Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Huhti 06, 2020 2:55 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Heinä 21, 2014 6:59 pm 

Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:43 pm
Viestit: 100
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: DR350
Suosittelen sitä kameraa, noita valvontajärjestelmiä saa aikalailla pilkka hintaan siittä mitä ne on ennen olleet. Varsinkin kun kolmas(?) kerta jo kyseessä...

_________________
Mopot : DR350, Kinuski 200cc
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 22, 2014 5:28 pm 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
Nakkiz kirjoitti:
Suosittelen sitä kameraa, noita valvontajärjestelmiä saa aikalailla pilkka hintaan siittä mitä ne on ennen olleet. Varsinkin kun kolmas(?) kerta jo kyseessä...

Juu kolmas kerta, tälle vuodelle toinen... ainoa vaan kun on kerrostalo niin saattaa tulla tietenki sanomista ku kämpästä kuvvaa pihalle jos en aivan väärin muista jostaki lukeneeni?

T.Sankari


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 23, 2014 12:45 pm 

Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:43 pm
Viestit: 100
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: DR350
Ja GPS paikannin on kans kova sana. Tankin alle tai vastaavaan paikkaan mihin ei ihan heti käsiksi pääse. 2-suuntainen varashälytin olisi kans vaihtoehto, pyörää kallistaessa->liikuttaessa lähtee 110dB ulvomaan.

_________________
Mopot : DR350, Kinuski 200cc
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 30, 2014 7:07 pm 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
Nakkiz kirjoitti:
Ja GPS paikannin on kans kova sana. Tankin alle tai vastaavaan paikkaan mihin ei ihan heti käsiksi pääse. 2-suuntainen varashälytin olisi kans vaihtoehto, pyörää kallistaessa->liikuttaessa lähtee 110dB ulvomaan.

2-suuntainen häly tosiaan löytyykin, tämän takia se ei oo lähtenytkään kenenkään matkaan todnäk. Ainoa vaan että kiinanpojan sireeni ei oo kestäny niin ei lähe heti huutamaan jos hälyt mennee päälle mutta itellä huutaa kapula sisällä. Pitäs jostaki kipasta uus mutta ei oo oikeen tietoa että käykö siihen joku ylleismallin sireeni vai mimmonen se pittäis olla.


T.Sankari


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 30, 2014 7:13 pm 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
Jotakin saanu aikaiseksikin, keihin fcr 41 tuli 660smceestä tohon nyt paikalleen ja muuttu aivan järkyttävästi käyttäytyminen verrattuna dellortoon. Sääjöt ei oo vielä kohillaan mutta siltikin vetää aivan eri tavalla kuin ennen, ainoa ettei oikeen tyhjäkäynti oo kohillaan niin vähän hankalaa tuo kaupungilla ajo esim. .

Mitenkäs tuossa 400sessa o tuo kierrosrsjoitin ku pitihän se testata että mitrn se ottaa kiekkoja niin mittari rämmäytti muka 10krpm vaikka tuolla entisellä lortolla jäi johonkin 8,5krpm rajotinta vasten? Mietin vaan että onko sytkäboksissa häikkää vai mistä lie johtuu vai onko tossa pienemmässä motissa korkeammalla rajoitin?


T.Sankari


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 30, 2014 7:45 pm 

Liittynyt: Su Elo 25, 2013 4:54 pm
Viestit: 214
Paikkakunta: "Hyvinkää"
Pyörä: 950 Adv -04
InsaneMe kirjoitti:
Pitäs jostaki kipasta uus mutta ei oo oikeen tietoa että käykö siihen joku ylleismallin sireeni vai mimmonen se pittäis olla.

T.Sankari


Ainakin omissa vehkeissä niille sireeneille on tullu vaan 12VDC sillon kun huudetaan, ite sireeni sitte osaa sanoa tviiuutiiuu, tiutiutiu tai jotain muuta. Osa jopa näitä kaikkia peräkanaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 01, 2014 3:02 pm 

Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 4:18 pm
Viestit: 109
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: BMW F 800 GS
InsaneMe kirjoitti:
Jotakin saanu aikaiseksikin, keihin fcr 41 tuli 660smceestä tohon nyt paikalleen ja muuttu aivan järkyttävästi käyttäytyminen verrattuna dellortoon. Sääjöt ei oo vielä kohillaan mutta siltikin vetää aivan eri tavalla kuin ennen, ainoa ettei oikeen tyhjäkäynti oo kohillaan niin vähän hankalaa tuo kaupungilla ajo esim. .

