Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Joulu 05, 2019 5:49 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 244 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Heinä 02, 2015 9:53 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Viestit: 222
Paikkakunta: Kaarina
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
t.t.tammi kirjoitti:
Oliko täs viel suoravetokaasari? Ryyppy päällä ei varmaan seos muutukkaan mut eihän seosruuvi näytä tolta?

http://1drv.ms/1Nxo0kM


Seosruuvi on mulla ihan uus, eikös tuo kuvassa oleva ole osittain jo poikki tuolta alaosasta?

Bst-40, oliks tää nyt sitte normi eikä suoraveto... eikös TM-40 ollu suoraveto?

Pari kysymystä:

-Noista puolan + tulpanhatun kiinnityksistä. Tuntuu ettei toinen hattu meinaa pysyä kiinni kun tuossa kokeilin.
Eikös noi ihan painamalla/pyörittämällä pitäs mennä kun hatussa on ruuvi sitä varten. Ns. porautuu siihen puolan johtoon..

Puolat tämmöset:
http://www.promasydb.nl/pics/boonstra/0 ... 4207-1.jpg

-Mimmosta haittaa tuo tulpanhatun lohkeeminen yleensä aiheuttaa? Tuli huomattua tuo vasta puolia vaihtaessa kun hatun alaosan kumisuoja peitti sen lohkeaman
ja piti palaset paikallaan...

Lähinnä tuli mieleen, että jos ei saa kipinää riittävästi mikäli mun tulpanhattujen kiinnitykset on huonot.. :?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 03, 2015 8:20 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2269
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Joo. tuossa mun kuvassa seosruuvi oli poikki. Ilmeisesti meni siinä kohtaa kun kiersin sen kiinni että sain säädettyä vakioksi eikä yllättäen totellu säätöä sen jälkeen. :oops:

Jos sulla on vakiosäädöt niin pitäis sen nyt käydä melko normaalisti ilman mitään säätämisiä.

Tulpanhatun halkeeminen oireilee luultavasti vaan kosteella. Tsekkasitko sen pick-up coilin vastusarvon ja oliko siinä joku etäisyyssäätö? Darrast en tiiä mutta kotari oli pirun tarkka siitä.

Hatut tosiaan vaan kierretään paikkaan, pitää vaan kattoo et se piikki menee johtimien keskel.

Mites venttiilien säädöt? Puristuspainemittaus?

Ja varoiks uus tulppa.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 03, 2015 10:57 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Viestit: 2617
Paikkakunta: Piikkiö
Pyörä: KTM 640 Adv R
BST-40 on ihan perus alipaine kaasari, ei suoraveto.

Mulla on edelleen tuollainen jouten ja irtonaisena, jos haluaa varmistaa ettei ole kaasarin rungossa mitään reikiä/kanavia tukossa...

_________________
"The concept of a versatile motorcycle equally at home on dirt and pavement is as old as motorcycling itself"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 RSE
ViestiLähetetty: Ma Maalis 21, 2016 1:08 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Viestit: 222
Paikkakunta: Kaarina
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Kesä lähestyy uhkaavasti ja pitäs pyörä saada kuntoon vihdoin ja viimein. Jos koittas muiden juttujen ohella pyörää saada ajoon.

Tuli pieni kiinnostuksen häviäminen tämän kanssa, mutta jos nyt sitte taas yrittäis:

Vian paikantaminen jatkuu edelleen, pitää varmaan koittaa tosiaan toisella kaasarilla tai purkaa oma vielä kertaalleen ja tutkia.
Tarkistan vielä perusasiat; kipinä, bensansyöttö jne..

Pari asiaa tuli mieleen mistä kaipaisin lisätietoa elikkä;

Viime kerralla kytkin luisti ajossa eli varmaan tarvii se paketti vaihdella tässä lähiaikoina. Onko tuohon jotain asioita mitä pitäs ottaa huomioon?
Onko tuossa kytkinasetelmassa jotain tiettyjä osia mitkä kannattaa MYÖS uusia kytkinlevyjen lisäksi? Osaan sitten hommata varaosat kerralla..

Ja sitten, koska en tiedä milloinka pyörän nokkaketju on tarkistettu/vaihdettu niin tuli kyseinenkin homma mieleen. Mielestäni kun viimeksi nokkaketjun kiristintä tsekkailin niin kiristysvaraa ei juurikaan olisi. Pyörällä ajettu nyt ~67tkm.
Onkos tämä kuinka haastava homma ja vaatiiko koko koneen irrotuksen vai mahtuuko tuon tekemään paikallaan?

