Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Helmi 22, 2020 9:49 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Kesä 03, 2013 10:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 611
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Mopo on kotona Kirkkonummella. Tuo teippi vois toimia kanssa. Menee toi maalaus todennäköisesti uusiksi, joten ei voi vielä kiinnittää merkkejä.
Kaasarin sain toimimaan kohtuullisesti, mutta pistin kuitenkin Mikunin Saksasta tilaukseen.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 05, 2013 12:27 pm 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1086
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Ajoitko eilen tiistai illalla Finnoontiellä Espoossa?

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 05, 2013 1:58 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 14, 2008 12:55 pm
Viestit: 457
Paikkakunta: Siuntio
Pyörä: F650ST
Minäkin olin näkevinäni tämän 51:llä eilen noin 16:30?

_________________
All go, no show !


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 05, 2013 10:26 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 611
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Juu, taisin olla syyllinen kummassakin tapauksessa.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 06, 2013 9:18 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 611
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Pari kuvaa muutoksista.
Rekisterikilpi ei pysynyt kunnolla kiinni ensimmäisessä kiinitysversiossa, joten siirsin sen hätäpäissäni tuonne taka-akselin kohdalle. Nyt tuo perä näyttää myös mielestäni paremmalta, mutta onhan tuo nyt vähän tommoinen HD versio. Saa nähdä jääkö tuohon.
Perää ja keulaa laskin reippaasti maavaran kustannuksella, mutta en minä noilla hiekkateillä maavaraa tarvitsekkaan. On nyt vähän enemmän flat trackkerin näköinen. Takaiskarina on nyt lyhyempi wilbers ja tuntuu toimivan oikein hyvin. Hetki meni ennenkuin pääsin jyvälle säädöistä, mutta kun sain ne mielestäni kohdilleen , niin menee kuin sukkasillaan, ainakin noin orkkis iskariin verrattuna.
Aika kinnari tuo on kun on tottunut normikokoisiin naku katupyöriin, mutta penteleesti se vaan kulkee ja kiihtyy:). Kelasin huippunopeudeksi noin 165 motarilla, siinä sitä oli pikkupyörällä vauhdin tuntua. Pyörä pitäisi käydä jossain oikeen punnitsemassa, on niin kevyen tuntuinen että veikkaan ettei se kovin paljoa yli 100 kg ole. Paikallisia hiekkateitä on ehditty myös ajella, ja hauskaa on ollut. Hienoja maisemia ja kelejä on riittänyt.


Liitteet:
image.jpg
image.jpg [ 464.57 KiB | Katsottu 9604 kertaa ]
image.jpg
image.jpg [ 445.08 KiB | Katsottu 9604 kertaa ]

_________________
Taas lähti mopo käsistä
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 08, 2013 5:06 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 1002
Pyörä: 1050 S3, GS1200
Veikkaan että 145kg

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 08, 2013 11:19 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 611
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Piti oikeen katella MC spesifikations sivuilta, näyttäisi vakiona tosiaankin painavan 180 kg, miten se noin pirusti painaa. Tuo arvio 145kg voi hyvinkin pitää paikkansa, vaikka ei se noin painavalta tunnukkaan. Pitää kai mennä sorttiin punnitsemaan;).

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 09, 2013 2:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Viestit: 944
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Taisin minäkin bongata tämän pyörän Vihtijärvellä Syökerin tuvan pihassa viikko sitten?

_________________
http://kettulantalli.fi/ | http://takapiha.org/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 12, 2013 4:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 611
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Juu, Vihtijärvellä nähtiin.

Nyt on sitten Mikuni kiinni, johdonmukaisesti toimii ja vetää tosin pääsuutin 140 tuntui heti pieneltä. Paketissa tuli mukana 145 kokoinen suutin ja sillä toimii yläpäässä jo paremmin. Vielä on kaasarissa viilaamista , vaikka myivätkin "valmiiksi säädettynä", tosin tämä ei tullut yllätyksenä.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 12, 2013 4:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 611
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Juu, Vihtijärvellä nähtiin.

