Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Helmi 19, 2020 12:28 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 244 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
ViestiLähetetty: Pe Kesä 28, 2013 8:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Viestit: 2608
Paikkakunta: Piikkiö
Pyörä: KTM 640 Adv R
Oli teleskoopissa oleva stoppari väärässä välissä, ei päässyt pyöritin pyörähtämään tarpeeksi.
Nyt liene jo uusi vaijeri koeajettu...

_________________
"The concept of a versatile motorcycle equally at home on dirt and pavement is as old as motorcycling itself"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
ViestiLähetetty: Pe Kesä 28, 2013 10:01 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Viestit: 222
Paikkakunta: Kaarina
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Jarno kirjoitti:
Oli teleskoopissa oleva stoppari väärässä välissä, ei päässyt pyöritin pyörähtämään tarpeeksi.
Nyt liene jo uusi vaijeri koeajettu...


Jep vaijeri on paikallaan ja tuo stopparikin paremmin. Kiitoksia Jarnolle avusta jälleen. :D

Eli tänään tuli vaihdettua tuo mittariston vaijeri kun vanha otti ja meni poikki. Tosiaan kun Jarnon kanssa vaijeria tutkittiin niin tiettyyn kohtaan asti vaijerissa oli öljyä, mutta juurikin siitä kohtaa oli napsahtanut poikki mikä oli kuiva ja ruosteessa.

Kuva

Mutta nyt on uusi vaijeri paikoillaan ja saatiin tosiaan tuo stopparikin paremmin, että saa pultin helpommin auki. Melko suoraan sain tuolta alhaalta vedettyä vaijerin, mutta hiukkasen tulee mutkaa tohon ylös kun vaijeri on sen verran pitkä. Tosin ei pitäs olla ainakaan niin jyrkällä mutkalla kun vanha oli.

Kuva Kuva Kuva

Ja vielä vanha ja uus vaijeri. Tuli uusi vaijeri nyt öljyttyä kunnolla ettei pitäs ainakaan ruostua niin helpolla. Tosin vanhassa oli jo tuo suojakumikin rikki, että vesi oli päässyt sisään helposti:

Kuva

Koko pyörää tuli purettua taas vähän ulkoisesti sieltä sun täältä kun tsekkasin samalla parit muut jutut. Mittaristosta huomasin sen, että vaikka hommasin sinne alle niitä kumijuttuja( http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/suzuk ... mittaristo osa 18 ) joista mittariston pultit tulee läpi niin silti, vaikka on mutterit ja prikat niin ei tunnu menevän tarpeeksi kireelle vaan koko mittaristo heiluu vähän turhan paljon. Pitänee avata jonain päivänä taas ja tutkia jos saisi jonkun patentin tehtyä sinne. :?

Aloitin samalla korjaamaan tuota rikkinäistä katetta uusiksi kun oli ruvennut lohkeemaan taas. Kuvassa vaan hiottu vanhat maalit pinnalta ja muovihitsattu. Jospa huomenna sais pakkeloitua ja vedettyä maalit sun muut:

Kuva Kuva

Pieni lenkki tuli myös heitettyä ja ähellyksen tuloksena on ihme kyllä toimiva mittari, wuhuu :lol:


Hirmunen stoori tuli pienestä remontista. Noh, tulipahan kuntoon ja jälleen hieman lisää opittua pyörästä. 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
ViestiLähetetty: Ti Heinä 16, 2013 7:39 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Viestit: 222
Paikkakunta: Kaarina
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Aattelin muutaman pikasen kuvan päivittää tän hetkisestä ilmeestä. Eli ostin Muddyltä laukkuraudat taakse jos joskus jopa laukut niihin sais kiinni :lol: Hirveesti ei ole muuta tullu kun ajeltua töihin ja kotio, hieman kiirus ollut viime aikoina. Mutta tältä se nyt näyttää.

Ajattelin tummentaa tuon pleksin, onko ihan huono idea? :?

Kuva Kuva Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
ViestiLähetetty: Su Elo 04, 2013 5:24 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Viestit: 222
Paikkakunta: Kaarina
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Vähän mittarinvaijerin uudelleen virittelyä, alkoi tuossa jokunen aika sitten temppuilemaan ja tiputti yhtäkkiä nollille aina sillon tällön. Nyt näyttäs toimivan (ehkä) paremmin kun vähän uudelleen asentelin.