Lähinnä, että onko nämä perustyökaluilla ja taidoilla tehtäviä hommia vai vienkö suosiolla korjaamoon?

Vielä tuli mieleen, että minkäslainen homma olis tuohon asentaa käynnistyspoljin? Olen tuota jo pitkään miettinyt kun tuossa on vaan tuo sähköstartti..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 RSE
ViestiLähetetty: Ma Maalis 28, 2016 7:35 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Viestit: 222
Paikkakunta: Kaarina
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Tänää starttailtu taas pyörän elvytystä:

Lähdin perus jutuista nyt liikkeelle, jotta ne tulee varmasti kuntoon.
Tarkistin/putsasin mm. tulpat, olivat täysin nokiset eli käynyt rikkaalla ilmeisesti jos oikein ymmärrän?

Pyörä lähti kuitenkin käyntiin kun tämän jälkeen kokeilin, mutta kävi vain ryypyn ollessa täysin auki. Ryyppy kiinni -> kierrokset laskee ja sammuu..
Jotain häröä on bensan saannissa.. Otin kaasarin irti tämän jälkeen ja avasin, säädin kohon vähän paremmin, suurimmat ryönät pois ja ihan yleinen silmäys että kaikki on ok.
Tämän jälkeen sitte tyhjäkäyntiruuvin säätöralli, koitin suuntaan ja toiseen mutta pyörä vaan ei käy kunnolla. Ryypyllä käy jotenkin, ilman ei ollenkaan.

Kun tuo nyt kuitenkin käy jotenkin niin eikös se sulje puristuspaine ongelman pois?
Uudet tulpat,uudet tulpanhatut, uudet puolat, startti ja bensahana nyt näyttäs sitten toimivan ainakin kunnolla.
Kaikki kaasarin letkut ja muut tsekattu ja kaasarin kurkut on ehjät.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 RSE
ViestiLähetetty: Ti Maalis 29, 2016 7:35 am 

Liittynyt: La Joulu 26, 2015 2:56 pm
Viestit: 87
Pyörä: Triumph Tiger T-400
Moi,

Kuulostaa siltä että suuttimet on tukossa.
Tyhjensitkö kaasuttimen kunnolla talven ajaksi? jos et niin...
Ota tyhjäkäynti ja pääsuutin irti ja putsaa kunnolla.

Pienkonebensalla kannattaisi käyttää kaasuttimet tyhjäksi

Timo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 RSE
ViestiLähetetty: Ti Maalis 29, 2016 8:13 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1296
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Splite kirjoitti:

Pari asiaa tuli mieleen mistä kaipaisin lisätietoa elikkä;

Viime kerralla kytkin luisti ajossa eli varmaan tarvii se paketti vaihdella tässä lähiaikoina. Onko tuohon jotain asioita mitä pitäs ottaa huomioon?
Onko tuossa kytkinasetelmassa jotain tiettyjä osia mitkä kannattaa MYÖS uusia kytkinlevyjen lisäksi? Osaan sitten hommata varaosat kerralla..


Kytkimen jouset kuoleutuvat ajan kanssa, joten ne kannattaa vaihtaa samalla.

Splite kirjoitti:
Ja sitten, koska en tiedä milloinka pyörän nokkaketju on tarkistettu/vaihdettu niin tuli kyseinenkin homma mieleen. Mielestäni kun viimeksi nokkaketjun kiristintä tsekkailin niin kiristysvaraa ei juurikaan olisi. Pyörällä ajettu nyt ~67tkm.
Onkos tämä kuinka haastava homma ja vaatiiko koko koneen irrotuksen vai mahtuuko tuon tekemään paikallaan?


Oletko siis tarkastanut sattuuko merkit kohdilleen? En ole tätä 650 konetta aukonut, mutta jos siinä on sama systeemi kuin 800:ssa niin tasapainoakselin ketju pyörittää ratasta, joka pyörittää jakoketjua. Jos molemmat ketjut on hyvin venyneitä, niin jako saattaa heittää paljonkin, joka voi aiheuttaa esim. tyhjäkäyntiongelmia. Tämä kannattaa tarkastaa ja jos kiristimestä alkaa varat loppua, niin suosiolla ketju vaihtoon.