Nyt on sitten Mikuni kiinni, johdonmukaisesti toimii ja vetää tosin pääsuutin 140 tuntui heti pieneltä. Paketissa tuli mukana 145 kokoinen suutin ja sillä toimii yläpäässä jo paremmin. Vielä on kaasarissa viilaamista , vaikka myivätkin "valmiiksi säädettynä", tosin tämä ei tullut yllätyksenä.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 12, 2013 9:58 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 1002
Pyörä: 1050 S3, GS1200
145 on varmaan vieläkin pieni. Voi toimia lyhyissäbkiihdytyksissä kun kiihdytyspumppu paikkaa. Mutta pitkässä täyskaasuajossa menee laihalle.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 13, 2013 4:08 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 611
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
No, siltä minustakin tuntuu. Meinaa vain mennä luotto omiin tuntemuksiin kun niin piti olla säädöissä valmiiksi.
Kimmo lähettää mulle ylimääräiseksi jääneen 148 suuttimen, pitää nyt kokeilla sekin, vai osaisitko suositella suoraan jotain kokoluokkaa?

Onkohan ne muuten tuota kiihdytyspumppua säätäneet abp :llä vai pitäisikö senkin säätöjä alkaa rustaamaan?
Pilot fuel ruuvi oli vain puolikkaan kierroksen auki, mikä hieman hämmästyttää myös.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 16, 2013 5:40 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 1002
Pyörä: 1050 S3, GS1200
Jotenkin muistelen että kiihdytyspumppu oli mulla siten, että se alkaa 1/3 ja 2/3 rajalta. Jos se lähtee aiemmin niin pienikin kaasuttelu saa sen ruikkimaan. Tuossa kohtaa tätä ongelmaa ei ole. Iskunpituus oli asetettu niin että 2/3 ja 3/3 rajalla se loppui. Jos isku oli pidempi niin syötti mustaa putkesta. Tätä ei tapahtunut 145 suuttimella. Mutta testailin huippunopeutta ja muistaakseni 155-160 antoi maksimi huiput. Dynamometrissa voi päätyä pienempään pääsuuttimeen, koska ei pysty vetämään niin pitkään kaasu auki että kiihdytyspumpun bensa olisi käytetty loppuun.

Eli kun pääsuutin oli saatu kohdalleen, joutui iskunpituutta rajoittamaan tai meni rikkaalle ja pukkasi mustaa kun kokeili nopeaa kaasu pohjassa kiihdystä.



Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 25, 2013 4:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 05, 2009 6:55 pm
Viestit: 92
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: Triumh Sprint RS -04
Mullakin on SRX:ssa suoravedot kiihytyspumpuilla. Musta on putki lähes aina, mutta sitä se pumppu just tekee. Toisaalta jos ajetaan maantiellä tasakaasulla körötellen niin soppaa pitää olla sen verran ettei paikat sula. En ole kuunaan käyttänyt mopoa penkissä eikä edes tee mieli, 80-luvun analogivehkeet saa tulla toimeen persdynolla! Kaverin kanssa kylä koetettin laittaa Bilteman lambda mutta se tais heti nokeentua tukkoon :mrgreen:

_________________
Moto history: Solifer SM -74, KTM 125GS -74, Ski-Doo Formula Plus LT -88, Derbi Atlantis -05, Yamaha SRX-6 -86
Tallissa: Arctic Cat Pantera 580EFI -96, Triumph Sprint RS -04, Solifer Star White -10


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 21, 2013 10:38 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 611
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Kesä meni ja noin 5000 km tuli ajettua tällä kikottimella. Hiekkatiet on nyt koluttu melko tarkkaan tässä lähiympäristössä, suurin osa on kuitenkin ollut asfaltilla ajoa. Pyörä on helppo ja kevyt ajaa toiminut luotettavasti. Ainoa harmituksen aihe on ollut liian kovat pakoäänet. Pikkuteillä tuo erityisesti haittaa kun tiet tuppaavat menemään joskus jopa pihojen poikki, tai ainakin todella lähelta taloja ja pihoja.

Onkohan noihin vaimentimiin mitään tehtävissä asian suhteen, purettavaa malliahan tuo ovat. Villat on sisällä ja läpi putki on keskellä. Meinasin vaan , että kannattaako yrittää rakennella jotan kammio systeemiä sisälle? ( tai jos on nurkissa tuplavaimentimia virattomana, niin pane yv:tä)

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com