Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Syys 18, 2020 4:52 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Elo 16, 2012 5:27 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3720
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Jaa siel oli ne puslat viel olemassa, no luulis ton sit jonkun reissun kestävänkin. Mut ei toi nauha silti mikään tärisevän paikan ratkasu oo - otathan varapätkän mukaan niin ei tarvii änkkä kainaloss akoittaa päästä metsästä pois :mrgreen:

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 16, 2012 5:31 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Viestit: 1368
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Rässi66 kirjoitti:
Joo, laitoin pannan kiinni orggis kumipuslalla.

Enpä Sakke hitsaa, tuo pönttö on titaania....

Menees titaanikn, mutta vaan titaanilla... Mutta panta on helpompi ja kivuttomampi korjailla :lol:

Viitaten
Lainaa:
Kuva
Tangon yli suohon lentäessä ei oo työasiat mielessä -

_________________
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 16, 2012 7:29 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1922
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Agri-marketista saa sadetinjärjestelmän useampituumaisten runkolinjaputkien liitoksiin tarkoitettuja rosteriklemmareita. Ne on hyvän näköisiä ja kohtuu kestäviä. Yksi taisi minulta joskus hajota, mutta siinä ajassa noita reikänauhoja rikkoo viisi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 16, 2012 8:40 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
Siispä maatalouspyörällä agrimarkettiin :arrow:

Sain nippuun, soundchesk.. cheks... check

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 16, 2012 9:07 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1922
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Miten olet muuten Catian käyttöön päätynyt?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 16, 2012 9:33 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
Nooh, olin aikoinaan hommissa eräässä ohjelmistotalossa.
Myytiin lisenssit ja koulutukset suunnittelukonttoreille.
Suomenkieliseen V5-koulutusprujuun tuli väännettyä ulkoasu ja insinörtti-suomi käännöstyö. :lol:

Hmm.. puskee öljyä alkukäyrälle jostain. Kiva käry. :evil:
Sitten olis vielä se sivujalka.

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 17, 2012 9:17 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
Kävin pari tuntia päräyttämässä. Äänet ei häiritse ja mopo hengittää huomattavan vapautuneesti.
Pikkusen vielä pitää säätää, hieman hälpsii 140 levee kumi pönttöön.

Pantakaan ei vielä katkennut.

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 17, 2012 9:44 pm 
Avatar

Liittynyt: To Syys 02, 2010 8:24 pm
Viestit: 1349
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
Mulla olis etullista 110:ä

_________________
http://www.brbikers.com

EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 25, 2012 5:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
Nyt voi jo todeta että änkkärihomma toimii, pyörä ampuu niin per*eleesti kun vetää sinkin tiukalle.
Kattelin tänään pikku huoltohommia, puola oli pudonnut pakoputken päälle ja pari ruuvia jäänyt mehtään.

Välitykset on 14/38, ykkösellä menee tyhjäkäynnillä 12km/h. Hieman pitkät enskamopoon.
Nooh, aukeammilla ajopaikoilla alkaa paita lepattamaan. :lol:
Kokemuksia sopivista välityksistä kaipailisin?

:idea: :arrow: http://www.gearingcommander.com

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 25, 2012 6:13 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3720
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Mulla menee suunnilleen reipasta kävelyvauhtia :lol:
Esim. 14/47 tekis sun nelosesta suunnilleen nykysen kolmosen...

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 25, 2012 6:08 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
Otin takarenkaan pois poikkeen, aksila oli hieman ruostua napsahtanut laakereihin kiinni.
Piti vetopultti laittaa putkiaksilasta läpi, johan irtos.
Kuulostelin laakereita ja kopistelin ne irti, sökösökösöö.

Laakerien tyypit ja mitat:

6005-2RSR 47x25x12 kaksi kappaletta
6006-2RSR 55x30x13

Vaimenninkumit ihan paskana nekin, jostain hoitamaan uusia.

--- ja seuraavana päivänä ---

Kuva
Kävin hakkeen uudet laakerit. Kympin pala, FAG:it. Vuorenmaa myi.

Kuva
Vaimennuskumit paskana. (vasemmalla)
Kävin Korja-Kumilta tuommosia iskarinvarren kumeja á 80snt. (keskusta)
Hioin nauhasantaajalla lyhyemmäksi ja hieman hoikemmaksi. (oikealla)

"Tein itse ja säästin" :lol:

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 28, 2012 7:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
On muuten semmoinen takaratas tuossa mopossa, ettei missään. :shock:
Koitin etsiä takanavasta jotain numeroa, jolla tunnistaisi vehkeen.
Ainut oli vanteen numero 56510070, mikä viittasi 89-91 vuosien 540-500-350 MX/MXC/DMX tai GS 500/560 malleihin.
Vanteen valmistusleima 1-90 ja mopo vuodelta -96. Hoh hoijjaa.

Selasin tänään Stormilla JT:n kuvaston läpi, ainoa 165mm pulttijaolla oleva ratas oli 428-ketjulle.
Hyösunkissa (?) olis 164 jakoinen, laitanko sellaisen. Viilalla lisää tilaa, jos ei muuten istu.

Kuva

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 29, 2012 8:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
Hampirattaasta on tilaus sisällä.

Kuva
Uudet kumit paikoillaan ja taputtelin uuden laakerin pesään.

Kuva
Sitten napaankin laakerit kiinni. Laakerit ensin pakkaseen ja napaan hieman lämpöjä. Helppoa.

Kuva
Ratas yhdeksällä (9) pultilla kiinni, paineilmaräikkä oli hyvä apu.

Sitten vaan rengas kiinni, uusi vilkku hajonneen tilalle ja vaihdoinpa ilmanputsarinkin.
Taas naukaisee, märällä asfaltilla piirsi niin per*keleesti.

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 29, 2012 10:01 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Viestit: 2602
Paikkakunta: Piikkiö
Pyörä: KTM 640 Adv R
Minkä kokoinen tuo ratas on, 38?

Pitääkö tuo pulttien kehä 165mm paikkaansa?
Vai onko se keskireikä, ja pultit 190mm kehällä?

Jotenkin vaan näytti siltä ettei mitat pidä paikkaansa kun tuohon oman mopon rattaaseen kuvaa vertasin...
Joka siis 42 hampainen, 125mm keskireiällä ja 150mm pulttikehällä.
Ei meinaan ole pultit lähelläkään hampaita kuten tuossa sun kuvassa...

Aika moneen vanhempaan kottaraiseen jt tarjoaa ratasta JTR896?

Kuva

_________________
"The concept of a versatile motorcycle equally at home on dirt and pavement is as old as motorcycling itself"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 29, 2012 10:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
Joo, 38 hampulia on.
Mitat on paikkansapitäviä, niin monta kertaa jo mitattu ihmetellessä.
Ihmettelen vaan mikä helevetin napa tuo on kun ei JT:n catalookista löytynyt mitoillakaan sopivaa.
Jarrulevyn kiinnitys vastaa silmämääräisesti 89-91 vuosien isojen crossien pulttikuviota, joten kai se kotari on.

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com