Suzuki DR-Z 400 S

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

LightSpeed
Viestit: 1294
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Suzuki DR-Z 400 S

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Ne orggis kaapelit pelaa ihan hyvin,jos menee väärin kaasunkääntö tapahtuu eteenpäin.Parhaiten pelaisi E-mallin vaijerit,jos vaijerit on vaihtoa vailla harkitse noita.

Aikaisemmin kyselit vihreästä liittimestä satulan alla,siinä lienee disabloitu sivujalan kytkin.
Avatar
SamiV
Viestit: 1215
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Pyörä: AT
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suzuki DR-Z 400 S

Viesti Kirjoittaja SamiV »

Joo jäi käymättä eilen tallilla mutta vaikka aika aloittelija vielä olen näiden pelien räpläämisessä niin kyllä tuo kaaasu minusta oikein päin toimii (miten muissakin) mitä ekana iltana testasin eikä vaijereita tuohon Keihinin FCR38 kaasariin oikein väärin päin voi laittaa. Muuten ne joutuisivat siinä pylmyrissä olemaan riskikkäin/päälleikkäin ja se ei kait ole minusta haluttu olotila.
Avatar
SamiV
Viestit: 1215
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Pyörä: AT
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suzuki DR-Z 400 S

Viesti Kirjoittaja SamiV »

E-mallin vaijereilla asettuivat vaijeritkin pikkaisen paremmin kiinni.

Reilun kuukauden on hyllyssä olleet Stage 1:sen nokat joten ajattelin että ne voisi vihdoin laittaa kiinni kun hyllyssä on myös Hotcamsin shimmipaloja kaksi laatikollista. Jenkkien Ebaysta palat sai suht.halvalla ja jos noita joutuu käydä vaihtelemassa niin nyt on sitten tallissa itsellä palat.

No tulppa joka on kampiakselin päässä että saisi kampiakselia käännettyä onkin sitten tiukassa ja pysyy. Tallilla sitä ihmeteltiin useamman miehen voimin. Tietysti se kuusiokoloavaimeen sopiva syvennys on jo nylppääntynyt ja ei kyllä lämpö/kylmäsuihke/kevyt naputtelu ja taltalla myös reunasta kevyt naputtelu auttanut. Ei hievahdakaan. Täytyy huomenna kokeilla vielä uudestaan. Jos ei irtoa niin täytyy laittaa ajoitukset kohdalleen takarengasta 5-vaihde päällä pyörittämällä ja sitten joskus jos joutuu irroittamaan tuota moottoria kopasta ottaa koko poski pois, tapit läpi pultista ja sitten vääntää irti.
TTA
Viestit: 1568
Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm

Re: Suzuki DR-Z 400 S

Viesti Kirjoittaja TTA »

Mulla oli kanssa jumissa ja väänsin kuusiokolon pas2. Mut hyvin menee ajoitukset kohdilleen kun pyörittelee takapyörästä. Ota sytytystulppa pois niin on kevyempi pyöritellä.
SimoJ
Viestit: 129
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 7:39 pm
Pyörä: TM EN 250 2011
Paikkakunta: Nokia

Re: Suzuki DR-Z 400 S

Viesti Kirjoittaja SimoJ »

Itsellä oli kanssa sama homma.. piti hakata se tulppa auki. Uusi tuli maksamaan RM Heinolta jotain 10e luokkaa.
Avatar
SamiV
Viestit: 1215
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Pyörä: AT
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suzuki DR-Z 400 S

Viesti Kirjoittaja SamiV »

Joo-oh. Kuulema en ollut ainut kenellä on tuo suzukissa mennyt. Näin kertoili myyjä Kuvan Moottoripalvelussa.
Avatar
SamiV
Viestit: 1215
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Pyörä: AT
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suzuki DR-Z 400 S

Viesti Kirjoittaja SamiV »

Kurapyörä.fi:stä tilattu Antigravityn 8-kennoinen akku livahti eilen paikalleen. Alunperin suunnittelin että olisi rakennellut jonkun erillisen kotelon akulle. Kuitenkin akun mukana tulleet tarrapinnalla olevat pehmusteet täyttivät akkukotelon niin hyvin ettei tähän ollut tarvetta. Ihan hyvä painonkevennys varsinkin peräpäähän pyörää.

