Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Elo 24, 2019 7:53 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Elo 17, 2014 9:33 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Jotain pientä laittoo välillä.. Takarunko on tuossa XR:ssä sen verran köykästä tekoa että isompien pakaasien kuljettaminen tarakalla ei onnistu takarunkoa murtamatta. Tankkilaukkuakaan tuohon ei 23 litraisen safaritankin takia voi laittaa. Niinpä laukkurautojen/laukkujen hommaaminen reissukäyttöön oli väistämätöntä. Budjettienskaaja ei tietenkään raaski ostaa sellaisia vaan teettää ne tutullaan "kaljapalkalla". Päivän putkentaivutusten ja hitsailujen jälkeen syntyikin tälläset
Liitteet:
laukkuraudat maalattu.jpg
laukkuraudat maalattu.jpg [ 77.94 KiB | Katsottu 28986 kertaa ]
Yläpäästään raudat kiinnittyvät takarunkoon ja alapäästään takajalkatappien kiinnityksiin. Tukevan tuntuisesti ne saatiinkin istumaan
Liitteet:
laukkuraudat.jpg
laukkuraudat.jpg [ 122.64 KiB | Katsottu 28986 kertaa ]
Mitään kalliita moottoripyörälaukkuja noihin tuu killuun.. sensijaan budjettienskaaja hakee Biltsusta vesitiiviit fillarilaukut! Niiden pikakiinnitykset on varsin kätevät mutta tuskin kestää pahempia rymyreissuja joten kiinnityshihnat satulan yli laukkujen välille täytyy vielä viritellä
Liitteet:
laukku.jpg
laukku.jpg [ 145.47 KiB | Katsottu 28986 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 15, 2014 12:04 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Ne sanoo että ehjää ei kannattais korjata.. No, otin nyt kuitenkin aikani kuluks kannen ja pytyn ylös ja käytin itse kairatun kannen alan miehellä virtauspenkissä tsekattavana. Kohtuu hyvä oli kuulemma :roll: Sanoin silti että tehdään kaikki mitä on tehtävissä ja niinpä kanavia, ylikokoventtiileita ja seetejä muotoiltiin vielä hiukan paremmiksi. Pytyssä oli aavistus leikkausjälkeä, männän helma oli jossain vaiheessa ohuesti napannut kiinni, mutta renkaat olivat kunnossa joten pikku hoonilla oli asia autettu. Motti kasaan ja toisella polkasulla käymään. Nyt kun vielä tulis lunta/jäätä niin pääsis vähän aukaseen ja testaan onko tullut lisäpotkua :twisted:
Liitteet:
WP_000448.jpg
WP_000448.jpg [ 95.33 KiB | Katsottu 28144 kertaa ]
Liitteet:
WP_000452.jpg
WP_000452.jpg [ 80.65 KiB | Katsottu 28144 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 15, 2014 8:28 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Tammi 09, 2009 9:26 pm
Viestit: 252
Paikkakunta: jyväskylä
Pyörä: Africa Twin 750
Dominator kirjoitti:
Jotain pientä laittoo välillä.. Takarunko on tuossa XR:ssä sen verran köykästä tekoa että isompien pakaasien kuljettaminen tarakalla ei onnistu takarunkoa murtamatta. Tankkilaukkuakaan tuohon ei 23 litraisen safaritankin takia voi laittaa. Niinpä laukkurautojen/laukkujen hommaaminen reissukäyttöön oli väistämätöntä. Budjettienskaaja ei tietenkään raaski ostaa sellaisia vaan teettää ne tutullaan "kaljapalkalla". Päivän putkentaivutusten ja hitsailujen jälkeen syntyikin tälläset
Liitteet:
laukkuraudat maalattu.jpg
Yläpäästään raudat kiinnittyvät takarunkoon ja alapäästään takajalkatappien kiinnityksiin. Tukevan tuntuisesti ne saatiinkin istumaan
Liitteet:
laukkuraudat.jpg
Mitään kalliita moottoripyörälaukkuja noihin tuu killuun.. sensijaan budjettienskaaja hakee Biltsusta vesitiiviit fillarilaukut! Niiden pikakiinnitykset on varsin kätevät mutta tuskin kestää pahempia rymyreissuja joten kiinnityshihnat satulan yli laukkujen välille täytyy vielä viritellä
Liitteet:
laukku.jpg


Mulla on juuri tommoset laukut roikkunut jo kolme kesää Afrikkalaisessa on pysynyt tavarat kuivana ja laukut mukana.Ovat hintansa väärtit.