Mitenkäs tuossa 400sessa o tuo kierrosrsjoitin ku pitihän se testata että mitrn se ottaa kiekkoja niin mittari rämmäytti muka 10krpm vaikka tuolla entisellä lortolla jäi johonkin 8,5krpm rajotinta vasten? Mietin vaan että onko sytkäboksissa häikkää vai mistä lie johtuu vai onko tossa pienemmässä motissa korkeammalla rajoitin?


T.Sankari


Mun mielestä pienemmässä motissa on rajoitin korkeammalla, mutta asiasta en kumminkaan ole sata varma. Kannattaa huomioida kumminkin se, että LC4 pyöriin on törkeästi eri sytkiä. Tässä esim. vm 2001 LC4 400/640 pyörään vaihtoehdot:
13 58439031100 CDI 640 DUKE/SM CPL.
13 58439031200 CDI 640 DUKE/SM CPL.
13 58439031300 * DIGITALB.CDI CB7477 80ROZ 20

Ja sitten 2002 LC4 640:
13 58439031200 CDI 640 DUKE/SM CPL.
13 58439031300 * DIGITALB.CDI CB7477 80ROZ 20

Tuosta uudemmasta mallista on tippunut yks vaihtoehto pois. En kumminkaan tiedä onko tuo *1200 päättyvä malli korvaava *1100 sytkälle...

Voitas vähän tuotakin tutkailla kun törmätään, että mitkä sytkät meillä on laitoksissa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 01, 2014 3:31 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Viestit: 2601
Paikkakunta: Piikkiö
Pyörä: KTM 640 Adv R
Wanhoissa taisi olla erikseen boxi huonolle ja normaalille bensalle...

Uudemmissa sitten se liitin irti/kiinni systeemi.

_________________
"The concept of a versatile motorcycle equally at home on dirt and pavement is as old as motorcycling itself"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 01, 2014 9:42 pm 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
Taitaa kuitenki nuo kaikki olla tarkotettu sähköstartilliseen ettei niissä oo se ero?

Ei oikeen uskalla huuattaa ja testata että onko se sielä kympisä se rajotin ku kuiteski kilahtaa :D

640sen kampura tuli koneistamolta eli tässähä kohta joutuu alakaan kassaileen isompaa konettakin. Jostakin pitäs saaha tietää vielä että miten tuo sytkä-hommeli menee, eli toimiiko tolla vanhalla boksilla vai joutuuko vaihtaan boksin ja tekkeen sähköjä uusiksi. Tuo vanha boksihan on kiinteillä johdotuksilla ja tuo high flow kone taitaa olla jo uudemmalla kokusanilla?

Koneeseen pitäis varmaan hommata uudet öljypumput kun olivat ottaneet itteensä. Onko high flow koneen öljypumpuissa eroja nuihin vanhemman koneen pumppuihin verrattaessa? Tietenki se ois nyt järkevin laittaa uudet vaikka kalliit ovatkin ku itelle käyttökoneen meinaa rakentaa...



T.Sankari


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 01, 2014 9:49 pm 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
Larsanjus kirjoitti:

Ainakin omissa vehkeissä niille sireeneille on tullu vaan 12VDC sillon kun huudetaan, ite sireeni sitte osaa sanoa tviiuutiiuu, tiutiutiu tai jotain muuta. Osa jopa näitä kaikkia peräkanaa.