Asiasta kukkaruukkuun; millaset rengaspaineet näissä pyörissä yleensä on?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
ViestiLähetetty: Su Elo 04, 2013 8:06 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
Viestit: 486
Pyörä: suzuki
Eikös swingissä ole tarraa?
Kirja sanoo; yksin ajaessa 175kPa ja 200kPa.
Itse käytän 150 - 175 välillä, ajosta riippuen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
ViestiLähetetty: Su Elo 04, 2013 11:31 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Viestit: 222
Paikkakunta: Kaarina
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Kiitos vastauksesta,

ei ole tarraa ei, tai ainakin on hyvin kulunut jos on. Lähinnä tänään rupes kiinnostamaan kun huomasin että etunen on melko vajaan olonen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
ViestiLähetetty: To Elo 15, 2013 4:45 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Viestit: 222
Paikkakunta: Kaarina
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Jos nyt vihdoin viikonloppuna saisi aikaiseksi hommata uudet ketjut ja rattaat kun on hieman kiirettä pitänyt. Olen yrittänyt metsästää ns. "pakettia" mihin kuuluisi rattaat sekä ketjut, mutta eipä juuri sellaisia paketteja ole saatavilla. Stormilla mallin mukaan ei ollenkaan ja molitoriin kun soitin niin tilaustavaraa. :roll: Eli mitä aiemmista viesteistä luin, niin joku oli ehdottanut stormilta seuraavan merkkisiä rattaita:

Etu:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... ratas-353/

Taka:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... ratas-726/

Itsellä juurikin muistaakseni 48 takana ja edessä 16 ja en aio välityksiä muuttaa kun tuntuu nykyiset hyvältä.

Kysymys kuuluu: Sopiiko nuo varmasti nyt tähän DR:ään? Ainakin DR 800 on sama takaratas kun hakee mallin perusteella.

Ja mitkähän ketjut sitten sopis noiden rattaiden kanssa? Stormilta ois tarkotus huomenna/Viikonloppuna hakea..

Kuinka paljon porukka muuten ajelee yksillä ketjuilla ja rattailla?

Pahoittelen nyt tätä jankkausta, mutta ei viittis turhaan ostaa rattaita ja ketjuja jotka ei sovi jne... 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
ViestiLähetetty: Pe Elo 16, 2013 11:45 am 
Avatar

Liittynyt: La Maalis 14, 2009 3:03 pm
Viestit: 623
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: KTM+Hondat+Suzuki
Ite ostin täältä sillon.

_________________
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
ViestiLähetetty: Pe Elo 16, 2013 12:57 pm 

Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 11:36 pm
Viestit: 820
Paikkakunta: Karjaa
Pyörä: Felt
Splite kirjoitti:

Etu:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... ratas-353/

Taka:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... ratas-726/

Itsellä juurikin muistaakseni 48 takana ja edessä 16 ja en aio välityksiä muuttaa kun tuntuu nykyiset hyvältä.

Kysymys kuuluu: Sopiiko nuo varmasti nyt tähän DR:ään? Ainakin DR 800 on sama takaratas kun hakee mallin perusteella.

Ja mitkähän ketjut sitten sopis noiden rattaiden kanssa? Stormilta ois tarkotus huomenna/Viikonloppuna hakea..

Kuinka paljon porukka muuten ajelee yksillä ketjuilla ja rattailla?

Pahoittelen nyt tätä jankkausta, mutta ei viittis turhaan ostaa rattaita ja ketjuja jotka ei sovi jne... 8)
http://www.jtsprockets.com/catalogue/model/1682

Kyllä noiden pitäisi sopia ja ketjuksi näyttäisi menevän 114 lenkkinen.
Irroita vanhat mukaan malliksi niin saat varmuuden sopivuudesta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
ViestiLähetetty: Pe Elo 16, 2013 1:21 pm 
Avatar

Liittynyt: To Syys 02, 2010 8:24 pm
Viestit: 1353
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
Huomio, että vakio rattailla 114 lenkkiä, Nyt jos otat 48 takarattaan niin huomioi ketjun mitassa..

_________________
http://www.brbikers.com

EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
ViestiLähetetty: Pe Elo 16, 2013 7:30 pm 

Liittynyt: Su Heinä 03, 2011 11:07 pm
Viestit: 169
Pyörä: ex-dr650
120 lenkkisiä ketjuja veikkaisin eli piikki/lenkki lisää vakioon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
ViestiLähetetty: Pe Elo 16, 2013 9:17 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Viestit: 222
Paikkakunta: Kaarina
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Kiitoksia kaikille vastauksista.

