Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 966
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 8:43 pm
- Pyörä: Tervatien kulkijoita
- Paikkakunta: Kankaanpää
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Kytkimen "sulaminen" oli vähän liioiteltua ja siksi lainausmerkeissä. Tarkoitus oli kommentoida yleisesti "voiko alavääntöä olla liikaa"-kysymykseen. Painava pyörä, hirmuinen alavääntö, ylipehmeä ajopinta ja nätisti pitäisi lähteä liikkeelle. Eihän näitä tilanteita usein ole yhtäaikaisesti päällä, varsinkin viimeistä kohtaa harvoin porukka-ajossa näkyy käytettävän
- Juhana
- Viestit: 2355
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Juukytkin kestää kyllä,mutta jos oot kattonu vääntökäyrää noista mun kuvista,niin huomaat,että vääntö pomppaa jyrkästi heti 2000 rpm;kun tyhjäkäynnillä lähtee märällä assulla parkkiruudusta,ja hipaisee kaasuun samalla kääntäen tielle ,on kerran ollut takapyörä edellä,ja kohta mies kumossa.Tällä mopolla ajellaan murinoilla,niinkuin v-koneilla.St:n oman moottorin jälkeen tarvi opetella ajamaan,kun uusi kone kuulostaakin ihan ykspyttyseltä,10000 rpm kuulostaa samalta kuin 5000 pikkukonessa,ihankuin kone kävisi vain joka toisella kipinällä,kun alkuun ajelin kuulolta,oli kone alkuun joka vaihdossa rajottajalla...
Muoks; aika sama,mitä öljyä,pelaa kuin kello,15 40 motulia oon tunkenu kesällä,no viimeks laitoin mobilin superbikeä tai jotain kallista se oli 60e kannu,muttei eroa halvasta motulista käytökseltään,joten sitä taas,kun kerran toimii,mielummin halvempaa useammin.
Muoks; aika sama,mitä öljyä,pelaa kuin kello,15 40 motulia oon tunkenu kesällä,no viimeks laitoin mobilin superbikeä tai jotain kallista se oli 60e kannu,muttei eroa halvasta motulista käytökseltään,joten sitä taas,kun kerran toimii,mielummin halvempaa useammin.
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Kuulostaa hemmetin hyvältä.
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Tänään ehdin käydä ihmettelemässä lisää. Lähinnä säkhötekniikkaa, kiva kiva.
Kysymyksiä heräsi:
- Saako alkuperäisen virtalukon liitettyä TDM:n johtosarjaan? Alkuperäisessä 1 liitin, 4 johtoa, uudessa käsittääkseni 2 liitintä, 5 + 2.
- Miten tuplaumpioiset valot liitetään noihin johtoihin?
Aiemmista keskusteluista sain sen käsitykset että vääntökäyrien vuoksi tuohon aikomieni vaahtomuovisuodattimien ympärille ei tarvitse säästää ilmansuodatinkoteloa. Muuta rojuahan kopassa ei ole kiinni, onneksi.
Kysymyksiä heräsi:
- Saako alkuperäisen virtalukon liitettyä TDM:n johtosarjaan? Alkuperäisessä 1 liitin, 4 johtoa, uudessa käsittääkseni 2 liitintä, 5 + 2.
- Miten tuplaumpioiset valot liitetään noihin johtoihin?
Aiemmista keskusteluista sain sen käsitykset että vääntökäyrien vuoksi tuohon aikomieni vaahtomuovisuodattimien ympärille ei tarvitse säästää ilmansuodatinkoteloa. Muuta rojuahan kopassa ei ole kiinni, onneksi.
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Jjahans, toivottavasti tuosta puuttuu joku mittariston sovitejohto.. Mittariston liittimessä on 16 pinniä niin ei ole ihme ettei käsikopelolla saa johtosarja 10-reikästä liitintä siihen..
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Kiitokset taas Juhanalle, kuvista selvisi paljon.
Parts diagram kertoo että nuo johtosarjan 8 + 4 liittimet tuo sähköt koko etupäälle; vilkut, mittaristo, valot...
Ehdotuksia mistä tuollasen sovitusjohtosarjan sais halavalla?
Parts diagram kertoo että nuo johtosarjan 8 + 4 liittimet tuo sähköt koko etupäälle; vilkut, mittaristo, valot...
Ehdotuksia mistä tuollasen sovitusjohtosarjan sais halavalla?
