Rässin Sotakoira: KTM -96 GS 640 RD - Loppurutistus.
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Rässin Sotakoira: KTM -96 GS 640 RD - uutta pönttöä pukk
Jaa siel oli ne puslat viel olemassa, no luulis ton sit jonkun reissun kestävänkin. Mut ei toi nauha silti mikään tärisevän paikan ratkasu oo - otathan varapätkän mukaan niin ei tarvii änkkä kainaloss akoittaa päästä metsästä pois
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- CapoSakke
- Viestit: 1364
- Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
- Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
- Paikkakunta: Savo / All Oceans
- Viesti:
Re: Rässin Sotakoira: KTM -96 GS 640 RD - uutta pönttöä pukk
Menees titaanikn, mutta vaan titaanilla... Mutta panta on helpompi ja kivuttomampi korjaillaRässi66 kirjoitti:Joo, laitoin pannan kiinni orggis kumipuslalla.
Enpä Sakke hitsaa, tuo pönttö on titaania....
Viitaten
Tangon yli suohon lentäessä ei oo työasiat mielessä -
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Rässin Sotakoira: KTM -96 GS 640 RD - uutta pönttöä pukk
Agri-marketista saa sadetinjärjestelmän useampituumaisten runkolinjaputkien liitoksiin tarkoitettuja rosteriklemmareita. Ne on hyvän näköisiä ja kohtuu kestäviä. Yksi taisi minulta joskus hajota, mutta siinä ajassa noita reikänauhoja rikkoo viisi.
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Rässin Sotakoira: KTM -96 GS 640 RD - uutta pönttöä pukk
Miten olet muuten Catian käyttöön päätynyt?
- Rässi66
- Viestit: 1085
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Rässin Sotakoira: KTM -96 GS 640 RD - uutta pönttöä pukk
Nooh, olin aikoinaan hommissa eräässä ohjelmistotalossa.
Myytiin lisenssit ja koulutukset suunnittelukonttoreille.
Suomenkieliseen V5-koulutusprujuun tuli väännettyä ulkoasu ja insinörtti-suomi käännöstyö.
Hmm.. puskee öljyä alkukäyrälle jostain. Kiva käry.
Sitten olis vielä se sivujalka.
Myytiin lisenssit ja koulutukset suunnittelukonttoreille.
Suomenkieliseen V5-koulutusprujuun tuli väännettyä ulkoasu ja insinörtti-suomi käännöstyö.
Hmm.. puskee öljyä alkukäyrälle jostain. Kiva käry.
Sitten olis vielä se sivujalka.
- Rässi66
- Viestit: 1085
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Rässin Sotakoira: KTM -96 GS 640 RD - uutta pönttöä pukk
Kävin pari tuntia päräyttämässä. Äänet ei häiritse ja mopo hengittää huomattavan vapautuneesti.
Pikkusen vielä pitää säätää, hieman hälpsii 140 levee kumi pönttöön.
Pantakaan ei vielä katkennut.
Pikkusen vielä pitää säätää, hieman hälpsii 140 levee kumi pönttöön.
Pantakaan ei vielä katkennut.
- Gessuli
- Viestit: 1346
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 8:24 pm
- Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Rässin Sotakoira: KTM -96 GS 640 RD - uutta pönttöä pukk
Mulla olis etullista 110:ä
http://www.brbikers.com
EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
- Rässi66
- Viestit: 1085
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Rässin Sotakoira: KTM -96 GS 640 RD - uutta pönttöä pukk
Nyt voi jo todeta että änkkärihomma toimii, pyörä ampuu niin per*eleesti kun vetää sinkin tiukalle.
Kattelin tänään pikku huoltohommia, puola oli pudonnut pakoputken päälle ja pari ruuvia jäänyt mehtään.
Välitykset on 14/38, ykkösellä menee tyhjäkäynnillä 12km/h. Hieman pitkät enskamopoon.
