Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Kesä 06, 2020 11:14 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Marras 14, 2013 9:17 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1675
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Se on sitten se aika vuodesta kun rakennellaan VALOJA :idea: 35 wattisia Kiinan-Xenoneita on tullut joskus tilailtua ja hyllyllä ne on pölyttynyt.. mutta nyt ajattelin että rakennanpa niistä XR:ään Tehobudjettivalot! Motonettiin siis mittailemaan halpiskaukovaloja aihioksi :arrow: Sieltä löytyikin Siriuksen soikeat kaukovalot joissa oli maskiin sopiva kiinnitys ja tarpeeksi tilaa H3 Xenon-polttimolle. Omaan etuvaloon tulee H4 bi-Xenon. Tarina kuvina:
Liitteet:
lisävalotarpeet.jpg
lisävalotarpeet.jpg [ 157.91 KiB | Katsottu 10893 kertaa ]
Siriuksen valo imaisi Xenon-polttimon pienellä johtoläpiviennin viilauksella
Liitteet:
sirius1.jpg
sirius1.jpg [ 109.43 KiB | Katsottu 10893 kertaa ]
Liitteet:
sirius2.jpg
sirius2.jpg [ 90.93 KiB | Katsottu 10893 kertaa ]
Ei pahan painoinen
Liitteet:
sirius3.jpg
sirius3.jpg [ 142.01 KiB | Katsottu 10893 kertaa ]
Lisävalon asennus maskiin oman valon yläpuolelle
Liitteet:
sirius4.jpg
sirius4.jpg [ 152.65 KiB | Katsottu 10893 kertaa ]
H4 Bi-Xenonin asennus omaan lyhtyyn
Liitteet:
bi-xenon1.jpg
bi-xenon1.jpg [ 132.08 KiB | Katsottu 10893 kertaa ]
Liitteet:
bi-xenon2.jpg
bi-xenon2.jpg [ 130.67 KiB | Katsottu 10893 kertaa ]
Ballastien ja johdotusten kanssa olikin sitten puuhaa jotta sai ne sovitettua pikkumaskin taakse
Liitteet:
ballastit.jpg
ballastit.jpg [ 135.87 KiB | Katsottu 10893 kertaa ]
Lisävalolle virrat suoraan akulta releen kautta ja valokytkin tankoon
Liitteet:
lisävalokytkin.jpg
lisävalokytkin.jpg [ 116.55 KiB | Katsottu 10893 kertaa ]
Tämmönen tuli
Liitteet:
tuplaxenonit.jpg
tuplaxenonit.jpg [ 78.03 KiB | Katsottu 10893 kertaa ]
Kameralla otetut kuvat eivät anna todellista kuvaa valotehosta mutta valokuvioiden erot näkyy selvästi. Omaan lyhtyyn asennettu H4 bi-Xenon antaa hajavaloa ja siriukseen asennettu H3-Xenon antaa pistemäisen valon joka kantaa todella pitkälle. Mielestäni Kohtuullinen lopputulos alle 50 euron panostuksella..
Liitteet:
bi-xenon.jpg
bi-xenon.jpg [ 58.25 KiB | Katsottu 10893 kertaa ]
Liitteet:
sirius.jpg
sirius.jpg [ 48.08 KiB | Katsottu 10893 kertaa ]
Liitteet:
bi-xenon+sirius.jpg
bi-xenon+sirius.jpg [ 46.77 KiB | Katsottu 10893 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Viimeksi muokannut Dominator päivämäärä To Marras 14, 2013 10:05 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 14, 2013 10:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Viestit: 696
Paikkakunta: Valkeakoski
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Hyvältä vaikuttaa. nythän meillä ei olekaan kiire takaisin la surautukselta. :)

_________________
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 15, 2013 8:54 pm 

Liittynyt: Ti Huhti 12, 2011 10:13 pm
Viestit: 125
Pyörä: ktm 990 adv ja dominator 650
HALOO HALOO ONKO VALOO ??


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 26, 2013 11:11 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Viestit: 1875
Pyörä: pyöräkuume on kova
Sun talli on aika avara ja mukavasti tilaa värkkäillä. Siistikin on.