_________________
Kaikki syyt jotka estävät mopolla ajon ovat tekosyitä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 19, 2014 4:02 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Noilla Biltsun 23 litrasilla http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Pol ... kku-27189/ ehdin pari pikku reissua heittään syksyllä ja hyvin pysyi tavarat matkassa :) Laitoin satulan yli kiinnityshihnat laukkujen takana olevien tukien alta nin että kaikki paino ei jäänyt pikakiinnitysten varaan. Ihan eri fiilis ajella noitten laukkujen kanssa kun painopiste on huomattavasti alempana kuin että muutenkin korkean pyörän tarakalle tekee tavaroista vielä epävakaan tornin..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 01, 2016 10:15 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
OHO :shock: viimeksi -14 vuonna tullut päivitettyä "Amerikanherkku" ketjua. Edelleen on kuitenkin XR olemassa ja kävinkin tuossa herättelemään laitteen talviunilta. Samalla tein pakollisen takapyörän laakereidenvaihdon. Takanapa on vaimentamaton ja vain kahdella laakerilla joten näitä menee kaudessa vähintään yhdet. Onneksi hinta laakerisarjalle stefoineen on vain kympin luokkaa joten talous tuon juuri kestää, mutta onhan siinä aina oma hommansa. Ei muuten oo isosti rasvaa noissa laakereissa tehtaan jäljiltä joten laitan aina vesivaseliinia reilusti niihin ennen asennusta. Samalla kun takapyörän nykäisi irti oli tietenkin kätevä uusia rengas, jarrupalat ja ketjut/rattaat. Josko näillä taas hetken päästelisi menemään.. :D
Liitteet:
laakeri.jpg
laakeri.jpg [ 245.55 KiB | Katsottu 1479 kertaa ]
Liitteet:
C-02.jpg
C-02.jpg [ 65.53 KiB | Katsottu 1479 kertaa ]
Liitteet:
ratas.jpg
ratas.jpg [ 182.57 KiB | Katsottu 1479 kertaa ]
Liitteet:
XR.jpg
XR.jpg [ 52.68 KiB | Katsottu 1479 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Viimeksi muokannut Dominator päivämäärä Su Helmi 03, 2019 3:33 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 21, 2016 11:07 pm 

Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 4:35 pm
Viestit: 30
Pyörä: R1/XT600
Vieläkö mopotin on hengissä ja onko muutoksia / korjauksia tullu kuluneen kesän aikana vastaan?

Allekirjoitteneella on vastaavanlainen rojekti suunnitelmissa XT 600 suunnalta jahka talo rojekti joskus valmistuu eikä budjettipeikko tapa suunnitelmia...

-Jarno


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 24, 2016 2:53 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Kesä - Elokuu väli tuli enimmäkseen katumopoiltua Blackbirdillä(mm. 8tkm Euroopassa) ja XR oli tuon ajan seisonnassa. Nyt syksymmällä on taas tullut ulkoilutettua vanhusta ja hyvin tuntuu pelittävän. Mitään muutoksia tai remppoja ei normaali huoltojen lisäksi ole nyt pyörään tehty. Ei muutakuin rakentamisen iloa talo ja XT600 projektien parissa :)
Liitteet:
Ahveniston laavu.jpg
Ahveniston laavu.jpg [ 206.08 KiB | Katsottu 1479 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Viimeksi muokannut Dominator päivämäärä Su Helmi 03, 2019 3:35 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 03, 2017 11:12 am 

Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 10:52 am
Viestit: 15
Paikkakunta: Pohjanmaa
Pyörä: XR600R
Vieläkö tämä Amerikanherkku on olemassa?
Ajoitko BigBorea penkkiä vasten koskaan? Kiinnostaisi tietää, millaisia tehoja sait houkuteltua.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 03, 2017 3:07 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Kiitos kysymästä, "amerikanherkku" käy ja kukkuu edelleen hienosti :) Penkissä ei sitten koskaan tullut käytyä kun sain säädöt persdynossa (lambda-mittarin avulla) sen varran tontille että ruopii ja keulii ihan omiksi tarpeiksi. Syttykäyrillä tosin on vielä jonkin verran tullut kikkailltua, kun siinä on se Ignitechin sytkäboxi jonka ohjelmointi onnistuu kätevästi läppärillä. Kohtuu pienillä kilometreillä on XR viime aikoina ollut ja arki-/reissukulkimen virkaa tällä hetkellä toimittaa XL1000V "Warre".