Nooh, aukeammilla ajopaikoilla alkaa paita lepattamaan.
Kokemuksia sopivista välityksistä kaipailisin?
http://www.gearingcommander.com
Kattelin tänään pikku huoltohommia, puola oli pudonnut pakoputken päälle ja pari ruuvia jäänyt mehtään.
Välitykset on 14/38, ykkösellä menee tyhjäkäynnillä 12km/h. Hieman pitkät enskamopoon.
Nooh, aukeammilla ajopaikoilla alkaa paita lepattamaan.
Kokemuksia sopivista välityksistä kaipailisin?
http://www.gearingcommander.com
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Rässin Sotakoira: KTM -96 GS 640 RD - uutta pönttöä pukk
Mulla menee suunnilleen reipasta kävelyvauhtia
Esim. 14/47 tekis sun nelosesta suunnilleen nykysen kolmosen...
Esim. 14/47 tekis sun nelosesta suunnilleen nykysen kolmosen...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Rässi66
- Viestit: 1085
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Rässin Sotakoira: KTM -96 GS 640 RD - uutta pönttöä pukk
Otin takarenkaan pois poikkeen, aksila oli hieman ruostua napsahtanut laakereihin kiinni.
Piti vetopultti laittaa putkiaksilasta läpi, johan irtos.
Kuulostelin laakereita ja kopistelin ne irti, sökösökösöö.
Laakerien tyypit ja mitat:
6005-2RSR 47x25x12 kaksi kappaletta
6006-2RSR 55x30x13
Vaimenninkumit ihan paskana nekin, jostain hoitamaan uusia.
--- ja seuraavana päivänä ---
Kävin hakkeen uudet laakerit. Kympin pala, FAG:it. Vuorenmaa myi.
Vaimennuskumit paskana. (vasemmalla)
Kävin Korja-Kumilta tuommosia iskarinvarren kumeja á 80snt. (keskusta)
Hioin nauhasantaajalla lyhyemmäksi ja hieman hoikemmaksi. (oikealla)
"Tein itse ja säästin"
Piti vetopultti laittaa putkiaksilasta läpi, johan irtos.
Kuulostelin laakereita ja kopistelin ne irti, sökösökösöö.
Laakerien tyypit ja mitat:
6005-2RSR 47x25x12 kaksi kappaletta
6006-2RSR 55x30x13
Vaimenninkumit ihan paskana nekin, jostain hoitamaan uusia.
--- ja seuraavana päivänä ---
Kävin hakkeen uudet laakerit. Kympin pala, FAG:it. Vuorenmaa myi.
Vaimennuskumit paskana. (vasemmalla)
Kävin Korja-Kumilta tuommosia iskarinvarren kumeja á 80snt. (keskusta)
Hioin nauhasantaajalla lyhyemmäksi ja hieman hoikemmaksi. (oikealla)
"Tein itse ja säästin"
- Rässi66
- Viestit: 1085
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Rässin Sotakoira: KTM -96 GS 640 RD - uutta pönttöä pukk
On muuten semmoinen takaratas tuossa mopossa, ettei missään.
Koitin etsiä takanavasta jotain numeroa, jolla tunnistaisi vehkeen.
Ainut oli vanteen numero 56510070, mikä viittasi 89-91 vuosien 540-500-350 MX/MXC/DMX tai GS 500/560 malleihin.
Vanteen valmistusleima 1-90 ja mopo vuodelta -96. Hoh hoijjaa.
Selasin tänään Stormilla JT:n kuvaston läpi, ainoa 165mm pulttijaolla oleva ratas oli 428-ketjulle.
Hyösunkissa (?) olis 164 jakoinen, laitanko sellaisen. Viilalla lisää tilaa, jos ei muuten istu.
Koitin etsiä takanavasta jotain numeroa, jolla tunnistaisi vehkeen.
Ainut oli vanteen numero 56510070, mikä viittasi 89-91 vuosien 540-500-350 MX/MXC/DMX tai GS 500/560 malleihin.
