Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Elo 20, 2019 7:13 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 225 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Yamaha XTZ900 Hyper Tenere
ViestiLähetetty: La Marras 09, 2013 8:46 pm 

Liittynyt: Ti Elo 13, 2013 10:00 am
Viestit: 266
Pyörä: xtz-???
Unettoman yön jälkeen nimimerkki Rampen rojekti siirtyi tänään innokkaisiin käsiini. Kuorman purku pohjasta matkalla kastuneita pahvilootia lukuunottamatta saa jäädä huomiselle, mutta avataan aihe nyt valmiiksi jos vaikka muistais jotain ylöskin laittaa mikäli jotain saan kasaankin.

Olen lisännyt allekirjoitukseen linkin joihinkin kuviin tästä.

_________________
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa


Viimeksi muokannut Jiibee päivämäärä To Joulu 12, 2013 3:20 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 10, 2013 3:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2407
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Onneksi olkoon hyvästä valinnasta :mrgreen: Moposi on ehkäpä kolmas Aito 900 ,kunhan saat sen nippuun ennen ennen kahta itäeuroopan rakentajaa.Edellinen kokoontumisajo näillä oli kankaanpäässä viime vuonna,seuraava voisi olla ehkä virossa,tallinnassakin on kohta 2 näitä.Ps,ite oon suunnitellu vähän kutittelua tuohon,937cc tuottavat je-männät 11:1 ,ja poraus uudella nicasil-pinnoitteella kustantaa about 600e,mikä hieman mietityttää,mutta nykyisessä pannussa on jo 105 tonnia mittarissa,ja yli satatonnia edellisessäkin,aattelin tuon vanhan koneen Borettaa.Sillä pääsis 110 heppaan :mrgreen:

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 10, 2013 8:29 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 1:22 am
Viestit: 796
Paikkakunta: RAISIO
Pyörä: Super Tenere 750
Kun näin myynti-ilmoituksen niin meinasin het hypätä autoon ja hekea pois. No jos ei tuota toistakaan pyörää kerkee parsia kasaan niin ehkä parempi seurata tätä projektia ja elää hengessä mukana. Tahttoo kuvia :P ja onneksi olkoon :P


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 11, 2013 3:33 pm 

Liittynyt: Ti Elo 13, 2013 10:00 am
Viestit: 266
Pyörä: xtz-???
Juhana voi sitten varautua siihen että kysymyksiä tulee. Eka jammun rivitwini ikuna niin yksittäiset sähköosatkin joutuu tunnistamaan erikseen.
Johtosarjaa pitäisi alkaa käpöstelemään paikalleen ja jatkamaan tarvittavia piuhoja. Jäähdytysneteen läpötila-anturin jo löysin, ja sille sopivat jengatkin on tuossa termarin kotelossa, mutta mites; saako se oikean lämmön ennen kun termari aukeaa?

Tähän mennessä tehtyä: Eilen sain pannuhuoneeseen lämmitystekniikan vaihdon jäljiltä (öljy -> maalämpö) jääneeseen tilaan tehtyä roplauspöydän. Sen seurauksena emännän gpx:ää sai siirrettyä -> sen paikalle sain serkun meillä talviunilla olevan firebladen jonka paikalle taas tuon sydänsiirtopotilaan... Eli kamat on sisällä ja lämpimässä. Vielä pitäis sen verran raivata että sais potilaan pannuhuoneeseen puuvarastosta, siellä ei riitä valo edes yskimiseen kunnolla.

Vissiin oma yläpää tulehtunu kun otta pakottaa ja lämpöä pitää. No, sairastetaan neiti 1-v:n kanssa ja luetaan palstaa :)

Piti ruveta kaivamaan linkkejä TDM:n haynesin manuaaliin, mutta olsiko jollain tuo jo tiedossa?
Rampen polttama dvd aukesi 10 minuutin odotuksella sisällysluetteloon asti. Pitäisi hakea tuon winkkarin oman lisäksi joku oikea poltto-ohjelma että saa tuon auki.
Tuo puolen seinän kokoinen Johtokaavio jonka Rampe? oli tehnyt on kyllä ehodoton.