-ville

_________________
---x mopolla suohon x---


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 26, 2013 11:20 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1675
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Oliskin mun t/halli.. :D

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 30, 2013 3:47 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1675
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Välipäivähommia.. Tuossa jo hetken aikaa on tullut ihmeteltyä miksei Hondan insinööri ole alunperin suunnitellut öljynjäähdytintä XR600R ja XR650L malleihin :roll: Lisäihmetystä aiheuttaa vielä se että XR250 ja XR400 pikkusisarmalleissa öljynjäähdytin on kuitenkin vakiona. Ilma/öljyjäähdytteinen moottori offroad pyörässä kuumenee rajusti ja tästä johtuen kiinnileikkautumisen ja pakoventtiilien seetien irtoamisen riski on erityisen suuri. Ylikuumenemisen vaiva on myös Honda Dominator ym. malleissa joissa samaa 650cc moottoria käytetään. Amerikan "serkkujen" palstoja kun lueskelee niin selviää että siellä jälkiasennetaan lähes poikkeuksetta öljynjäähdytin kyseisiin malleihin. Sopivasti sattui kohdalle brittien ebaystä XR250 mallin öljynjäähdytin ja huusin sen pois kuleksimasta. XR 250/400 mallien jäähdyttimen saa sovitettua XR650L malliin helposti alkuperäiseen paikkaan etumaskin taakse kiinni emäputkeen hitsaamalla vain kiinnitysmutterit runkoon. Siellä se on hyvässä suojassa kolhuilta ja ilmavirta puhaltaa maskin alta suoraan siihen. Koollahan se ei ole pilattu mutta tehokkaaksi väitetty..
Liitteet:
Öljynjäähdytin.jpg
Öljynjäähdytin.jpg [ 178.58 KiB | Katsottu 10131 kertaa ]
Liitteet:
Öljynjäähdytin2.jpg
Öljynjäähdytin2.jpg [ 105.71 KiB | Katsottu 10131 kertaa ]
Liitteet:
Öljynjäähdytin3.jpg
Öljynjäähdytin3.jpg [ 82.41 KiB | Katsottu 10131 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 30, 2013 9:28 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Viestit: 696
Paikkakunta: Valkeakoski
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Se on kyllä siro.
Olisi jännä pystyä vertaileen öljyn lämpötilaa ilman ja jäähdyttimen kanssa.

_________________
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 30, 2013 11:26 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Viestit: 972
Paikkakunta: Häme
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
xr400 näyttäis olevan ~tuplasti isompi..

Kuva

Mukavaa luettavaa nää Dominaattorin näpräämiset!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 31, 2013 10:17 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1675
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Pete K2 kirjoitti:
Se on kyllä siro.
Olisi jännä pystyä vertaileen öljyn lämpötilaa ilman ja jäähdyttimen kanssa.
Kohtahan tuo nähdään kuinka jähdyttelee jos nyt lämpöasteita ulkona pitelee ja pääsee kesäkumeilla testilenkille. Öljynlämpömittarihan mulla on siinä mittatikun paikalla..

JUHHisi kirjoitti:
xr400 näyttäis olevan ~tuplasti isompi..
Juu pitää paikkansa ja katselinkin tuota jäähdytintä kaverin XR400:ssa. Varmaan on tehokkaampi mutta asennus XR650L malliin hiukan hankalampi kun nuo letkulähdöt jäähdyttimesssä on eri suuntiin. Ovat noita ameriikassa tuunanneet sahaamalla alkuperäiset lähdöt poikki, tekemällä kierteet jäähdyttäjään ja asentamalla tilalle uudet letkulähdöt taaksepäin.

