Nakkiksen DR-350S -91

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Nakkiz
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:43 pm
Pyörä: DR350
Paikkakunta: Ylöjärvi

Nakkiksen DR-350S -91

Viesti Kirjoittaja Nakkiz »

Pistetääs tälläinen nyt pystyyn sitten! Kyseessähän on alkujaan Juhanan hankkima pyörä >Alkuperäinen topic.
.
Maanantaina pääsin itse pyörää tarkemmin katselemaan ja ihmettelemään. Pyörää koiteltiin höräytellä käyntiin mutta eihän se lähtenyt kummankaan polkaisemana. Liekö syynä sitten crossimallin sähköt, astetta härskeimmällä liitoksillaan vaiko kaasuttimen päässä.

8pv. Kirjoittelen lisää sitten kun pääsen pyörän äärelle. Sähköt nyt ainakin vaihtuvat SE mallin sähköihin, Englannista tilasin jo vasemman puolen katkaisijat jotka puuttuivat ja Isältä pitäisi löytyä parempi johtosarja jos oikein muistan. Samilta löytyikin laitteeseen korvaava kaasutin, DRZ-400:n BSR36.

Tavotteenahan olisi alkuun nyt saada laite liikenteeseen ja vähän ehostella, talvella sitten runko hiekkapuhallukseen ja maalaukseen. Muoviosat taitavat tulla saksanpäästä myös tuolloin, samoiten kuin pumppu kaasutin.

Lisäillään nyt parit kuvat vielä tähän. Laatu on sitten mitä on, kunnollisella kameralla pitää alkaa räpsimään nuo...

Kuva
Kuosi tällähetkellä. Mahdollisesti tutumpi pyörä taustalla? :lol:

Kuva
Tulevaa keulaa, säädettävä USD.

Kuva
Naapuruston kauhu! :lol:
Mopot : DR350, Kinuski 200cc
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
Nakkiz
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:43 pm
Pyörä: DR350
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Nakkiksen DR-350S -91

Viesti Kirjoittaja Nakkiz »

Noniin päivitellääs tätäkin. Kaasutin tuli ja meni ihan bolt-onina kiinni! Koitettiin käynnistellä mutta ei vieläkään, taitaapi olla sähköissä vika sittenkin. Toinen staattori on jo, SE mallista, vieläkun saadaan vauhtipyörä irti niin voidaan molemmat vaihtaa, oli väärän kokonen ulosvetäjä, oikea koko on 35x1.5 ja tallista löyty 36x1.5... :roll:

Keula tuli vaihdettua, ihan bolt-on oli tuokin. kaikki istui suoraan kiinni, ei mitään komplikaatioita sen kanssa.
Takaiskari pitää vielä vaihdella ja katsoa mihin tuo korkeuden säätö namiska kuuluisi laittaa kiinni...

Lisäilen parit kuvat illalla tuostakin vielä.
Mopot : DR350, Kinuski 200cc
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
Avatar
Juhana
Viestit: 2355
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Paikkakunta: Eura,Loei

Re: Nakkiksen DR-350S -91

Viesti Kirjoittaja Juhana »

No ei se voi tuo 35 olla kun se ei mahtunut lähellekkään tuohon jengalle tuota 36mm isompihan se kierre oli...
Nakkiz
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:43 pm
Pyörä: DR350
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Nakkiksen DR-350S -91

Viesti Kirjoittaja Nakkiz »

Ainakin netissä nuo kaikki ovat 35x1.5 olleet mitä nyt katselin. 37 vetäjää taaseen en löytänytkään mistään :F

Pitää viikolla katsoa tarkemmin sitä.
Mopot : DR350, Kinuski 200cc
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
Viuh
Viestit: 1677
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: Nakkiksen DR-350S -91

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Olikos tämä se meillä uutena ollut yksilö? Dellorton tarra takalokarissa tallessa? Ja kaasarinkeuhkossa ruuvilla tulpattu reikä.
Nakkiz
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:43 pm
Pyörä: DR350
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Nakkiksen DR-350S -91

Viesti Kirjoittaja Nakkiz »

Kovin kuullostaa siltä! Ainakin kuvaukseen sopii! :lol:

Maanantaina alkaa tekniikan kunnostelun ohella paikkamaalaus tankille ja rungolle. Talvella sitten parempiin väreihin.
Mopot : DR350, Kinuski 200cc
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
Avatar
Juhana
Viestit: 2355
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Paikkakunta: Eura,Loei

Re: Nakkiksen DR-350S -91

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Siis onhan se kierre 35...ja osin siihen 35x 15 ulosvetäjän.tai ainakin luulin ostavani, 35x 1,5 siihen on etsattu kylkeen,mutta kun reikä on vain 31,5,niin tuo täytyy olla m33 :twisted:

jep vapaareikä M35x1,5 33,50...
Nakkiz
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:43 pm
Pyörä: DR350
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Nakkiksen DR-350S -91

Viesti Kirjoittaja Nakkiz »

Päivitellääs nyt tännekkin vähän!
Pyörän kanssa tuli viikko räpellettyä yhtä sun toista. Takaiskari tuli vaihdettua ja todettua samalla että tuo SHC ( Suzuki Height Control) toimii ihan hienosti, arvoituksena enään tuon säätö namiskan sijoitus... Jos jollain jonkinsortin tietoa tai kokemusta niin yv:tä tulemaan!

