Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Syys 18, 2020 3:54 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Huhti 13, 2013 8:50 pm 

Liittynyt: La Helmi 16, 2013 1:00 pm
Viestit: 53
Paikkakunta: Pori
Pyörä: KTM EXC 450 15'
Sairastin pitkään pahaa kuumeilua keväästä syksyyn kunnes tauti vei voiton, supermotokuume on vaarallinen.

Pyörällä oli metsässä ajeltu, käytön jälkiä oli vain vähän. Tästä projektiksi siis 1 kilpinen peli, josta muovattavaksi virheetön katurassi. Koneeltaan erittäin hyvässä kunnossa. Siksi ostopäätös oli myönteinen.

Myyntikuvia.

Kuva
Kuva

Trailerilta alas, huuhtelu ja talliin. Oi tuota syksyn pimeyttä!

Kuva

Seuraavana iltana alkoikin purku.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

1,5h urakan jälkeen. Huh!

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Osien puhdistelua, kiillottelua. Kaikki puhtaaksi menetelmällä.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Jarrujen puhdistelua, hyvältä näyttää?

Kuva

Swingi ja runko hiekkapuhallutettuna. Ja huomatkaa projektin edetessä, kuinka 'siistissä' työympäristössä hommia on tehny.

Kuva
Kuva

Putki hiottu 320 vesihiomapaperilla. Iskari riisuttu putsausta varten.

Kuva

Iskari putsattuna ja kasattuna.

Kuva

Läjä rahaa

Kuva

Kone käytetty bräkleenpesussa ja annettu huolella metalliharjaa. Öljypumpun suoja kiillotettu, ei enää sameaa beigeä kiitos. Poskien vaihtoa, tiivisteet uudestaan myös. Osista näkee vähäisen käytön?

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Runko ja swingi maalauksesta. Swingin poskea kiilloteltu kevyesti.

Kuva
Kuva

Sovittelua.

Kuva
Kuva

Ylenpalttista kasailua.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Virtalukkokin tuli väsättyä. Parempi kiinnitystapa kuin vilkunrautaan. OEM virtalukonraudasta väännetty.
Jää hyvin myös piiloon.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Jarru- ja kytkinnesteiden vaihto, ja ilmaus. Ruutalla ilmausruuvista. Kyseessä vanhat kytkinnesteet verrattuna uusiin.

Kuva
Kuva

Pyörää nykyhetkessä/lähellä nykyhetkeä. Valmistuu pian.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vannekehät, kasaus ensiviikolla. Renkaina tulee toimimaan hyväksi havaittu Michelin Pilot Power 2ct!

Kuva
Kuva

Jatkoa tulee, viimeistään valmiin pyörän kuvat. Eipä tässä paljon silti ole tekemistä enää.

Pyörä myös myynnissä nettimotossa kokeiluna, jos jotai kiinnostaa läpikäyty pyörä.

_________________
If its worth doing, its worth overdoing.


Viimeksi muokannut Rph päivämäärä Ke Elo 21, 2013 5:41 pm, muokattu yhteensä 3 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 13, 2013 9:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7716
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Voi juma...voi juma... nyt meni sanattomaksi :shock:

Oot sitten tehnyt vähän perusteellisemman talvihuollon pyörään :)

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 13, 2013 11:03 pm 

Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Viestit: 206
Paikkakunta: Nurmijärvi
Pyörä: F800GS /-11
Tää kyl vetää hiljaseks..

_________________
Minkä huollan, sen myös korjaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 14, 2013 2:28 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Viestit: 1161
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Kummastihan nuo muuttuu kun maalaa ja vaihtaa kaikki kuluneet osat :roll:

Sen verran pakko huudella sekaan ihan "asiaakin", että eihän vaan tuo takasvingin akseli jäänyt kuvan asentoon?

Kuva

Kuvassa se akselin pää ei ole pohjassa ja kantaa vaan pieneltä alalta. Se pitäs olla tuolla pohjassa ja lukittua kiinni. Ei tuota varmaan muuten olisi huomannut, mutta kun omasta tuo svingi tuli ihan vasta irroteltua. Eikä noista alimmista kuvista enää näe kun runkosuojat on paikallaan.

_________________
Oma vastuu! Artisti maksaa...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 14, 2013 3:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
Nättihän siitä tuli.
Mie en vaan sanaa perfektionismi käyttäisi pikateipattujen rosvo- ja abikoliittimien kanssa.
Vanteet on varmaan hauskan näköset ajossa.