Kevään huollot XR:ään on kuitenkin tehty ja pyörä pääseekin kohta tositoimiin joka keväisellä Eestin turneella..
Liitteet:
rakotulkki.jpg
rakotulkki.jpg [ 169.96 KiB | Katsottu 1479 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Viimeksi muokannut Dominator päivämäärä Su Helmi 03, 2019 3:37 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 01, 2017 9:42 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
XR kävi Eestissä ja hienosti meni..
Liitteet:
takarunko ehjä.jpg
takarunko ehjä.jpg [ 205.84 KiB | Katsottu 16510 kertaa ]
..kunnes takarunko päätti jälleen kerran antautua :shock:
Liitteet:
takarunko katki.jpg
takarunko katki.jpg [ 162.97 KiB | Katsottu 16510 kertaa ]
Sain kuitenkin loukkaantuneelta kaverilta jumittavan oranssin lainaksi millä yritin ajella
Liitteet:
Oranssi jumissa.jpg
Oranssi jumissa.jpg [ 149.3 KiB | Katsottu 16510 kertaa ]
Kotona XR pääsi pajalle ehjättäväksi
Liitteet:
takarungon korjaus.jpg
takarungon korjaus.jpg [ 92.88 KiB | Katsottu 16510 kertaa ]
Taas on peräpää kytketty etuosaan ja Amerikanherkku odottaa uusia seikkailuja :)


Liitteet:
takarunko.jpg
takarunko.jpg [ 113.83 KiB | Katsottu 16510 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2017 8:21 am 

Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 10:52 am
Viestit: 15
Paikkakunta: Pohjanmaa
Pyörä: XR600R
Näemmä hienosti meni Eestin reissu!

Harmi homma tuo takapään irtoaminen etupäästä! :o
Kuvista päätellen Biltema-laukut ja rungot eivät olleet kytkettyinä tapahtuma-aikaan?
Oliko murtumiselle syynä jokin hyvämäinen töyssy vai ihan vaan väsyminen pikkurymyämisessä?

Oliko oranssi kuinka erilainen rymyttää kuin Amerikkalainen, vai kuinka se noin upposi?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2017 10:11 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Roadkillaz kirjoitti:
Näemmä hienosti meni Eestin reissu!

Harmi homma tuo takapään irtoaminen etupäästä! :o
Kuvista päätellen Biltema-laukut ja rungot eivät olleet kytkettyinä tapahtuma-aikaan?
Oliko murtumiselle syynä jokin hyvämäinen töyssy vai ihan vaan väsyminen pikkurymyämisessä?
Ei ollut sivulaukkuja/rautoja rymytessä kiinni, joten niitä ei voi syyttää takarungon murtumisesta. Itseasiassa nuo sivulaukkuraudat on tehty niin että ne ottavat tukea alhaalta takajalkatappien kinnityksestä, joten sivulaukkujen paino ei tule kokonaan takarungon kannateltavaksi. Se on XRL:n "ominaisuus" tuo takarungon ratkeilu. Akku/cdi-boxi/sulakerasia kotelokokonaisuus on takarungossa vasemalla puolella kiinni ja kun se n. 4 kg mötikkä siellä tarpeeksi kauan pompottaa (tapahtumahetkellä 23 vuotta) niin lopulta ohuesta putkesta tehty takarunko antautuu. Työkalulaukku, malli B http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Pol ... 000020548/ on tosin ollut vielä lisäksi tarakalla, joten lienee silläkin osuutensa asiassa. Ison veden takana, missä XRL-malli on hyvin yleinen, ovat lähes poikkeuksetta vahvistaneet takarunkoa erilaisilla tukiraudoilla yms. virityksillä.