Isä näppärä miehenä hitsaili ulosvetäjän kasaan ja saatiin staattori ja magneetto vaihdettua! Piuhasarjaa vetelin kiinni ja huomattiin että sulake kotelot puuttuu yms. Myöskään virtalukkoon ei ollut avainta... Noh, tulipahan nuokin sitten tilattua, samalla ostoskoriin tarttui kiinnikkeitä ja tankin kumit jotka pitävät sen rungossa paikallaan. Jokohan noiden avulla saataisiin kipinää ilmoille.

Ainoana mysteerinä tällä hetkellä tuon moottorin sähköt, SE mallin sähköt tavalliseen S malliin on hieman arveluttavaa, 2 puolaa vaihtuikin yhteen. Saas nähdä tuleeko mitään vai joudutaanko metsästämään 2 puolainen, yhdellä pick-upilla oleva setti.

Moto-Raumalla tuli poikettua Duell Days:sin takia ja onneksi mentiin! Mukaan tarttui nimittäin hussen valkoinen etulokari ja takalokari kilventelineellä ja takavalolla yhteishintaan 20€! Ei pöllömpi diili.

Laitetaas nyt parit kuvat taas.. Ens kerralla sitten vähän enemmän kuvia kun pääseen rakentelemaan.

Kuva
Lokaria..

Kuva
Keulan vaihtoa, Bolt-on.

Kuva
Tästä on hyvä jatkaa!
Mopot : DR350, Kinuski 200cc
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
Avatar
jonttu91
Viestit: 119
Liittynyt: La Loka 19, 2013 4:01 pm
Pyörä: Ktm 525 exc Ktm 200 exc

Re: Nakkiksen DR-350S -91

Viesti Kirjoittaja jonttu91 »

Nakkiz kirjoitti:Päivitellääs nyt tännekkin vähän!
Pyörän kanssa tuli viikko räpellettyä yhtä sun toista. Takaiskari tuli vaihdettua ja todettua samalla että tuo SHC ( Suzuki Height Control) toimii ihan hienosti, arvoituksena enään tuon säätö namiskan sijoitus... Jos jollain jonkinsortin tietoa tai kokemusta niin yv:tä tulemaan!

Isä näppärä miehenä hitsaili ulosvetäjän kasaan ja saatiin staattori ja magneetto vaihdettua! Piuhasarjaa vetelin kiinni ja huomattiin että sulake kotelot puuttuu yms. Myöskään virtalukkoon ei ollut avainta... Noh, tulipahan nuokin sitten tilattua, samalla ostoskoriin tarttui kiinnikkeitä ja tankin kumit jotka pitävät sen rungossa paikallaan. Jokohan noiden avulla saataisiin kipinää ilmoille.

Ainoana mysteerinä tällä hetkellä tuon moottorin sähköt, SE mallin sähköt tavalliseen S malliin on hieman arveluttavaa, 2 puolaa vaihtuikin yhteen. Saas nähdä tuleeko mitään vai joudutaanko metsästämään 2 puolainen, yhdellä pick-upilla oleva setti.

Moto-Raumalla tuli poikettua Duell Days:sin takia ja onneksi mentiin! Mukaan tarttui nimittäin hussen valkoinen etulokari ja takalokari kilventelineellä ja takavalolla yhteishintaan 20€! Ei pöllömpi diili.

Laitetaas nyt parit kuvat taas.. Ens kerralla sitten vähän enemmän kuvia kun pääseen rakentelemaan.

Kuva
Lokaria..

Kuva
Keulan vaihtoa, Bolt-on.

Kuva
Tästä on hyvä jatkaa!
Mistäs vehkeestä tuo keula on? :p
Piese
Viestit: 751
Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL1200/1290SAR
Paikkakunta: Enontekiö
Viesti:

Re: Nakkiksen DR-350S -91

Viesti Kirjoittaja Piese »

Tutun näkönen jousituspaketti :mrgreen: ja uteliaille tiedoksi (mikäli toi on se mun Juhanalle kauppaama keula) on ihan sutsukin originaali painosäädettävä laitos, jokin california-malli ja eikös tanko seurannu mukana, siinä on se ihme tappi johon toi säädin on tarkoitus laittaa. Tuskin noita montaa suomessa kuitenkaan on joten luulisin olevan juurikin sama, eli etujarru oli myös mukana tuossa.

