Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Helmi 25, 2020 12:45 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 49 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Elo 20, 2013 11:57 am 

Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 7:06 pm
Viestit: 98
Paikkakunta: vihti
Pyörä: ktm exc 300
Savut otettu gassista alakertaan uudet petilaakerit ja kiertokanki. Kyllä käy nätisti entiseen verrattuna ja vaihteetkin toimii.
Käynnistys poljin vittuilee ei palauta kun avaa posken ruuveja niin toimii. Pitää avata vielä kerran. Laitoin samalla pakoaukonsäätimeen korotuspalan saa nähä miten muutuu. Kone tuntui autotallissa kaasutellessa muutenkin paljon hertemmältä. Laakerivika vei varmaan koneen tehoja ja vääntöä pois. Huomenna pääsee ajamaan jeejee tänään vielä pyörän viimeistelyä. Eipä tullut ihan halpis pyörää tästä, mutta nyt pitäis olla moottorin kuluvat osat kunnossa . Seuraavaksi ehkä iskarien huolto.

_________________
Aivan tiettömälläkin tiellä, minun tuulessani soi.....


Viimeksi muokannut tikru päivämäärä Pe Elo 30, 2013 2:02 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 23, 2013 8:06 pm 

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 3:46 pm
Viestit: 69
Pyörä: XRV750 RD07a
Asiallisen kuuloista touhua. Olisi varmaan läytynyt helpompiakin tapoja aloittaa harrastaminen, mutta tuleepahan heti alkuun tekniikka tutuksi :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 24, 2013 3:02 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 7:06 pm
Viestit: 98
Paikkakunta: vihti
Pyörä: ktm exc 300
Joo ei helpoi tapa aloittaa, kyllä ketutti kun aloin koneen avaamisen.
Ei sen näin pitänyt mennä. Ajamassa piti olla eikä tallissa kädet rasvassa.

Nyt on hyvä fiilis! Tulin äsken ajamasta ja sujui vähän paremmin kun ennen. Osa syy oli 12 piikkinen eturatas ennen14 piikkinen.
Hienosti meni kolmosella kuusimettä kieruroissa. Jotenkin ihan eri ajotapa kun uskaltaa ajaa isommalla pykäällä.

Nyt pitää toivoa että ei tule uutta taukoa ajoharjoitteluun on se niin hienoo!! Jätkillä on kyllä niin hienoja pyöriä, niitä kuolasin tuolla harjoittelupaikalla. Ehkä ensi kesäksi joku tuoreempi peli.

_________________
Aivan tiettömälläkin tiellä, minun tuulessani soi.....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 27, 2013 12:56 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 7:06 pm
Viestit: 98
Paikkakunta: vihti
Pyörä: ktm exc 300
tietääkö kukaan onko näissä vanhoissa sytytyskartan miedonnus vai miksi sitä sanotaa piuha irti systeemiä.
Nyt kaikki piuhat kiinni?

_________________
Aivan tiettömälläkin tiellä, minun tuulessani soi.....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 27, 2013 3:51 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1858
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Oisko se mummoilunappi tullu 06. Saahan sitä rauhoitettua kääntämällä vauhtipyörää vähäsen. Minulla taisi olla manuskassa oikein ohje siihen. Liekkö gasgasrider-foorumi tuttu? Vaikuttaa aika kattavalta. Kehtaatko laittaa niiden linkun laakerien numerot näkyville, tuossa kaksipuolikkaassa on aika valmiit nuo nykyiset.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 27, 2013 8:53 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 18, 2011 12:21 pm
Viestit: 284
Paikkakunta: Rollo
Pyörä: GG300EC
tikru kirjoitti:
.

Nyt on hyvä fiilis! Tulin äsken ajamasta ja sujui vähän paremmin kun ennen. Osa syy oli 12 piikkinen eturatas ennen14 piikkinen.
Hienosti meni kolmosella kuusimettä kieruroissa. Jotenkin ihan eri ajotapa kun uskaltaa ajaa isommalla pykäällä.

Nyt pitää toivoa että ei tule uutta taukoa ajoharjoitteluun on se niin hienoo!! Jätkillä on kyllä niin hienoja pyöriä, niitä kuolasin tuolla harjoittelupaikalla. Ehkä ensi kesäksi joku tuoreempi peli.



Sent from Razr MAXX

Sanovat että syö nopeammin ketjua ja laahainpaloja se 12 piikkinen ratas (vakiona 13) tuskinpa kuitenkaan ihan hetkessä..kuullu vain semmosta ei omaa kokemusta. Gassinhan voi päivittää 2011 vuotiseksi ulkosesti "bolt on" menetelmin ja varsin kohtuu rahalla ( http://www.motocrosscenter.com/ecommerc ... ts_id=2899 )Tuossa esimerkki, 2000 vuoden pyörä päivitettynä. Kuva

_________________
Ilo ilman bensan hajua on teeskentelyä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 27, 2013 10:16 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 7:06 pm
Viestit: 98
Paikkakunta: vihti
Pyörä: ktm exc 300
Katsoin aikaisemmin päivityssarjoja GoFasters sivuilta hinta oli 800 dollaria. Tätä alle 400€ sarjaa vois harkita, mutta samalla rahalla saisi tehtyä iskarihuoltoa ja sais talveksi ajokamoja ja valoa. Toisaalta onhan toi aika retromopo nyt.
Laakereista meni vähän termit sekaisin.
Olen vaihtanut ne laakerit jotka on takahaarukan etupäässä ja linkun laakerit pitää vielä vaihtaa.

