Juhan Evo-transu

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Juonio
Viestit: 121
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 12:05 am
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Orimattila

Juhan Evo-transu

Viesti Kirjoittaja Juonio »

Honda Transalp 600 -99, tuotu kolaroituna Belgiasta puolitoista vuotta sitten.
Pyörällä oli kaaduttu oikealle kyljelle ja keula osunut johonkin, valokate,
umpio, mittaristo ja pleksi tuusannuuskana. Myös etuputkissa oli pientä kieroutta, tanko oli aina hieman vinossa oikealle.
Eli sopiva kohde rakenteluun. Viime kesän ajelin itsetehdyllä etukatteella,
talvella päätin sitten rakennella vähän enemmän, painoa pois ja jousituksen parantelua.

Muutoksia:
-CR 250 keula etukolmioineen
-Africa Twinin takaiskari, pidennetty 3 cm.
-Ufo enduromaski, itsetehdyt sivumuovit ja jäähdytinsuojat.
-CR etulokari, Polisportin kahvasuojat.
-Pohjapanssari 5mm alumiinia, omatekoinen.
-3 cm korkeampi tanko, kahvanlämppärit.
-Nopeusmittarina valaistu Sigma varoitusvaloilla.
-Sebringin vaimennin, pestävä ilmansuodatin, neuloja nostettu.
-Leditakavalo ym. muuta pientä.

Muutama kuva lisää galleriat-osastossa.
Liitteet
IM000346.JPG
(151.98 KiB) Tiedosto ladattu 472 kertaa
IM000347.JPG
(142.53 KiB) Tiedosto ladattu 585 kertaa
karmolis
Viestit: 1319
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Osu vahingossa tuolla gallerian puolella silmään ja piti oikein ruveta etsimään että mikäs helvetti se tämä on..

Täähän on kohtuullisen sotilaallisen näköinen laitos, osaatko yhtään sanoa paljonko paino tippui? Tollasta vois itellekin joskus..
Avatar
Juonio
Viestit: 121
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 12:05 am
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja Juonio »

En ole tarkkaa painoa mitannut, mutta varmaan 15-20 kiloa pois saa, jos oikein käy laihduttamaan. Vaimentimen vaihdolla saa pois 5 kiloa, valokate, kehikko, lamppu, mittaristo toiset 5, sivukatteet 2, takajalkatapit kilon kappale ym. Etupää on kevyempi, kolmiot on alumiiniset.
Nyt tosin pyörä on taas painavampi kun iski inspiraatio tehdä matkamallia pitemmille kesän reissuille. tuplavaloilla tietenkin.
Lisäsin pari kuvaa galleriaan; http://www.matkaendurot.net/gallery/index.php?cat=10172
A&KTM
Viestit: 306
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 12:47 pm
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja A&KTM »

Tuohan rupee lähestyy kauneudellaan KTM:ää...
Antti
Avatar
HeikkiL
Viestit: 628
Liittynyt: La Loka 02, 2004 9:15 am
Pyörä: Kaik' o mänt
Paikkakunta: Jakarta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HeikkiL »

Tarkoituksenmukainen on kaunista!

Samantapainen mittaristo, kuin galleriakuvissa, olisi Suupperiinkin haaveissa / ensi talven projektina.
Avatar
Jeki
Viestit: 81
Liittynyt: La Loka 02, 2004 7:00 pm
Pyörä: XL600V
Paikkakunta: Kokkola

Re: Juhan Evo-transu

Viesti Kirjoittaja Jeki »

Juonio kirjoitti:

-CR 250 keula etukolmioineen
-Africa Twinin takaiskari, pidennetty 3 cm.
Miten vaikuttivat ajettavuuteen (sora/k*stopäällyste)?
Avatar
Juonio
Viestit: 121
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 12:05 am
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Orimattila

Re: Juhan Evo-transu

Viesti Kirjoittaja Juonio »

Jeki kirjoitti:
Juonio kirjoitti:

-CR 250 keula etukolmioineen
-Africa Twinin takaiskari, pidennetty 3 cm.
Miten vaikuttivat ajettavuuteen (sora/k*stopäällyste)?
Etupään säädöt ja öljymäärät on vielä vähän hakusessa, mutta hyviä puolia vois sanoa että hyvä röykytyksessä, eikä pohjaa, joustoa piisaa. Säätömahdollisuudet.
Huonoja puolia: painuu jarrutuksissa syvälle, ehkä tottumiskysymys kun joustoa on kuitenkin melkein 30 cm, kun säätää jäykemmäksi tuntuu asfaltilla hiukan pintakovalta.
Afrikkalaisen takaiskari tuntuu hyvältä; mukavan jämäkkä mutta ei pintakova.
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Hyvinhän tuo evo-transu tuntui Evolla kulkevan, täytyi oikein töitä tehdä jos halusi pysyä perässä.

Tarkoituksella aina jätin pitkän pölyvälin :roll:

Riku
Vastaa Viestiin