Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Helmi 25, 2020 12:23 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DR-Z 400 S
ViestiLähetetty: To Loka 25, 2012 8:22 pm 

Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Viestit: 1268
Paikkakunta: Hamina
Pyörä: XT660Z,FE390
Ne orggis kaapelit pelaa ihan hyvin,jos menee väärin kaasunkääntö tapahtuu eteenpäin.Parhaiten pelaisi E-mallin vaijerit,jos vaijerit on vaihtoa vailla harkitse noita.

Aikaisemmin kyselit vihreästä liittimestä satulan alla,siinä lienee disabloitu sivujalan kytkin.

_________________
(l)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DR-Z 400 S
ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2012 12:16 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Joo jäi käymättä eilen tallilla mutta vaikka aika aloittelija vielä olen näiden pelien räpläämisessä niin kyllä tuo kaaasu minusta oikein päin toimii (miten muissakin) mitä ekana iltana testasin eikä vaijereita tuohon Keihinin FCR38 kaasariin oikein väärin päin voi laittaa. Muuten ne joutuisivat siinä pylmyrissä olemaan riskikkäin/päälleikkäin ja se ei kait ole minusta haluttu olotila.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DR-Z 400 S
ViestiLähetetty: To Joulu 06, 2012 10:18 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
E-mallin vaijereilla asettuivat vaijeritkin pikkaisen paremmin kiinni.

Reilun kuukauden on hyllyssä olleet Stage 1:sen nokat joten ajattelin että ne voisi vihdoin laittaa kiinni kun hyllyssä on myös Hotcamsin shimmipaloja kaksi laatikollista. Jenkkien Ebaysta palat sai suht.halvalla ja jos noita joutuu käydä vaihtelemassa niin nyt on sitten tallissa itsellä palat.

No tulppa joka on kampiakselin päässä että saisi kampiakselia käännettyä onkin sitten tiukassa ja pysyy. Tallilla sitä ihmeteltiin useamman miehen voimin. Tietysti se kuusiokoloavaimeen sopiva syvennys on jo nylppääntynyt ja ei kyllä lämpö/kylmäsuihke/kevyt naputtelu ja taltalla myös reunasta kevyt naputtelu auttanut. Ei hievahdakaan. Täytyy huomenna kokeilla vielä uudestaan. Jos ei irtoa niin täytyy laittaa ajoitukset kohdalleen takarengasta 5-vaihde päällä pyörittämällä ja sitten joskus jos joutuu irroittamaan tuota moottoria kopasta ottaa koko poski pois, tapit läpi pultista ja sitten vääntää irti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DR-Z 400 S
ViestiLähetetty: Pe Joulu 07, 2012 2:48 am 

Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm
Viestit: 1571
Mulla oli kanssa jumissa ja väänsin kuusiokolon pas2. Mut hyvin menee ajoitukset kohdilleen kun pyörittelee takapyörästä. Ota sytytystulppa pois niin on kevyempi pyöritellä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DR-Z 400 S
ViestiLähetetty: Ma Joulu 17, 2012 10:02 am 

Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 7:39 pm
Viestit: 129
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: TM EN 250 2011
Itsellä oli kanssa sama homma.. piti hakata se tulppa auki. Uusi tuli maksamaan RM Heinolta jotain 10e luokkaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DR-Z 400 S
ViestiLähetetty: Ma Joulu 17, 2012 8:09 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Joo-oh. Kuulema en ollut ainut kenellä on tuo suzukissa mennyt. Näin kertoili myyjä Kuvan Moottoripalvelussa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DR-Z 400 S
ViestiLähetetty: Pe Tammi 04, 2013 10:29 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Kurapyörä.fi:stä tilattu Antigravityn 8-kennoinen akku livahti eilen paikalleen. Alunperin suunnittelin että olisi rakennellut jonkun erillisen kotelon akulle. Kuitenkin akun mukana tulleet tarrapinnalla olevat pehmusteet täyttivät akkukotelon niin hyvin ettei tähän ollut tarvetta. Ihan hyvä painonkevennys varsinkin peräpäähän pyörää.