Jotain vanhaa 750 kamaa tulee myyntiin kun ehdin kartottamaan mikä on mistäkin laitteesta ja mikä on ylimäärästä. Yksi lohko mäntineen ja paikkansa luovuttanut kokonainen moottori ainakin löytyy.
Vaihtoakin voi ehdottaa, mm. toisen puolen sivukate on halki ja jotenkin korjattu -> ehjä tilalle kelpaisi.

Onko kellään ehdotuksia mistä sais kevyemmän takalokarin? Alkuperäinen kun näyttää lähinnä väärinpäin käännetyltä kottikärryltä. Myös vilkut menee ehdottoasti vaihtoon kun ehdin, nuo turvekauhat korvataan jollain sirommalla ja ledien vaatimat relemuutokset jne voisi tehdä jo johtoja laittaessa.

_________________
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 11, 2013 8:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2407
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Antaa tulla vaan kysymyksiä,jos kerkesit vielä kattoon,niin mun projektikuvat löytyy tosta allekirjoituksen linkistä.Ite jätin termarikotelon asentamatta,ja käytin 750 omaa,ja pistin lämpöanturin t haaraan moottorin päällä menevien vesiletkujen väliin.Jos tarvit rakentelun tueksi lisäkuvia,esittelen mielelläni ratkaisuita,mihin itse päädyin...Huomenna taas oma mopo hiukan purkautuu,kun asentelen sähkoliitynnät lämpöhanskoille,ja sähkötoimisen vakionopeudensäätimen.Mulla pitäis olla nuo manuskat 750 & TDM900 tuolla nettiboksissa,voin linkata sulle ne,mikäli ne siellä vielä ovat...kun kerkeen toiselle koneelle.

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 11, 2013 10:06 pm 

Liittynyt: Ti Elo 13, 2013 10:00 am
Viestit: 266
Pyörä: xtz-???
Nyt on pyörä pannuhuoneen puolella. Seuraavaksi valoja lisää ja toimeksi.

No vähän jo kattelin sillä silmällä... Pari juttua joita jo ostaessa kateltiin:
- Flekti ottaa oikean sylinterin tulpanhattuun pikkusen pyöriessään, pitää katsoa saako jäähdytintä/flektiä siirrettyä hiukan lisää vai onko tuossa hatussa pois joutavaa.
- Polttoaineen paluukierto on lyhyt ja sylinterien takana -> kuumeneeko bensa niin että tulee ongelmia kuplien kanssa tms.

Kaikki kiinni olevat mutterit pitänee tarkastaa, ihan vaikka oman mielenrauhan vuoksi.

Tuota jäähdytystä katselin. Termari on siis ilmeisesti TDM:n varuste ja tosiaan ylimääräinen. Sen kotelossa on kuitenkin valmis paikka anturille joten kiusaus käyttää sitä on suuri vaikka se lisäpainoa tuokin.

_________________
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 11, 2013 11:34 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2407
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Vaihdoin puolan johdot erimittaisiin ja käänsin ulospäin piippua,flektin kiinnikettä hioin ja pyöristin,niin sitten se jo mahtuukin,vaikka nojaa kiinni.En jaksanut tehdä uusia kiinnikkeitä flektille ,kun kerran meni noin paikalleen.Kyllä bensa tuppaa kuumenemaan,jos möyrii ihan paikoillaan,varsinkin kesäkuumalla.viron mies juotti tankkiin liitännän paluuputkelle,mutta ite aattelin koneistaa adapterit bensiinihanojen,ja tankin väliin,ei tarvis puhkoo tankkia.Samalla toinen bensahana pitäisi vaihtaa anturilliseen malliin,et sais mittarin toimimaan.Onhan tossa 5l,eli n.100km:n varatankki,mutta kuitenkin.

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 12, 2013 10:06 am 

Liittynyt: Ti Elo 13, 2013 10:00 am
Viestit: 266
Pyörä: xtz-???
Tuli mieleen, onko sulla kumman pyörän jäähdytin paikallaan?