Edittiä 1.1.2014 testilenkin jälkeen: Öljyt pysyvät sisällä ja kiertokin tuntuisi pelaavan. Öljytilavuus lisääntyi pari desiä. Öljynlämmöt pysyivät alle 100 asteessa tunnin kestäneen hiekkatie surautuksen ajan. Aikaisemmin pyrki nousemaan yli 100 asteen tasaisessakin vauhdissa :)
Liitteet:
01012014011.jpg
01012014011.jpg [ 303.73 KiB | Katsottu 9719 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 11, 2014 7:05 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1675
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
"Vara-alakerta" on odottanut tallin nurkassa kiertokangen vaihtoa ja samalla aukaisulla tehtävää XR600 vetoakselin vaihtoa myöhempää kickstartin asennusta varten. Tänään sitten iski aamulla inspiraatio ja otin motin työn alle..
Liitteet:
Vara-alakerta.jpg
Vara-alakerta.jpg [ 277.78 KiB | Katsottu 9397 kertaa ]
XR/Dominaattorin alakerta on vahvaa tekoa mutta yksi tämän moottorin ongelmakohtia on kiertokangen yläpään reijän voitelu. Männäntapin ja kangen välissä ei ole neulalaakeria ja öljyjen ylikuumentuessa kangen "silmä" vauriotuu helposti. Kuva on huono mutta leikkausjälkeä ja rosoa löytyy niin että veivi on vaihtokunnossa.
Liitteet:
Naarmuja.jpg
Naarmuja.jpg [ 296.76 KiB | Katsottu 9397 kertaa ]
Kumivasara esiin ja lohkoa halkaisemaan..
Liitteet:
Halki.jpg
Halki.jpg [ 354.22 KiB | Katsottu 9397 kertaa ]
Alakerralla on ajettu noin 50 tuhatta ja kaikki laakerit ovat priimakunnossa. Runkolaakerit menevät silti vaihtoon. Tuntuisi hullulta kasata kunnostettu kampiakseli vanhoilla laakereilla :roll:
Liitteet:
Kunnossa.jpg
Kunnossa.jpg [ 317.66 KiB | Katsottu 9397 kertaa ]
Proxin tuliterä veivi ja vanha kampura kiikutetaan ensi viikolla moottorikoneistamoon..
Liitteet:
Prox.jpg
Prox.jpg [ 282.46 KiB | Katsottu 9397 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 15, 2014 10:55 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1675
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Sähköä lisää :idea:

Pikku hiljaa on pyörään ilmestynyt kahvaläppäreitä, valoja, ym. sähköä syöviä lisävarusteita. Latausteho kaikki härpäkkeet päällä ei enää vakio staattorilla ollut riittävä. Helppo ratkaisu olisi ollut ostaa valmis "tehostaattori" n. 150 eurolla. Amerikanfoorumeilta olin kuitenkin lukenut että XR/Dominator laturin tehoa pystyy lisäämään vaihtamalla tilalle Honda VF 750 - 1100 mallin staattorin joita löytyy edullisesti käytettynä purkaamoilta ja ebaystä. Hetken aikaa etsittyäni löysinkin Saksasta VF750 mallin staattorin sopivasti. Joten sytkäkoppa irti ja sovittamaan..
Liitteet:
sytkäkoppa.jpg
sytkäkoppa.jpg [ 339.75 KiB | Katsottu 9222 kertaa ]
Liitteet:
vauhtipyörä.jpg
vauhtipyörä.jpg [ 146.58 KiB | Katsottu 9222 kertaa ]
VF750 staattori on halkaisijaltaan ja kiinnityksiltään täysin samanlainen kuin XR:n alkuperäinen mutta selvästi korkeampi ja käämitty paksummalla langalla
Liitteet:
staattorit.jpg
staattorit.jpg [ 291 KiB | Katsottu 9222 kertaa ]
Liitteet:
staattorit2.jpg
staattorit2.jpg [ 249.48 KiB | Katsottu 9222 kertaa ]
VF750 staattori sopi täydellisesti XR:n sytkäkoppaan ja vauhtipyöräkään ei tavannut siihen konetta pyöritellessäni joten kytkin johdot ja täräytin mopon tulille. Vieläkään ei savua noussut mistään ja kone kävi nätisti. Latausjännite kipusi heti 14.3v-14.5v välille. Sanotaan että viritys on onnistunut kun teho ei laskenut :) ensimmäisten kokeilujen jälkeen tuntuu siltä että nyt ei latausteho ainakaan laskenut. Aika näyttää kuinka staattorimodaus käytännössä toimii..
Liitteet:
lataus.jpg
lataus.jpg [ 329.1 KiB | Katsottu 9182 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 02, 2014 7:27 pm 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 23, 2013 2:00 pm
Viestit: 318
Pyörä: Emw, HD, GS 1100
Dominator kirjoitti:
Sähköä lisää :idea:



