Spliten Suzuki DR650 RSE
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 496
- Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
- Pyörä: suzuki
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Eiköhän siinä jarrunestesäiliönkannessakin ole nesteen tyyppi?
DOT 4 on ok.
Minä en kyllä tekisi videon mukaista korkin avausta.
Ensin yläkolmion pultit löysään ja sen jälkeen korkki löysälle.
Kootessa päin vastoin; korkki kiinni ja pulttien kiristys.
Vain öljyjä vaihtaessa en avaa alapään pulttia, mutta huuhtelen sopivaksi katsomallani aineella.
Yleensä anna valua yön yli tyhjäksi.
Öljymäärä on 536ml, fork oil 10.
Itse käytän mittaa; kokoon painettuna ilman jousta 164mm tyhjää tilaa, ilmattuna.
Käytän ruiskua, jossa määrämittainen letku ja imen ylimääräiset pois.
DOT 4 on ok.
Minä en kyllä tekisi videon mukaista korkin avausta.
Ensin yläkolmion pultit löysään ja sen jälkeen korkki löysälle.
Kootessa päin vastoin; korkki kiinni ja pulttien kiristys.
Vain öljyjä vaihtaessa en avaa alapään pulttia, mutta huuhtelen sopivaksi katsomallani aineella.
Yleensä anna valua yön yli tyhjäksi.
Öljymäärä on 536ml, fork oil 10.
Itse käytän mittaa; kokoon painettuna ilman jousta 164mm tyhjää tilaa, ilmattuna.
Käytän ruiskua, jossa määrämittainen letku ja imen ylimääräiset pois.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Enpä älynnyt katsoa siitä, luultavasti on.vanhakääpä kirjoitti:Eiköhän siinä jarrunestesäiliönkannessakin ole nesteen tyyppi?
DOT 4 on ok.
Minä en kyllä tekisi videon mukaista korkin avausta.
Ensin yläkolmion pultit löysään ja sen jälkeen korkki löysälle.
Kootessa päin vastoin; korkki kiinni ja pulttien kiristys.
Vain öljyjä vaihtaessa en avaa alapään pulttia, mutta huuhtelen sopivaksi katsomallani aineella.
Yleensä anna valua yön yli tyhjäksi.
Öljymäärä on 536ml, fork oil 10.
Itse käytän mittaa; kokoon painettuna ilman jousta 164mm tyhjää tilaa, ilmattuna.
Käytän ruiskua, jossa määrämittainen letku ja imen ylimääräiset pois.
Haen huomenissa tuota öljyä ja mahdollisesti tuon etuiskari öljyn myös.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Päivitellääs taas vähäsen:
22.6 sekä 26.3 tapahtumia:
Nyt on DR saanut uuden puhtaan ja öljytyn ilmansuodattimen.
Kelpaa ajella taas ja olihan se vanha sen näkönen jo, että varmaan ihan hyvä aika vaihtaa/putsata.
Toki varmaan vanhan putsauksellakin olisi selvinnyt, mutta jätettäköön tuo putsauksen jälkeen
varasuodattimeksi.
Tänään vaihdettiin jarrunesteet + palat ja aloitin purkamaan noita etuiskareita. Kiitoksia "vanhakääpä" taas vain avusta!
Edessä oli sen verran hyvät palat, että ei edes vaihdettu niitä, mutta takana oli ihan lopussa joten vaihto oli paikallaan. Jos se nyt
vähän paremmin pysähtyy kun on tarvis
Iskarien öljynvaihtoa tuli tosiaan myös aloitettua ja otin jo toisen noista irti ja avasin.
Öljyt valuttelin pois suurimmat mitä sain ja jätin tolpan valumaan nyt yön yli. Ei nyt ihan hirvittävän mustaa öljy ollut, mutta aika tummaa kuitenkin.
Tuli myös putsattua ja rasvattua linkun laakerit jälleen kertaalleen.
Kylä tulee heeno ku pääsee laittaa katteet takasin
Ja harjoitukset jatkuu, kovasti polttelee kyllä päästä ajamaan jo
22.6 sekä 26.3 tapahtumia:
Nyt on DR saanut uuden puhtaan ja öljytyn ilmansuodattimen.