Hain tänään stormilta 16 eturattaan ja 48 takarattaan sekä 120 lenkkisen ketjun. Rattaat juurikin noita JT -merkkisiä ja ketjut tais olla RK. Huomenna/sunnuntaina tarkotus asennella. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
ViestiLähetetty: Ti Elo 27, 2013 3:36 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Viestit: 222
Paikkakunta: Kaarina
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Noniin vähän jälkijunassa mutta laitanpa tänne kuitenkin hieman mitä on puuhailtu:

Eli rattaat ja ketjut tuli tosiaan vaihdettua. Rattaina edessä 16 ja takana 48 eli en muuttanut välityksiä mitenkään. Ketjuina toimii 120 lenkkiset RK:n ketjut, joita vähän joutu lyhentämään. Kiitoksia vain Vanhakääpä taas avusta mm. ketjujen lyhennyksestä ja niittauksesta.

Uusi takaratas, musta tällä kertaa kun edellinen oli hopea näköjään..Ja vähän tilanne kuvaa hienosta "huoltopukista" :lol: Kysymys: Ottaako teillä muuten ketjut tuohon ketjuohjaimeen kiinni? Ainakin vanhat ketjut on näköjään sivuilta, kevyesti tosin, hangannut kuten kuvasta näkee.
Kuva Kuva Kuva

Tuli sitten taas öljytkin vaihdettua muutama päivä tuon ketjujen ja rattaiden vaihdon jälkeen. Tuli putsattua samalla tuo öljypohjan alla oleva ritilä.
Kuva

MUTTA, tänään totesin jotain ei niin mukavaa kun satuin katsomaan etuvannetta tietystä kulmasta;

KuvaKuva

En ymmärrä missä vaiheessa tuo on ottanut osumaa jostain ja niin reunaan, että rengas ei ole enää "suojannut" vaan on tuosta vääntynyt. Ja ajossa en ole huomannut mitään eikä vanteessa ole juuri jälkeä mistään osumasta... Pystytäänkö näitä oikasemaan jossain kenties ettei tarvitsisi uutta vannetta hommailla...? :roll: Ainakin auton vanteita tiedän suoristettavan.


Edit; Aiempien kuvien perusteella mitä kattelin niin onkin ollut kiero jo aikaisemmin eli ei ole nyt tullut tuota. Mutta silti kiinnostaisi että pystyykö tuon suoristamaan jossain ?

Tässä mihinkään metsään koskaan uskalla mennä jos tällä normiajollakin jo menee vanteet kieroon :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
ViestiLähetetty: Ma Syys 09, 2013 8:01 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Viestit: 222
Paikkakunta: Kaarina
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Tänään vähän vilkkujen ihmettelyä ja liitosten uusimista.

Asentelin tossa viimeviikolla rekisterikilven valon ja huomasin pari päivää sen jälkeen että toinen takavilkku ei toimi. Lähinnä ihmettelin että miks se on nyt yhtäkkiä kuollut koska en ollut koskenukkaan vilkunjohtoihin tota rekkarivaloa laittaessa.. No polttimo oli ehjä ja tänään paljastu että jonkun hienosti tekemät liitokset oli turhan väljät ja ei virta kulkenu tarpeeksi vilkulle. Olen varmaan nykässy vahingossa vähän kyseistä johtoa tota valoa laittaessa.. Tein sitte uudet ja paremmat tilalle. Sekin tuli todettua, että edellinen omistaja on ilmeisesti rakastanut teippiä kun jokanen liitos on tehty sillä :roll:

Samalla tuli vaihdettua myös nuo ihme minivilkut pois koska toisesta vilkun "lasi" rikki eikä pysy kunnolla kiinni ja lisäksi noi ei näy mihinkään.. Tuli laitettua orkkisvilkut kun ei muuta tähän hätään ollut ja edessäkin on. Näkee nyt sitte kaikki ku kääntyilen, on meinaan semmoset valonheittimet :lol: Ainakin verrattuna noihin edellisiin.

Rekisterivaloksi tuli laitettua tuommonen pieni ledi, hyvin toimii ja eipähän ole poliisilla aihetta sanoa siitä enää.

Menihän siinä hetken aikaa, mutta nyt on paremmat liitokset, vilkut ja valot toimii ja jopa pyörä lähti vielä käyntiin joten voisko tätä kutsua jopa onnistukseeksi suoritukseksi :lol:

Muutama suttunen kuvakin on mutta ei nyt saatavilla, laittelen huomenna(?) 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
ViestiLähetetty: Ti Syys 10, 2013 8:09 am 

Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 7:04 am
Viestit: 108
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 650 RSE / IC sidecar/ e-cross-bike
Tuo näkyminen on ihan positiivista aina liikenteessä :lol:
Itse olen kans huomannut että nuo sähköihin koskeminen kannattaa tehdä ajatuksella, jos haluaa että ne valot ja yms toimii pitempään kuin pari kk kerrallaan. Etenkin jos harrastaa kulkineen uittamista esim suonsilmissä...
Seuraavaksi voitkin alkaa vääntelee putkesta häkkiä motin ympärille ;)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 244 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com