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 14, 2013 11:46 pm 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1201
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
Nuo katumopot ovat kyllä taivaan lahja kuramopoilijalle, katukäytöstä kun saa muilta osin paitsi koneen tunneilta liki uutta vastaavia pyöriä pilkkahinnalla. Koneremontti kun on se helpoin homma noissa konkursseissa. Jos rupeaa hiekan raiskaamaa pyörää uudistamaan, siinä menee ihan joka osa uusiksi ja on todella kallista ja järjetöntä puuhaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 15, 2013 7:49 pm 

Liittynyt: La Helmi 16, 2013 1:00 pm
Viestit: 53
Paikkakunta: Pori
Pyörä: KTM EXC 450 15'
Kyllä tuo swingin akseli on pohjassa nykyään. Tuosta kuvasta en sitten tiedä. Kolon suulla pieni valuma maalia, siksi saattaa myös näyttää. :) Mittarintausta siivottu nykyään, tuli näppärän näköinen kun hieman siivoili. Voin kuvan laittaa siitä huomenna. Kyseessä vasta kokeilua toimivuudesta. Pari rosvoa poistunut, ja johdot kytketty suoraan liittimeen. Videota voin laitella vanteitten pyörimisestä GoProlla ensiviikolla viimeistään jos halukkaita on.

Hauskaahan tää projekti on ollut talven ajan. Leikitään tolla nyt kesä ja syksyllä vaihdetaan peliä ja uusiks vaan :)

_________________
If its worth doing, its worth overdoing.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 15, 2013 10:31 pm 

Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 9:09 pm
Viestit: 102
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: KTM 530
Komeen oon saanut tehtyä kyllä!

Itellä pitäs olla kaks pyörää, jos tollaseen projektiin lähden. Ei malta olla edes talvella ajamatta niin ei oo mahdollisuutta noin puunata. Hyvä tekosyy omalle laiskuudelle :roll:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 16, 2013 7:44 am 
Avatar

Liittynyt: To Maalis 10, 2011 9:00 am
Viestit: 49
Paikkakunta: Nurmijärvi / Redmond
Pyörä: EXC 300TPI
Siistiä pukkaa...
Itse sain sentään putsattua viimekesän kurat piilopaikoistaan.
paljonko rungon & vanteiden maalaus maksoi?

_________________
--Heisja--

Lähes ajamaton KTM 300EXC


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 18, 2013 12:22 am 

Liittynyt: La Helmi 16, 2013 1:00 pm
Viestit: 53
Paikkakunta: Pori
Pyörä: KTM EXC 450 15'
Rungon maalautus oli 45-50e suurinpiirtein. 70e maksoi swingi ja runko samalla kertaa.. Vanteet oli 50 kipale.
Runko jauhemaalauksella RAL 2009, vanteissa valkosinta valkosta ja RAL 2007. Kummassakin kirkas lakka päällä.

Tänään tuli väsättyä koropalaa sarville, säädettyä iskarit ja tehtyä pieni takavalonteline. Kilpi tulee repun kanteen ;)

Koropalaa
Kuva

Tässä kuvaa maskin takaa, kun joku ihmetteli sekamelskaa siellä. Hyvin tilaa umpiolle.
Kuva

Smotoja ootellessa.
Kuva

Takavalo vilkuilla.
Kuva

_________________
If its worth doing, its worth overdoing.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 18, 2013 7:48 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7716
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Kilpi repussa ja vilkut takavalossa, haluat ilmeisesti itsellesi Poliisien jakamattoman huomion? 8)

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 18, 2013 2:26 pm 

Liittynyt: La Helmi 16, 2013 1:00 pm
Viestit: 53
Paikkakunta: Pori
Pyörä: KTM EXC 450 15'
Koheltaja kirjoitti:
Kilpi repussa ja vilkut takavalossa, haluat ilmeisesti itsellesi Poliisien jakamattoman huomion? 8)

Takavalossa E-hyväksyntä jarru ja ajovalolle, vaan ei vilkuille, ja poliisisedän kysyessä voi esittää tietämätöntä :roll:
Kilpi taasen tulee ihan 1,5mm peltiin kiinni missä 9v paristo ja pari ultrakirkasta lediä valaisee kilven. Voi sitten vaikka sanoa että kun kurassa ajaa niin ei kilpi mene likaiseksi ja takaisintullessa näkyykin vielä sieltä :twisted:
Ja huomiotahan näillä kadulla kuuluu herättää :wink:

_________________
If its worth doing, its worth overdoing.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 18, 2013 5:14 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7716
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Se on hyvä että olet miettinyt selitykset jo valmiiksi, toivottavasti selviät huomautuksella ilman sakkoja :wink:

Perhana kun ne muuttaisi kilvet puolta pienemmiksi niin pääsisi monesta ongelmasta eroon kertaheitolla.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 18, 2013 5:19 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3033
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Vilkkujen/valojen näkymiskulmat lie myös ongelma, e merkinnän lisäksi mutta tiedä noita jos olisivat armollisia. :wink:

Mutta tuohon kilpikokoon olisi helppo olla samaa mieltä. Nyt jo kolmas kilpi menossa ja kilometrejä noin 3000 takana.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 18, 2013 5:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7716
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Jep, mielessä on käynyt tehdä pienempi kilpi. Tarrapajalla kopioi kilven heijastinkalvolle -30% kokoisena ja tarra kiinni taipuisaan muoviin, vaikka 3mm PE muovia. Kestäisi ja olisi vähän pienempi, mutta päiväsakot saa siitäkin, ihan täysimääräisenä :wink:

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com