Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Huhti 06, 2020 2:32 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Joulu 07, 2013 2:35 am 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
tervehdys,

Ajattelin tehä pikku kertomuksen tuosta "hetken" mielijohteesta eli armeijan huutokaupasta kipastusta ktm:stä ja jää samalla hieman ylös että mitä on tullu tehtyä jo ja suunnitelmissa niin muistaa itekki tulevaisuudesa että mitä sitä onkaa tullu tehtyä :D .

Oliskohan ollu toukokuuta kuluvaa vuotta kun kaveri vinkkas että ois tuo armeijan huutokauppa tampereella ja ku sitä o nuukapihi niin ei raskinu valamistakkaan ostaa eli halapa rojekti oli hakusessa. 640nen oli kiikarissa mutta hinnan ollessa sopeva 400nenki oli vaihtoehtona ja semmoinen sitten tarttuikin mukaan. puutteita oli esim. kytkinkahvaa ja vaijeria ei ollu paikallaan, kaasarista oli pelkkä runko jälellä ja jarrupoljin uupui kokonaan. Kaasarin löydettyä ja käyntiin saatua tuli todettua että liian palijo savuttaa eli kone oli käytettävä auki, männänrenkaiden vaihdolla tuli sitten toimiva peli.


Kuva

ensimmäiseen käyttöönottoon tuli värkättyä koson mittari jotta sai lisää tietoa mitä siellä oikeen tapahtuu eli öljyn- ja vedenlämmöt, dellorton phm 38 kaasariksi, laajakaista-lambda kaasarin säätelyn helepottamiseksi ja duken tuplaputket.

vähän on koitettu käydä maastossaki koittamassa että miten se liikkuu, nappulat oli vaan aika kuluneet kun ei saanu motovanteita vielä alle (17mm akselilla oleva keskiä oli niin ei saanut paikalleen)

Kuva


seuraavanan rastina reilun kuukauden ajamisen jälkeen oli saada vähän siistimmän näköseksi tuo kampe kun ei tuo peräpää eritoten omaa silmää miellytä eli peräpää värkättiin 05-> smc:n malliseksi. Jälleen kerran nuukapihinä ja kun jonkun verran on nuita autojaki tullu rassattua, niin sehän sitten piti värkätä peräpään runko itse. putsarista taaksepäin on tuo perähäkki värkätty tuon lokasuojan mukaan uusiksi ja ei varmaankaan oo yhtä suora ja hyvä kuin alkuperäinen, mutta reilusti halvempi 8)

Kuva


Keulakin vaihtui sitten samalla wp4860:ksi ja putkiston hommasin sitten ebaysta sebringin race replika mallisen, joka on tuplamallinen.

Kuva

jonkunverran sai riisuilla ja samalla tuli hieman säädettyä iskarin joustaki korkiammalle. Vilkut vaihtui edestä kahvasuojiin ja ledimallisiin ja kaasari myöskin phm40seen. Kun oli sitten purettu tuolleen sopevasti niin asentelin 2-suuntaisen hälyttimen kun on tuntunu täällä oulunki suunnalla nuita kottaraisia lähtä varkaiden kynsiin ja turhaa ei tullu sitäkään laiteltua kun kerran on jo koitettu viedä, vilkut oli takaa revitty irti ja etuvilkuista oli johdot katkottu. Myös mukavana lisänä sai ajonestonkin eli nyt on semmoinen että vaikka saisit hälyttimestä virrat pois niin ei lähde käyntiin ja on johtosarjaan liitetty sillä tavalla että saa ruusia aika palasiksi ennenkuin pääset kyseisiin johtoihin käsiksi.

Kuva

Tämmöinen sitten tästäkin tuli ja aikalailla nykykuosissaan on tuossa kuvassa, vilkut on vaihtunu tuon varkausyrityksen jälkeen ja oon asentanu 660sen msp1 nokan myös niin sai vähän virkeämmäksi peliksi tuon.

