Juhan Evo-transu
Valvoja: Moderaattorit
Juhan Evo-transu
Honda Transalp 600 -99, tuotu kolaroituna Belgiasta puolitoista vuotta sitten.
Pyörällä oli kaaduttu oikealle kyljelle ja keula osunut johonkin, valokate,
umpio, mittaristo ja pleksi tuusannuuskana. Myös etuputkissa oli pientä kieroutta, tanko oli aina hieman vinossa oikealle.
Eli sopiva kohde rakenteluun. Viime kesän ajelin itsetehdyllä etukatteella,
talvella päätin sitten rakennella vähän enemmän, painoa pois ja jousituksen parantelua.
Muutoksia:
-CR 250 keula etukolmioineen
-Africa Twinin takaiskari, pidennetty 3 cm.
-Ufo enduromaski, itsetehdyt sivumuovit ja jäähdytinsuojat.
-CR etulokari, Polisportin kahvasuojat.
-Pohjapanssari 5mm alumiinia, omatekoinen.
-3 cm korkeampi tanko, kahvanlämppärit.
-Nopeusmittarina valaistu Sigma varoitusvaloilla.
-Sebringin vaimennin, pestävä ilmansuodatin, neuloja nostettu.
-Leditakavalo ym. muuta pientä.
Muutama kuva lisää galleriat-osastossa.
Pyörällä oli kaaduttu oikealle kyljelle ja keula osunut johonkin, valokate,
umpio, mittaristo ja pleksi tuusannuuskana. Myös etuputkissa oli pientä kieroutta, tanko oli aina hieman vinossa oikealle.
Eli sopiva kohde rakenteluun. Viime kesän ajelin itsetehdyllä etukatteella,
talvella päätin sitten rakennella vähän enemmän, painoa pois ja jousituksen parantelua.
Muutoksia:
-CR 250 keula etukolmioineen
-Africa Twinin takaiskari, pidennetty 3 cm.
-Ufo enduromaski, itsetehdyt sivumuovit ja jäähdytinsuojat.
-CR etulokari, Polisportin kahvasuojat.
-Pohjapanssari 5mm alumiinia, omatekoinen.
-3 cm korkeampi tanko, kahvanlämppärit.
-Nopeusmittarina valaistu Sigma varoitusvaloilla.
-Sebringin vaimennin, pestävä ilmansuodatin, neuloja nostettu.
-Leditakavalo ym. muuta pientä.
Muutama kuva lisää galleriat-osastossa.
- Liitteet
-
- IM000346.JPG
- (151.98 KiB) Tiedosto ladattu 472 kertaa
-
- IM000347.JPG
- (142.53 KiB) Tiedosto ladattu 585 kertaa
En ole tarkkaa painoa mitannut, mutta varmaan 15-20 kiloa pois saa, jos oikein käy laihduttamaan. Vaimentimen vaihdolla saa pois 5 kiloa, valokate, kehikko, lamppu, mittaristo toiset 5, sivukatteet 2, takajalkatapit kilon kappale ym. Etupää on kevyempi, kolmiot on alumiiniset.
Nyt tosin pyörä on taas painavampi kun iski inspiraatio tehdä matkamallia pitemmille kesän reissuille. tuplavaloilla tietenkin.
Lisäsin pari kuvaa galleriaan; http://www.matkaendurot.net/gallery/index.php?cat=10172
Nyt tosin pyörä on taas painavampi kun iski inspiraatio tehdä matkamallia pitemmille kesän reissuille. tuplavaloilla tietenkin.
Lisäsin pari kuvaa galleriaan; http://www.matkaendurot.net/gallery/index.php?cat=10172
Re: Juhan Evo-transu
Miten vaikuttivat ajettavuuteen (sora/k*stopäällyste)?Juonio kirjoitti:
-CR 250 keula etukolmioineen
-Africa Twinin takaiskari, pidennetty 3 cm.
Re: Juhan Evo-transu
Etupään säädöt ja öljymäärät on vielä vähän hakusessa, mutta hyviä puolia vois sanoa että hyvä röykytyksessä, eikä pohjaa, joustoa piisaa. Säätömahdollisuudet.Jeki kirjoitti:Miten vaikuttivat ajettavuuteen (sora/k*stopäällyste)?Juonio kirjoitti:
-CR 250 keula etukolmioineen
-Africa Twinin takaiskari, pidennetty 3 cm.
Huonoja puolia: painuu jarrutuksissa syvälle, ehkä tottumiskysymys kun joustoa on kuitenkin melkein 30 cm, kun säätää jäykemmäksi tuntuu asfaltilla hiukan pintakovalta.
Afrikkalaisen takaiskari tuntuu hyvältä; mukavan jämäkkä mutta ei pintakova.