Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Syys 19, 2020 3:32 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 158 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Elo 14, 2014 2:42 pm 

Liittynyt: Ma Syys 21, 2009 8:58 pm
Viestit: 416
Paikkakunta: Waasa
Pyörä: Tiger 800 XC & WR250f
Tässä yksi tyylikkäästi toteutettu Scrambleri: http://spirit.triumphmotorcycles.com/2/issue12/page17/

Tomin pyörä pitäisi melkein vinkata tuonne Trumpan Spirit lehteen :)

_________________
t. Jyki


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 16, 2014 1:19 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 18, 2013 9:58 am
Viestit: 412
Paikkakunta: Jääli
Pyörä: KTM 450 EXC
Vieläkö sulla on muuten se oranssin kuume päällä? En siis meinaa, notta vaihtaisit rämplerin, vaan lisäisit talliin jonkin muun seurattavan projektin?

Mulla ois tuossa testiajettavana ihan paska exc. Että olisinko myymässä, vaihtamassa tai mitälie.. siitä nyt ei ota selvää itekkään. Melkein vain haluan sulle antaa vehkeen testiin, että saat kasvattaa omaa kokemusta syvemmälle ja sitä mukaa ajatuksia projekt(e)ille. :-)

_________________
{]o.O[}


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 19, 2014 11:44 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2310
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E
Tuota keula-asiaa olen itsekin pähkäillyt ja olen mieltynyt niihin kuviin joissa on laitettu joku WP ups (KTM) keula, saattaisi olla toimiva vaikka ei retro olekaan. Niitä saa kohtuu edukkaastikin.

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 20, 2014 12:18 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2310
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E
Porkilla olisi Kempeleessä koko paketti, tarviikos tuo kuin sovituksen emäputkeen. Saat lisäksi 21 etusen tai sitten pinnaa 19 kehän napaan.
viewtopic.php?f=11&t=31750

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 06, 2014 12:40 am 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1932
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
FormFollowsFunction mieluummin,mutta keulasta sen verran että norsun vakio vs wp extreme,ero on järkyttävä! Marsu ei käsittääkseni ole ollu ihan paskin aikalaisensa mutta se kovenee voimakkaissa iskuissa,(terävät montun reúnat,juuret,ym alustasta nopeasti kohoavat esteet) ja vanne huutaa apua.WP taasen on juuri päin vastoin,joustaa siellä missä pitää,voi ajaa myös kaatuneen puun yli ilman että nokkaa pukkaa ilmaan.Etuvannekin kesti vaurioitta sen ajan kun ko keula oli kiinni.(toisin kun vakio keulalla...)Hyväkuntosella tiellä ei mitään väliä,mutta mitä huonommaksi menee,sitä suurempi ero.(ja eroon riittää oikeasti keväinen roudan runtelema sivutie.Hauska ajaa alustalla,ikävää ilman.)
Pikainen kuukletus näyttäs että trumpan keula on samantyyppinen kun norsunkin vakio on... mikä kehitys?
Perinteistä ei taida pykälien mukaan (ainakaan vielä,toivoa on että joskus mmaf saisi muutoksen läpi,jos intressejä riittää?)saada luvalliseksi läskeihin,painavin verrokki taitaa olla 640 adve,jonka kuivapaino/teho ei ollu kummonen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 06, 2014 12:56 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1932
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
FFF on laiskalle,itsekriittiselle ainoa mahdollisuus rakentaa,kun voi perustella viimeistelyn epätäydellisyydet sillä :lol:
Vielä kuitenkin vänkään vähäsen, Runkokin rupeaa toimimaan paremmin,kun jousitus tekee työnsä,eikä laske kaikkia iskuja läpi.Tämän havaitsin myös omakohtaisesti,liian jäykän takajousen muodossa. Vakiolla ei sheikannu mutkissa kun osuu monttuun,jäykkä pisti koko rungon elämään.
Noi emulaattorit ja/tai sisuksien vaihto lienee halvin,ja ainoa laillinen tapa(pl keula 950 advesta,vai riittääkö siinäkään massa?) parantaa vanhaa tekniikkaa.
Toisaalta,jos et tartte pitkiä putkia?, onko kyykyissä sopivia keuloja?Niissä lienee jo iskunvaimennuskin...Sillon tietysti tulee taas tila ja ulkonäkö ongelmaksi,ehkä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 06, 2014 11:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 1:54 pm
Viestit: 130
Paikkakunta: Lieksa
Pyörä: Triumph Scrambler
http://www.solotriumph.com/triumph-scra ... ge-classic

Nuo vakavasti harkinnassa.Kommentteja??!!

_________________
Don’t take life too seriously. You’ll never get out of it alive.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 09, 2014 3:27 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 1:54 pm
Viestit: 130
Paikkakunta: Lieksa
Pyörä: Triumph Scrambler
Andreani varmasti hyvä, mutta British Racer:iin sisältyy tilatessa riskiä+pitkät toimitus ajat.(Ulkomaan Triumppi voofumilla enempi juttua)
Pakoputki tuli tuolta kun aikansa odotti ja maileihin eivät vastaa.

http://www.solotriumph.com/triumph-scra ... ade-kit-fp

Selitä Tomi nuo!

