiksen DR-350S -91
No ei se voi tuo 35 olla kun se ei mahtunut lähellekkään tuohon jengalle tuota 36mm isompihan se kierre oli...
Re: Nakkiksen DR-350S -91
Ainakin netissä nuo kaikki ovat 35x1.5 olleet mitä nyt katselin. 37 vetäjää taaseen en löytänytkään mistään :F
Pitää viikolla katsoa tarkemmin sitä.
Pitää viikolla katsoa tarkemmin sitä.
Mopot : DR350, Kinuski 200cc
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
Re: Nakkiksen DR-350S -91
Olikos tämä se meillä uutena ollut yksilö? Dellorton tarra takalokarissa tallessa? Ja kaasarinkeuhkossa ruuvilla tulpattu reikä.
Re: Nakkiksen DR-350S -91
Kovin kuullostaa siltä! Ainakin kuvaukseen sopii!
Maanantaina alkaa tekniikan kunnostelun ohella paikkamaalaus tankille ja rungolle. Talvella sitten parempiin väreihin.
Maanantaina alkaa tekniikan kunnostelun ohella paikkamaalaus tankille ja rungolle. Talvella sitten parempiin väreihin.
Mopot : DR350, Kinuski 200cc
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
- Juhana
- Viestit: 2355
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
Re: Nakkiksen DR-350S -91
Siis onhan se kierre 35...ja osin siihen 35x 15 ulosvetäjän.tai ainakin luulin ostavani, 35x 1,5 siihen on etsattu kylkeen,mutta kun reikä on vain 31,5,niin tuo täytyy olla m33
jep vapaareikä M35x1,5 33,50...
jep vapaareikä M35x1,5 33,50...
Re: Nakkiksen DR-350S -91
Päivitellääs nyt tännekkin vähän!
Pyörän kanssa tuli viikko räpellettyä yhtä sun toista. Takaiskari tuli vaihdettua ja todettua samalla että tuo SHC ( Suzuki Height Control) toimii ihan hienosti, arvoituksena enään tuon säätö namiskan sijoitus... Jos jollain jonkinsortin tietoa tai kokemusta niin yv:tä tulemaan!
Isä näppärä miehenä hitsaili ulosvetäjän kasaan ja saatiin staattori ja magneetto vaihdettua! Piuhasarjaa vetelin kiinni ja huomattiin että sulake kotelot puuttuu yms. Myöskään virtalukkoon ei ollut avainta... Noh, tulipahan nuokin sitten tilattua, samalla ostoskoriin tarttui kiinnikkeitä ja tankin kumit jotka pitävät sen rungossa paikallaan. Jokohan noiden avulla saataisiin kipinää ilmoille.
Ainoana mysteerinä tällä hetkellä tuon moottorin sähköt, SE mallin sähköt tavalliseen S malliin on hieman arveluttavaa, 2 puolaa vaihtuikin yhteen. Saas nähdä tuleeko mitään vai joudutaanko metsästämään 2 puolainen, yhdellä pick-upilla oleva setti.
Moto-Raumalla tuli poikettua Duell Days:sin takia ja onneksi mentiin! Mukaan tarttui nimittäin hussen valkoinen etulokari ja takalokari kilventelineellä ja takavalolla yhteishintaan 20€! Ei pöllömpi diili.
Laitetaas nyt parit kuvat taas.. Ens kerralla sitten vähän enemmän kuvia kun pääseen rakentelemaan.
Lokaria..
Keulan vaihtoa, Bolt-on.
Tästä on hyvä jatkaa!
Pyörän kanssa tuli viikko räpellettyä yhtä sun toista. Takaiskari tuli vaihdettua ja todettua samalla että tuo SHC ( Suzuki Height Control) toimii ihan hienosti, arvoituksena enään tuon säätö namiskan sijoitus... Jos jollain jonkinsortin tietoa tai kokemusta niin yv:tä tulemaan!
Isä näppärä miehenä hitsaili ulosvetäjän kasaan ja saatiin staattori ja magneetto vaihdettua! Piuhasarjaa vetelin kiinni ja huomattiin että sulake kotelot puuttuu yms. Myöskään virtalukkoon ei ollut avainta... Noh, tulipahan nuokin sitten tilattua, samalla ostoskoriin tarttui kiinnikkeitä ja tankin kumit jotka pitävät sen rungossa paikallaan. Jokohan noiden avulla saataisiin kipinää ilmoille.
Ainoana mysteerinä tällä hetkellä tuon moottorin sähköt, SE mallin sähköt tavalliseen S malliin on hieman arveluttavaa, 2 puolaa vaihtuikin yhteen. Saas nähdä tuleeko mitään vai joudutaanko metsästämään 2 puolainen, yhdellä pick-upilla oleva setti.