Vähän aiemmin asensin teräspunnosjarruletkun eteen ja taakse pitäisi tehdä sama operaatio tänään illalla. Taidan myös vaihtaa etujarrusylinteriin tiivisteet. Jarrua ei oikein millään konsteilla tunnu saavan pitäväksi ja tuntuu että mäntä falskaa läpi ilmaa. Jarrusatulasta ei tule kuin nestettä ilman kuplia. Kokeiltu on konstit sylinterin irroittamisesta ja pumppailuista, nippusiteellä kiinni yöksi laitosta aina pieneen naputteluun ym.
Avatar
SamiV
Viestit: 1215
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Pyörä: AT
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suzuki DR-Z 400 S

Viesti Kirjoittaja SamiV »

Modaukset jatkuneet.

Kytkimestä lähti mikrokytkin ja laitoin piuhat yhteen samaisesta johdosta. Tämä siis vaati sen kytkimen pohjaan painamisen käynnistettäessä. Myös vapaalla. Ei se mopo kauaksi karkaa metsässä jos joskus on vaihde päällä kun starttaa.

Hotcamsin Stage 1:sen nokat menivät nyt sitten vihdoin paikoilleen. Hieman pitäisi hieroa kaasarin säätöjä joten pitää tallikavereita konsultoida siinä.

Etujarruongelmakin selvisi kun pyörittelin rengasta. Jarrulevy oli ilmeisesti ottanut jostain osumaa kun oli vähän vino yhdestä kohtaa. Lasilevyn päällä varmistui levyssä oleva kupru. Tämä kupru sitten ajaessa hankasi jarrusatulaan ja painoi mäntiä joka kerta sisäänpäin. Tämä taas puolestaan aiheutti sen että jarrukahvasta häivi paine ja joutui pari kertaa pumppaamaan kahvaa ennenkuin jarrut ottivat kiinni.

Puotin vähän pyörän korkeutta keulaputkista ja perästä jousea löysäämällä. Sagi meni siihen rajoihin jota tallikaveri Henkka oli jostain netistä tulostellut (englantilainen pyöriä virittelevä paja).

Jos ei ole viikonloppuna kovin kylmä pitää käydä kokeilemassa miltä pyörä tuntuu.
Avatar
SamiV
Viestit: 1215
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Pyörä: AT
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suzuki DR-Z 400 S

Viesti Kirjoittaja SamiV »

Jonkun ruotsalaisen pahan, olikohan Rallye Raid tai jotain sinne päin näin talvella navigaattori/lisävarustelineen joka kiinnittyy ohjaustankoon. Vandalisoin Bilteman rysterinsuojuksesta osat ja otin vähän muttereita, pitkiä pultteja ja hitsikonetta tallilla käyttöön ja väkertelin vähän vastaavan mallin DR-Z:n.

Kiinnitettynä on tähän viritykseen Tourateching Garminin teline ja muutama viputkin (toinen on jolla saa katkaistua xenonin polttimot pois päältä) ja toinen on 12V virran syötön poistava.
Kuva

DR-Z:n valomaskin alle on hävitetty photonavin 12V usb liitin/laturi juotettuna suoraan 12V piuhoihin ja Garminin virransyötön tarjoava piuha.
Avatar
SamiV
Viestit: 1215
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Pyörä: AT
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suzuki DR-Z 400 S

Viesti Kirjoittaja SamiV »

Ebaysta hommattu tarakka. Saa alkuperäisen työkalupussin myös kiinni tuohon
Kuva

Köyhän miehen bensamittari. Maalarin teippiä johon vetelin aina viivoja kun täyttelin tankin. Sitten teipistä siihen vierelle vielä musta asteikko. Päälle Biltemasta ostettua kiveniskemä tms suojakalvoa vähän suojaamaan hankaukselta. Sitten kun on kulunut puhki niin uusi tilalle.
Kuva
Avatar
SamiV
Viestit: 1215
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Pyörä: AT
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suzuki DR-Z 400 S

Viesti Kirjoittaja SamiV »

Kuten jo aiemmin tuli kommenttia naamakirjassa niin nyt on dertsissä tv.
Kuva
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Suzuki DR-Z 400 S

Viesti Kirjoittaja Roiske »

SamiV kirjoitti:Ebaysta hommattu tarakka. Saa alkuperäisen työkalupussin myös kiinni tuohon
Kuva
Jännä kun nuo kaikki valmistarakat on tehty niin, että etummainen kiinnitys on samassa penkin kiinnityksen kanssa, niitä kierreholkkeja on murtunut irti taka rungosta jos on ollut enemmän painoa tarakalla. Siinä ois lokarin alla tukevammat kiinnitys kohdat, josta voisi tehdä lisä tuennat tarakalle.

Onko minkä valmistajan tankki?
Avatar
SamiV
Viestit: 1215
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Pyörä: AT
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suzuki DR-Z 400 S

Viesti Kirjoittaja SamiV »

Roiske kirjoitti:
SamiV kirjoitti:Ebaysta hommattu tarakka. Saa alkuperäisen työkalupussin myös kiinni tuohon
Kuva
Jännä kun nuo kaikki valmistarakat on tehty niin, että etummainen kiinnitys on samassa penkin kiinnityksen kanssa, niitä kierreholkkeja on murtunut irti taka rungosta jos on ollut enemmän painoa tarakalla. Siinä ois lokarin alla tukevammat kiinnitys kohdat, josta voisi tehdä lisä tuennat tarakalle.

Onko minkä valmistajan tankki?
Clarken 16l tankki.
Avatar
SamiV
Viestit: 1215
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Pyörä: AT
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suzuki DR-Z 400 S

Viesti Kirjoittaja SamiV »

Laitoin misukan Bip moussen tilaukseen mutta aloin miettimään että miten tuo käy kun tuo Kendan 760 trackmasterin eturengas taitaa olla 80/100 ja tilaamani on 90/100. Luulis kait tuo käyvän vai onko nuo kuinka tiukkoja?
kilo
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2012 6:26 pm
Pyörä: dr-z 400

Re: Suzuki DR-Z 400 S

Viesti Kirjoittaja kilo »

SamiV kirjoitti:Näitähän ei voi koskaan antaa olla sellaisenaan ja rakentelu on tässäkin taas alkanut. Ostin Keihinin kaasarin ja Stage 1:sen nokat. Ensimmäinen ihmettelyaihe/yhdistelytehtävä on yhdistellä vanhasta kaasarista letkun ja tilpehöörit Keihinin. Jonkin verran apua tarvitaan.

Kuva
Vanha kaasari. Jotenkin vaikuttaisi että kuvan osat A ja B jäävät molemmat ilman paikkaa uudessa kaasarissa. Tuo L1 letkukiinnike oli letkulle joka näyttäisi menevän ilmansuodattimeen/tai johonkin ylivalumissäiliöön. L2 taas taisi olla joku ylivaluvan bensan vuotoletku.

Kuva

Kuva
Uuteen kaasariin sain sentäs bensaletkun kiinni (ainakin uskoisin) eli C1. No sillä jo kait saadaan bensansyöttö käyntiin kaasarille. Onko tuo ?1 merkattu joku ylivuotoventtiili vai mikä tuon virka on? Jotenkin näytti että ei siihen mitään letkuja tule kiinni.

Kuva
Näitten voisi kuvitella olevan jotain ylivuotoletkujen paikkoja M1 ja M2 ?


Kuva
Onko tuohon kysymysmerkillä merkitsemääni (siinä on kyllä kierteet) tarkoitus laittaa jotain?

Kuva
Tuossa on sitten koneen puolelta kolme johtoa. Tuo letku 1 näyttäisi tulevan koneen etupuolelta jostain. Ei oikein selvinnyt mikä se letku on? Mhin tulee uuteen kaasariin kiinni? 2 on selkeästi bensan ylivuotoletku joka menee koneen alle. Tuleeko M1 vai M2 nippaan kiinni? Letku 3 joka näkyy vähän kumikurkun alta taitaa mennä ilmansuodattimeen vai onko myös joku ylivuotoletku? Mihin tuo menee vai onko myös ylimääräinen.

Trumper Talkin ohjeita tuli katsottua mutta näyttäisi olevan FCR MX kaasari siinä joka oli rakenteeltaan/letkulähdöiltään hieman erinäköinen.
Onko keihinin kaasarissa paikallaan tuossa kuvassa kiihdytyssuppilo ? Jos on niin mistä niitä saa ostettua ?
Vastaa Viestiin