Spliten Suzuki DR650 RSE
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Oli teleskoopissa oleva stoppari väärässä välissä, ei päässyt pyöritin pyörähtämään tarpeeksi.
Nyt liene jo uusi vaijeri koeajettu...
Nyt liene jo uusi vaijeri koeajettu...
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Jep vaijeri on paikallaan ja tuo stopparikin paremmin. Kiitoksia Jarnolle avusta jälleen.Jarno kirjoitti:Oli teleskoopissa oleva stoppari väärässä välissä, ei päässyt pyöritin pyörähtämään tarpeeksi.
Nyt liene jo uusi vaijeri koeajettu...
Eli tänään tuli vaihdettua tuo mittariston vaijeri kun vanha otti ja meni poikki. Tosiaan kun Jarnon kanssa vaijeria tutkittiin niin tiettyyn kohtaan asti vaijerissa oli öljyä, mutta juurikin siitä kohtaa oli napsahtanut poikki mikä oli kuiva ja ruosteessa.
Mutta nyt on uusi vaijeri paikoillaan ja saatiin tosiaan tuo stopparikin paremmin, että saa pultin helpommin auki. Melko suoraan sain tuolta alhaalta vedettyä vaijerin, mutta hiukkasen tulee mutkaa tohon ylös kun vaijeri on sen verran pitkä. Tosin ei pitäs olla ainakaan niin jyrkällä mutkalla kun vanha oli.
Ja vielä vanha ja uus vaijeri. Tuli uusi vaijeri nyt öljyttyä kunnolla ettei pitäs ainakaan ruostua niin helpolla. Tosin vanhassa oli jo tuo suojakumikin rikki, että vesi oli päässyt sisään helposti:
Koko pyörää tuli purettua taas vähän ulkoisesti sieltä sun täältä kun tsekkasin samalla parit muut jutut. Mittaristosta huomasin sen, että vaikka hommasin sinne alle niitä kumijuttuja( http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/suzuk ... mittaristo osa 18 ) joista mittariston pultit tulee läpi niin silti, vaikka on mutterit ja prikat niin ei tunnu menevän tarpeeksi kireelle vaan koko mittaristo heiluu vähän turhan paljon. Pitänee avata jonain päivänä taas ja tutkia jos saisi jonkun patentin tehtyä sinne.
Aloitin samalla korjaamaan tuota rikkinäistä katetta uusiksi kun oli ruvennut lohkeemaan taas. Kuvassa vaan hiottu vanhat maalit pinnalta ja muovihitsattu. Jospa huomenna sais pakkeloitua ja vedettyä maalit sun muut:
Pieni lenkki tuli myös heitettyä ja ähellyksen tuloksena on ihme kyllä toimiva mittari, wuhuu
Hirmunen stoori tuli pienestä remontista. Noh, tulipahan kuntoon ja jälleen hieman lisää opittua pyörästä.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Aattelin muutaman pikasen kuvan päivittää tän hetkisestä ilmeestä. Eli ostin Muddyltä laukkuraudat taakse jos joskus jopa laukut niihin sais kiinni Hirveesti ei ole muuta tullu kun ajeltua töihin ja kotio, hieman kiirus ollut viime aikoina. Mutta tältä se nyt näyttää.
Ajattelin tummentaa tuon pleksin, onko ihan huono idea?
Ajattelin tummentaa tuon pleksin, onko ihan huono idea?
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Vähän mittarinvaijerin uudelleen virittelyä, alkoi tuossa jokunen aika sitten temppuilemaan ja tiputti yhtäkkiä nollille aina sillon tällön. Nyt näyttäs toimivan (ehkä) paremmin kun vähän uudelleen asentelin.
Asiasta kukkaruukkuun; millaset rengaspaineet näissä pyörissä yleensä on?
Asiasta kukkaruukkuun; millaset rengaspaineet näissä pyörissä yleensä on?
-
- Viestit: 496
- Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
- Pyörä: suzuki
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Eikös swingissä ole tarraa?
Kirja sanoo; yksin ajaessa 175kPa ja 200kPa.
Itse käytän 150 - 175 välillä, ajosta riippuen.
Kirja sanoo; yksin ajaessa 175kPa ja 200kPa.
Itse käytän 150 - 175 välillä, ajosta riippuen.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Kiitos vastauksesta,
ei ole tarraa ei, tai ainakin on hyvin kulunut jos on. Lähinnä tänään rupes kiinnostamaan kun huomasin että etunen on melko vajaan olonen.
ei ole tarraa ei, tai ainakin on hyvin kulunut jos on. Lähinnä tänään rupes kiinnostamaan kun huomasin että etunen on melko vajaan olonen.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Jos nyt vihdoin viikonloppuna saisi aikaiseksi hommata uudet ketjut ja rattaat kun on hieman kiirettä pitänyt. Olen yrittänyt metsästää ns. "pakettia" mihin kuuluisi rattaat sekä ketjut, mutta eipä juuri sellaisia paketteja ole saatavilla. Stormilla mallin mukaan ei ollenkaan ja molitoriin kun soitin niin tilaustavaraa. Eli mitä aiemmista viesteistä luin, niin joku oli ehdottanut stormilta seuraavan merkkisiä rattaita:
Etu:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... ratas-353/
Taka:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... ratas-726/
Itsellä juurikin muistaakseni 48 takana ja edessä 16 ja en aio välityksiä muuttaa kun tuntuu nykyiset hyvältä.
Kysymys kuuluu: Sopiiko nuo varmasti nyt tähän DR:ään? Ainakin DR 800 on sama takaratas kun hakee mallin perusteella.
Ja mitkähän ketjut sitten sopis noiden rattaiden kanssa? Stormilta ois tarkotus huomenna/Viikonloppuna hakea..
Kuinka paljon porukka muuten ajelee yksillä ketjuilla ja rattailla?
Pahoittelen nyt tätä jankkausta, mutta ei viittis turhaan ostaa rattaita ja ketjuja jotka ei sovi jne...
Etu:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... ratas-353/
Taka:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... ratas-726/
Itsellä juurikin muistaakseni 48 takana ja edessä 16 ja en aio välityksiä muuttaa kun tuntuu nykyiset hyvältä.
Kysymys kuuluu: Sopiiko nuo varmasti nyt tähän DR:ään? Ainakin DR 800 on sama takaratas kun hakee mallin perusteella.
Ja mitkähän ketjut sitten sopis noiden rattaiden kanssa? Stormilta ois tarkotus huomenna/Viikonloppuna hakea..
Kuinka paljon porukka muuten ajelee yksillä ketjuilla ja rattailla?
Pahoittelen nyt tätä jankkausta, mutta ei viittis turhaan ostaa rattaita ja ketjuja jotka ei sovi jne...
- Muddy Waters
- Viestit: 619
- Liittynyt: La Maalis 14, 2009 3:03 pm
- Pyörä: KTM+GSA
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Ite ostin täältä sillon.
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
http://www.jtsprockets.com/catalogue/model/1682Splite kirjoitti:
Etu:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... ratas-353/
Taka:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... ratas-726/
Itsellä juurikin muistaakseni 48 takana ja edessä 16 ja en aio välityksiä muuttaa kun tuntuu nykyiset hyvältä.
Kysymys kuuluu: Sopiiko nuo varmasti nyt tähän DR:ään? Ainakin DR 800 on sama takaratas kun hakee mallin perusteella.
Ja mitkähän ketjut sitten sopis noiden rattaiden kanssa? Stormilta ois tarkotus huomenna/Viikonloppuna hakea..
Kuinka paljon porukka muuten ajelee yksillä ketjuilla ja rattailla?
Pahoittelen nyt tätä jankkausta, mutta ei viittis turhaan ostaa rattaita ja ketjuja jotka ei sovi jne...
Kyllä noiden pitäisi sopia ja ketjuksi näyttäisi menevän 114 lenkkinen.
Irroita vanhat mukaan malliksi niin saat varmuuden sopivuudesta.
- Gessuli
- Viestit: 1346
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 8:24 pm
- Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Huomio, että vakio rattailla 114 lenkkiä, Nyt jos otat 48 takarattaan niin huomioi ketjun mitassa..
http://www.brbikers.com
EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
120 lenkkisiä ketjuja veikkaisin eli piikki/lenkki lisää vakioon.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Kiitoksia kaikille vastauksista.
Hain tänään stormilta 16 eturattaan ja 48 takarattaan sekä 120 lenkkisen ketjun. Rattaat juurikin noita JT -merkkisiä ja ketjut tais olla RK. Huomenna/sunnuntaina tarkotus asennella.
Hain tänään stormilta 16 eturattaan ja 48 takarattaan sekä 120 lenkkisen ketjun. Rattaat juurikin noita JT -merkkisiä ja ketjut tais olla RK. Huomenna/sunnuntaina tarkotus asennella.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Noniin vähän jälkijunassa mutta laitanpa tänne kuitenkin hieman mitä on puuhailtu:
Eli rattaat ja ketjut tuli tosiaan vaihdettua. Rattaina edessä 16 ja takana 48 eli en muuttanut välityksiä mitenkään. Ketjuina toimii 120 lenkkiset RK:n ketjut, joita vähän joutu lyhentämään. Kiitoksia vain Vanhakääpä taas avusta mm. ketjujen lyhennyksestä ja niittauksesta.
Uusi takaratas, musta tällä kertaa kun edellinen oli hopea näköjään..Ja vähän tilanne kuvaa hienosta "huoltopukista" Kysymys: Ottaako teillä muuten ketjut tuohon ketjuohjaimeen kiinni? Ainakin vanhat ketjut on näköjään sivuilta, kevyesti tosin, hangannut kuten kuvasta näkee.
Tuli sitten taas öljytkin vaihdettua muutama päivä tuon ketjujen ja rattaiden vaihdon jälkeen. Tuli putsattua samalla tuo öljypohjan alla oleva ritilä.
MUTTA, tänään totesin jotain ei niin mukavaa kun satuin katsomaan etuvannetta tietystä kulmasta;
En ymmärrä missä vaiheessa tuo on ottanut osumaa jostain ja niin reunaan, että rengas ei ole enää "suojannut" vaan on tuosta vääntynyt. Ja ajossa en ole huomannut mitään eikä vanteessa ole juuri jälkeä mistään osumasta... Pystytäänkö näitä oikasemaan jossain kenties ettei tarvitsisi uutta vannetta hommailla...? Ainakin auton vanteita tiedän suoristettavan.
Edit; Aiempien kuvien perusteella mitä kattelin niin onkin ollut kiero jo aikaisemmin eli ei ole nyt tullut tuota. Mutta silti kiinnostaisi että pystyykö tuon suoristamaan jossain ?
Tässä mihinkään metsään koskaan uskalla mennä jos tällä normiajollakin jo menee vanteet kieroon
Eli rattaat ja ketjut tuli tosiaan vaihdettua. Rattaina edessä 16 ja takana 48 eli en muuttanut välityksiä mitenkään. Ketjuina toimii 120 lenkkiset RK:n ketjut, joita vähän joutu lyhentämään. Kiitoksia vain Vanhakääpä taas avusta mm. ketjujen lyhennyksestä ja niittauksesta.
Uusi takaratas, musta tällä kertaa kun edellinen oli hopea näköjään..Ja vähän tilanne kuvaa hienosta "huoltopukista" Kysymys: Ottaako teillä muuten ketjut tuohon ketjuohjaimeen kiinni? Ainakin vanhat ketjut on näköjään sivuilta, kevyesti tosin, hangannut kuten kuvasta näkee.
Tuli sitten taas öljytkin vaihdettua muutama päivä tuon ketjujen ja rattaiden vaihdon jälkeen. Tuli putsattua samalla tuo öljypohjan alla oleva ritilä.
MUTTA, tänään totesin jotain ei niin mukavaa kun satuin katsomaan etuvannetta tietystä kulmasta;
En ymmärrä missä vaiheessa tuo on ottanut osumaa jostain ja niin reunaan, että rengas ei ole enää "suojannut" vaan on tuosta vääntynyt. Ja ajossa en ole huomannut mitään eikä vanteessa ole juuri jälkeä mistään osumasta... Pystytäänkö näitä oikasemaan jossain kenties ettei tarvitsisi uutta vannetta hommailla...? Ainakin auton vanteita tiedän suoristettavan.
Edit; Aiempien kuvien perusteella mitä kattelin niin onkin ollut kiero jo aikaisemmin eli ei ole nyt tullut tuota. Mutta silti kiinnostaisi että pystyykö tuon suoristamaan jossain ?
Tässä mihinkään metsään koskaan uskalla mennä jos tällä normiajollakin jo menee vanteet kieroon
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Tänään vähän vilkkujen ihmettelyä ja liitosten uusimista.
Asentelin tossa viimeviikolla rekisterikilven valon ja huomasin pari päivää sen jälkeen että toinen takavilkku ei toimi. Lähinnä ihmettelin että miks se on nyt yhtäkkiä kuollut koska en ollut koskenukkaan vilkunjohtoihin tota rekkarivaloa laittaessa.. No polttimo oli ehjä ja tänään paljastu että jonkun hienosti tekemät liitokset oli turhan väljät ja ei virta kulkenu tarpeeksi vilkulle. Olen varmaan nykässy vahingossa vähän kyseistä johtoa tota valoa laittaessa.. Tein sitte uudet ja paremmat tilalle. Sekin tuli todettua, että edellinen omistaja on ilmeisesti rakastanut teippiä kun jokanen liitos on tehty sillä
Samalla tuli vaihdettua myös nuo ihme minivilkut pois koska toisesta vilkun "lasi" rikki eikä pysy kunnolla kiinni ja lisäksi noi ei näy mihinkään.. Tuli laitettua orkkisvilkut kun ei muuta tähän hätään ollut ja edessäkin on. Näkee nyt sitte kaikki ku kääntyilen, on meinaan semmoset valonheittimet Ainakin verrattuna noihin edellisiin.
Rekisterivaloksi tuli laitettua tuommonen pieni ledi, hyvin toimii ja eipähän ole poliisilla aihetta sanoa siitä enää.
Menihän siinä hetken aikaa, mutta nyt on paremmat liitokset, vilkut ja valot toimii ja jopa pyörä lähti vielä käyntiin joten voisko tätä kutsua jopa onnistukseeksi suoritukseksi
Muutama suttunen kuvakin on mutta ei nyt saatavilla, laittelen huomenna(?)
Asentelin tossa viimeviikolla rekisterikilven valon ja huomasin pari päivää sen jälkeen että toinen takavilkku ei toimi. Lähinnä ihmettelin että miks se on nyt yhtäkkiä kuollut koska en ollut koskenukkaan vilkunjohtoihin tota rekkarivaloa laittaessa.. No polttimo oli ehjä ja tänään paljastu että jonkun hienosti tekemät liitokset oli turhan väljät ja ei virta kulkenu tarpeeksi vilkulle. Olen varmaan nykässy vahingossa vähän kyseistä johtoa tota valoa laittaessa.. Tein sitte uudet ja paremmat tilalle. Sekin tuli todettua, että edellinen omistaja on ilmeisesti rakastanut teippiä kun jokanen liitos on tehty sillä
Samalla tuli vaihdettua myös nuo ihme minivilkut pois koska toisesta vilkun "lasi" rikki eikä pysy kunnolla kiinni ja lisäksi noi ei näy mihinkään.. Tuli laitettua orkkisvilkut kun ei muuta tähän hätään ollut ja edessäkin on. Näkee nyt sitte kaikki ku kääntyilen, on meinaan semmoset valonheittimet Ainakin verrattuna noihin edellisiin.
Rekisterivaloksi tuli laitettua tuommonen pieni ledi, hyvin toimii ja eipähän ole poliisilla aihetta sanoa siitä enää.
Menihän siinä hetken aikaa, mutta nyt on paremmat liitokset, vilkut ja valot toimii ja jopa pyörä lähti vielä käyntiin joten voisko tätä kutsua jopa onnistukseeksi suoritukseksi
Muutama suttunen kuvakin on mutta ei nyt saatavilla, laittelen huomenna(?)
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 7:04 am
- Pyörä: DR 650 RSE / IC sidecar/ e-cross-bike
- Paikkakunta: Espoo
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Tuo näkyminen on ihan positiivista aina liikenteessä
Itse olen kans huomannut että nuo sähköihin koskeminen kannattaa tehdä ajatuksella, jos haluaa että ne valot ja yms toimii pitempään kuin pari kk kerrallaan. Etenkin jos harrastaa kulkineen uittamista esim suonsilmissä...
Seuraavaksi voitkin alkaa vääntelee putkesta häkkiä motin ympärille
Itse olen kans huomannut että nuo sähköihin koskeminen kannattaa tehdä ajatuksella, jos haluaa että ne valot ja yms toimii pitempään kuin pari kk kerrallaan. Etenkin jos harrastaa kulkineen uittamista esim suonsilmissä...
Seuraavaksi voitkin alkaa vääntelee putkesta häkkiä motin ympärille