Ittellä ei siis sen tarkempaa tietoo koko laitoksesta, "ehjän" pyörän mukana tuli toinen melkeen kokonainen osina ja 50kg siitä tais matkata Juhanalle :mrgreen:
Avatar
Juhana
Viestit: 2355
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Paikkakunta: Eura,Loei

Re: Nakkiksen DR-350S -91

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Juu,oikeassa olet,sehän se keula on ,nakkis on jälkikasvusta vanhin,jolle tuo eka suitsa olis tarkotus rakentaa,ittelle rakentelen sitten noista ei-niin-bolt-on kamoista toisen,jahka saan joskus aikaiseksi... :roll: .Ei o viä saatu käymään tätä ensimmäistäkään,jonkinlainen kipuna tulee,huikalla hörähtää,muttei oikein riitä paino ja kunto polkemiseen,voi kyllä olla jotain kipua cdi:ssäkin,muttei ole toista,millä kokeilla....vielä.
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2236
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Nakkiksen DR-350S -91

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Juhana kirjoitti:Juu,oikeassa olet,sehän se keula on ,nakkis on jälkikasvusta vanhin,
Ilmankos kuvist löyty myös tonnari. :mrgreen:
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Avatar
Juhana
Viestit: 2355
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Paikkakunta: Eura,Loei

Re: Nakkiksen DR-350S -91

Viesti Kirjoittaja Juhana »

heh, Täällä ollaan tosi sairaita :mrgreen: tonnareita löytyy pihasta 6kpl :lol: tosin 2 kpl 97 enää leimassa, emännän ja mun, muut menee purkuun Nakkis asuu jo omillaan, ja ajaa toistaseks vw:llä...ja suitzalla,jahka saadaan se pelittään :mrgreen:
Nakkiz
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:43 pm
Pyörä: DR350
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Nakkiksen DR-350S -91

Viesti Kirjoittaja Nakkiz »

Vähän jäänyt tämäkin homma seisomaan, "hyvänä" tekosyynä noin 100km etäisyys pyörään. :D

Edelleen tosiaan käynnistys ongelmia, bensaa saa, kipinäkin tulee. Pari kertaa lupaillu kun itse polkaissut ( lähemmäks 20kg enemmän elopainoa meikällä) mutta siihen se onkin jäänyt.

Tyhjäkäynnin osuutta pitää katsoa, jos vääntäisi reilusti isommalle ja koittaisi uudelleen. Myöskin kaasuttimen kurkkasin ja kamat näyttivät ihan hyvältä sisällä. Suuttimet vakiot eli ei siittä kiinni.
Hakusessa TM33 tähän laitteeseen, YV:tä tulemaan jos sattuu löytymään niin neuvotellaan kaupat!

Kaasarin vaihdon jälkeen on aika monella tuo käynnistyminen helpottunut, mitä pikaisesti tullut tuolta netistä luettua.

Runkoon pitäisi katsella tuon Hussen lipan kiinnitykset, vähän nyt mietinnässä että sovittaako orkkis takakatteet vai laittaako sitten samalla hussen takakatteetkin.
Mopot : DR350, Kinuski 200cc
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
skuikka
Viestit: 2210
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Nakkiksen DR-350S -91

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Juhanalle taannoin yv:tä laitoinkin, että olen tuon kyseisen yksilön kohtuu vauhdikasta elinkaarta yhdessä vaiheessa seuraillut sivusta, monesti myös takaa. Ja useamman kerran kädet öljyssä. Se läksi noilla sätössähköilläkin hyvin käyntiin, mutta potku piti lähteä tasan oikeasta kohdasta.
Tämmöstä joskus kauan sitten kirjoittelin ko mopon käynnistämisestä:
ainaki kaverin -91 darra lähtee yleensä ekalla kun polkaisee ensin siihen puolipuristimen napsahdukseen saakka, sitten vielä noin puoli kammen liikematkaa, ja tämän jälkeen kampi ylös ja potku.
vaikuttaa siltä, että kammen välitys on sen verran pielessä että suoraan napsahduksen jälkeen kammen ylhäältä polkaisu ei pyöräytä konetta seuraavan puristustahdin loppuun.

Minun sadalla kilollani ei ollut mitään toivoa saada tulille jos ei ollut oikea kohta, oikealla tekniikalla taas laakin peli.
Vastaa Viestiin