Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Valvoja: Moderaattorit
- kimmokekki
- Viestit: 1512
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
- Pyörä: KTM 530 exc-R
- Paikkakunta: tervakoski
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Kaadoitko suoraan koneeseen öljyä ollenkaan ??
Pumppu ei tee imua jos et laittanut "siemen nestettä' mottiin !
Puoli litraa venttiilinsäätö tulpan reijästä öljyä koneeseen ja veikkaan että homma klaaraantuu
Pumppu ei tee imua jos et laittanut "siemen nestettä' mottiin !
Puoli litraa venttiilinsäätö tulpan reijästä öljyä koneeseen ja veikkaan että homma klaaraantuu
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Asensin Öljypumpun täynnä öljyä kuten yleensä on ollut tapana. Myös suodattimen olen aina kastanut öljyyn ennen asennusta. Kannen päälle en ole noin paljon öljyä yleensä kaatanut kuin sanoit, mutta olen sinnekin aina desin pari kumonnut. Täytyy kokeilla vielä kaataa enemmän öljyä sinne venakoppaan. Jonkinlainen ilmalukko siellä kierrossa on pakko olla koska kasausvaiheessa tarkistin/puhdistin kaikki letkut ja putket tukosten varalta sekä testasin öljypompun toiminnan käsin pyöritellen ja hyvin tuntui pelaavan. Onneksi voitelin reilulla kädellä kasausvaiheessa kaikki laakerit, vaihteiston ja nokka-akselin sekä pytyn niin ei tod.näk pahasti ehtinyt ottaa kipeää.. https://onedrive.live.com/redir?resid=B ... oto%2c.jpg
E: tuosta öljynkiertokaaviosta näkee että runkoputken säiliöön kaadettu öljy menee suoraan pumpulle joten heti kun pumppu pyörähtää pitäisi tuupata öljyä eteenpäin. Syystä tai toisesta nyt ei näin tehnyt..
EE: niin ja sieltä venakopastahan se öljy valuu nokkaketjua pitkin öljypohjaan! Eli sinne siis öljyä niin että varmaan kostuu paikat
E: tuosta öljynkiertokaaviosta näkee että runkoputken säiliöön kaadettu öljy menee suoraan pumpulle joten heti kun pumppu pyörähtää pitäisi tuupata öljyä eteenpäin. Syystä tai toisesta nyt ei näin tehnyt..
EE: niin ja sieltä venakopastahan se öljy valuu nokkaketjua pitkin öljypohjaan! Eli sinne siis öljyä niin että varmaan kostuu paikat
- kimmokekki
- Viestit: 1512
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
- Pyörä: KTM 530 exc-R
- Paikkakunta: tervakoski
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Siis kun kaadat säätötulpan reijästä öljyä mottiin niin sinne se pumpun imuun valuu !
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Jees, öljypumpussa on kaksi imurööriä, toinen runkoputken säiliön kautta ja toinen öljypohjan sihdin läpi. Nyt öljyn on täytynyt jäädä lillumaan runkoputkeen eikä ole mennyt pumpusta läpi.. Kaadaan siis venttiilikopan kautta öljyä niin paljon että öljypohjan öljynpinantarkistusreijästä tulee öljyä ja pamautan uudestaan tulille. Johan on perkele jos ei sitten ölppä ala kiertämään
- kimmokekki
- Viestit: 1512
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
- Pyörä: KTM 530 exc-R
- Paikkakunta: tervakoski
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Siellä on 2 pumppu lohkoa !
Toinen tyhjentää moottoria säiliöön ja toinen tekee öljynpaineen/virtauksen moottoriin !
Toinen tyhjentää moottoria säiliöön ja toinen tekee öljynpaineen/virtauksen moottoriin !
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Nimenomaan ja tuo rungossa olevan öljysäiliön puoleinen pumpunlohko tuuppaa öljyä moottoriin öljynpuhdistajan kautta ja sitähän se ei nyt tehnyt..
- kimmokekki
- Viestit: 1512
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
- Pyörä: KTM 530 exc-R
- Paikkakunta: tervakoski
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Juu ... Mun domi vaati ainakin laittaa öljyä suoraan moottoriin kun öljypumpun tarkastin ! Pelkkä pumpun voiteleminen sisältä ei siitä imun tekemiseen ...
Pumpunkin kun käyttää auki niin se kannattaa kasata keraamista voiteluainetta käyttäen
Pumpunkin kun käyttää auki niin se kannattaa kasata keraamista voiteluainetta käyttäen
- kimmokekki
- Viestit: 1512
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
- Pyörä: KTM 530 exc-R
- Paikkakunta: tervakoski
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Keraamista voiteluainetta löytyy esim. Spraynä !
Motonetissä on hyllyt väärällään ... Voi ostaa tieten tuubi tavaranakin jos pereses kestää =)
Ja kai se sama on laittaa sinne moly rasvaakin mutta keraamis pohjaisissa taitaa olla suurempi pintapaineen kestävyys ?
Motonetissä on hyllyt väärällään ... Voi ostaa tieten tuubi tavaranakin jos pereses kestää =)
Ja kai se sama on laittaa sinne moly rasvaakin mutta keraamis pohjaisissa taitaa olla suurempi pintapaineen kestävyys ?
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Auton moottoreita kasattiin ihan merkkikorjaamolla STP Oil Treatmentillä, minkä juoksevuutta sitten sääteli moottoriöljyn määrällä.
Sopivan tahmeena pysyy mm. pytyn pinnassa öljyt vaikka kasausvaihe seisois pitkiäkin aikoja..
Ja ite oon harrasteena kasannu myös auton ja prätkän moottorit samalla menetelmällä.
Sananen STP:stä että käyttöohjeen mukaan ei saa käyttää märkälevykytkimellisissä ( STP Oil Treatmenthän on varsinaisesti
öljyn lisäaine- sattumalta vaan helvetin hyvää tavaraa kasausvaiheessakin) ollenkaan, mutta määrä on niin pieni
ja vaihat ne kuiteskin lyhyen ajan päästä uusiin niin ei haittaa yhtään mitään.
Sopivan tahmeena pysyy mm. pytyn pinnassa öljyt vaikka kasausvaihe seisois pitkiäkin aikoja..
Ja ite oon harrasteena kasannu myös auton ja prätkän moottorit samalla menetelmällä.
Sananen STP:stä että käyttöohjeen mukaan ei saa käyttää märkälevykytkimellisissä ( STP Oil Treatmenthän on varsinaisesti
öljyn lisäaine- sattumalta vaan helvetin hyvää tavaraa kasausvaiheessakin) ollenkaan, mutta määrä on niin pieni
ja vaihat ne kuiteskin lyhyen ajan päästä uusiin niin ei haittaa yhtään mitään.
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Ei tartte enää ihmetellä toimiiko.. Yks tuubi pätkä kertoo enemmän kuin tuhat sanaa http://youtu.be/e2XqdhE5DXI
- Faari
- Viestit: 208
- Liittynyt: Ma Kesä 07, 2010 6:24 pm
- Pyörä: Suzuki Dr 650 SE
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Asiallista! Mitenkäs toi sisäänajo, eli miten se kannattaa tai kuinka sen aiot tehdä? Onko se vaan että yksi tonni rauhallisemmin ja ölpät vaihtoon ja sit tuppi nurin vai kuinka?
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Niin kai se pitäis tehdä, katotaan nyt malttaako.. Huomenna olis Tampereen porukka-ajelu mut alla on ihan väärät gummit ja välitykset Viron reissun jäljiltä, toisaalta vois olla parempi ajellakkin vain kadulla hetki konetta säästellen
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Olen kasannut moottorit delvacin voimalla. Mineraali se on liukasta tavaraa.