Mielenkiinto heräsi :P ! . Onko mitään speksejä jo noitten staattoreiden teho-eroista?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 02, 2014 8:25 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1675
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Amerikan foorumeilla tuosta laturimodauksesta on juttua (mm. Adv. Rider) Noin 20% on lataustehon lisäys. Luovuttajapyörä VF Hondassa on Watteja laturissa reilusti enemmän johtuen vauhtipyörän isommasta magneetista. Lataussäädin kuumenee selvästi enemmän tuolla VF käämillä, nähtäväksi jää kuinka tulee kestämään :roll:

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 16, 2014 5:59 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1675
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Viikonlopun puhdetöinä XR:n Showa Cartridge-keulan keväthuolto. Hetken aikaa kävi USD-keulapäivitys mielessä mutta on tuo vakiokeulakin niin hyvä että sillä mennään..
Liitteet:
palapeli.jpg
palapeli.jpg [ 128.49 KiB | Katsottu 7979 kertaa ]
Liitteet:
keulaton.jpg
keulaton.jpg [ 121.56 KiB | Katsottu 7979 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Honda XR720L "BIG BORE"
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2014 10:12 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1675
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Nälkä kasvaa googlettaessa YLIKOKOON..

Lähes lumettoman talven pimeinä iltoina tehty googletus sai aikaan moottorinvirityshepulin jossa alkaa nyt toteutusvaihe. Jenkkilässä paikalliset XR-harrastajat ovat jo vuosia BigBorettaneet moottoreitaan ja erilaista palikkaa kyseiseen operaatioon on tarjolla paikallisilla virityspajoilla. Kustom Kraft viripaja http://kustom-kraft.com/hondakits.html tarjoaa BigBore settejä eri pyöriin ja heidän valikoimistaan löytyy 720 kuution sarja myös XR:ään, jonka päätin tilata. Sarjaan kuuluu ylikoko sylinteriputki, 105mm mäntä kitti sekä ylikoko tiivisteet lohkoon ja kanteen. Heidän listahintansa sisältää sylinterin putkituksen mutta Suomesta sylinterin lähettäminen Jenkkeihin putkitusta varten ei tuntunut järkevältä niin tilasin pelkät palikat ilman putkitusta ja sain tingattua hintaa alaspäin. Ja nyt kun on alettu virittämään niin viritetään sitten ja niinpä kanteen on tulossa APE-recepartsilta http://www.aperaceparts.com/ 1mm ylikoko venttiilit ja kanavat muotoillaan samalla sekä puristukset nostetaan maltillisesti 10:1 jotta kannen kuumeneminen ei aiheuttaisi ongelmia. Sytytyksestä huolehtii uudessa BigBore koneessa Ignitechin DCCDIP http://www.ignitech.cz/en/vyrobky/dccdip/dccdip.htm säädettävä sytytys johon saa ohjelmoitua kaksi napista vaihdettavaa sytkäkäyrää sekä kierrosluvun rajoittimen, vaihdevalon, sytytyksen katkaisun vaihtamisen ajaksi ym. Nokka-akseliksi tulee nykyinen Hot Cams Stage 1 http://www.hotcamsinc.com/ProductInfo.aspx?item_id=7 jotta tehoalue pysyy "enskamaisena". Kaasarina toimii nykyisessäkin koneessa oleva TM40 suoraveto ja pakokaasuja siirtää nykyinen ABP-Racing http://www.abp-racing.de/leistungskr%C3%BCmmer/ ja GPR http://www.gpr.it/prodotti.htm?idTipolo ... od=&idAcc= putkisto. Kaiken tämän kruunaa lopulta Woimatallissa Sastamalassa http://www.woimatalli.fi/index.php tehtävä penkitys josta löytyy länsi-Suomen paras tietotaito yksipyttyisten enduroiden säätämisessä.

Laitan siis tänne kaikkien haukuttavaksi XR720L BIG BORE viritysprojektin jollaista en ole kuullut Suomessa kenenkään ennen tehneen ja se alkaa tästä..

Sylinteri tuli tänään putkituksesta ja putki istuu mainiosti siihen. Kuvassa vasemmalla 720cc BigBore (105mm) ja oikealla vakiopytty mäntineen (100mm)
Liitteet:
14032014579.jpg
14032014579.jpg [ 122.74 KiB | Katsottu 7427 kertaa ]
Big Bore tiivisteet..
Liitteet:
14032014581.jpg
14032014581.jpg [ 172.28 KiB | Katsottu 7427 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com