_________________
Don’t take life too seriously. You’ll never get out of it alive.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 09, 2014 3:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 1:54 pm
Viestit: 130
Paikkakunta: Lieksa
Pyörä: Triumph Scrambler
Nuo Bitubot suomessa Stormin kautta 564 ja Solo Triumpilta 522 ja taitaa noista postikulut uupua.

_________________
Don’t take life too seriously. You’ll never get out of it alive.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 09, 2014 4:31 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 1:54 pm
Viestit: 130
Paikkakunta: Lieksa
Pyörä: Triumph Scrambler
http://www.solotriumph.com/triumph-scra ... ns-classic

Nuo vielä ja nyt ajatuksia sulattelemaan.Alle n.599,99 veroineenposteineen.....

_________________
Don’t take life too seriously. You’ll never get out of it alive.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 06, 2014 8:14 pm 

Liittynyt: La Maalis 08, 2014 6:49 pm
Viestit: 120
Pyörä: Triumph Bonneville
Pitääpä kysyä vielä kun sulla on tää pyörä toistaiseks ainakin :D Miten pyörän käytös muuttui vaihtamalla CVK:t FCR:iin?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 07, 2014 7:40 pm 

Liittynyt: La Maalis 08, 2014 6:49 pm
Viestit: 120
Pyörä: Triumph Bonneville
Okei, kiitoksia mielipiteistä. Saahan siihen 1100cc kittiäkin :D
Ja 1200cc strokerin. Kiinnosti vaan kuulla ihan käyttäjäkohtasta kokemusta tuosta setistä ( FCR), kun tuntuu olevan jenkkilässä aika kova juttu.

"Hauskana" huomiona, samoja pyöriähän nää on, Bonnevillessä on kanssa käsittämättömän paska alusta.
Keula on aika pintakova, ja sen jälkeen löysä kun mikä, ja takajousituksessa sama juttu, käsittämättömän löysä.
Kun mulla oli takajouset toisiks löysimmällä esijännityksellä, joissain töyssyissä irtos perse penkistä. Nyt on löysimmällä ja no, ne on löysät..
Olisihan tuohon pitäny aikasemmin huomiota kiinnittää enempi, mutta miten muuten tosi hyvässä pyörässä ( ja hintavassa) on noin käsittämättömän paska jousitus :roll: Mun halvassa dual-sportissakin on parempi jousitus kadulle.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 05, 2015 12:32 am 

Liittynyt: La Maalis 08, 2014 6:49 pm
Viestit: 120
Pyörä: Triumph Bonneville
Mitäs tälle kuuluu?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 07, 2015 4:55 pm 

Liittynyt: La Maalis 08, 2014 6:49 pm
Viestit: 120
Pyörä: Triumph Bonneville
Kuulostaa aika samalta mihin suuntaan oman Bonnevillen haluaisin viedä...
Takapamput ajattelin hankkia YSS:ltä, ja korkeemmat mallit, vähintään
samat kuin scramblerissa, tai sitten 10mm korkeemmat. ADV-riderilla ainakin kovasti kehuvat niitä,
ja en nyt muista suoraan mallia mutta joku niistä YSS-takaiskareista on ihan scrambleriin suunniteltukkin,
Rhodie nimim. advriderilla niitä tuotekehitteli.

Tässä olis kanssa jotain mielenkiintosta mielenkiinnon elvyttämiseks..

Kuva

Et o ajatellu korkeita putkia molemmin puolin retrotyyliin? Itteä kiinnostais,
mutta oikeen missään ei oo, kaikki myy ei-oota, tai valmistus lopetettu. Pitäis ite kesällä työpaikalla
melkein hitsata. Pyytävät niin sikahintoja pelkistä yläputkista ilman mitään vaimentimiakaan, luokkaa 600-700$ + rahdit + suomen lisämaksut yms.
Mut hankihan nyt kiinnostusta ja kehittele jotain, ollu mielenkiintosin seurattava täällä alotuksesta asti.

Omasta havittelen jotain tän suuntasta ( ehin jo ostaa katuputket ennenku mieli muuttu että haluun siitä enempi all-rounderin, ollu ikävä enskaa, varsinkin näin talvella)

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 08, 2015 11:13 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Viestit: 679
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC250TPi 6D, EXC125, GS125
Inline kirjoitti:
Tässä olis kanssa jotain mielenkiintosta mielenkiinnon elvyttämiseks..

Kuva



Mä olen vielä kaapissa oleva Trumppa fani, mutta tässä olisi Scambleri mun makuun. Todella tyylipuhdas tekele, rumpujarruja myöten. Mä voisin kyllä tehdä sen verran kompromissia, että pitäisin levyjarrut. Kun on aikanaan puljannut rumpujarru Kotareiden kanssa 80-luvun alussa, niin siihen ei ole ikävä. Kyllähän rumpujarru uutena toimii hienosti kaksoisnokilla, mutta entäs kun vivusto kuluu väljäksi... Juu ei kiitos.

T. Sepi


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 158 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com