Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Valvoja: Moderaattorit
Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Unettoman yön jälkeen nimimerkki Rampen rojekti siirtyi tänään innokkaisiin käsiini. Kuorman purku pohjasta matkalla kastuneita pahvilootia lukuunottamatta saa jäädä huomiselle, mutta avataan aihe nyt valmiiksi jos vaikka muistais jotain ylöskin laittaa mikäli jotain saan kasaankin.
Olen lisännyt allekirjoitukseen linkin joihinkin kuviin tästä.
Olen lisännyt allekirjoitukseen linkin joihinkin kuviin tästä.
Viimeksi muokannut Jiibee, To Joulu 12, 2013 3:20 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
- Juhana
- Viestit: 2355
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Onneksi olkoon hyvästä valinnasta Moposi on ehkäpä kolmas Aito 900 ,kunhan saat sen nippuun ennen ennen kahta itäeuroopan rakentajaa.Edellinen kokoontumisajo näillä oli kankaanpäässä viime vuonna,seuraava voisi olla ehkä virossa,tallinnassakin on kohta 2 näitä.Ps,ite oon suunnitellu vähän kutittelua tuohon,937cc tuottavat je-männät 11:1 ,ja poraus uudella nicasil-pinnoitteella kustantaa about 600e,mikä hieman mietityttää,mutta nykyisessä pannussa on jo 105 tonnia mittarissa,ja yli satatonnia edellisessäkin,aattelin tuon vanhan koneen Borettaa.Sillä pääsis 110 heppaan
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Kun näin myynti-ilmoituksen niin meinasin het hypätä autoon ja hekea pois. No jos ei tuota toistakaan pyörää kerkee parsia kasaan niin ehkä parempi seurata tätä projektia ja elää hengessä mukana. Tahttoo kuvia ja onneksi olkoon
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Juhana voi sitten varautua siihen että kysymyksiä tulee. Eka jammun rivitwini ikuna niin yksittäiset sähköosatkin joutuu tunnistamaan erikseen.
Johtosarjaa pitäisi alkaa käpöstelemään paikalleen ja jatkamaan tarvittavia piuhoja. Jäähdytysneteen läpötila-anturin jo löysin, ja sille sopivat jengatkin on tuossa termarin kotelossa, mutta mites; saako se oikean lämmön ennen kun termari aukeaa?
Tähän mennessä tehtyä: Eilen sain pannuhuoneeseen lämmitystekniikan vaihdon jäljiltä (öljy -> maalämpö) jääneeseen tilaan tehtyä roplauspöydän. Sen seurauksena emännän gpx:ää sai siirrettyä -> sen paikalle sain serkun meillä talviunilla olevan firebladen jonka paikalle taas tuon sydänsiirtopotilaan... Eli kamat on sisällä ja lämpimässä. Vielä pitäis sen verran raivata että sais potilaan pannuhuoneeseen puuvarastosta, siellä ei riitä valo edes yskimiseen kunnolla.
Vissiin oma yläpää tulehtunu kun otta pakottaa ja lämpöä pitää. No, sairastetaan neiti 1-v:n kanssa ja luetaan palstaa
Piti ruveta kaivamaan linkkejä TDM:n haynesin manuaaliin, mutta olsiko jollain tuo jo tiedossa?
Rampen polttama dvd aukesi 10 minuutin odotuksella sisällysluetteloon asti. Pitäisi hakea tuon winkkarin oman lisäksi joku oikea poltto-ohjelma että saa tuon auki.
Tuo puolen seinän kokoinen Johtokaavio jonka Rampe? oli tehnyt on kyllä ehodoton.
Jotain vanhaa 750 kamaa tulee myyntiin kun ehdin kartottamaan mikä on mistäkin laitteesta ja mikä on ylimäärästä. Yksi lohko mäntineen ja paikkansa luovuttanut kokonainen moottori ainakin löytyy.
Vaihtoakin voi ehdottaa, mm. toisen puolen sivukate on halki ja jotenkin korjattu -> ehjä tilalle kelpaisi.
Onko kellään ehdotuksia mistä sais kevyemmän takalokarin? Alkuperäinen kun näyttää lähinnä väärinpäin käännetyltä kottikärryltä. Myös vilkut menee ehdottoasti vaihtoon kun ehdin, nuo turvekauhat korvataan jollain sirommalla ja ledien vaatimat relemuutokset jne voisi tehdä jo johtoja laittaessa.
Johtosarjaa pitäisi alkaa käpöstelemään paikalleen ja jatkamaan tarvittavia piuhoja. Jäähdytysneteen läpötila-anturin jo löysin, ja sille sopivat jengatkin on tuossa termarin kotelossa, mutta mites; saako se oikean lämmön ennen kun termari aukeaa?