Kuva

Etuvanteen kanssa joutui värkkäämään kun ostin toisen vanteen missä piti olla pientä kanttariosumaa tms. mutta olikin sitten vääntynyt enemmän jotenka piti sitten keskiönvaihdon hintakyselyjen jälkeen opetella sekin homma itse ja riittävän suora siitä tuli kun ilman tasapainoitusta pystyy ajeleen sen mitä tuo kulkee ilman suurempia väpätyksiä.

vähän kevennystäkin tähän niin ei oo pelekkää selittämistä, tuo putkisto taitaa olla oman ymmärryksen mukaan aika harvinainen sekä myös hieman äänekäs :D ossaavatpahan varoa kun ajelee menemään kun kuulevat hyvin että oon tulollaan :D

Kuva

Kuva

tekniikkapäivitystä on tulollaan, kaks 640stä rikkinäistä konetta löytyy, eiköhän niistä yhden ehjän saa ja toinen on high flow-kannella varustettu. Ajatuksissa on vähän myös pyöriny ton microsquirtin värkkääminen että pääsis helepommalla säätämisessä (todellisuudessa ei mutta pittäähä se testata melekeen) ja muutenkin pitäisi talven aikana purkaa osiksi ja maalailla runko ja muutenkin vähän siistiä niin pääsee kesän ajelemaan rauhassa.


Ei nyt ihan jutun perusteella ehkä tuu semmosta kuvaa että tolla ois tarkotus koluta mettäteitä ja maastoa mutta on se sekin käyttötarkoituksena kun kuiten mukavaa hommaa on. Pitää turinoida lisää kun muistuu mieleen mitä kaikkia muutaki sitä on tullu tehtyä ja kun saa taas jotaki aikaseksi niin päivitellä tätäkin topikkia ja toivottavasti kelpaa rojektikertomukseksi tämmöinenkin värkki.




T.Sankari


Viimeksi muokannut InsaneMe päivämäärä To Tammi 22, 2015 11:30 am, muokattu yhteensä 4 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 07, 2013 7:10 am 

Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Viestit: 1136
Paikkakunta: Roi
Pyörä: 990 Adv
Hieno projektipyörä ja onnittelut! Kateeksi käy kun toiset osaa projektoida pyöristä aivan uskomattomia luomuksia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 07, 2013 1:10 pm 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
Tulipa taas mieleen parannuksia, ufon leveämmät jalkatapit tuli värkättyä myös paikalleen samalla kun katteet tuli vaihdettua. Penkki pitäs vielä hommata tuon peräpään mukainen kun tuo alkuperäinen ei aivan täysin istu takaa nuihin muoveihin.


T.Sankari


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 08, 2013 1:05 am 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1086
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Jos omat jalat on tarpeeksi pitkät niin koita tehdä penkistä suorempi notkokohtaa täyttämällä. Helpottaa liikkumista penkin päällä. Penkin takaosasta kun ottaa pois materiaa niin sopii paremmin linjoihin.

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 08, 2013 3:09 pm 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
HarMi kirjoitti:
Jos omat jalat on tarpeeksi pitkät niin koita tehdä penkistä suorempi notkokohtaa täyttämällä. Helpottaa liikkumista penkin päällä. Penkin takaosasta kun ottaa pois materiaa niin sopii paremmin linjoihin.


ajattelin jos ostais ihan sen orkkispenkin mikä on tuossa "feisliftatussa" kun tuo vakio military-penkki on oman tiedon mukaan jonkun verran matalampi. Muutenhan tuo penkki o mukava kun on aika leveä ja ei mitenkään erikoisesti tuu ajettua lujaa jolloinka tartteis paremmin päästä asentoa muuttamaan mutta nyt talvelle jos piikit hommaa ja jääratahommiin meinaa niin ajattelin että se korkeampi vakiopenkki ois senkin kannalta parempi + parempi istuvuus.




T.Sankari


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 10, 2014 8:16 pm 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
Nyt ois vähä pitävämpää rengasta alla niin sais ton talvikauden avattua :P


T.Sankari

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2


Liitteet:
uploadfromtaptalk1389374192727.jpg
uploadfromtaptalk1389374192727.jpg [ 48.13 KiB | Katsottu 12135 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 11, 2014 3:10 am 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
muutama kysymys ois heränny tässä niin ajattelin häiritä täälä jos sais selekoa hommiin:

1. Tuohon uuvemman mallin leveään swingiin niin meneekös tuo vanhempi satula heittämällä ja akseli+holkit?

2. Lohkojen eroavaisuutta nuissa uudemmissa, high flow 640 -03 nestekytkimellä niin vastaavanlainen 400:n lohko oli myynnissä niin onkos mitään eroavaisuutta? Tuon 640sen ostin rikkinäisenä ja oli sitten kanki syöny lohkoista tavaraa ku väljäksi menny ja oli lohjennutki palasia niin pitäs nyt löytää kohtuuhintaiset lohkot että pääsee niputtaan sen 640sen.

pyörä o itessään pelannut hyvin, kaasari nyt vähän temppuillut mutta ei sen kummempaa. motovalssit on nyt purettuna ja kehät pitäs maalata kun ei viittis sitä takakehää olla kokoaikaa hinkkaamassa kiiltäväksi :oops: joten varmaan väriteemaan sopivasti mustaksi ja saattaa tulla jonkunlaiset oranssit teippaukset kehiin.



T.Sankari


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 18, 2014 10:03 am 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
Taas o jotaki tapahtunu eli 20mm nappulavanteelle on värkätty akseli niin ei tartte enää vekslailla nastoja ja nappuloita vanteilla.

Uusi swingi, vannekehät ja navat sai niskaansa mustan maalin, kiitos hallikaverin. Pinnat ja nipat hinkkailin ku oli irrallaan niin paskakerroksen poissa, kehtas nakata maalattujen osien kanssa nippuun :D

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten tilailin oranssia hiilikuituteippiä kun ei oikein muutakaan keksiny että saa ajokamppeet ja jotaki pisteosia värkättyä siistimmäksi ja hintakaan ei ollu kauhia niin tuumasta toimeen. Kypärä tuli ostettua sillon ku oli pyörä vielä vihiriä niin pitihä se sitten "värjätä" kotarin värriin. Myös etuputkien suojat ja swingin koho-osa sai sammaa teippiä että sais vähän kontrastia ja ei jäis aivan kokomustaksi nuo alaosatkaan pyörästä.

Tännään pitäs koittaa laitella uus swingi paikalleen ja kumet päälle vanteisiin ja pientä fiksailua ja sitten ootellaan vaan ajokelejä :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


T.Sankari

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 25, 2014 10:44 am 

Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 4:18 pm
Viestit: 109
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: BMW F 800 GS
Komiahan tuosta on tullut! Itsekin ostin pari vuotta sitten armeijan kottaraisen huutokaupasta, päätin vain pitää sen intin väreissä. Tänä kesänä siihen tulee 50 kalipeerisen konekiväärin ammuslaatikot laukuiksi taakse. :twisted:

Eniten huomiota tuossa herättää omalla kohdalla nuo takakatteet äänenvaimentimien kohdalla ja takalippa. Mistäs tuommoiset olet saanut ja mitä muokkauksia piti takarunkoon tehdä, että pysyvät kiinni? Mitenkäs tuon uuden moottorin kanssa, meinaatko heittää kokonaan isomman koneen kiinni vaiko vaihtaa vain yläpään osat ja vaihteiston säilyttää?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2014 3:00 am 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
Pitäny vastatakki lortdadu:lle mutta ee oo konneen ääresä tullu käytyä.

En ala vieläkkää vastaamaan :oops: mutta ilimotellaanpa täälläki että koitettiin jälleen kerran pölliä tuo peli. N.2.25 alako tuo kaukosäädin huutamaan hälyttimestä ja ikkunasta ulos katottuna pyörä ei oo paikallaansa. Oli rattilukko rikottu ja siirretty kuvan paikalle kyljelleen. Ei tullu vielä enempää katottua ku polliisien kanssa turisin ja miettiin että mihin laitan säilöön tuon etteivät käy uudestaan viemässä...

Kuva


T.Sankari

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 08, 2014 11:49 pm 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
Vastaillaanpa nyt eli peräpäähän on uudemman smc:n eli ~05> lokasuoja ja katteet värkätty. Peräpää on itse tehty siitä kohdasta midtä alkaa yhtinä putkina menemään takahäkki. Meleko taiteiluahan se oli mutta ihan siedettävä siitä tuli ja vähän joutu muokkailemaan että sai istumaan nuo vaimentajat kun eivät ole nuille katteille tarkoitettu.

Koneen kanssa tapahtuu niin että teen toisen koneen kokonaan niin jää tuo 400 sitten varalle/ mönkijään istutetaan kaverin kanssa.


T.Sankari

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 02, 2014 8:16 pm 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
Jälleen kerran kyssäriä eli

1. ei vejä loppuun asti eli tuntuu vähänniinku pätkäsevän ku alkaa kiekat menemään tonne 7krpm yli tai enemmänki junnaamaan. Pääsuutinta on vekslailtu eestaas mutta ei tunnu auttavan sekään, kyyseessä siis dellorto phm40 jos en aivan väärin muista. Puolaa ajattelin tuossa kun se ei tuntunu antavan aivan kunnollista kipinää sähköstartilla eikä tosiaan oo oikeen lähteny ku houkuttelemalla startilla käyntiin. Kiksillä lähtee kyllä ylleensä ekalla ja viimestään toisella polkasulla.

2. Mitenkäs nuo lohkot käy näissä ristiin eli käykö nestekytkimellä varustettu 03 lohkot ristiin oli sitten 400sesta tai 640sestä, ettei ole kampiakselin alueella eroavaisuuksia? Ois tuossa ebayssa 400 highflown lohkot satasen halvemmat kuin 640sen niin siinä mielessä kiinnostaisi ja tulis 640sen hilut sinne sisään tosiaan.

3. Sytkäboksien ristiinkäyminen. 03 640nen highflow kone on niin ei taida käydä tuo vanha sytkäboksi ristiin, sähköjen osalta sama homma? Liittimet tais ainakin olla erilaisia mutta mitään lisää siellä ei taida kumminkaan olla?onko 625sen ja 660sen boksien kanssa eroja muuta ku startin uupuminen( tämä on semmonen mutu-olettamus)?




T.Sankari

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 06, 2014 7:57 pm 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
Tuohon ensimmäiseen kysymykseen vielä lisäyksenä että väläyttää vilkkuja tuolla rajottimen tuntumassa eli vähänniinku vuotais virtaa jostaki läpi tai piikkaa jännite tms. laitetaan tänne vähä siis lisätietoa vaikkei oo kukaan mitään edes vastannutkaan :D puola tuli, kuhan kerkiän niin sen nyt varuilta vaihdan jos vaikka auttais etes vähäsen.


T.Sankari

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 18, 2014 6:03 pm 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
Parantu tuo yläkierrosten tuntuma,loput uskon olevan kaasarin sääjöistä kii. Saksasta on tulollaan keihin fcr niin jos ei ois niin omamielinen kaasari ku tuntuu tuo dellorto aavistavan jo tulevan sateen,alkaa nykimään jne.


T.Sankari


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 20, 2014 4:14 pm 

Liittynyt: To Touko 16, 2013 11:09 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: oulu
Pyörä: ktm lc4 400 military
On tosissaan kiinnostava ilimeisesti tuo pyörä ku taas oli joku koittanu varastaa, toinen etuvilkun ledirivistö siinä hotäkässä leikattu johdoista irti ja cdi-boksin kantta koitettu kammeta ja mittaristoa kans väännelty varmaan piuhojen toivossa että sais hälyn pois. Alakaa tosissaan mietityttämään sen pikku kameran asentaminen vaikka ikkunalaudalle ku joutuu värkkään "vähän" väliä jotaki pientä kun o rikottu.

Päivitystäkin on tulossa keihin fcr41 muodossa ja 640seen lohkot, koneistamolta kampuraa odotellessa...


T.Sankari


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com