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
- Juhana
- Viestit: 2355
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Vanha virtalukko menee,kun yhdistää kolme johtoa yhteen.Voin tsekata omasta mitkä,kun otan tankin kohta pois.Tuosta samasta voi ottaa haaran esim.kahvanlämppäreitä tai navia varten,tosin sulaketaulussakin on ylimääräinen liitin virtalukon, ohjaama.Kyllä sulla muistaakseni pitäis olla mittariston johtosarja?Vilkkujen ja valojen piuhat myös,Ite otin tdm:n valojohdoista herätteet releille,mitkä toin 6 neliömillin kaapeleilla(myös miinukset!)sulakkeiden kautta suoraan akulta.Tdm:n latausjännite on varsin korkea myös kuormitettuna,näin saa valotehon maksimoitua,kun tuo jännitteen säilyminen lapuille asti isoilla pinta-aloilla tuo valotehoa n.50 % lisää verrattuna omaan naurettavan ohueen johdotukseen,kun lamppuina on 2 x55/60w halogeenit.
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Pitää varmaan katsella nuo johdot ja laatikot vielä neljänteen kertaan.. En kyllä löytänyt kun xtz:n omat johdot joissa oli lampun liittimet. Valojen johdot voisi kyllä paksuntaa samalla tavalla. Se virtalukon liitäntä olisi hyvä tietää, vaikka ei tuosta taida savuja saada vielä aikoihin muutenkaan. Eli jos viitsit sen kytkennän katsoa niin mukava olisi.
Sent from my GT-P3100 using Tapatalk
Sent from my GT-P3100 using Tapatalk
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Laitetaan tänne kun en muuta paikkaa keksi:
- Osaako joku sanoa käyvän arvon hiljattain rempatulle xtz-750 kokonaiselle moottorille kaasareineen?
Sopiiko tuosta koneesta mitkään osat TDM900 koneeseen? Laturia ja starttia lähinnä ajattelin.
Yksi vaihtoehto olisi tietysti ostaa mikroauton runko ja pultata tuo siihen
- Osaako joku sanoa käyvän arvon hiljattain rempatulle xtz-750 kokonaiselle moottorille kaasareineen?
Sopiiko tuosta koneesta mitkään osat TDM900 koneeseen? Laturia ja starttia lähinnä ajattelin.
Yksi vaihtoehto olisi tietysti ostaa mikroauton runko ja pultata tuo siihen
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Muutama tilannekuva.
Tuosta
Tästä
ja tästä
Päivän touhuja:
- Takapään sähköt yhden liittimen taakse -> 14 liitosta tinattu ja kutistesukka päälle
- Jännitteensäädin kiinni. Saa nähdä miten uusi asento istuu katteiden kanssa.
- Paljon ihmettelyä ja suunnittelua.
Juhanalle olis taas kysymyksiä...
- Miten sait Teneren putket kiinni lohkoon? Pinnapultit ei riitä koska pakoaukkojen syvennykset on matalammat kun Teneren omat. Lyhensitkö putkia vai laitoitko pidemmät pultit?
- Sähkökuvien mukaan bensapumpulle menee 4 piuhaa, nyt kuitenkin liittimiä on kaksi. Miten tuon toteutit?
- Mitä seurauksia on jos laitan bensan paluun tankin toiseen hanaan kiinni? En ole aiemmin törmännyt tankkiin jossa on hanat kummassakin poskessa.. Jääkö tankin kapasiteettia käyttämättä, eli onko nuo hanat samassa t-kappaleessa vakiossa?
Tuosta
Tästä
ja tästä
Päivän touhuja:
- Takapään sähköt yhden liittimen taakse -> 14 liitosta tinattu ja kutistesukka päälle
- Jännitteensäädin kiinni. Saa nähdä miten uusi asento istuu katteiden kanssa.
- Paljon ihmettelyä ja suunnittelua.
Juhanalle olis taas kysymyksiä...
- Miten sait Teneren putket kiinni lohkoon? Pinnapultit ei riitä koska pakoaukkojen syvennykset on matalammat kun Teneren omat. Lyhensitkö putkia vai laitoitko pidemmät pultit?
- Sähkökuvien mukaan bensapumpulle menee 4 piuhaa, nyt kuitenkin liittimiä on kaksi. Miten tuon toteutit?