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 RSE
ViestiLähetetty: Pe Huhti 01, 2016 10:49 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Viestit: 222
Paikkakunta: Kaarina
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
tmckeown kirjoitti:
Moi,

Kuulostaa siltä että suuttimet on tukossa.
Tyhjensitkö kaasuttimen kunnolla talven ajaksi? jos et niin...
Ota tyhjäkäynti ja pääsuutin irti ja putsaa kunnolla.

Pienkonebensalla kannattaisi käyttää kaasuttimet tyhjäksi

Timo


Kiitos vastauksesta!

Tosiaan en kyllä tuota tyhjentänyt kun jäi seisomaan joksikin aikaa eli pitääpä nuo suuttimet vielä ottaa irti ja putsata kunnolla
Kiitoksia myös vinkistä tuon pienkonebensan suhteen, täytyy kokeilla.

Roiske kirjoitti:

Kytkimen jouset kuoleutuvat ajan kanssa, joten ne kannattaa vaihtaa samalla.
---------------------------------------------------------
Oletko siis tarkastanut sattuuko merkit kohdilleen? En ole tätä 650 konetta aukonut, mutta jos siinä on sama systeemi kuin 800:ssa niin tasapainoakselin ketju pyörittää ratasta, joka pyörittää jakoketjua. Jos molemmat ketjut on hyvin venyneitä, niin jako saattaa heittää paljonkin, joka voi aiheuttaa esim. tyhjäkäyntiongelmia. Tämä kannattaa tarkastaa ja jos kiristimestä alkaa varat loppua, niin suosiolla ketju vaihtoon.


Kiitos vastauksesta!

Ok täytyy hommata nuo jouset myös niin tulee vaihdettua samalla.

Mielestäni kun viimeksi tsekkasin kiristimen niin ei olisi ollut kiristysvaraa enää ollenkaan eli taitaa olla ketju venynyt ja menee vaihtoon.
En ole itsekään konetta aukonut sen enempää muuta kuin tasapainoakselia kiristääkseni eli ei mitään tietoa tästä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 RSE
ViestiLähetetty: La Huhti 02, 2016 2:40 pm 

Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 7:04 am
Viestit: 108
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 650 RSE / IC sidecar/ e-cross-bike
Selasin tuossa läpi tuota 650cc koneen manuaalia ja sen perusteella nokka-akselin ketjua pyörittää suoraan kampuralla oleva ratas. Eli eritavalla toteutettu kuin 800cc koneessa.
Samaista manuaalia selatessa tuli silmiin polttoainehanassa oleva roskahihti, siis mikä on ns, hanan päällä tankin sisällä ja neuvotaan tietyllä aikavalilla purkamaan irti ja puhdistamaan paine-ilmalla.

Minusta olisi kaikkein paras saada sulle Split lainaan toimiva alkuperäinen kaasari, jolla voi testata ja pois sulkea kaasarin sisäsäisen propleeman...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 RSE
ViestiLähetetty: La Huhti 02, 2016 7:48 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Viestit: 222
Paikkakunta: Kaarina
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
malandio kirjoitti:
Selasin tuossa läpi tuota 650cc koneen manuaalia ja sen perusteella nokka-akselin ketjua pyörittää suoraan kampuralla oleva ratas. Eli eritavalla toteutettu kuin 800cc koneessa.
Samaista manuaalia selatessa tuli silmiin polttoainehanassa oleva roskahihti, siis mikä on ns, hanan päällä tankin sisällä ja neuvotaan tietyllä aikavalilla purkamaan irti ja puhdistamaan paine-ilmalla.

Minusta olisi kaikkein paras saada sulle Split lainaan toimiva alkuperäinen kaasari, jolla voi testata ja pois sulkea kaasarin sisäsäisen propleeman...


Ok.
Bensatankin roskasihti on puhdistettu sekä tuo kaasarin oma sihti bensaletkun liitoksessa.

On toinen kaasari lainassa jo, mutta tänään tapahtui jotain huolestuttavaa.
Ropailin siinä kaasareita ja puhdistelin, pistin vielä kerran oman kiinni puhdistettuani kaikki varmasti ja kokeilin. Kävi hetken, ryypyllä edelleen ja sitten ryyppy pois ja sammui.
Yritin käynnistää uudelleen, ei lähtenyt ja lopulta ei startti enää pyöritä kuin ~puoli kierrosta ja töks. Startin otin irti, pyörii hyvin eli jotain meni nyt muualta jumiin tai jotain..
Ja akku on kunnossa, kokeilin kahdella eri akulla ja molemmissa kunnolla virtaa.

Taitaa olla edessä koneen irti ottaminen ja koneremppa... :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 RSE
ViestiLähetetty: Ti Touko 17, 2016 9:52 pm 

Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 7:04 am
Viestit: 108
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 650 RSE / IC sidecar/ e-cross-bike
Oletko saanut tätä millään tavalla eteenpäin potkittua?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 RSE
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2016 11:43 am 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Viestit: 222
Paikkakunta: Kaarina
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
malandio kirjoitti:
Oletko saanut tätä millään tavalla eteenpäin potkittua?


En ikävä kyllä ole saanut. Sen verran nyt tilan sekä ajan puutetta että ei pysty vielä repimään konetta irti/purkamaan.
Heti kun tulee semmonen hetki että on aikaa ja hiukan tilaa, että saa osat järkevästi niin homma jatkuu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 RSE
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2016 10:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Viestit: 2617
Paikkakunta: Piikkiö
Pyörä: KTM 640 Adv R
Splite kirjoitti:
malandio kirjoitti:
Oletko saanut tätä millään tavalla eteenpäin potkittua?


En ikävä kyllä ole saanut. Sen verran nyt tilan sekä ajan puutetta että ei pysty vielä repimään konetta irti/purkamaan.
Heti kun tulee semmonen hetki että on aikaa ja hiukan tilaa, että saa osat järkevästi niin homma jatkuu.


Kotarissa on nyt kone nipussa ja tallin pöytä ammottaa tyhjyyttään, roudaa tänne?

_________________
"The concept of a versatile motorcycle equally at home on dirt and pavement is as old as motorcycling itself"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 RSE
ViestiLähetetty: La Kesä 30, 2018 11:40 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Viestit: 222
Paikkakunta: Kaarina
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Terve,
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelua.
Edellinen tässä ketjussa käsitelty ongelma saatiin ratkaistua ja pyörä oli mulla ajossa taas normaalisti.
En vaan saanut tänne aikaiseksi mitään kirjoiteltua.

Nyt on menossa isompaa huoltoa eli:
-Nokkaketjun vaihto hilppeineen
-Tasapainoakselin ketjun vaihto
-Kytkimen huolto

Kone on pöydällä ja purettu nyt jonkin verran:
-Posket auki
-Mäntä yläkuolokohdassa ja magneetto merkkeineen kohdillaan.
-Venttiilikopan kansi irti.
-Kytkin irti


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Moottori irti
6.jpg
6.jpg [ 487.95 KiB | Katsottu 4392 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Keinut
2.jpg
2.jpg [ 446.71 KiB | Katsottu 4392 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Venttiilit
3.jpg
3.jpg [ 454.69 KiB | Katsottu 4392 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Kytkin
4.jpg
4.jpg [ 273.9 KiB | Katsottu 4392 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Purkua
1.jpg
1.jpg [ 389.44 KiB | Katsottu 4392 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Spliten Suzuki DR650 RSE
ViestiLähetetty: Ti Elo 21, 2018 11:00 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Viestit: 222
Paikkakunta: Kaarina
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Nyt on taas saatu keskityttyä hiukan enemmän pyörän koneeseen ja sen purkuun.
Kannen irrotusta, putsausta ja tarkastusta. Nokea/karstaa riittää.

Ajattelin että pystyn vaihtamaan nokkaketjun jo tässä vaiheessa, mutta tuo ihme tappi mikä menee poikittain sen ketjun välistä estää sen (kuvat)
En viittinyt alkaa rykimään irti kun en tiedä mikä on ja lähteekö edes irti...?

Toinen kysymys, mitenkä tuo öljyn paluuputki pitäis irrota tuosta kannesta?


Liitteet:
Nokkaketju1.jpg
Nokkaketju1.jpg [ 307.65 KiB | Katsottu 3016 kertaa ]
Nokkaketju3 copy.jpg
Nokkaketju3 copy.jpg [ 123.65 KiB | Katsottu 3016 kertaa ]
Kansiauki1.jpg
Kansiauki1.jpg [ 364.77 KiB | Katsottu 3016 kertaa ]
Kansiauki2.jpg
Kansiauki2.jpg [ 354.8 KiB | Katsottu 3016 kertaa ]
Nokkaketju4.jpg
Nokkaketju4.jpg [ 338.88 KiB | Katsottu 3016 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 244 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com