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk

_________________
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 12, 2013 1:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2407
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Xtz oma käytössä

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 13, 2013 5:45 pm 

Liittynyt: Ti Elo 13, 2013 10:00 am
Viestit: 266
Pyörä: xtz-???
Hommastiko Juhana tuohon PowerCommanderin? Mitenhän, onko tuo oma boxi kuinka säädettävissä..

Pari kyssäriä taas:
- Tuossa on vakio 2-1 ränni jonka päässä Laserin pönttö, riittääkö virtaus? Katselin että sinulla oli 2-2 putket, mutta eikö alavääntö kärsi pakopulssin imuvaiheen puutteesta?
- Ainakin johtosarjassa on paikka O2-anturille, eikö tuo ole sama kun lambda? Eli tarviiko tuo olla ja mihin päin rännejä olet sen laittanut? Pysyis ainakin ruisku alueella paremmin kun sais tietoa.

Muoks, suattaapi tuo tietennii olla johi imuililmahimmeliki, vua saattaapi olla olemattahi, pittee kahtoo kaavioloita.

_________________
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 13, 2013 9:21 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2407
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Ennoo hommannu pc_tä,lamda on käytössä,oma boxi säädettävissä ainoastaan co2 sylinterikohtaisesti huoltovalikosta.imuilman anturia voisi manipuloida vastuksella,mutta vaikutus on lähinnä kosmeettinen.laserissa riittänee virtaus vakiokoneelle,luulisin.Äänet saattaa olla kyllä kovemmat,kun pulssit tulee peräkkäin.Mulla orkkis lamda vasemmassa putkessa n.40cm pakokanavasta.Alavääntöä on enemmän kuin tarpeeksi,johtuen 270 asteen kampurasta,mutta yläkierroksille kaipais lisää,rajoitin on 10500 ,mutta maukkain potku löytyy 3-6 tonnin välissä.

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 13, 2013 10:16 pm 

Liittynyt: Ti Elo 13, 2013 10:00 am
Viestit: 266
Pyörä: xtz-???
Taisi muuten löytyä siitä eka osa joka vielä puuttuu, tuo anturi ei ole vielä ainakaan tavaroista vastaan kävellyt. Tuollaset anturihuijaukset jätetään suosiolla pois, konerikon riski kasvaa liiaksi.

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk

_________________
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 13, 2013 10:17 pm 

Liittynyt: Ti Elo 13, 2013 10:00 am
Viestit: 266
Pyörä: xtz-???
Voiko alavääntöä olla enemmän kuin tarpeeksi :)

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk

_________________
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 13, 2013 10:29 pm 

Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 8:43 pm
Viestit: 978
Paikkakunta: Kankaanpää
Pyörä: Tervatien kulkijoita
Jiibee kirjoitti:
Voiko alavääntöä olla enemmän kuin tarpeeksi :)

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk

Voi, kytkin "sulaa" lipsutellessa yritettäessä pehmeellä liikkeelle tai sit kaivaa pyörän aina liikkeellelähtöyrityksissä kiinni :lol:
Ja on se lamda-anturi siellä laatikoissa, vastasinkin jo YV:llä ennen näitä kommentteja.

_________________
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 13, 2013 11:06 pm 

Liittynyt: Ti Elo 13, 2013 10:00 am
Viestit: 266
Pyörä: xtz-???
Rampe kirjoitti:
Jiibee kirjoitti:
Voiko alavääntöä olla enemmän kuin tarpeeksi :)

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk

Voi, kytkin "sulaa" lipsutellessa yritettäessä pehmeellä liikkeelle tai sit kaivaa pyörän aina liikkeellelähtöyrityksissä kiinni :lol:
Ja on se lamda-anturi siellä laatikoissa, vastasinkin jo YV:llä ennen näitä kommentteja.


Jasså, sanois ruåttalainen. Intikassa aikanaan pelkkä putkien avaus nosti vääntöjä niin että jouduin jäykemmät kytkijouset vaihtaan. Tuohon vaivaan se ei taida auttaa, pitäis saada toisenlaiset levyt. Uskallanko edes aloittaa.. no jos ihan varovasti? Onko tuossa eroa miten eri öljyjen välillä?

_________________
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 225 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com