Vähän aiemmin asensin teräspunnosjarruletkun eteen ja taakse pitäisi tehdä sama operaatio tänään illalla. Taidan myös vaihtaa etujarrusylinteriin tiivisteet. Jarrua ei oikein millään konsteilla tunnu saavan pitäväksi ja tuntuu että mäntä falskaa läpi ilmaa. Jarrusatulasta ei tule kuin nestettä ilman kuplia. Kokeiltu on konstit sylinterin irroittamisesta ja pumppailuista, nippusiteellä kiinni yöksi laitosta aina pieneen naputteluun ym.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DR-Z 400 S
ViestiLähetetty: Ke Tammi 09, 2013 9:15 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Modaukset jatkuneet.

Kytkimestä lähti mikrokytkin ja laitoin piuhat yhteen samaisesta johdosta. Tämä siis vaati sen kytkimen pohjaan painamisen käynnistettäessä. Myös vapaalla. Ei se mopo kauaksi karkaa metsässä jos joskus on vaihde päällä kun starttaa.

Hotcamsin Stage 1:sen nokat menivät nyt sitten vihdoin paikoilleen. Hieman pitäisi hieroa kaasarin säätöjä joten pitää tallikavereita konsultoida siinä.

Etujarruongelmakin selvisi kun pyörittelin rengasta. Jarrulevy oli ilmeisesti ottanut jostain osumaa kun oli vähän vino yhdestä kohtaa. Lasilevyn päällä varmistui levyssä oleva kupru. Tämä kupru sitten ajaessa hankasi jarrusatulaan ja painoi mäntiä joka kerta sisäänpäin. Tämä taas puolestaan aiheutti sen että jarrukahvasta häivi paine ja joutui pari kertaa pumppaamaan kahvaa ennenkuin jarrut ottivat kiinni.

Puotin vähän pyörän korkeutta keulaputkista ja perästä jousea löysäämällä. Sagi meni siihen rajoihin jota tallikaveri Henkka oli jostain netistä tulostellut (englantilainen pyöriä virittelevä paja).

Jos ei ole viikonloppuna kovin kylmä pitää käydä kokeilemassa miltä pyörä tuntuu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DR-Z 400 S
ViestiLähetetty: Ti Maalis 12, 2013 7:52 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Jonkun ruotsalaisen pahan, olikohan Rallye Raid tai jotain sinne päin näin talvella navigaattori/lisävarustelineen joka kiinnittyy ohjaustankoon. Vandalisoin Bilteman rysterinsuojuksesta osat ja otin vähän muttereita, pitkiä pultteja ja hitsikonetta tallilla käyttöön ja väkertelin vähän vastaavan mallin DR-Z:n.

Kiinnitettynä on tähän viritykseen Tourateching Garminin teline ja muutama viputkin (toinen on jolla saa katkaistua xenonin polttimot pois päältä) ja toinen on 12V virran syötön poistava.
Kuva

DR-Z:n valomaskin alle on hävitetty photonavin 12V usb liitin/laturi juotettuna suoraan 12V piuhoihin ja Garminin virransyötön tarjoava piuha.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DR-Z 400 S
ViestiLähetetty: La Huhti 06, 2013 10:42 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Ebaysta hommattu tarakka. Saa alkuperäisen työkalupussin myös kiinni tuohon
Kuva

Köyhän miehen bensamittari. Maalarin teippiä johon vetelin aina viivoja kun täyttelin tankin. Sitten teipistä siihen vierelle vielä musta asteikko. Päälle Biltemasta ostettua kiveniskemä tms suojakalvoa vähän suojaamaan hankaukselta. Sitten kun on kulunut puhki niin uusi tilalle.
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DR-Z 400 S
ViestiLähetetty: La Huhti 06, 2013 10:44 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Kuten jo aiemmin tuli kommenttia naamakirjassa niin nyt on dertsissä tv.
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DR-Z 400 S
ViestiLähetetty: Su Huhti 07, 2013 10:06 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1305
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
SamiV kirjoitti:
Ebaysta hommattu tarakka. Saa alkuperäisen työkalupussin myös kiinni tuohon
Kuva


Jännä kun nuo kaikki valmistarakat on tehty niin, että etummainen kiinnitys on samassa penkin kiinnityksen kanssa, niitä kierreholkkeja on murtunut irti taka rungosta jos on ollut enemmän painoa tarakalla. Siinä ois lokarin alla tukevammat kiinnitys kohdat, josta voisi tehdä lisä tuennat tarakalle.

Onko minkä valmistajan tankki?

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DR-Z 400 S
ViestiLähetetty: Ma Huhti 08, 2013 3:00 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Roiske kirjoitti:
SamiV kirjoitti:
Ebaysta hommattu tarakka. Saa alkuperäisen työkalupussin myös kiinni tuohon
Kuva


Jännä kun nuo kaikki valmistarakat on tehty niin, että etummainen kiinnitys on samassa penkin kiinnityksen kanssa, niitä kierreholkkeja on murtunut irti taka rungosta jos on ollut enemmän painoa tarakalla. Siinä ois lokarin alla tukevammat kiinnitys kohdat, josta voisi tehdä lisä tuennat tarakalle.

Onko minkä valmistajan tankki?

Clarken 16l tankki.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DR-Z 400 S
ViestiLähetetty: Pe Huhti 12, 2013 9:52 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Laitoin misukan Bip moussen tilaukseen mutta aloin miettimään että miten tuo käy kun tuo Kendan 760 trackmasterin eturengas taitaa olla 80/100 ja tilaamani on 90/100. Luulis kait tuo käyvän vai onko nuo kuinka tiukkoja?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DR-Z 400 S
ViestiLähetetty: Ke Huhti 17, 2013 7:40 pm 

Liittynyt: Ke Joulu 19, 2012 6:26 pm
Viestit: 31
Pyörä: dr-z 400
SamiV kirjoitti:
Näitähän ei voi koskaan antaa olla sellaisenaan ja rakentelu on tässäkin taas alkanut. Ostin Keihinin kaasarin ja Stage 1:sen nokat. Ensimmäinen ihmettelyaihe/yhdistelytehtävä on yhdistellä vanhasta kaasarista letkun ja tilpehöörit Keihinin. Jonkin verran apua tarvitaan.

Kuva
Vanha kaasari. Jotenkin vaikuttaisi että kuvan osat A ja B jäävät molemmat ilman paikkaa uudessa kaasarissa. Tuo L1 letkukiinnike oli letkulle joka näyttäisi menevän ilmansuodattimeen/tai johonkin ylivalumissäiliöön. L2 taas taisi olla joku ylivaluvan bensan vuotoletku.

Kuva

Kuva
Uuteen kaasariin sain sentäs bensaletkun kiinni (ainakin uskoisin) eli C1. No sillä jo kait saadaan bensansyöttö käyntiin kaasarille. Onko tuo ?1 merkattu joku ylivuotoventtiili vai mikä tuon virka on? Jotenkin näytti että ei siihen mitään letkuja tule kiinni.

Kuva
Näitten voisi kuvitella olevan jotain ylivuotoletkujen paikkoja M1 ja M2 ?


Kuva
Onko tuohon kysymysmerkillä merkitsemääni (siinä on kyllä kierteet) tarkoitus laittaa jotain?

Kuva
Tuossa on sitten koneen puolelta kolme johtoa. Tuo letku 1 näyttäisi tulevan koneen etupuolelta jostain. Ei oikein selvinnyt mikä se letku on? Mhin tulee uuteen kaasariin kiinni? 2 on selkeästi bensan ylivuotoletku joka menee koneen alle. Tuleeko M1 vai M2 nippaan kiinni? Letku 3 joka näkyy vähän kumikurkun alta taitaa mennä ilmansuodattimeen vai onko myös joku ylivuotoletku? Mihin tuo menee vai onko myös ylimääräinen.

Trumper Talkin ohjeita tuli katsottua mutta näyttäisi olevan FCR MX kaasari siinä joka oli rakenteeltaan/letkulähdöiltään hieman erinäköinen.


Onko keihinin kaasarissa paikallaan tuossa kuvassa kiihdytyssuppilo ? Jos on niin mistä niitä saa ostettua ?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com