Timon DRZ

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

palle
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2006 10:33 pm
Pyörä: Husaberg FE390
Paikkakunta: Ylöjärvi

Timon DRZ

Viesti Kirjoittaja palle »

Tuli sitten tännekin rekisteröidyttyä niin kirjoitellaanpa jotain juttua...

Muutaman vuoden jälkeen tuli palattua "kurapyörän" sarviin ja onhan se kivaa. Eli talliin saapui jokunen viikko sitten drz 400 sm -05.

Vakiokuntoisella pyörällä en ajanut metriäkään kun heitin kaasarin nurkkaan ja tilalla vaihtui 39 fcr. Ilmaboxi siitä olikin jo puukotettu valmiiksi edellisen omistajan toimesta. No sain sitten aika vaivattomasti osat paikalleen ja koeajolle. Ja voi sitä pettymystä... no kai pettymys oli oikea tunne. Minäkun olin ajatellut että siinä olisi oikein voimaakin niin, että mopo hyppii pystyyn suht helposti ainakin pikkuvaihteella kunhan vaan tupista vääntää, mutta ei. (... Kuramopoja on ollut aiemmin suzukit rm 250, rmx 250, honda cr 500 ja ktm mx 500 ja viimekesänä iso muoviluoti, joten taisi olla vähän huono vertailupohja)

No kävin sitten kuitenkin pikkuteitä päästämässä (soraa ja asfalttia) ja kunhan koneeseen tottuu ja osaa ajaa kierroksilla niin voi jeesus että se menee hienosti sellaista kovapintaista soratietä. Vieläkun vaan saisi kierrosalueen yläpäähän vähän lisää löylyä. Tosin seoksetkin on vielä vähän pielessä mutta oikealla hehtaarilla ollaan.

Täällä palstalla muutamalla taitaa olla koneessa nokat laitettuna / tulossa, niin mistäs olette niitä hommailleet. Onko kukaan löytänyt euroopan puolelta sopia niin ei tarvitsisi tulleja maksaa?

Entäpä putki? Vapaammin voisi virrata mutta liikaa mökää ei saa lähteä ettei naapurin mummot hermostu... Akra/myzzy/cdr vai jotain muuta?

Onkos kukaan kerinnyt motoaan rastastaa? Vakio takaratas taitaa olla 41 ja JT:llä saatavilla ainakin 39. Olisikohan tuosta apua isommille teille vai loppuuko koneesta voima kesken? Nyt tuntuu 120 nopeudessa huutavan aika lailla.

-Timppa
vkoivu
Viestit: 1784
Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Pyörä: pyörät myyty
Paikkakunta: Kouvola / Espoo

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Putki ja nokkahommista löytynee jonkin verran juttua kilometrin mittaisesta viestiketjusta joka löytyy t&n puolelta.

Lyhykäisyydessään kommentoituna; DRZ ei ole mikään hirmunen tehohirviö eikä siitä sellaista kannata yrittää rakentaakaan. Jos tehoa haluaa reilusti lisää kannattaa nokkien ja putken sijaan vaihtaa koko pyörä. Täysveristen crossipyörien ja kyykkymopon jälkeen DRZ tuntuu varmasti melkoisen tehottomalta. Asfaltilla ajellessa ei maantiellä tarvitse pelätä, että mopo keulisi ympäri vaikka kaasarinvaihdon jälkeen mopon saakin keulimaan kolmella ensimmäisellä vaihteella.

Toki nokkien ja putken vaihdolla jotain piristystä saa aikaiseksi, mutta tehonlisäys lienee maksimissaan noin viiden hepan luokkaa. Putken vaihdosta lisääntyneen huipputehon lisäksi tietysti hyötyy sillä, että mopo kevenee noin pari kiloa riippuen millaisen putken hommaa. Kaasuun vastaavuuskin taitaa hieman parantua.

Kaasarin jo vaihdoit ja putsarikotelon kantta avarsit mikä on tuohon mopoon ehkä se kannattavin viritys.

Mitä tohon rattaan vaihtoon tulee niin DRZ:n en ole välityksiä muuttanut enkä ainakaan pitemmiksi voisi edes harkita jos meinaan mopolla vähänkään leikkiä. Liian pitkät välitykset tekee noin tehottomasta moposta entistä tylsemmän ajettavan.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Re: Timon DRZ

Viesti Kirjoittaja Pasi »

palle kirjoitti:Täällä palstalla muutamalla taitaa olla koneessa nokat laitettuna / tulossa, niin mistäs olette niitä hommailleet. Onko kukaan löytänyt euroopan puolelta sopia niin ei tarvitsisi tulleja maksaa?

Entäpä putki? Vapaammin voisi virrata mutta liikaa mökää ei saa lähteä ettei naapurin mummot hermostu... Akra/myzzy/cdr vai jotain muuta?
-Timppa
Virinokkia on saatavana pääasiassa jenkeistä, merkit hotcams ja yoshimura. www.dirtbike.at myy jotain mallia myös mutta arvoista ei mulla ole käsitystä. Mulla on HC stage 2.

Vakion, yoshin ja hotcamsin tiedot tässä:

S IN .334 lift 227 dur EX .323 lift 243 dur
E IN .351 lift 227 dur EX .366 lift 243 dur
yosh IN .354 lift 236 dur EX .366 lift 242 dur
HC stage 1 (new) IN .358 lift 238 dur EX .358 lift 238 dur
HC stage 2 (was stage 1) IN .377 lift 243 dur EX .377 lift 243 dur

edit: dirtbiken nokat on White Brothers eli saattaa olla että on samat kuin jompikumpi hotcams, joskin arvo übersneidung 248 ei viittaa kumpaankaan. Muistaakseni hotcams laatikoissa luki jossakin white brothers.


Hiljaista viriputkea ei vissiin vielä ole keksitty mutta esim itselläni oleva muzzy on suhtkoht siedettävä kun panee huilun paikolleen ja ajaa pintakaasulla. Kaasu pohjassa ääntä tulee riittävästi joten ihmisten näkösällä on syytä ajella sievästi.
Vastaa Viestiin