Moto-Raumalla tuli poikettua Duell Days:sin takia ja onneksi mentiin! Mukaan tarttui nimittäin hussen valkoinen etulokari ja takalokari kilventelineellä ja takavalolla yhteishintaan 20€! Ei pöllömpi diili.
Laitetaas nyt parit kuvat taas.. Ens kerralla sitten vähän enemmän kuvia kun pääseen rakentelemaan.
Lokaria..
Keulan vaihtoa, Bolt-on.
Tästä on hyvä jatkaa!
Mopot : DR350, Kinuski 200cc
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
Re: Nakkiksen DR-350S -91
Mistäs vehkeestä tuo keula on? :pNakkiz kirjoitti:Päivitellääs nyt tännekkin vähän!
Pyörän kanssa tuli viikko räpellettyä yhtä sun toista. Takaiskari tuli vaihdettua ja todettua samalla että tuo SHC ( Suzuki Height Control) toimii ihan hienosti, arvoituksena enään tuon säätö namiskan sijoitus... Jos jollain jonkinsortin tietoa tai kokemusta niin yv:tä tulemaan!
Isä näppärä miehenä hitsaili ulosvetäjän kasaan ja saatiin staattori ja magneetto vaihdettua! Piuhasarjaa vetelin kiinni ja huomattiin että sulake kotelot puuttuu yms. Myöskään virtalukkoon ei ollut avainta... Noh, tulipahan nuokin sitten tilattua, samalla ostoskoriin tarttui kiinnikkeitä ja tankin kumit jotka pitävät sen rungossa paikallaan. Jokohan noiden avulla saataisiin kipinää ilmoille.
Ainoana mysteerinä tällä hetkellä tuon moottorin sähköt, SE mallin sähköt tavalliseen S malliin on hieman arveluttavaa, 2 puolaa vaihtuikin yhteen. Saas nähdä tuleeko mitään vai joudutaanko metsästämään 2 puolainen, yhdellä pick-upilla oleva setti.
Moto-Raumalla tuli poikettua Duell Days:sin takia ja onneksi mentiin! Mukaan tarttui nimittäin hussen valkoinen etulokari ja takalokari kilventelineellä ja takavalolla yhteishintaan 20€! Ei pöllömpi diili.
Laitetaas nyt parit kuvat taas.. Ens kerralla sitten vähän enemmän kuvia kun pääseen rakentelemaan.
Lokaria..
Keulan vaihtoa, Bolt-on.
Tästä on hyvä jatkaa!
-
- Viestit: 751
- Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
- Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL1200/1290SAR
- Paikkakunta: Enontekiö
- Viesti:
Re: Nakkiksen DR-350S -91
Tutun näkönen jousituspaketti ja uteliaille tiedoksi (mikäli toi on se mun Juhanalle kauppaama keula) on ihan sutsukin originaali painosäädettävä laitos, jokin california-malli ja eikös tanko seurannu mukana, siinä on se ihme tappi johon toi säädin on tarkoitus laittaa. Tuskin noita montaa suomessa kuitenkaan on joten luulisin olevan juurikin sama, eli etujarru oli myös mukana tuossa.
Ittellä ei siis sen tarkempaa tietoo koko laitoksesta, "ehjän" pyörän mukana tuli toinen melkeen kokonainen osina ja 50kg siitä tais matkata Juhanalle
Ittellä ei siis sen tarkempaa tietoo koko laitoksesta, "ehjän" pyörän mukana tuli toinen melkeen kokonainen osina ja 50kg siitä tais matkata Juhanalle
- Juhana
- Viestit: 2355
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
Re: Nakkiksen DR-350S -91
Juu,oikeassa olet,sehän se keula on ,nakkis on jälkikasvusta vanhin,jolle tuo eka suitsa olis tarkotus rakentaa,ittelle rakentelen sitten noista ei-niin-bolt-on kamoista toisen,jahka saan joskus aikaiseksi... .Ei o viä saatu käymään tätä ensimmäistäkään,jonkinlainen kipuna tulee,huikalla hörähtää,muttei oikein riitä paino ja kunto polkemiseen,voi kyllä olla jotain kipua cdi:ssäkin,muttei ole toista,millä kokeilla....vielä.
