Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Syys 18, 2020 5:47 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Heinä 06, 2012 3:01 am 

Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Viestit: 125
Paikkakunta: vantaa
Edellisen projektin onnistuttua kohtuu hyvin, uskaltauduin taas ostamaan "sian säkissä"

tuossa vanha projekti: viewtopic.php?f=8&t=12830

ja tässä uusi
Kuva

Uudessa projektissa sentään suurin osa tavaroista paikallaan ja kuvan perusteella katsoin, että selviäisin melko helposti.
ja ehkä jopa pelkällä putken ja muoviosien hankinnalla. Ainahan noista jotain yllätyksiä löytää ja niin siis nytkin.
Peli olikin melkolailla viritetty. Sylinterin kyljessä lukee athena, joka paljastui pikaisella googlettamisella ilmeisesti bigbore kitiksi.
lisäksi pyörässä on joku fcr kaasari ja vähän itsetehdyn näköinen tehoputki. Huomasin myös johtojen sinkoilevan päättömästi ja puolan olevan ihan irrallaan, joten päätin olla kokonaan edes koittamatta käyntiin. Toimintavarmuus ja helppous mielessä, joten koitan saada tästä mahdollisimman vakion ja mahdollisimman helpolla.

Kuva

Kuva

erikoisuutena vielä sähköinen öljynlämmitin, siis lohkolämmittimen korvaava tuote... MOOTTORIPYÖRÄSSÄ !
Kuva

Kokohomma lähti liikkeelle pyörän purkamisella rungonmittausta varten. Samalla lähtivät kaikki johto ja muut patentit.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 06, 2012 9:03 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2251
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Ilmeisesti ajeltu myös talvella ja omistajalla ei oo ollu kuin kylmä talli.
Mimmonen töpökkä tuommosessa on? Traktoriin tuollane ois hyvä.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 06, 2012 3:34 pm 

Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:51 pm
Viestit: 786
Paikkakunta: Salo
Pyörä: 1100gs
Mahtaako ollahyvä mihinkään?
Eikös tossa mene lähes kaikki lämmöntuotto harakoille.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 06, 2012 4:23 pm 

Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 9:38 pm
Viestit: 918
Paikkakunta: Lahti
Pyörä: Polkupyörä
http://www.padheaters.com/ http://www.wolverineheater.com/ Noissa linkeissä noita lämppäreitä on vaikka minkälaisia. Ja ebaysta löytyy myös. Viime talvena tuli googlailtua kun suunnittelin afrikkalaiseen lämppäriä mutta ei löytynyt budjetille sopivaa. Eiköhän tuollainen jonkin verran lämpöä öljyyn johda kunhan vaan saa tarpeeksi tasaiseen pintaan kiinni.

_________________
Kurahipiäinen rastinnoutaja
Lahden alueen kuvasuraus kartalla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 07, 2012 12:03 am 
Avatar

Liittynyt: To Marras 05, 2009 12:09 pm
Viestit: 23
Pyörä: Suzuki Drz
Vaimentimesta päätellen vois putki olla MRD merkkinen. http://www.mrd-racing.com/page05.html


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 07, 2012 4:03 pm 

Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Viestit: 125
Paikkakunta: vantaa
Lämmittimestä:
Tavallinen suomen 220v töpseli tossa on, eli voi ihan normi lämpötolppaan laittaa.
Autossa olisin tollasta tarvinnut, varmaan paremmin kajahtaa tulille vanha diisseli kun lohko lämppärillä (ja varsinkin ilman).
lohkolämppäri kun ei paljon öljyjä lämmitä ja nehän siellä paksuna ahistaa eikä jaksa startata. öljypojhaan kun laittas niin varmaan lämpö sieltä ylöspäin valuu ja näin lämmittää koko pannun alhaalta ylös.

pyörästä.

onko kellään kokemusta noista athena sylintereistä. saako tota toimimaan esim vakio putkella ja vakiokaasarilla. vai onko tuo nyt sitten viriviri lopun elämäänsä. Kun tarkotuksena ois tosiaan katsastaa ja tehä mahdollisimman vakio ja varma peli.

noita vakio osia saa kaupata.
-virtalukko
-etu umpio kiinnikkeineen
-kaasari
-saastepäästö setti

onko mitään käsitystä mitä tommoset viri kaasari,putki,sylinteri, ehkä nokat maksavat käytettyinä. Jos vaikka ne laittais myyntiin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 07, 2012 5:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1350
Pyörä: T7, DR8, DR-Z4
tomppu7 kirjoitti:
onko kellään kokemusta noista athena sylintereistä. saako tota toimimaan esim vakio putkella ja vakiokaasarilla. vai onko tuo nyt sitten viriviri lopun elämäänsä. Kun tarkotuksena ois tosiaan katsastaa ja tehä mahdollisimman vakio ja varma peli.


Mulla oli Athenaa puoli milliä isompi Wiseco ja valta osan ajastaan se oli käytössä juuri vakiokaasarin kanssa, kun se tasoitti sopivasti moottorin luonnetta verrattuna FCR:ään. Ei nuo viritykset vielä luotettavuutta pahemmin karsi. Onhan noita rakennettu rapakon takana +500cc ja jopa 60hv takapyörältä ja nekin tuntuvat kestävän ihan mukavasti.

Mulla ois haaveena rakentaa stroukattu 470cc, kampurakin löytyy jo, kun vaan sais aikaiseksi.