Vanteen valmistusleima 1-90 ja mopo vuodelta -96. Hoh hoijjaa.
Selasin tänään Stormilla JT:n kuvaston läpi, ainoa 165mm pulttijaolla oleva ratas oli 428-ketjulle.
Hyösunkissa (?) olis 164 jakoinen, laitanko sellaisen. Viilalla lisää tilaa, jos ei muuten istu.
- Rässi66
- Viestit: 1085
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Rässin Sotakoira: KTM -96 GS 640 RD - takaratas-tuskailu
Hampirattaasta on tilaus sisällä.
Uudet kumit paikoillaan ja taputtelin uuden laakerin pesään.
Sitten napaankin laakerit kiinni. Laakerit ensin pakkaseen ja napaan hieman lämpöjä. Helppoa.
Ratas yhdeksällä (9) pultilla kiinni, paineilmaräikkä oli hyvä apu.
Sitten vaan rengas kiinni, uusi vilkku hajonneen tilalle ja vaihdoinpa ilmanputsarinkin.
Taas naukaisee, märällä asfaltilla piirsi niin per*keleesti.
Uudet kumit paikoillaan ja taputtelin uuden laakerin pesään.
Sitten napaankin laakerit kiinni. Laakerit ensin pakkaseen ja napaan hieman lämpöjä. Helppoa.
Ratas yhdeksällä (9) pultilla kiinni, paineilmaräikkä oli hyvä apu.
Sitten vaan rengas kiinni, uusi vilkku hajonneen tilalle ja vaihdoinpa ilmanputsarinkin.
Taas naukaisee, märällä asfaltilla piirsi niin per*keleesti.
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: Rässin Sotakoira: KTM -96 GS 640 RD - takaratas-tuskailu
Minkä kokoinen tuo ratas on, 38?
Pitääkö tuo pulttien kehä 165mm paikkaansa?
Vai onko se keskireikä, ja pultit 190mm kehällä?
Jotenkin vaan näytti siltä ettei mitat pidä paikkaansa kun tuohon oman mopon rattaaseen kuvaa vertasin...
Joka siis 42 hampainen, 125mm keskireiällä ja 150mm pulttikehällä.
Ei meinaan ole pultit lähelläkään hampaita kuten tuossa sun kuvassa...
Aika moneen vanhempaan kottaraiseen jt tarjoaa ratasta JTR896?
Pitääkö tuo pulttien kehä 165mm paikkaansa?
Vai onko se keskireikä, ja pultit 190mm kehällä?
Jotenkin vaan näytti siltä ettei mitat pidä paikkaansa kun tuohon oman mopon rattaaseen kuvaa vertasin...
Joka siis 42 hampainen, 125mm keskireiällä ja 150mm pulttikehällä.
Ei meinaan ole pultit lähelläkään hampaita kuten tuossa sun kuvassa...
Aika moneen vanhempaan kottaraiseen jt tarjoaa ratasta JTR896?
- Rässi66
- Viestit: 1085
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Rässin Sotakoira: KTM -96 GS 640 RD - takaratas-tuskailu
Joo, 38 hampulia on.
Mitat on paikkansapitäviä, niin monta kertaa jo mitattu ihmetellessä.
Ihmettelen vaan mikä helevetin napa tuo on kun ei JT:n catalookista löytynyt mitoillakaan sopivaa.
Jarrulevyn kiinnitys vastaa silmämääräisesti 89-91 vuosien isojen crossien pulttikuviota, joten kai se kotari on.
Mitat on paikkansapitäviä, niin monta kertaa jo mitattu ihmetellessä.
Ihmettelen vaan mikä helevetin napa tuo on kun ei JT:n catalookista löytynyt mitoillakaan sopivaa.
Jarrulevyn kiinnitys vastaa silmämääräisesti 89-91 vuosien isojen crossien pulttikuviota, joten kai se kotari on.