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Nakkiksen DR-350S -91
Ilmankos kuvist löyty myös tonnari.Juhana kirjoitti:Juu,oikeassa olet,sehän se keula on ,nakkis on jälkikasvusta vanhin,
- Juhana
- Viestit: 2355
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
Re: Nakkiksen DR-350S -91
heh, Täällä ollaan tosi sairaita tonnareita löytyy pihasta 6kpl tosin 2 kpl 97 enää leimassa, emännän ja mun, muut menee purkuun Nakkis asuu jo omillaan, ja ajaa toistaseks vw:llä...ja suitzalla,jahka saadaan se pelittään
Re: Nakkiksen DR-350S -91
Vähän jäänyt tämäkin homma seisomaan, "hyvänä" tekosyynä noin 100km etäisyys pyörään.
Edelleen tosiaan käynnistys ongelmia, bensaa saa, kipinäkin tulee. Pari kertaa lupaillu kun itse polkaissut ( lähemmäks 20kg enemmän elopainoa meikällä) mutta siihen se onkin jäänyt.
Tyhjäkäynnin osuutta pitää katsoa, jos vääntäisi reilusti isommalle ja koittaisi uudelleen. Myöskin kaasuttimen kurkkasin ja kamat näyttivät ihan hyvältä sisällä. Suuttimet vakiot eli ei siittä kiinni.
Hakusessa TM33 tähän laitteeseen, YV:tä tulemaan jos sattuu löytymään niin neuvotellaan kaupat!
Kaasarin vaihdon jälkeen on aika monella tuo käynnistyminen helpottunut, mitä pikaisesti tullut tuolta netistä luettua.
Runkoon pitäisi katsella tuon Hussen lipan kiinnitykset, vähän nyt mietinnässä että sovittaako orkkis takakatteet vai laittaako sitten samalla hussen takakatteetkin.
Edelleen tosiaan käynnistys ongelmia, bensaa saa, kipinäkin tulee. Pari kertaa lupaillu kun itse polkaissut ( lähemmäks 20kg enemmän elopainoa meikällä) mutta siihen se onkin jäänyt.
Tyhjäkäynnin osuutta pitää katsoa, jos vääntäisi reilusti isommalle ja koittaisi uudelleen. Myöskin kaasuttimen kurkkasin ja kamat näyttivät ihan hyvältä sisällä. Suuttimet vakiot eli ei siittä kiinni.
Hakusessa TM33 tähän laitteeseen, YV:tä tulemaan jos sattuu löytymään niin neuvotellaan kaupat!
Kaasarin vaihdon jälkeen on aika monella tuo käynnistyminen helpottunut, mitä pikaisesti tullut tuolta netistä luettua.
Runkoon pitäisi katsella tuon Hussen lipan kiinnitykset, vähän nyt mietinnässä että sovittaako orkkis takakatteet vai laittaako sitten samalla hussen takakatteetkin.
Mopot : DR350, Kinuski 200cc
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
-
- Viestit: 2210
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Nakkiksen DR-350S -91
Juhanalle taannoin yv:tä laitoinkin, että olen tuon kyseisen yksilön kohtuu vauhdikasta elinkaarta yhdessä vaiheessa seuraillut sivusta, monesti myös takaa. Ja useamman kerran kädet öljyssä. Se läksi noilla sätössähköilläkin hyvin käyntiin, mutta potku piti lähteä tasan oikeasta kohdasta.
Tämmöstä joskus kauan sitten kirjoittelin ko mopon käynnistämisestä:
ainaki kaverin -91 darra lähtee yleensä ekalla kun polkaisee ensin siihen puolipuristimen napsahdukseen saakka, sitten vielä noin puoli kammen liikematkaa, ja tämän jälkeen kampi ylös ja potku.
vaikuttaa siltä, että kammen välitys on sen verran pielessä että suoraan napsahduksen jälkeen kammen ylhäältä polkaisu ei pyöräytä konetta seuraavan puristustahdin loppuun.
Minun sadalla kilollani ei ollut mitään toivoa saada tulille jos ei ollut oikea kohta, oikealla tekniikalla taas laakin peli.
Tämmöstä joskus kauan sitten kirjoittelin ko mopon käynnistämisestä:
ainaki kaverin -91 darra lähtee yleensä ekalla kun polkaisee ensin siihen puolipuristimen napsahdukseen saakka, sitten vielä noin puoli kammen liikematkaa, ja tämän jälkeen kampi ylös ja potku.
vaikuttaa siltä, että kammen välitys on sen verran pielessä että suoraan napsahduksen jälkeen kammen ylhäältä polkaisu ei pyöräytä konetta seuraavan puristustahdin loppuun.
Minun sadalla kilollani ei ollut mitään toivoa saada tulille jos ei ollut oikea kohta, oikealla tekniikalla taas laakin peli.