Tähän mennessä tehtyä: Eilen sain pannuhuoneeseen lämmitystekniikan vaihdon jäljiltä (öljy -> maalämpö) jääneeseen tilaan tehtyä roplauspöydän. Sen seurauksena emännän gpx:ää sai siirrettyä -> sen paikalle sain serkun meillä talviunilla olevan firebladen jonka paikalle taas tuon sydänsiirtopotilaan... Eli kamat on sisällä ja lämpimässä. Vielä pitäis sen verran raivata että sais potilaan pannuhuoneeseen puuvarastosta, siellä ei riitä valo edes yskimiseen kunnolla.
Vissiin oma yläpää tulehtunu kun otta pakottaa ja lämpöä pitää. No, sairastetaan neiti 1-v:n kanssa ja luetaan palstaa
Piti ruveta kaivamaan linkkejä TDM:n haynesin manuaaliin, mutta olsiko jollain tuo jo tiedossa?
Rampen polttama dvd aukesi 10 minuutin odotuksella sisällysluetteloon asti. Pitäisi hakea tuon winkkarin oman lisäksi joku oikea poltto-ohjelma että saa tuon auki.
Tuo puolen seinän kokoinen Johtokaavio jonka Rampe? oli tehnyt on kyllä ehodoton.
Jotain vanhaa 750 kamaa tulee myyntiin kun ehdin kartottamaan mikä on mistäkin laitteesta ja mikä on ylimäärästä. Yksi lohko mäntineen ja paikkansa luovuttanut kokonainen moottori ainakin löytyy.
Vaihtoakin voi ehdottaa, mm. toisen puolen sivukate on halki ja jotenkin korjattu -> ehjä tilalle kelpaisi.
Onko kellään ehdotuksia mistä sais kevyemmän takalokarin? Alkuperäinen kun näyttää lähinnä väärinpäin käännetyltä kottikärryltä. Myös vilkut menee ehdottoasti vaihtoon kun ehdin, nuo turvekauhat korvataan jollain sirommalla ja ledien vaatimat relemuutokset jne voisi tehdä jo johtoja laittaessa.
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
- Juhana
- Viestit: 2355
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Antaa tulla vaan kysymyksiä,jos kerkesit vielä kattoon,niin mun projektikuvat löytyy tosta allekirjoituksen linkistä.Ite jätin termarikotelon asentamatta,ja käytin 750 omaa,ja pistin lämpöanturin t haaraan moottorin päällä menevien vesiletkujen väliin.Jos tarvit rakentelun tueksi lisäkuvia,esittelen mielelläni ratkaisuita,mihin itse päädyin...Huomenna taas oma mopo hiukan purkautuu,kun asentelen sähkoliitynnät lämpöhanskoille,ja sähkötoimisen vakionopeudensäätimen.Mulla pitäis olla nuo manuskat 750 & TDM900 tuolla nettiboksissa,voin linkata sulle ne,mikäli ne siellä vielä ovat...kun kerkeen toiselle koneelle.
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Nyt on pyörä pannuhuoneen puolella. Seuraavaksi valoja lisää ja toimeksi.
No vähän jo kattelin sillä silmällä... Pari juttua joita jo ostaessa kateltiin:
- Flekti ottaa oikean sylinterin tulpanhattuun pikkusen pyöriessään, pitää katsoa saako jäähdytintä/flektiä siirrettyä hiukan lisää vai onko tuossa hatussa pois joutavaa.
- Polttoaineen paluukierto on lyhyt ja sylinterien takana -> kuumeneeko bensa niin että tulee ongelmia kuplien kanssa tms.
Kaikki kiinni olevat mutterit pitänee tarkastaa, ihan vaikka oman mielenrauhan vuoksi.
Tuota jäähdytystä katselin. Termari on siis ilmeisesti TDM:n varuste ja tosiaan ylimääräinen. Sen kotelossa on kuitenkin valmis paikka anturille joten kiusaus käyttää sitä on suuri vaikka se lisäpainoa tuokin.
No vähän jo kattelin sillä silmällä... Pari juttua joita jo ostaessa kateltiin:
- Flekti ottaa oikean sylinterin tulpanhattuun pikkusen pyöriessään, pitää katsoa saako jäähdytintä/flektiä siirrettyä hiukan lisää vai onko tuossa hatussa pois joutavaa.
- Polttoaineen paluukierto on lyhyt ja sylinterien takana -> kuumeneeko bensa niin että tulee ongelmia kuplien kanssa tms.
Kaikki kiinni olevat mutterit pitänee tarkastaa, ihan vaikka oman mielenrauhan vuoksi.
Tuota jäähdytystä katselin. Termari on siis ilmeisesti TDM:n varuste ja tosiaan ylimääräinen. Sen kotelossa on kuitenkin valmis paikka anturille joten kiusaus käyttää sitä on suuri vaikka se lisäpainoa tuokin.
