Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Huhti 02, 2020 5:36 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2014 11:26 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1921
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Tämä tuskin tulee eteen,mutta onhan ketjun kiristimessä laskunkin jälkeen kiristysvaraa?

_________________
Olen pahoillani jos mielipiteeni ovat vääriä,kirjoitukset liian pitkiä,eikä rivityskään mahdu i padin ruudulle. Ei niitä ole pakko lukea.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2014 11:32 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Koneessa on uusi nokkaketju joka on noin 1cm lyhempi kuin mitä vanha venynyt oli. Ei siis 1.5mm kannen laskulla luulisi tulevan ongelmaa :roll:

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2014 11:32 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1531
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
Mä jättäisin kyllä kannen koskemattomaksi ja pudottaisin sylinteristä tarvittavan määrän korkeutta

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2014 11:38 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Sylinterin madaltaminen ei onnistu sylinteriputken kauluksen takia joka häviäsi lähes olemattomiin 1.5mm hionnalla.. Nokkaketjun kannalta sillä ei ole merkitystä laskeeko kantta vai sylinteriä.

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2014 11:40 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1531
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
Eihän se kaulus siellä alapäässä ole

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2014 11:44 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Meinaatko että otan uudestaan sylinteriputken pois sylinterin alapinnan tasohiontaa varten ja puran myös alakerran uudestaan että saan lohkoa laajennettua putkea varten joka uppoaa syvemmälle!? No can do..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 23, 2014 12:39 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1531
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
No sitten vaan kannesta pois

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 01, 2014 8:37 pm 

Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 9:53 pm
Viestit: 36
Paikkakunta: Iittala
Pyörä: DR650SE
Joko tää kohta papattaa? :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 03, 2014 9:32 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Ei ole vielä kasassa BigBore moottori.. ei kyllä paljoa enää puutukkaan sillä kaikki osat on jo koneistettu ja valmiina. Ajeltu on "amerikanherkulla" kyllä. Poikettiin nimittäin Tampereen porukkalla Helatorstain pitkällä viikonlopureissulla Eestissä. Päräytettiin Tallinnasta ensin Pärnuun, sieltä jatkettiin Vörtsjärven eteläpuolelta Tarttoon ja sieltä takaisin Tallinnaan. Koko reissu ajettiin pikkuteitä pitkin ja asfalttia vältellen. Hieno reissu!
Liitteet:
P5280042.JPG
P5280042.JPG [ 260.74 KiB | Katsottu 7946 kertaa ]
Liitteet:
P5300085.JPG
P5300085.JPG [ 229.59 KiB | Katsottu 7946 kertaa ]
Liitteet:
P5300087.JPG
P5300087.JPG [ 217.94 KiB | Katsottu 7946 kertaa ]
Liitteet:
P5300091.JPG
P5300091.JPG [ 260.75 KiB | Katsottu 7946 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 05, 2014 12:53 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Se olis sitten BIG BORE mylly valmis :!:
Selkee homma oli koneen lopullinen kasaus kun kaikki palikat oli valmiina. Startin vapaakytkimen rattaiden kanssa hetken puuhastelin. Hyvä että otin nuo rattaat esille sytkäkopan pikkukannen takaa koska kannessa on laakeri starttimoottorin akselin päässä. Laakeri oli aivan kuiva ja pyöri huonosti :o mutta kun voitelin sen huolella ja pyörittelin sormissa niin se herkistyi.
Liitteet:
vapaakytkimen rattaat.jpg
vapaakytkimen rattaat.jpg [ 141.67 KiB | Katsottu 7776 kertaa ]
Siinä se nyt sitten on BIG BORE moottori varustettuna kick startilla ja manuaalisella puolipuristimella, männän halkaisija 105mm, iskun pituus 82mm, puristussuhde 10.5:1, kuutiotilavuus 710.04cc. Ei siis 720cc niinkuin sarjan myyjäliike antaa ymmrtää!
Liitteet:
BIGBORE oikea.jpg
BIGBORE oikea.jpg [ 94.79 KiB | Katsottu 7776 kertaa ]
Liitteet:
BIGBORE vasen.jpg
BIGBORE vasen.jpg [ 81.77 KiB | Katsottu 7776 kertaa ]
Heti kun kerkeen niin ryhdyn koneen vaihto hommiin, pääsee kokeileen irtoaako Big Boresta savut.. :)

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 05, 2014 1:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1091
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
No nyt on jännää! Mutta kyllähän se pamahtaa tulille samantien.

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 05, 2014 1:16 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Kauhee polte on päästä vääntään konetta paikalleen :mrgreen: kyttään koko ajan kelloa että koska pääsee töistä lähteen tallille. Jos ei nyt mitään ylivoimaista tuu vastaan niin kyllä mä sen tänään kampeen paikalleen. Sattu niin mukava asennusilmakin että tarttee mennessä hakee Liidelistä sixpäkki vissyä että ei iske lämpöhalvaus kesken homman :lol:

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 05, 2014 2:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 491
Pyörä: Yamaha RD
Toi tunne moottorin kasaan saamisen jälkeen on kyllä aikas kihelmöivä. Mielenkiintoinen motti varmasti, tuskin tarvii aina avata kaasua ihan selälleen, saattaapi vähän vääntää jo alemmillakin kierroksilla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 05, 2014 5:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 07, 2010 6:24 pm
Viestit: 205
Paikkakunta: Ikaalinen
Pyörä: Suzuki Dr 650 SE
Ensikäynnistys juutuubiin!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 06, 2014 9:46 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Eipä ole paljon juutuuppiin laitettavaa.. ei mennyt nimittäin niin kuin Strömsöössä taas hommat :roll: On noitten koneitten kans tullut niin kauan pelattua että tietohan se on että mitä vaan voi sattua näissä hommissa. Mutta asiaan.. Ensimmäisenä kun sain tankin ja penkin pois kävi ilmi että XR:n heppoinen takarunko ei ollut kestänyt pakaaseja tarakalla ja oli murtunut poikki toiselta puolelta Helatorstain pitkällä viikonloppureissulla Eestiin.
Liitteet:
takarunko.jpg
takarunko.jpg [ 96.91 KiB | Katsottu 7433 kertaa ]
Big Bore koneen paikalleen asennus sujui ongelmitta..
Liitteet:
Hi Comp ja Big Bore.jpg
Hi Comp ja Big Bore.jpg [ 74.22 KiB | Katsottu 7433 kertaa ]
Öljyt koneeseen ja kiksistä pyörittelya niin että testitulpalla totesin kipinän tulevan. Kaikki kunnossa.. Sormi starttinapille ja noin sekunnin starttaus ja heti tulille! Hetken aikaa hihkuin jo riemusta kunnes koneen epänormaalin metallinen käyntiääni sai hälytyskellot soimaan päässä. Virrat pois ja öljypumpun lähdöltä letku irti, pyörittelin konetta kiksistä ja vain onnettomia räkäsyjä tulee öljyä pumpulta :shock: Tässä vaiheessa pakkasin kamat ja lähdin kotiin viilentämään hermoja parilla Sakulla. Kummitukset hiipii väkisinkin mieleen mutta onneksi kone ei ehtinyt kauaa olla käynnissä.
Liitteet:
Big Bore kiinni.jpg
Big Bore kiinni.jpg [ 116.06 KiB | Katsottu 7433 kertaa ]
Homma jatkuu tänään öljypumpun ja öljynkierron tarkistuksella. Toivoa todellakin sopii ettei männänrenkaat ottaneet tapahtuneesta siipeensä, ainakin puristukset tuntuivat olevan edelleen tallella..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com