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Big Bore 710cc
Jepulis.. Big Bore on siis nyt kiinni ja myös testattu porukka-ajelulenkillä. Mukavasti on tullut vääntöä ja voimaa alarekisteriin Ylärekisteriä en vielä halunnut testata mutta eiköhän sieltäkin extrapaukkua löydy sitten kun konetta on ensin sisäänajettu hiukan enemmän. Käyntiinkin lähti kylmänä ensimmäisella polkaisulla kiksistä Lämpimänä ei sitten niinvaan lähdekkään, sähköstartti jaksaa pyörittää vaivoin ja polkaisemalla lähti vain harvoin. Paras konsti tuntuikin olevan sähköstartin ja kiksin yhdistelmä jolloin lähtee aina tulille. Täytyy vielä opetella tuota polkaisutekniikkaa kuumana..
Perjantain öljynkierron tarkistus ja pumpun ilmaus vaati kytkinkopan irroituksen ja öljypumpun ilmaamisen akkuporakonetta apuna käyttäen. Sitkeässä oli nimittäin ilmakupla pumpussa sillä pyörittelin akkukoneella useampaan otteeseen öljypumpun akselista eteen taakse ennenkuin sanoi plup plup ja öljyä alkoi tulla Eipä oo aikaisemmissa konerempoisssa tälläistäkään tullut vastaan. No seuraavalla kerralla on satavarmaa että testaan öljypumpun toiminnan moneen kertaan enenkuin lyön konetta tulille Murtunut takarunkokin tuli hitsattua kuntoon ja samalla se sai pienen vahvikepalan ettei heti murru uudestaan.. XR600 mallista lainattu venttilikoppa puolipuristimella on osoittautunut jo nyt tarpeelliseksi varusteeksi. Kiksiä saa nimittäin ihan tosissaan polkea yläkuolokohdassa ilman sitä puolipuristimen kahvan sain asennettua hyvin sille tarkoitettuun paikkaan.
Perjantain öljynkierron tarkistus ja pumpun ilmaus vaati kytkinkopan irroituksen ja öljypumpun ilmaamisen akkuporakonetta apuna käyttäen. Sitkeässä oli nimittäin ilmakupla pumpussa sillä pyörittelin akkukoneella useampaan otteeseen öljypumpun akselista eteen taakse ennenkuin sanoi plup plup ja öljyä alkoi tulla Eipä oo aikaisemmissa konerempoisssa tälläistäkään tullut vastaan. No seuraavalla kerralla on satavarmaa että testaan öljypumpun toiminnan moneen kertaan enenkuin lyön konetta tulille Murtunut takarunkokin tuli hitsattua kuntoon ja samalla se sai pienen vahvikepalan ettei heti murru uudestaan.. XR600 mallista lainattu venttilikoppa puolipuristimella on osoittautunut jo nyt tarpeelliseksi varusteeksi. Kiksiä saa nimittäin ihan tosissaan polkea yläkuolokohdassa ilman sitä puolipuristimen kahvan sain asennettua hyvin sille tarkoitettuun paikkaan.
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Se on kesä ja kärpäsiä eikä oo jaksanu räplätä vehkeitään yhtään, ihan vaan ajohommissa on aika kulunut.. Nyt kuitenkin lykkäs ukkosmyrskyn ja yöllä alkanut suunnittelu päättyi juuri valmistuneeseen käytännön toteutukseen ja kaapissa lojunut Ignitechin DC-CDI-P ohjelmoitava syttyboxi löysi tiensä amerikanherkun sydämmeen.
Paperihommia joutui hiukan tekemään kun piuhoja oli enemmän kuin kaksi ja kaikilla oli joku tarkoitus johtovyyhdin selvittyä alkoi asetusten ja säätöjen haku läppärillä, eipä olis uskonut että vanhanliiton kaasarimies ikinä lähtee tälläsiin tietokonejuttuihin. Kätevää puuhaahan tuo säätäminen on kun ei tarvi sormet verillä vääntää niitä kohdalleen.. Muutamien kokeilujen jälkeen sain aikaiseksi kaksi toimivaa syttykäyrää, toisen nimesin Economyksi ja toisen Sportiksi erilaisten ennakoiden takia. Tuohon boxiin saa tuupattua kaksi käyrää joita voi vaihtaa ajon aikana ohjaustangossa olevasta kytkimestä. Nyt vaan sitten testikilometriä ajamaan ja erilaisia käppyröitä kehittelemään