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 07, 2012 9:21 pm 

Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Viestit: 1275
Paikkakunta: Hamina
Pyörä: FE390,12GS
Onko tuo ollut valkokilpinen?Takarunko punakilpisestä ja kaasari,tankki myöskin sellainen ettei normi flekti sovi..

_________________
(l)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 07, 2012 10:56 pm 

Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Viestit: 125
Paikkakunta: vantaa
LightSpeed kirjoitti:
Onko tuo ollut valkokilpinen?Takarunko punakilpisestä ja kaasari,tankki myöskin sellainen ettei normi flekti sovi..


huh!!!

no toivottavasti on ollut valkokilpinen. muuten katson kaupat todella surkeiksi. oletan, että on valkokilpi koska AVK:lla ei mitään muuta mainintaa ollut.

niinhän tässä mallissa perhana olikin flekti ja sehän oli vielä sellanen hemmetin ohut, eli ei todellakaan mikään yleismalli.
kaasari ja tankki on menossa selkeesti vaihtoon muutenkin, mutta mitenkähän tuo takarunko, voi voi.
ostos listalle tuo flekti.

Roiske kirjoitti:
nekin tuntuvat kestävän ihan mukavasti.


juu kyllä varmaan kestää, mutta luotettavuudella tarkotinkin, että lähtee aina käyntiin ja seokset on ja pysyy kohillaan ja sitä, että esim kaasuvaijerit on molemmat paikallaan, johtosarjat ilman ryöstö ja teippi liitoksia. kyllä niissä viri peleissä vaan enempi on ruuvaamista. hyvä tietää, että menee vakio kaasarilla, tarviiko siihen alkaa suuttimia vaihtelemaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 08, 2012 8:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1350
Pyörä: T7, DR8, DR-Z4
Eikös noita E-malleja ollu jossainpäin eurooppaa rekisteröity ja pari varmaan suomeenkin uitettu. Meinaan vaan että silloihan sen pitäis mennä katsastuksesta alkuperäisenä E-mallinakin läpi. Tietty pakolliset tie varusteet pitäähän siinä olla.

Siinä AVK:n lapussahan muistaakseni lukee edellinen rekisteri tunnus, kysy tiedot sen perusteella.

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 30, 2012 10:02 pm 

Liittynyt: Ke Huhti 08, 2009 7:33 pm
Viestit: 106
Paikkakunta: Liminka
Pyörä: dr650r
Sehän on kauas pitäny oulusta raijata. :lol: Kaveri tuosta hinnanalennuksia kyttäs, mutta ehdit viemään ensin. Aika suolanen oli muistaakseni pyynti sillon ku se sinne tuli.
"lohkolämppärille" tuli käytyä paikanpäällä jo naureskelemassa.
Ilmanmuuta pidät pytyn ja kaasarin tuommosenaan. Putki vaan leimasedälle kelpaavaksi ja sitten kun kilvet perästä löytyy niin avarammat rojut takasi paikoilleen.
Kyllä minun muistin mukaan tuosta siinä aaveekoon ilmossa entinen rekisteritunnus oli olemassa.
Onnea johtoviidakon kanssa, kyllä tästä vielä peli tulee. :P

_________________
Suzukivammanen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 09, 2013 11:01 pm 

Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Viestit: 125
Paikkakunta: vantaa
Kuva

kyllähän siitä peli tuli. ei tullut oikein kuvia otettua, kun projekti jäi talliin pölyyntymään ja hetken mielijohteesta sitten yhtäkkiä alkoikin tapahtua.

johtoviidakko selvitetty, repimällä kaikki pois ja ebaystä jonkun drz:n johtosarja juottamalla kiinni kytkimiin. ecut ja muut sopivat suoraan liittimillä. johdot on nyt jopa ihan siistit. Akuksi laitoin lennokeihin tarkoitetun LiFePo akun jolla dörtsi hörähtää kivasti käyntiin, vaikkei ihan ekalla lähtiskään.


vakiokaasarilla ei edes hörähtänyt ja tuolla FCR kaasarilla sain sen käynnistymään ihan hyvin, mutta olipas se tarkka siitä sopparuuvista.
ei taida vieläkään oikein optimi olla täys kaasulla noi säädöt.

vakioputki laitettu leiman takia paikalleen, jospa tehoputken takaisin asennus vaikuttaisi tohon säätöön positiivisesti, olettaen tietenkin, että edellisellä omistajalla on ollut seokset kunnossa. tehoa tuntuu olevan ihan kivasti tolla athena setillä, mutta kyllä mä mielummin vakion omistaisin.

tankki ja haukkari setti myös ton norsutankin tilalle. samalla stongan korotus palat pois.

muuta tuo ei oikein vaatinutkaan ja nyt on leimattu enska/supermoto
ehkäpä koitan hommata tohon toiset vanteet myös.

eipä oikein tuo viriviri drz oikein nappaa joten myyntiin menee.

myynnissä myös:
- tohon sopiva norsu tankki + siihen tarvittavat stongan korotus palat
- vakiokaasari
- kokomoottori virisetteineen (vaihdossa mielellään vakio pannu)

ostetaan valkoista muovia, takaloksu, etuloksu, maski, oik takasivu muovi.

hinnoista ei mitään tietoa.
tarjota saa ja kysellä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com