- Mitä seurauksia on jos laitan bensan paluun tankin toiseen hanaan kiinni? En ole aiemmin törmännyt tankkiin jossa on hanat kummassakin poskessa.. Jääkö tankin kapasiteettia käyttämättä, eli onko nuo hanat samassa t-kappaleessa vakiossa?
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Taitaa lähes kaikissa ruisku vehkeissä olla vakiona tankin sisäinen pumppu..samassa bensamittarin anturi.Jiibee kirjoitti: - Sähkökuvien mukaan bensapumpulle menee 4 piuhaa, nyt kuitenkin liittimiä on kaksi. Miten tuon toteutit?
- Mitä seurauksia on jos laitan bensan paluun tankin toiseen hanaan kiinni? En ole aiemmin törmännyt tankkiin jossa on hanat kummassakin poskessa..
Se selittää neljä johtoa.
Onko sinulla ulkoinen pumppu kun noita letkulinjoja kyselit..tuleeko tuohon väliin paineensäädin?
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Ulkoinen pumppu, Teneren tankki ei moista sisällä kun taitaa olla alipainekaasarit vakiona noissa 80-luvun lopun vehkeissä muutenkin. Ei paineensäädintä, vaan ruiskurungoilta on takaisinvirtaus. Sillä kyselin tuota tankin hanojen logiikkaa, kun bensa lämpenee pumpussa koneen takana suojassa ja varsinkin hitaassa ajossa pienillä kierroksilla suurimmaksi osaksi sama bensa kiertää takaisinvirtaukselta uudestaan pumpulle ja jossain vaiheessa saattaa tulla ongelmia jos bensa kuumenee niin paljon että höyrystyy kuplaksi pumppuu/letkuihin.pekkas kirjoitti:Taitaa lähes kaikissa ruisku vehkeissä olla vakiona tankin sisäinen pumppu..samassa bensamittarin anturi.Jiibee kirjoitti: - Sähkökuvien mukaan bensapumpulle menee 4 piuhaa, nyt kuitenkin liittimiä on kaksi. Miten tuon toteutit?
- Mitä seurauksia on jos laitan bensan paluun tankin toiseen hanaan kiinni? En ole aiemmin törmännyt tankkiin jossa on hanat kummassakin poskessa..
Se selittää neljä johtoa.
Onko sinulla ulkoinen pumppu kun noita letkulinjoja kyselit..tuleeko tuohon väliin paineensäädin?
Pitää vilkaista selvittäisikö jotkut kuvat asiaa lisää.
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Jää osa tankista käyttämättä jos tuhlaat toisen hanan paluuseen.
Onko tdm:ssä kans ulkoinen pumppu?
Teneren omassa ei varmaan riitä paine ruiskun kanssa ku ressulle joutuessaki joutuu sahaa pitkään.
Oliko tässä muuten jarrujen suhteen aateltu jotain?
Vakiot on vähä vaisut jopa vakiotehoille.
Jostain pitäisi kyllä löytyy sovitteille piirustukset että mahtuu 320millinen laikka.
Toki tuota settiä saa valmiinaki johonki reiluun kolmeen hunttiin. Tietäisi vaan minkä laikkaa ne tuos käyttää niin vois kysellä tekijää adaptereille, jos vaikka vähä säästäis.
Onko tdm:ssä kans ulkoinen pumppu?
Teneren omassa ei varmaan riitä paine ruiskun kanssa ku ressulle joutuessaki joutuu sahaa pitkään.
Oliko tässä muuten jarrujen suhteen aateltu jotain?
Vakiot on vähä vaisut jopa vakiotehoille.
Jostain pitäisi kyllä löytyy sovitteille piirustukset että mahtuu 320millinen laikka.
Toki tuota settiä saa valmiinaki johonki reiluun kolmeen hunttiin. Tietäisi vaan minkä laikkaa ne tuos käyttää niin vois kysellä tekijää adaptereille, jos vaikka vähä säästäis.
-
- Viestit: 2004
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
mitä pumppua tossa käytetään? toivottavasti itellekin tulee jossain vaiheessa tarvetta ulkoselle ruiskun pumpulle...
Viimeksi muokannut ceevu, Ke Marras 20, 2013 10:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Kaikki levyt on uusittu, muuten lienevät vakiot. Muutoskatsastuksen asti saa olla, sitten katson tarviiko muutoksia. Ihan tarvikepumpulla mennään.
Sent from my GT-P3100 using Tapatalk
Sent from my GT-P3100 using Tapatalk
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa