HPN BMW:t näyttää hyviltä, osia varmaan voi soveltaa muihinkin
http://www.hpn.de/english/english.html
http://www.hpn.de/bilder/high_resolution/kordys1.jpg
onko näistä ollut juttua foorumilla ?
HPN BMW:t
Valvoja: Moderaattorit
HPN BMW:t
--
Ari J.
Ari J.
- Raimo
- Viestit: 1275
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Paikkakunta: Oulunsalo
- Viesti:
Re: HPN BMW:t
HPN eli Halbfeld - Pepperl - Neher on etenkin runkojen muokkaamiseen erikoistunut saksalaispaja. HPN rakensi 80-luvulla bemarin voittoisat aavikkokilpurit, Herbert Sheckin ohella. Rekisteröityjä 2V-bemareiden runkoja taitaa olla rakennettu hiukan yli 800 kappaletta, ja jokainen on hiukan erilainen, riippuen rakentamisajankohdasta ja omistajan mielihaluista. Moni on hankkinut vain pelkän rungon, rakentaen lopun pyörän itse. Mobile.de:ssäkin on melko usein myynnissä HPN Bemareita. Yksi HPN:n runkomitoille ja muutoinkin pajan asetuksiin perustuva pyörä on tietenkin HP2, joka on aika lähellä PG Lundmarkin 2002 vuoden aavikkopyörää.
Itse haaveilin joitain vuosia sitten lähettäväni Kantturan rungon työstettäväksi, mutta into on sittemmin laantunut...Lähinnä siksi, että tuommoinen Paris-Dakar kannattanee pitää alkuperäis, tai ainakin palautettavissa alkuperäiskuntoon. HPN:n runkoa jäykistetään ohjausakselin, takahaarukan ja jousen(tai jousien) kiinnityksen kohdalta. Lisäksi ohjauskulmaa voidaan samalla loiventaa, riippuen runkoon asennettavasta keulasta.
HPN on myös teettänyt Acerbicsen valmistamana 43 litraista muovitankkia, jousituskomponentteja ja erilaisia viritysosia moottoriin, sekä vaihteistoon. Hinnat ovat perinteisesti olleet osien laadun myötä aika korkeita.
Muutama linkki:
http://micapeak.com/bmw/gs/gs_hpn.html
http://www.possi.de/hpn/hpn.html
http://www.hpn-owners-club.de/
http://www.wilddog.za.net/forum/index.php?topic=23723.0
http://www.wilddog.za.net/forum/index.php?topic=41149.0
Ja alla 34000 euron HPN vastaan 12500 euron KTM950Adv vuonna 2003
Itse haaveilin joitain vuosia sitten lähettäväni Kantturan rungon työstettäväksi, mutta into on sittemmin laantunut...Lähinnä siksi, että tuommoinen Paris-Dakar kannattanee pitää alkuperäis, tai ainakin palautettavissa alkuperäiskuntoon. HPN:n runkoa jäykistetään ohjausakselin, takahaarukan ja jousen(tai jousien) kiinnityksen kohdalta. Lisäksi ohjauskulmaa voidaan samalla loiventaa, riippuen runkoon asennettavasta keulasta.
HPN on myös teettänyt Acerbicsen valmistamana 43 litraista muovitankkia, jousituskomponentteja ja erilaisia viritysosia moottoriin, sekä vaihteistoon. Hinnat ovat perinteisesti olleet osien laadun myötä aika korkeita.
Muutama linkki:
http://micapeak.com/bmw/gs/gs_hpn.html
http://www.possi.de/hpn/hpn.html
http://www.hpn-owners-club.de/
http://www.wilddog.za.net/forum/index.php?topic=23723.0
http://www.wilddog.za.net/forum/index.php?topic=41149.0
Ja alla 34000 euron HPN vastaan 12500 euron KTM950Adv vuonna 2003
- Liitteet
-
- 16_HPN Sport vs KTM 950 Adventure_Motorrad 0903.zip
- HPN Sport vs. KTM950 vuonna 2003 Motorradin vertailu. -pdf pakattuna zipillä
- (2 MiB) Tiedosto ladattu 445 kertaa
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
-
- Viestit: 192
- Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 11:15 am
- Pyörä: WR300-10, TE 610 -08, KTM 65sx-09
Re: HPN BMW:t
joku tossa HPN systeemissä viehättää vaan en tiedä mikä. Olis kyllä hieno omistaa tommonen pyörä.
Kaksitahtinen Mielialahäiriö
- Lerssi
- Viestit: 338
- Liittynyt: Ke Huhti 13, 2011 10:54 pm
- Pyörä: KTM 1290 Adventure
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: HPN BMW:t
Kyllä! On se niin ruma että se on jo kaunisKumipuhki kirjoitti:joku tossa HPN systeemissä viehättää vaan en tiedä mikä. Olis kyllä hieno omistaa tommonen pyörä.
Mulla tosin on ollu jo kuume muutenkin laittaa joku wanha R-75 sunnuntai päristin.
Eihän sitä kukhan jaksa!
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: HPN BMW:t
Tulee ihan wanhat Rellut mieleen, R16 on niin totaLerssi kirjoitti:Kyllä! On se niin ruma että se on jo kaunis
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: HPN BMW:t
En tiedä mikä vaivaa kun en millään jaksa innostua uusista "matkaskoottereista" ja "stealth-hävittäjistä", mut näissä on kaikki kohdallaan.
Vaikka yksi iso ja pyöreä ajovalo ajalta, jolloin muotoja ei vielä ollut keksitty on kai jo jonkinlainen ajan hylkäämien mallien yhteinen symboli niin on sekin vaan näissä raameissa niin retro, vintage ja vaikka mitä, ettei tilalle mikään muu sovi.
Joskus oudoksuin kylläkin kansien ja sylinterien käyttöä kaatumarautoina, mut ainahan voi takin kääntää. Rikas mies jos oisin...
Vaikka yksi iso ja pyöreä ajovalo ajalta, jolloin muotoja ei vielä ollut keksitty on kai jo jonkinlainen ajan hylkäämien mallien yhteinen symboli niin on sekin vaan näissä raameissa niin retro, vintage ja vaikka mitä, ettei tilalle mikään muu sovi.
Joskus oudoksuin kylläkin kansien ja sylinterien käyttöä kaatumarautoina, mut ainahan voi takin kääntää. Rikas mies jos oisin...
Joh. 3:16
Solifer Export > Tunturi Tiger Aqua > Solifer Speed > Suzuki RG 125 > KTM GS 125 > Yamaha TDR 250 > Suzuki DR 650 RS > Suzuki VS 1400 Intruder > Suzuki DR 800S
Solifer Export > Tunturi Tiger Aqua > Solifer Speed > Suzuki RG 125 > KTM GS 125 > Yamaha TDR 250 > Suzuki DR 650 RS > Suzuki VS 1400 Intruder > Suzuki DR 800S
Re: HPN BMW:t
Wanhahan tuommoista R 75/5 Biimeriä tuuppasi pitkän nuoruutensa alkuvuosina ja samaten on noita nykyään tullut kyllä kateltua sillä silmällä.Lerssi kirjoitti:Kyllä! On se niin ruma että se on jo kaunisKumipuhki kirjoitti:joku tossa HPN systeemissä viehättää vaan en tiedä mikä. Olis kyllä hieno omistaa tommonen pyörä.
Mulla tosin on ollu jo kuume muutenkin laittaa joku wanha R-75 sunnuntai päristin.
Weteraani kurapyöräilijä