_________________
Aivan tiettömälläkin tiellä, minun tuulessani soi.....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 27, 2013 10:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 18, 2011 12:21 pm
Viestit: 284
Paikkakunta: Rollo
Pyörä: GG300EC
Juu, Gassiin ei kannate juurikaan jenkeistä katella uusia osia. Motocrosscenter tuppaa oleen reippaasti halvin plus alin hintatakuu vs. muut euroopan nettikaupat joka myös toimii. Juurikin linkun ja swingin laakerit oli hiukan halvemmat 24mx.comissa niin testasin alin hintatakuun käytännössä :)

Sent from Razr MAXX

_________________
Ilo ilman bensan hajua on teeskentelyä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 28, 2013 10:54 am 

Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 7:06 pm
Viestit: 98
Paikkakunta: vihti
Pyörä: ktm exc 300
Perkules jäin kyllä miettimään tota päivityssarjaa olishan se hieno ja vielä jos maalais rungon yms.
Toisaalta 2008-2010 pyöriä on n.3000 hintaan myynnissä.
Ei oo kyllä köyhällä juuri omakotitalon ostaneella varaa nyt kumpaankaa vaihtoehtoon.

_________________
Aivan tiettömälläkin tiellä, minun tuulessani soi.....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 28, 2013 5:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 18, 2011 12:21 pm
Viestit: 284
Paikkakunta: Rollo
Pyörä: GG300EC
tikru kirjoitti:
Perkules jäin kyllä miettimään tota päivityssarjaa olishan se hieno ja vielä jos maalais rungon yms.
Toisaalta 2008-2010 pyöriä on n.3000 hintaan myynnissä.
Ei oo kyllä köyhällä juuri omakotitalon ostaneella varaa nyt kumpaankaa vaihtoehtoon.


Njoo, meinasinki vain jos olet uudempaan vaihtamassa koko pyörän ulkosten seikkojen takia niin faceliftsarja on silkkaa säästöä. Jos ja kun tekniikka vanhemmassa on iskussaan.

Sent from Razr MAXX

_________________
Ilo ilman bensan hajua on teeskentelyä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 29, 2013 7:06 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 7:06 pm
Viestit: 98
Paikkakunta: vihti
Pyörä: ktm exc 300
Taidan laittaa euroni nyt iskareihin ja laakereihin.
Nyt suunnilleen 10 ajokertaa ja kaatumisia sama n.10 kertaa. Suurin osa kuperkeikoista löysässä hiekassa. Pari sammuttamista mäkeen ja kyljelleen. yksi vauhdikkaampi lippa kun jalka tarttui juureen.
Naarmuja tullut ja käsisuojat korjattu jeesusteipillä.

Jos joulupukki tois faceliftin, niin kyllä olis komia ajella kevät hangilla. Ehkä silloin kaatuilenkin vähän harvemmin.

_________________
Aivan tiettömälläkin tiellä, minun tuulessani soi.....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 30, 2013 2:00 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 7:06 pm
Viestit: 98
Paikkakunta: vihti
Pyörä: ktm exc 300
Jotenkin vähän röpöttää vaikka vääntää hyvin.
Suuttimet 182 ja 35 kuulostaa oudon kokoisilta mikäköhän on vakiona?

Huomasin, että tuolta gasgasriders foorumilta näytti löytyvän suuttimista sivukaupalla lukemia.
Ehkä 45 suutinta vois kokeilla.

_________________
Aivan tiettömälläkin tiellä, minun tuulessani soi.....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 30, 2013 3:15 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1858
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Minun 06:sta löytyy n1ef neula alimmassa asennossa, tk ruuvi 1.5 kierrosta tk suutin 40, pääsuutin 182, luisti 7. Tunnokas alhaalta, vetää alueen läpi puhtaasti, eikä röpötä tasakaasulla siirtymillä, ehkä,vähän laihan makuinen pikkukaasulla. Tyhjäkäynti oli huono, mutta syynä lienee risa läppä. Laitoin ehjän, kokeilen kohta. Ohessa taulukko, joka helpottaa hahmottamaan mikä vaikuttaa missä.


Liitteet:
jet-chart.jpg
jet-chart.jpg [ 193.33 KiB | Katsottu 3171 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 01, 2013 8:50 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Viestit: 550
Paikkakunta: Kostamus
Pyörä: SE/EXC350/GS
Huomenta

Hyvältähän tuo GAS GAS eilen näytti ja tuntu kulkevankin :) .

terv -jn-

_________________
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 02, 2013 10:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 18, 2011 12:21 pm
Viestit: 284
Paikkakunta: Rollo
Pyörä: GG300EC
tikru kirjoitti:
Jotenkin vähän röpöttää vaikka vääntää hyvin.
Suuttimet 182 ja 35 kuulostaa oudon kokoisilta mikäköhän on vakiona?

Huomasin, että tuolta gasgasriders foorumilta näytti löytyvän suuttimista sivukaupalla lukemia.
Ehkä 45 suutinta vois kokeilla.


Vähän yksilöitä tuntuvat olevan..suuttimien yms. säätöjen kans nykynen 2008 3satku pelaa vakioneulalla tais olla just n1ef ja 45/178 suuttimilla.
Edellinen yksilö oli 2009 300cc ja se tykkäs toimia parahaiten tällä neulalla --> http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... IN-N3CJ-04 ja 42/178 suuttimilla.

_________________
Ilo ilman bensan hajua on teeskentelyä!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 49 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com