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
- Juhana
- Viestit: 2355
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Vaihdoin puolan johdot erimittaisiin ja käänsin ulospäin piippua,flektin kiinnikettä hioin ja pyöristin,niin sitten se jo mahtuukin,vaikka nojaa kiinni.En jaksanut tehdä uusia kiinnikkeitä flektille ,kun kerran meni noin paikalleen.Kyllä bensa tuppaa kuumenemaan,jos möyrii ihan paikoillaan,varsinkin kesäkuumalla.viron mies juotti tankkiin liitännän paluuputkelle,mutta ite aattelin koneistaa adapterit bensiinihanojen,ja tankin väliin,ei tarvis puhkoo tankkia.Samalla toinen bensahana pitäisi vaihtaa anturilliseen malliin,et sais mittarin toimimaan.Onhan tossa 5l,eli n.100km:n varatankki,mutta kuitenkin.
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Tuli mieleen, onko sulla kumman pyörän jäähdytin paikallaan?
Sent from my GT-P3100 using Tapatalk
Sent from my GT-P3100 using Tapatalk
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Hommastiko Juhana tuohon PowerCommanderin? Mitenhän, onko tuo oma boxi kuinka säädettävissä..
Pari kyssäriä taas:
- Tuossa on vakio 2-1 ränni jonka päässä Laserin pönttö, riittääkö virtaus? Katselin että sinulla oli 2-2 putket, mutta eikö alavääntö kärsi pakopulssin imuvaiheen puutteesta?
- Ainakin johtosarjassa on paikka O2-anturille, eikö tuo ole sama kun lambda? Eli tarviiko tuo olla ja mihin päin rännejä olet sen laittanut? Pysyis ainakin ruisku alueella paremmin kun sais tietoa.
Muoks, suattaapi tuo tietennii olla johi imuililmahimmeliki, vua saattaapi olla olemattahi, pittee kahtoo kaavioloita.
Pari kyssäriä taas:
- Tuossa on vakio 2-1 ränni jonka päässä Laserin pönttö, riittääkö virtaus? Katselin että sinulla oli 2-2 putket, mutta eikö alavääntö kärsi pakopulssin imuvaiheen puutteesta?
- Ainakin johtosarjassa on paikka O2-anturille, eikö tuo ole sama kun lambda? Eli tarviiko tuo olla ja mihin päin rännejä olet sen laittanut? Pysyis ainakin ruisku alueella paremmin kun sais tietoa.
Muoks, suattaapi tuo tietennii olla johi imuililmahimmeliki, vua saattaapi olla olemattahi, pittee kahtoo kaavioloita.
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
- Juhana
- Viestit: 2355
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Ennoo hommannu pc_tä,lamda on käytössä,oma boxi säädettävissä ainoastaan co2 sylinterikohtaisesti huoltovalikosta.imuilman anturia voisi manipuloida vastuksella,mutta vaikutus on lähinnä kosmeettinen.laserissa riittänee virtaus vakiokoneelle,luulisin.Äänet saattaa olla kyllä kovemmat,kun pulssit tulee peräkkäin.Mulla orkkis lamda vasemmassa putkessa n.40cm pakokanavasta.Alavääntöä on enemmän kuin tarpeeksi,johtuen 270 asteen kampurasta,mutta yläkierroksille kaipais lisää,rajoitin on 10500 ,mutta maukkain potku löytyy 3-6 tonnin välissä.
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Taisi muuten löytyä siitä eka osa joka vielä puuttuu, tuo anturi ei ole vielä ainakaan tavaroista vastaan kävellyt. Tuollaset anturihuijaukset jätetään suosiolla pois, konerikon riski kasvaa liiaksi.
Sent from my GT-P3100 using Tapatalk
Sent from my GT-P3100 using Tapatalk
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Voiko alavääntöä olla enemmän kuin tarpeeksi
Sent from my GT-P3100 using Tapatalk
Sent from my GT-P3100 using Tapatalk
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
-
- Viestit: 966
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 8:43 pm
- Pyörä: Tervatien kulkijoita
- Paikkakunta: Kankaanpää
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Voi, kytkin "sulaa" lipsutellessa yritettäessä pehmeellä liikkeelle tai sit kaivaa pyörän aina liikkeellelähtöyrityksissä kiinniJiibee kirjoitti:Voiko alavääntöä olla enemmän kuin tarpeeksi
Sent from my GT-P3100 using Tapatalk
Ja on se lamda-anturi siellä laatikoissa, vastasinkin jo YV:llä ennen näitä kommentteja.
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89
Re: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
Jasså, sanois ruåttalainen. Intikassa aikanaan pelkkä putkien avaus nosti vääntöjä niin että jouduin jäykemmät kytkijouset vaihtaan. Tuohon vaivaan se ei taida auttaa, pitäis saada toisenlaiset levyt. Uskallanko edes aloittaa.. no jos ihan varovasti? Onko tuossa eroa miten eri öljyjen välillä?Rampe kirjoitti:Voi, kytkin "sulaa" lipsutellessa yritettäessä pehmeellä liikkeelle tai sit kaivaa pyörän aina liikkeellelähtöyrityksissä kiinniJiibee kirjoitti:Voiko alavääntöä olla enemmän kuin tarpeeksi
Sent from my GT-P3100 using Tapatalk
Ja on se lamda-anturi siellä laatikoissa, vastasinkin jo YV:llä ennen näitä kommentteja.
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa