Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Helmi 22, 2020 10:09 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 49 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Syys 04, 2013 12:12 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 7:06 pm
Viestit: 98
Paikkakunta: vihti
Pyörä: ktm exc 300
Moro!
Taisi olla kaasukammoa toi röpötys vähän kiristin säätöruuvia ja alkoi kiertämään.
tänään taas harjottelemaan lisää kaasun kääntöä.

Kyllä mä oon sekopää kun alkoi kauhia kuume ostaa uudempi pyörä. Laitoin piruttaan myyntiin gassin.
http://www.nettimoto.com/gas-gas/ec/1574761

_________________
Aivan tiettömälläkin tiellä, minun tuulessani soi.....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 09, 2013 7:34 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 7:06 pm
Viestit: 98
Paikkakunta: vihti
Pyörä: ktm exc 300
Nyt lähti gassi maailmalle tai ainakin Sipooseen. Vähän haikea kun kerki lyhyessä ajassa tutustua sen toimiintaan aika hyvin.
No uutta suoleen! mielessä olis husse wr 300 jäi kakstahti fiilis päälle.

_________________
Aivan tiettömälläkin tiellä, minun tuulessani soi.....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 10, 2013 9:50 am 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 18, 2011 12:21 pm
Viestit: 284
Paikkakunta: Rollo
Pyörä: GG300EC
tikru kirjoitti:
Nyt lähti gassi maailmalle tai ainakin Sipooseen. Vähän haikea kun kerki lyhyessä ajassa tutustua sen toimiintaan aika hyvin.
No uutta suoleen! mielessä olis husse wr 300 jäi kakstahti fiilis päälle.


Hussessa vaijjerikytkin (raskaampi käyttää) ja käynnistinpoljin/käynnistyminen vähän huonoa.....Husseomistajalta kuultua ja ihan omin silmin nähtyä huono käynnistyvyys ja kytkinvaijjerin jäätyminenkin.. Itsekin moista 3satkuhussea joskus miettineenä,
mut Gassissa pysytty hussen em. ominaisuuksista johtuen ;)

Sent from Razr MAXX

_________________
Ilo ilman bensan hajua on teeskentelyä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 10, 2013 1:52 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 7:06 pm
Viestit: 98
Paikkakunta: vihti
Pyörä: ktm exc 300
Olis tossa myynnissää gas gas ec300 pari kpl 2011 mallia suunnilleen mun budjettiin.
Pyörän mataluus häiritsee kun olen 188 pitkä ja nyt kun harjottelurata on aika kulunut niin kokoajan jalkatapit kolisee johonkin.
Voiko gassia nostaa helposti ja meneekö kaikki ajettavuus pieleen.
En ole kyllä livenä nähnyt 2011 mallia onkohan korkeampi kun vanha 2000 malli??
Toi vaijerikytkin vinkki oli hyvä se ei kyllä kiinnosta.
Oranssitkin jotenkin häiritsee en tiedä miksi ehkä niitä on liikaa..

_________________
Aivan tiettömälläkin tiellä, minun tuulessani soi.....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 10, 2013 6:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 18, 2011 12:21 pm
Viestit: 284
Paikkakunta: Rollo
Pyörä: GG300EC
Kokeilemalla selvinnee, ehkä se 2011 vähän korkeempi voi olla. 2012 on kyllä varmuudella korkeampi. Itsellä 08 josta penkkiä olen korottanut, maavara on riittänyt varsinkon.kuin jäykemmän jousen laitoin taa. Oliko sulla sinun painolle sopiva jousi takana ja iskari huollettu..? Nekin vähän vaikuttaa kuinka länässä pyörä menee..
Sent from Razr MAXX

_________________
Ilo ilman bensan hajua on teeskentelyä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 10, 2013 7:05 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 18, 2011 12:21 pm
Viestit: 284
Paikkakunta: Rollo
Pyörä: GG300EC

_________________
Ilo ilman bensan hajua on teeskentelyä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 11, 2013 3:34 pm 

Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 9:26 am
Viestit: 63
Pyörä: Ktm 250 exc
TIKRU: laitoin sulle s.postia

[quoteHussessa vaijjerikytkin (raskaampi käyttää) ja käynnistinpoljin/käynnistyminen vähän huonoa.....Husseomistajalta kuultua ja ihan omin silmin nähtyä huono käynnistyvyys ja kytkinvaijjerin jäätyminenkin.. Itsekin moista 3satkuhussea joskus miettineenä,
mut Gassissa pysytty hussen em. ominaisuuksista johtuen [/quote]

Kröhöm, kyllä sen Hussen saa käynnistymään hyvinkin jos vaan viitsii nähdä vaivaa, ja tuohon kytkin ongelmaankin löytyy kyllä ratkaisut.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 11, 2013 4:33 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3045
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Hyvin lyhyen kokeilun perusteella husse on ihan hyvä pyörä kyllä. Kytkinkin ihan asiallinen käyttää, en edes tullut huomanneeksi että oli narulla toimiva :twisted: ja tuo käynnistyvyys niin hassulta tuntuva lyhyt poljin mutta muuten ainakin ko mopeedi toimi ja käynnistyi oivallisesti, lienee tottumiskysymys. Ja oli muuten isolle ukolle tilavan oloinen!

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 11, 2013 8:29 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 18, 2011 12:21 pm
Viestit: 284
Paikkakunta: Rollo
Pyörä: GG300EC
Jep, aina ennen hussekin kuin oranssi =D Niitä on jo riittävästi ;) Jälkiasenteinen nestekykä on 150-200e joten ei liene kynnyskysymys sekään. Eräs husseomistaja nyt vain sattui leirillä kirvaavan huonoa käynnistyvyyttä jonka useita kertoja vierestä todistin...kone kai pyörähtää polkasulla vähemmän kuin muissa tms. Kyseessä 250 2tee husse mistä minun havainnot ja omistajan kommentit..

Omat erittäin olemattomat ajokokemukset on piikkisestä hussesta jossa ei kytkin oo jäykkä ja käynnistyy melkein kun katsoo käynnistin poljinta :)

Sent from Razr MAXX

_________________
Ilo ilman bensan hajua on teeskentelyä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 11, 2013 9:55 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 7:06 pm
Viestit: 98
Paikkakunta: vihti
Pyörä: ktm exc 300
Tämmönen tuli kotiin.
EC 300 2011 malli ja 80h ajettu, iskarit huollettu ja jäykemmät jouset 100 kiloselle tehty eli pitäis olla just sopiva.
Harmi että ei pääse testaan kun perjantaina vasta.
Tämä tarina alkaa olla loppu ehkä siirrytään keskustelemaan pyörät osioon!Tämä ei näytä projektilta jos pientä fiksausta ei lasketa.
kiitos kaikille kommenteista. T: Gassi fani


Liitteet:
lataus.jpg [9.59 KiB]
1 kerran
lataus (1).jpg
lataus (1).jpg [ 5.2 KiB | Katsottu 2434 kertaa ]

_________________
Aivan tiettömälläkin tiellä, minun tuulessani soi.....
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 11, 2013 10:36 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 18, 2011 12:21 pm
Viestit: 284
Paikkakunta: Rollo
Pyörä: GG300EC
Onnea "uudesta" pyörästä.. Toivotaan että on mieluinen8-)

Sent from Razr MAXX

_________________
Ilo ilman bensan hajua on teeskentelyä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 12, 2013 6:41 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3045
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Hieno! Onnea.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 13, 2013 11:04 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 7:06 pm
Viestit: 98
Paikkakunta: vihti
Pyörä: ktm exc 300
nyt vituttaa kun pientä oravaa!
kävin ajelemassa puolikierrosta ok sitten kaasuhirtti!
nyt kaasari purettu ja putsattu parikertaa kaasukahva ja vaijeri rasavattu yms.
Aina vaan huutaa kuuluu ihme imuääni en tiedä oliko ennen ?
soitin myyjälle ei kuulemma ikinä mitään vikaa.. jee jee vanha gassi olis toiminut!!
Huomenna piti mennä ajamaan perk..e ei kai auta kun yrittää nukkua ja aloittaa aamulla tutkimaan onko ilma vuotoa jossain!
Just siksihän ostin 11 vuota tuoreemman pyörän , että saan ropata tallissa. Muijakin vittuilee vielä kannattiko ostaa.

_________________
Aivan tiettömälläkin tiellä, minun tuulessani soi.....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 14, 2013 12:01 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 4:00 pm
Viestit: 49
Pyörä: 3kpl
Mun vanhassa gassissa kaasu myös hirtti muutamaan otteeseen. Ongelma korjaantui vaihtamalla hieman jämäkämpi luistin jousi. Vaikka alkuperäinen jousi oli hieman heiveröisen tuntuinen nin tottahan se _pitäisi_ silläkin toimia, mutta kun mitään muuta vikaa en koskaan löytänyt niin kai se täytyy jousen syyksi laittaa.
Kannattaa tietysti muutkin jutut tarkistaa. Imukurkulla on ainakin tapana halkeilla, josta voi saada ilmaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 14, 2013 7:00 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3045
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Kolmesatasessa kotkassa (liekkö sama kaasari?) niin oli myös ongelmana kaasun hirttäminen (ei minulla kertaakaan mutta tietynlainen tyyppivika kai sekin, monilla muilla sitä ongelmaa oli) johtui siitä, että jossain tilanteessa kaasuvaijerin kuoren kumitutti joka tulee kaasarin päässä kaasarissa olevan kauluksen päälle saattoi nousta ylös ja jäädä kauluksen reunan päälle jumiin eli tavallaan siten pidensi vaijerin kuorta 1-2cm eli kaasu jää päälle. Korjauksena esim varmistuslangalla (rautalangalla) kiristää ko päätykappale/tutti kaasariin kiinni. Perimäinen syy kai hieman lyhyt vaijeri, niinpä omassa laitoin vaijerin kulkemaan rungon oikealta puolen kaasarille jolloin tuli lisä pituutta tavallaan ja eipä siis kertaakaan koirinut tuo.

No, tuohan kyllä kuulostaa jotta vika olisi muualla, esim imuvuodossa kyllä.

Varmasti eniten vituttaa roúvan "oikeassa olo" :wink: mutta alkuvaikeuksien jälkeen kohta mennään taas lujaa ja hymyssä suin.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 49 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com