Eli periaatteessa kolmijohtoinen sireeni (muistelen ainaki paikallaan olevan ja järkeilemällä silleenhän se saa sinne erityyppistä ääntäki tehtyä) pitäs jossain määrin osata huuvella menemään :D

Äsken en muistanutkaan mainita että saapa nähä milloin tulee uudemman perän penkki kun 10.6 tilasin, heinäkuun alussa kyselin liikkeestä että millon tulee kun ei oo mitään kuulunu niin 4.7 tehtaalla arvioitu valmistumispäivä ja sitten tuossa 20.7 suunnilleen kyselin että kun ei oo penkkiä kuulunu niin arvioitu valmistuminen 24.7. Ei oo vielä ainakaan tullu penkki ja tais tältä ajokaudelta jäädä välliin, mutta itävallan setä vois kyllä jo jonku hupparin laittaa tulemaan ku näin kauan kestäny penkin tuleminen tai jotaki muuta kipurahaksi...


T.Sankari


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 28, 2014 11:36 am 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
moro pitkästä aikaa,

heti ois kyssäriä kehiin, tuo sebringin putkistoon ois nyt tulossa lambdan holkki ja oon eläny siinä luulossa että koko putkisto on titaania, mutta kun nyt ois sitten holkin hitsaus ajankohtainen niin soittivat sah-ko:lta että hitsari eppäilee tavaran olevan rosteria kipinätestin perusteella? koitin metästää tuolta netistä materiaalia sille mutta ei löytyny kyllä minkäänlaista tietoa siitä että mitä koko putkisto o endtopf vaan lukee titanium:na eli vaimentajaa meinataan? kiirekki ois tieten tiedolla mutta minkäs teet jos ei kukkaan asiasta tiijä :D ja kyseessä siis lc4 racing replica putkisto.


T.Sankari


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 18, 2015 3:50 pm 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
jatketaanpa yksinpuhelua, paljoa ei oo tapahtunu ku talaviautoksi piti neliveto-bemari laittaa niin saanu sitä rempata :D . No asiaan eli putkeen saatu hitsattua lambdan holkki ja katteisiin tarkoitettu penkkikin saapui pienen säätämisen jälkeen. Putkistoa tässä kiillotellu vaikkei siinä nyt oikeen järkeäkään oo ku jääraalle ja teille ois tarkotus lähtä ajeleen. Penkki ei tietenkään voinut olla suoraan sopiva, katteita joutuu vähän siirtämään peräosasta eteenpäin sekä hieman nostamaan ylöspäin pystysuunnassa sekä tietenkin lukkokohta on n.10cm taaksepäin mitä oli tuossa orkkispenkissä.

Kuva

Kuva



T.Sankari


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 18, 2015 3:01 am 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
hittaasti etenee, piikit ois haaveissa alle vielä saaha eli vähä pittää vauhtia laittaa ettei kelit lopu kesken :D . Tänään niputtelin putkiston paikalleen ja uuden penkin, penkkiin joutui vähän säätöä tekemään mutta välttävästi sai sen istumaan. enskanastoja alle laittaessa sitten alakoin tutkimaan tarkemmin niin takana vaimennetun navan "keskimmäinen" laakeri ei liikkunu mihinkään ja molemmat muut rohisi siihen malliin että vaihtoon ne piti laittaa. Haaveissa oli että pikku tauon jäläkeen ois päässy testilenkille mutta ei niin ei :evil: . Putkistoon tosiaan tuli lambdan holkki uutena sekä vaimentajiin vaihtelin villat, pienellä lämpimäksikäytöllä tuntu pikkasen tippuneen nuo äänet mutta ei nyt aivan mullistavaa hiljaisuutta kuitenkaan. Kaks kuvaaki tuli napattua niin jaetaan ne tännekki, kokokuvassa ei oo vielä uus penkki paikoillaan niin ei istunu hollilleen vielä kunnolla.

Kuva

Kuva



T.Sankari


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 18, 2015 10:08 am 

Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
Viestit: 294
Paikkakunta: Ruhtinansalmi
Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Buell XB12X
Komeet noi putket ainakin on :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 22, 2015 12:03 am 

Liittynyt: Ke Huhti 15, 2015 9:38 pm
Viestit: 9
Pyörä: KTM lc4 640 enduro
Kah! Täällähän on tuttuja. Terveisin tyhmiä kyselevä volovo kuski. :D
Ja on se vaan komia toi sun mopo...hienoinen ero lähtökohtaan!!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com