Roadkillaz kirjoitti:
Oliko oranssi kuinka erilainen rymyttää kuin Amerikkalainen, vai kuinka se noin upposi?
Jaahas, nyt ollaan vaarallisilla vesillä kun Honda-mies alkaa arvioimaan porkkanasorvia :lol: Hmm.. onhan se nyt rehellisesti myönnettävä että ihan ei vuosisadaltahan nuo pyörät on lähes kaikessa. 690:n Keveys ja tehokkuus tekevät vaikutuksen ja mukavahan sillä on soratiellä kaasua availla. Ruiskumoottorin hermostunut käytös ja stumppailu tarkemmassa(hitaammassa) ajossa sekä pyörän laaja kääntösäde aiheuttivat ongelmia oudokseltaan. Saattaa kuitenkin olla että oli vain kuskin osaamattomuutta nuokin :roll: Enemmän arvovalintahan tuo XR:llä ajaminen on tätänykyä kuin mitään muuta. Sääli ettei Honda ole nähnyt tarpeelliseksi rakentaa mitään "keskiraskasta" uutta maastoyhteensopivaa laitetta markinoille ja tuskin selaista ihan heti nähdäänkään. Uusi AT oli jo melkoinen yllätys sekin konservatiiviselle mp-merkille..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 07, 2018 8:24 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Loppiaisviikonlopun puuhastelua.. Pukki toi XR:lle uuden satulan päällisen. Vanha päällinen olikin jo sen verran kilometriä nielleen näköinen että päivitys oli tarpeen. https://www.ebay.de/itm/HONDA-XR650L-XR ... 2749.l2649
Liitteet:
penkki1.jpg
penkki1.jpg [ 450.08 KiB | Katsottu 11480 kertaa ]
Liitteet:
penkki2.jpg
penkki2.jpg [ 456.76 KiB | Katsottu 11480 kertaa ]
Startti on satunnaisesti jökittänyt tai pyörittänyt hitaasti. Epäilys hiilien kunnosta hiipi mieleen. Startti irti ja kuten oireista pystyi päättelemään oli toinen hiili lähes loppu. Kiksillä tulee starttia yleensä aina autettua niin ei isommin tuo ole kuitenkaan haitannut. Kolvasin kuluneen tilalle uuden hiilen ja taas pyörittää puhdikkaasti :) http://www.ebay.de/itm/KR-Anlasserkohle ... 2749.l2649
Liitteet:
startti osina.jpg
startti osina.jpg [ 453.44 KiB | Katsottu 11480 kertaa ]
Liitteet:
hiilet.jpg
hiilet.jpg [ 497.86 KiB | Katsottu 11480 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 27, 2019 10:51 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Tammikuun paukkupakkasilla on aikaa rassata harrastepelejä, viimeksi innostuin vuosi sitten samoihin aikoihin :lol: Olen silloin tällöin selannut eBaystä purettujen XR600R mallin osia ja lopulta onnisti, Itävaltalaisesta pyöräpurkaamosta löytyi peräti kaksi kyseisen pyörämallin pulssianturin pyörijää (Pulsar Boss) https://www.cmsnl.com/honda-xr600r-1993 ... ctModelfit Tämän osan valmistus on Hondalla lopetettu, joten uutena sitä ei enää mistään löydy. Tämä pyörijä oli XR600R malleissa vuodesta -88 alkaen, vanhemmissa on sama kuin XR650L mallissa. Se mikä tekee tästä osasta erikoisen on että siinä on leveämpi nokka kuin XR650L mallin vastaavassa osassa https://www.cmsnl.com/honda-xr650l-1993 ... E1X61wzY2w Täma taas mahdollistaa sytytysennakon kasvattamisen 3 asteella. Alkuperäisellä XR650L pyörijällä saa ennakkoa säädettyä max 28 astetta ja tällä XR600R pyörijällä max 31 astetta. Suuremmalla ennakolla on ainakin teoriassa mahdollista saada hiukan lisää tehoa ylärekisteriin. Pyörässäni on Ignitechin säädettävä syttyboxi joten alkuperäisen todella miedon sytytyskäyrän ja ennakon muokkaaminen onnistuu sillä kätevästi. XR-harrastajat Amerikassa ovat itse hitsailleet lisää tavaraa alkuperäisiin pyörijöihin ja saaneet sytytysennakkoa kasvatettua jopa 39 asteeseen :shock: Itse en uskalla moottorivaurion pelossa lähteä enempää kuin tuon Hondan orginaali osan antaman lukeman verran kasvattamaan ennakkoa. Tämä modaus sopii kaikkiin saman moottorimallin Hondiin kuten NX650, SLR650, FMX650 jne.

XR600R pyörijä
Liitteet:
pyörijä.jpg
pyörijä.jpg [ 60.83 KiB | Katsottu 1510 kertaa ]


XR600R pyörijä vasemmalla ja XR650L pyörijä oikealla
Liitteet:
pyörijät.jpg
pyörijät.jpg [ 45.18 KiB | Katsottu 1510 kertaa ]


Kytkinkoppa auki, primääriratas pois edestä ja pyörijän vaihto XR600R malliseen. Mutterit momenttiin ja koppa takas, tunnin homma..
Liitteet:
primääri.jpg
primääri.jpg [ 91.61 KiB | Katsottu 1510 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Viimeksi muokannut Dominator päivämäärä Su Helmi 03, 2019 3:41 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 03, 2019 1:06 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Viestit: 518
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI, DL1000,Thumpstar 125
Ei näjy kuvat. Josta tulikin mieleen,ootko penkittänyt XR:ää?

_________________
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Vstrom 1000, Kymco Super8, Yamaha FZ-6, Thumpstar 125
Menneitä: Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com