Kelpaa ajella taas ja olihan se vanha sen näkönen jo, että varmaan ihan hyvä aika vaihtaa/putsata.
Toki varmaan vanhan putsauksellakin olisi selvinnyt, mutta jätettäköön tuo putsauksen jälkeen
varasuodattimeksi.
Tänään vaihdettiin jarrunesteet + palat ja aloitin purkamaan noita etuiskareita. Kiitoksia "vanhakääpä" taas vain avusta!
Edessä oli sen verran hyvät palat, että ei edes vaihdettu niitä, mutta takana oli ihan lopussa joten vaihto oli paikallaan. Jos se nyt
vähän paremmin pysähtyy kun on tarvis
Iskarien öljynvaihtoa tuli tosiaan myös aloitettua ja otin jo toisen noista irti ja avasin.
Öljyt valuttelin pois suurimmat mitä sain ja jätin tolpan valumaan nyt yön yli. Ei nyt ihan hirvittävän mustaa öljy ollut, mutta aika tummaa kuitenkin.
Tuli myös putsattua ja rasvattua linkun laakerit jälleen kertaalleen.
Kylä tulee heeno ku pääsee laittaa katteet takasin
Ja harjoitukset jatkuu, kovasti polttelee kyllä päästä ajamaan jo
- Rässi66
- Viestit: 1085
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Nuiden vaahtomuovisuodattimien kanssa kannattaa pelata niin, että yksi ajossa ja ainakin yksi valmiiksi tehtynä tallissa.
Ettei sitten vaihdon koittaessa ala liuotinpesu/kuivaus/vesipesu/kuivaus/öljyäminen/kuivaus-härdelli.
Säilyy varmaan valmiiksi ajoon öljyttynä suljetussa muovipussissa aika hyvin.
Ettei sitten vaihdon koittaessa ala liuotinpesu/kuivaus/vesipesu/kuivaus/öljyäminen/kuivaus-härdelli.
Säilyy varmaan valmiiksi ajoon öljyttynä suljetussa muovipussissa aika hyvin.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Kiitoksia neuvosta! Täytyy pitää mielessä, että laitan pussiin kunhan saan vanhan käsiteltyä.Rässi66 kirjoitti:Nuiden vaahtomuovisuodattimien kanssa kannattaa pelata niin, että yksi ajossa ja ainakin yksi valmiiksi tehtynä tallissa.
Ettei sitten vaihdon koittaessa ala liuotinpesu/kuivaus/vesipesu/kuivaus/öljyäminen/kuivaus-härdelli.
Säilyy varmaan valmiiksi ajoon öljyttynä suljetussa muovipussissa aika hyvin.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Tänään saatu toisen etuiskarin öljynvaihto hoidettua.
Tuli lirutettua yön yli vanhat öljyt pois, huuhdeltua, laitettua uudet sisälle ja ilmattua.
Tämän jälkeen vähän puhdistusta, suoja "sukka" takasin paikoilleen ja odottelee
nyt pyörässä kiinni, että kiristän pultit oikeelle momentille.
Samalla toinen iskari purettu pyörästä, avattu ja laitettu valuttamaan kaikki vanhat
öljyt pois, että huomenna pääsee kasaamaan.
Tuli lirutettua yön yli vanhat öljyt pois, huuhdeltua, laitettua uudet sisälle ja ilmattua.
Tämän jälkeen vähän puhdistusta, suoja "sukka" takasin paikoilleen ja odottelee
nyt pyörässä kiinni, että kiristän pultit oikeelle momentille.
Samalla toinen iskari purettu pyörästä, avattu ja laitettu valuttamaan kaikki vanhat
öljyt pois, että huomenna pääsee kasaamaan.
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Oliko mitään näkyvää eroa uusilla ja vanhoilla öljyillä...
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
En älynny kuvaa ottaa tällä kertaa, mutta kyllähän niillä oli. Etenkin tänään puretussa iskarissa vanha öljyJarno kirjoitti:Oliko mitään näkyvää eroa uusilla ja vanhoilla öljyillä...
oli jo melkosen mustaa, että vaihto oli ihan paikallaan
Ajattelin noutaa stormilta tämmöset jonain päivänä:
Etu:
http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... 11-000784/
Taka:
http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... aksun-190/
Takarengashan ei ole vielä vaihtokunnossa, mutta täytyy se varmaan tänä kesänä kumminki vaihtaa. Ja nyt kun on etunen irti niin ois helppo viedä vaihdettavaksi.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Muutama juttu mitä viikonloppuna saatu aikaan:
Toisenkin iskarin öljyt vaihdettu ja laitettu nippuun. Nyt on molemmat iskarit taas kiinni pyörässä.
Kattoo huomaako jotain muutosta kun pääsee ajeleen.
Otin tällä kertaa toisen iskarin öljystä kuvan ja samoin uudesta öljystä vertailun vuoksi:
Alottelin jo hiukan mallailemaan katteita takasin paikoilleen, etsimään kaikkia tarvittavia, tietysti hässäkässä hävinneitä, pultteja/muttereita.
Samalla lokaria taas kiinni taiteillessa tuli laitettua tuo viimeksi unohtunut nopeusmittarin vaijerin ohjain kiinni. Tuon ylälokarin laittaminen on kyllä taitolaji,
että sen saa niin ettei ota mistään kiinni kääntäessä. Muutamalla itsetehdyllä holkilla ja mutteriviritelmällä homma toimii ku junan vessa
Vielä kun saa uuden eturenkaan niin alkaa olemaan ajamiset lähellä.
Toisenkin iskarin öljyt vaihdettu ja laitettu nippuun. Nyt on molemmat iskarit taas kiinni pyörässä.
Kattoo huomaako jotain muutosta kun pääsee ajeleen.
Otin tällä kertaa toisen iskarin öljystä kuvan ja samoin uudesta öljystä vertailun vuoksi:
Alottelin jo hiukan mallailemaan katteita takasin paikoilleen, etsimään kaikkia tarvittavia, tietysti hässäkässä hävinneitä, pultteja/muttereita.
Samalla lokaria taas kiinni taiteillessa tuli laitettua tuo viimeksi unohtunut nopeusmittarin vaijerin ohjain kiinni. Tuon ylälokarin laittaminen on kyllä taitolaji,
että sen saa niin ettei ota mistään kiinni kääntäessä. Muutamalla itsetehdyllä holkilla ja mutteriviritelmällä homma toimii ku junan vessa
Vielä kun saa uuden eturenkaan niin alkaa olemaan ajamiset lähellä.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Noniin ensimmäiset koeajot heitetty muutamien pienten vastoinkäymisten kautta.
Hieman on viilattavaa katteiden istumisessa ja tuossa ohjauksessa on vielä jotain hämärää.
Muutama heikkolaatunen kuva pyörästä vihdoin ulkona tallista ja kasassa
Ongelma minkä havaitsin, on se, että ajaessa etenkin hitaampia vauhteja (40-60km/h) ohjaus tuntuu "heittelehtivän" sivulta toiselle.
Kokoajan joutuu korjaamaan eikä suoralla tunnu menevän suoraan vaan puolelta toiselle. Ei uskois, että tasapainotuksesta on kyse vaan onko se sitten se laakeri jota jo Jarnon kanssa pohditiin aiemmin tänään. Eli pääseekö eturenkaan laakeri hiukan heilumaan sivuttaissuunnassa/ylös alas ajaessa ja joka aiheuttas tuon heilumisen ohjauksessa? Akselihan ei mihinkään pääse sivuttain liikkumaan, joten oma epäilys on että laakeri on väljä
Joku nopee kuva havainnollistamaan mitä tarkoitan:
Etenkin hiukan kallistaessa mutkissa tuntuu, että rykii toiseen suuntaan kokajan.. Täytyy vielä nostella nokka ylös ja kokeilla että heiluuko tuo laakeri selkeesti.
Hieman on viilattavaa katteiden istumisessa ja tuossa ohjauksessa on vielä jotain hämärää.
Muutama heikkolaatunen kuva pyörästä vihdoin ulkona tallista ja kasassa
Ongelma minkä havaitsin, on se, että ajaessa etenkin hitaampia vauhteja (40-60km/h) ohjaus tuntuu "heittelehtivän" sivulta toiselle.
Kokoajan joutuu korjaamaan eikä suoralla tunnu menevän suoraan vaan puolelta toiselle. Ei uskois, että tasapainotuksesta on kyse vaan onko se sitten se laakeri jota jo Jarnon kanssa pohditiin aiemmin tänään. Eli pääseekö eturenkaan laakeri hiukan heilumaan sivuttaissuunnassa/ylös alas ajaessa ja joka aiheuttas tuon heilumisen ohjauksessa? Akselihan ei mihinkään pääse sivuttain liikkumaan, joten oma epäilys on että laakeri on väljä
Joku nopee kuva havainnollistamaan mitä tarkoitan:
Etenkin hiukan kallistaessa mutkissa tuntuu, että rykii toiseen suuntaan kokajan.. Täytyy vielä nostella nokka ylös ja kokeilla että heiluuko tuo laakeri selkeesti.
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Laakerit ja stefat on sen verran halpoja ettei niiden kanssa kannata hirveästi arpoa, vaihtoon vaan ennen kuin tulee kalliimpaa vahinkoa...
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Ootkos ohjaus laakerit tarkastanu, jos laakerit on kuluneet pykälille, jumittaa kuivuuttaan tai on liian tiukalle kiristetty, niin se aiheuttaa myös tuollaista seilaamista. Kannattaa tarkastaa joka tapauksessa, itse oon rasvannu pyöristä jo ihan uutuuttaan ja sen jälkeen vähintään parin vuoden välein.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Enpä ole noita tarkistanut vielä, mutta edelleen epäilen tuota eturenkaan laakeria, koska ongelma ilmeni vasta uuden eturenkaan kanssa.Roiske kirjoitti:Ootkos ohjaus laakerit tarkastanu, jos laakerit on kuluneet pykälille, jumittaa kuivuuttaan tai on liian tiukalle kiristetty, niin se aiheuttaa myös tuollaista seilaamista. Kannattaa tarkastaa joka tapauksessa, itse oon rasvannu pyöristä jo ihan uutuuttaan ja sen jälkeen vähintään parin vuoden välein.
Ja eturengasta tässä on sörkitty jo useampaan otteeseen, eikä noihin ohjauslaakereihin ole koskettu.
Mutta kiitos vinkistä, pidän mielessä ja voisin nekin tarkistaa/rasvata.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Tässä kun laakereita odotellaan (jotka on postissa, vaan enpä ehtinyt hakea perjantaina )
niin koitin manuaalista tsekkailla vaihto-ohjetta.
Ei oikeen kummonen ohje ollut, puhuttiin laakerin irrotustyökalusta eli tartteeko tähän nyt sellaisen?
Vai lähteekö ihan kotikonstein.. tai jollain "kikalla"
Tarkotus ois maanantaina hakea laakerit postista ja alottaa tuo rojekti ennen töitä.
Jospa tuo ohjaamisen vetely lähtis pois uusilla laakereilla, jos ei niin hutkitaan lisää
niin koitin manuaalista tsekkailla vaihto-ohjetta.
Ei oikeen kummonen ohje ollut, puhuttiin laakerin irrotustyökalusta eli tartteeko tähän nyt sellaisen?
Vai lähteekö ihan kotikonstein.. tai jollain "kikalla"
Tarkotus ois maanantaina hakea laakerit postista ja alottaa tuo rojekti ennen töitä.
Jospa tuo ohjaamisen vetely lähtis pois uusilla laakereilla, jos ei niin hutkitaan lisää
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Nappaa rengas kantoon ja suuntaa kohti lähintä ktm ropaamoa, ei laakerin vaihdossa pitkään mene