Gilera RC600 muutos

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Gilera RC600 muutos

Viesti Kirjoittaja THA »

Eikös siinä keulassa ollu keskellä ruuvit/säädöt? Kasatessa huomaa kyllä ilmatessa kumpaan suuntaan kumpi pumppu vastustaa.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Janne
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 3:17 pm
Pyörä: SE & MXV & EN
Paikkakunta: Hki / Tohmajärvi
Viesti:

Re: Gilera RC600 muutos

Viesti Kirjoittaja Janne »

sinless kirjoitti:Ei mitää hajua ostin tän vasta ja se on seisonut 10v. Siinä säiliössä lukee että olis bogen tekemä mutta saan kuvia nettiin vasta huomenna. Etuiskareissakaan ei taida olla pisaraakaan öljyä. Irrotuksen jälkeen kokeilin niin oli kun polkupyörän pumppu :lol:
Ajokokemukseni mukaan remontoitukaan orkkis RC600:n iskari ei ole kovin kummoisella vaimennuksella varustettu. Perä laahaa alhaalla ja kamelisatula vain korostaa oldschool ajoasentoa.

Varsinaisen Gileratietäjän osoite on tällä hetkellä Mustameri, hän palailee Suomeen ilmeisesti vasta ensi kuussa.

Orkkisiskarin remontoinnin ja mahdolliset modaukset teki muistaakseni Lohjan Koneistamon Tuomo. Häneltä saat lisätietoja.

Tässä vielä pari foorumin linkkiä, jos et ole sattunut lukemaan:

Yleistä RC600-mallista:
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... f=5&t=9151

Enemmän tarinaa R-mallista ja linkki Gileran varaosiin:
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =5&t=10820
Avatar
Gilera
Viestit: 333
Liittynyt: To Syys 01, 2005 12:57 pm
Pyörä: Gilera
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Gilera RC600 muutos

Viesti Kirjoittaja Gilera »

Paikalla ollaan. Gileroista on jonkun verran kertynyt tietoa, ota yhteyttä jos tuntuu tarvetta ilmenevän. Osiakin löytyy jonkun verran.

RC600:n takaiskari on kunnossa ollessaan ihan hyvä, aina sillä kilpailevat aikalaisensa piäksee ja monta uudempaa haastajaakin. RC600R mallin kayaba (rc600:ssa on boge) omaa hieman oudot sisähilut vaimennuksien osalta ja jousi on löysä. Siitä hieman laahaava asento. Sekin parani kyllä muokkausien myötä.

Jalkatappeja voi siirtää jonkun verran taaksepäin kiksin toimintaa haittaamatta. Alas niitä en juuri laskisi, jalat menee paskaks ku alkaa koliseen kiviin. Reisiin vaan papua lisää ja vaihtamalla moternimman stongan paranee ajoasento huomattavasti (lähes riittävästi).

Vakio marsun keula siinä on ilman mitään säätöjä, toimii se kohtuullisesti kunhan sen pesee hyvin ja laittaa hyvät öljyt sisään.

Jori
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Gilera RC600 muutos

Viesti Kirjoittaja THA »

Jannen kommenttia vähän ihmettelinkin, mitä lie iskarin sitten remontin yhteydessä laitettu, tai kuinka ilmattu, kun just semmosista jousikuormitteisista paluun rakenteistakin tapaa tulla ihan toimivia, pitää vaan hakee se öljyn viskositeetti sen mukaan mitä sinne männänvarteen mahtuu. Toisissa on varaa sorvata 0,5-1,0mm lisää tilaakin.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Janne
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 3:17 pm
Pyörä: SE & MXV & EN
Paikkakunta: Hki / Tohmajärvi
Viesti:

Re: Gilera RC600 muutos

Viesti Kirjoittaja Janne »

Joo tosiaan hyvä täsmennys, kommenttini oli tuohon R-malliin liittyvä.
Kooma
Viestit: 192
Liittynyt: Su Marras 30, 2008 3:12 pm
Pyörä: Kovin monella

Re: Gilera RC600 muutos

Viesti Kirjoittaja Kooma »

Multakin saattaa löytyä tehtaan service manual,tarkistan asian tässä lähipäivinä.
Vastaa Viestiin