Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Joulu 15, 2019 1:10 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Kesä 06, 2014 10:44 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1542
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
Kaadoitko suoraan koneeseen öljyä ollenkaan ??
Pumppu ei tee imua jos et laittanut "siemen nestettä' mottiin !
Puoli litraa venttiilinsäätö tulpan reijästä öljyä koneeseen ja veikkaan että homma klaaraantuu

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 06, 2014 12:14 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Asensin Öljypumpun täynnä öljyä kuten yleensä on ollut tapana. Myös suodattimen olen aina kastanut öljyyn ennen asennusta. Kannen päälle en ole noin paljon öljyä yleensä kaatanut kuin sanoit, mutta olen sinnekin aina desin pari kumonnut. Täytyy kokeilla vielä kaataa enemmän öljyä sinne venakoppaan. Jonkinlainen ilmalukko siellä kierrossa on pakko olla koska kasausvaiheessa tarkistin/puhdistin kaikki letkut ja putket tukosten varalta sekä testasin öljypompun toiminnan käsin pyöritellen ja hyvin tuntui pelaavan. Onneksi voitelin reilulla kädellä kasausvaiheessa kaikki laakerit, vaihteiston ja nokka-akselin sekä pytyn niin ei tod.näk pahasti ehtinyt ottaa kipeää.. https://onedrive.live.com/redir?resid=B ... oto%2c.jpg

E: tuosta öljynkiertokaaviosta näkee että runkoputken säiliöön kaadettu öljy menee suoraan pumpulle joten heti kun pumppu pyörähtää pitäisi tuupata öljyä eteenpäin. Syystä tai toisesta nyt ei näin tehnyt..
EE: niin ja sieltä venakopastahan se öljy valuu nokkaketjua pitkin öljypohjaan! Eli sinne siis öljyä niin että varmaan kostuu paikat :mrgreen:


Liitteet:
öljykierto.jpg
öljykierto.jpg [ 488.58 KiB | Katsottu 8476 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 06, 2014 12:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1542
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
Siis kun kaadat säätötulpan reijästä öljyä mottiin niin sinne se pumpun imuun valuu !

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 06, 2014 12:47 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Jees, öljypumpussa on kaksi imurööriä, toinen runkoputken säiliön kautta ja toinen öljypohjan sihdin läpi. Nyt öljyn on täytynyt jäädä lillumaan runkoputkeen eikä ole mennyt pumpusta läpi.. Kaadaan siis venttiilikopan kautta öljyä niin paljon että öljypohjan öljynpinantarkistusreijästä tulee öljyä ja pamautan uudestaan tulille. Johan on perkele jos ei sitten ölppä ala kiertämään :!:

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 06, 2014 1:00 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1542
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
Siellä on 2 pumppu lohkoa !
Toinen tyhjentää moottoria säiliöön ja toinen tekee öljynpaineen/virtauksen moottoriin !

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 06, 2014 1:33 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Nimenomaan ja tuo rungossa olevan öljysäiliön puoleinen pumpunlohko tuuppaa öljyä moottoriin öljynpuhdistajan kautta ja sitähän se ei nyt tehnyt..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 06, 2014 2:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1542
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
Juu ... Mun domi vaati ainakin laittaa öljyä suoraan moottoriin kun öljypumpun tarkastin ! Pelkkä pumpun voiteleminen sisältä ei siitä imun tekemiseen ...
Pumpunkin kun käyttää auki niin se kannattaa kasata keraamista voiteluainetta käyttäen

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 06, 2014 2:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1542
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
Keraamista voiteluainetta löytyy esim. Spraynä !
Motonetissä on hyllyt väärällään ... Voi ostaa tieten tuubi tavaranakin jos pereses kestää =)
Ja kai se sama on laittaa sinne moly rasvaakin mutta keraamis pohjaisissa taitaa olla suurempi pintapaineen kestävyys ?

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 06, 2014 3:22 pm 

Liittynyt: La Maalis 08, 2014 6:49 pm
Viestit: 121
Pyörä: Triumph Bonneville
Auton moottoreita kasattiin ihan merkkikorjaamolla STP Oil Treatmentillä, minkä juoksevuutta sitten sääteli moottoriöljyn määrällä.
Sopivan tahmeena pysyy mm. pytyn pinnassa öljyt vaikka kasausvaihe seisois pitkiäkin aikoja..
Ja ite oon harrasteena kasannu myös auton ja prätkän moottorit samalla menetelmällä.

Sananen STP:stä että käyttöohjeen mukaan ei saa käyttää märkälevykytkimellisissä ( STP Oil Treatmenthän on varsinaisesti
öljyn lisäaine- sattumalta vaan helvetin hyvää tavaraa kasausvaiheessakin) ollenkaan, mutta määrä on niin pieni
ja vaihat ne kuiteskin lyhyen ajan päästä uusiin niin ei haittaa yhtään mitään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 06, 2014 9:34 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Ei tartte enää ihmetellä toimiiko.. Yks tuubi pätkä kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :lol: http://youtu.be/e2XqdhE5DXI

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 07, 2014 10:06 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 07, 2010 6:24 pm
Viestit: 207
Paikkakunta: Ikaalinen
Pyörä: Suzuki Dr 650 SE
Asiallista! Mitenkäs toi sisäänajo, eli miten se kannattaa tai kuinka sen aiot tehdä? Onko se vaan että yksi tonni rauhallisemmin ja ölpät vaihtoon ja sit tuppi nurin vai kuinka? :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 07, 2014 5:52 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Niin kai se pitäis tehdä, katotaan nyt malttaako.. Huomenna olis Tampereen porukka-ajelu mut alla on ihan väärät gummit ja välitykset Viron reissun jäljiltä, toisaalta vois olla parempi ajellakkin vain kadulla hetki konetta säästellen :roll:

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 07, 2014 11:14 pm 

Liittynyt: Pe Huhti 11, 2014 9:38 pm
Viestit: 20
Pyörä: KTM 690 Enduro R & Gas Gas EC200
Olen kasannut moottorit delvacin voimalla. Mineraali se on liukasta tavaraa.
:D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Big Bore 710cc
ViestiLähetetty: Su Kesä 08, 2014 8:37 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Jepulis.. Big Bore on siis nyt kiinni ja myös testattu porukka-ajelulenkillä. Mukavasti on tullut vääntöä ja voimaa alarekisteriin :) Ylärekisteriä en vielä halunnut testata mutta eiköhän sieltäkin extrapaukkua löydy sitten kun konetta on ensin sisäänajettu hiukan enemmän. Käyntiinkin lähti kylmänä ensimmäisella polkaisulla kiksistä :o Lämpimänä ei sitten niinvaan lähdekkään, sähköstartti jaksaa pyörittää vaivoin ja polkaisemalla lähti vain harvoin. Paras konsti tuntuikin olevan sähköstartin ja kiksin yhdistelmä jolloin lähtee aina tulille. Täytyy vielä opetella tuota polkaisutekniikkaa kuumana..

Perjantain öljynkierron tarkistus ja pumpun ilmaus vaati kytkinkopan irroituksen ja öljypumpun ilmaamisen akkuporakonetta apuna käyttäen. Sitkeässä oli nimittäin ilmakupla pumpussa sillä pyörittelin akkukoneella useampaan otteeseen öljypumpun akselista eteen taakse ennenkuin sanoi plup plup ja öljyä alkoi tulla :? Eipä oo aikaisemmissa konerempoisssa tälläistäkään tullut vastaan. No seuraavalla kerralla on satavarmaa että testaan öljypumpun toiminnan moneen kertaan enenkuin lyön konetta tulille :!:
Liitteet:
Öljypumpun ilmaus.jpg
Öljypumpun ilmaus.jpg [ 153.51 KiB | Katsottu 13201 kertaa ]
Murtunut takarunkokin tuli hitsattua kuntoon ja samalla se sai pienen vahvikepalan ettei heti murru uudestaan..
Liitteet:
takarungon hitsaus.jpg
takarungon hitsaus.jpg [ 124.24 KiB | Katsottu 13201 kertaa ]
XR600 mallista lainattu venttilikoppa puolipuristimella on osoittautunut jo nyt tarpeelliseksi varusteeksi. Kiksiä saa nimittäin ihan tosissaan polkea yläkuolokohdassa ilman sitä :shock:
Liitteet:
puolipuristin.jpg
puolipuristin.jpg [ 135.1 KiB | Katsottu 13201 kertaa ]
puolipuristimen kahvan sain asennettua hyvin sille tarkoitettuun paikkaan.
Liitteet:
puolipuristimen kahva.jpg
puolipuristimen kahva.jpg [ 117.49 KiB | Katsottu 13201 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 31, 2014 5:40 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Se on kesä ja kärpäsiä eikä oo jaksanu räplätä vehkeitään yhtään, ihan vaan ajohommissa on aika kulunut.. Nyt kuitenkin lykkäs ukkosmyrskyn ja yöllä alkanut suunnittelu päättyi juuri valmistuneeseen käytännön toteutukseen ja kaapissa lojunut Ignitechin DC-CDI-P ohjelmoitava syttyboxi löysi tiensä amerikanherkun sydämmeen.
Liitteet:
Ignitech DC-CDI-P.jpg
Ignitech DC-CDI-P.jpg [ 85.07 KiB | Katsottu 12816 kertaa ]
Paperihommia joutui hiukan tekemään kun piuhoja oli enemmän kuin kaksi ja kaikilla oli joku tarkoitus :roll: johtovyyhdin selvittyä alkoi asetusten ja säätöjen haku läppärillä, eipä olis uskonut että vanhanliiton kaasarimies ikinä lähtee tälläsiin tietokonejuttuihin. Kätevää puuhaahan tuo säätäminen on kun ei tarvi sormet verillä vääntää niitä kohdalleen..
Liitteet:
Sytkäboxin testaus.jpg
Sytkäboxin testaus.jpg [ 144.57 KiB | Katsottu 12816 kertaa ]
Muutamien kokeilujen jälkeen sain aikaiseksi kaksi toimivaa syttykäyrää, toisen nimesin Economyksi ja toisen Sportiksi erilaisten ennakoiden takia. Tuohon boxiin saa tuupattua kaksi käyrää joita voi vaihtaa ajon aikana ohjaustangossa olevasta kytkimestä.
Liitteet:
Sytkäkäyrät.jpg
Sytkäkäyrät.jpg [ 110.79 KiB | Katsottu 12816 kertaa ]
Nyt vaan sitten testikilometriä ajamaan ja erilaisia käppyröitä kehittelemään :)

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com