Pegaso Turbo
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 2213
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Pegaso Turbo
Se että kohokammion paine ei nouse samaa tahtia ahtojen kanssa voisi ehkä aiheuttaa tuollaisia oireita myös. Teitkö siitä pitotista säädettävän?
Ja mikäs mukavampaa jouluna, kuin rauhoittua pajalla, kaukana maailman melusta, kiireestä ja joululauluista.
Ja mikäs mukavampaa jouluna, kuin rauhoittua pajalla, kaukana maailman melusta, kiireestä ja joululauluista.
Re: Pegaso Turbo
Aivan samaan tulokseen tulin omissa pähkäilyissä.skuikka kirjoitti:Se että kohokammion paine ei nouse samaa tahtia ahtojen kanssa voisi ehkä aiheuttaa tuollaisia oireita myös. Teitkö siitä pitotista säädettävän?
Ja mikäs mukavampaa jouluna, kuin rauhoittua pajalla, kaukana maailman melusta, kiireestä ja joululauluista.
Tarkoitus on ensin bensapaineita mittailla,ja sit koittaa tuon pitotin kautta tuleva painetta tutkailla.
Sen jälkeen ei auta kuin suuttimia reilusti isommaksi niin näkee poistuuko/muuttuuko vaivat.
Ja kaasarit on "helppo" käyttää pois tuolta letkuhässäkän/painekotelon ym. välistä,paikoillaan ei onnistu suuttimia vaihtaa.
Tuo on kyllä hieno ajatus...rauhoittua pajalla,saattaa perheessä joku esittää eriävän mielipiteen.
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Re: Pegaso Turbo
No tulihan sitä vielä tutkittua.
bensapaineet nousee ok,pitotin paine myös.
Tuo eilinen veikkaus 120-125 olis ollut aika lähellä.
Laitoin vähän paremmaksi että varmasti alkaa selviimään ongelma
130 porasin suuttimet/pikku muutos pitot putkelle...heti alkoi näkyä että paksuksi meni.
No muutamat vedot penkissä lambda 10-11 paikkeilla pyöri..
VNT siivet auki 65 takapyörä tehoja väännöt samaa luokkaa.
Siipien säätö mekaanisesti noin puoleen väliin ja uutta vetoa..
ahdas,ahdas pako paineet varmaan hirveet..
putki oikeesti punainen ja 74 hp/5500 rpm ja palaneet pakosarjan tiivisteet...noo mennään n. 95 kone tehossa aika hyvä yx mukiselle.
joulun jälkeen vähän takas suutin kokoa ja vnt saa olla haarat levällään...lähtee mukaan hyvin kuin tallinnan huo***a
suotta supistellaan.
Paineet näytti pysyvän rikkaalla seoksella alle kilossa.
Seoksen kun saa kohdalleen uskoisin aika hyvin potkivan.
Ja tuo meidän penkki ei ole lahja hevosia antanut...
******* Joulut niille jotka vielä seuraa***********
bensapaineet nousee ok,pitotin paine myös.
Tuo eilinen veikkaus 120-125 olis ollut aika lähellä.
Laitoin vähän paremmaksi että varmasti alkaa selviimään ongelma
130 porasin suuttimet/pikku muutos pitot putkelle...heti alkoi näkyä että paksuksi meni.
No muutamat vedot penkissä lambda 10-11 paikkeilla pyöri..
VNT siivet auki 65 takapyörä tehoja väännöt samaa luokkaa.
Siipien säätö mekaanisesti noin puoleen väliin ja uutta vetoa..
ahdas,ahdas pako paineet varmaan hirveet..
putki oikeesti punainen ja 74 hp/5500 rpm ja palaneet pakosarjan tiivisteet...noo mennään n. 95 kone tehossa aika hyvä yx mukiselle.
joulun jälkeen vähän takas suutin kokoa ja vnt saa olla haarat levällään...lähtee mukaan hyvin kuin tallinnan huo***a
suotta supistellaan.
Paineet näytti pysyvän rikkaalla seoksella alle kilossa.
Seoksen kun saa kohdalleen uskoisin aika hyvin potkivan.
Ja tuo meidän penkki ei ole lahja hevosia antanut...
******* Joulut niille jotka vielä seuraa***********
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Re: Pegaso Turbo
Aika hurjalta kuulostaa, vielä noin ekoiksi vedoiksi.
Kunhan saat optimoitua palikat, mitä se sitten näyttää?
Ei kai uskalla kireemmäks laittaa, tai joku tulee kattomaan kuka kiusaa.
Kyllä seurataan,
Joulua sinnekkin.
Kunhan saat optimoitua palikat, mitä se sitten näyttää?
Ei kai uskalla kireemmäks laittaa, tai joku tulee kattomaan kuka kiusaa.
Kyllä seurataan,
Joulua sinnekkin.
All go, no show !
Re: Pegaso Turbo
Hieno projekti, ei muuta kuin hatun nosto ja syvä kumarrus.
Täällä seurataan mielenkiinnolla.
Täällä seurataan mielenkiinnolla.
GT125 -71 / MBX125 -84 / GPZ500 -92 / XL500R -84 / XT660R -04 / CBR1100XX -02 / KLE500 -02
Re: Pegaso Turbo
Aaton maltoin pysyä pois pärrän kimpusta,tänään iltapäivällä piti sit pari kolme tuntia käydä.
Ensin suutin kokoa takas päin,120 porasin nyt suuttimet ja vähän penkki vetoja.
Ahdoilla täyskaasulla näytti olevan hyvin kohdallaan,mut tasakaasulla kokoalue rikkaalla.
Sitten neulat alimpaan asentoon eli rikat ylös,nyt näytti hyvältä...
lambda arvo pyöri siinä 13-14 väli maastossa eli ehkä aavistus rikkaalla mut hyvä näin.
Ahtopaine hyppää jo neljän tonnin jälkeen 0,8 tuntumaan ja pysyy siellä.
Teho ja vääntö käyrät tasaiset ei mitään piikkejä.
Takapyörä tehot joka vedolla yli 70 hp 75 tais olla max.väännöt myös yli 70 nm
Nyt ajoin koko ajan vnt ahtimen siivet auki,ei vedä putkee punaiseksi kun pakopaine ei kasva.
Pakopaineita sekä pakolämpöjä vois vielä mitata.
Saattaa tämä yks pyttyseksi vetää aika mukavasti kun ajaa pääsee.
690 kotaria pidetään jo melko hyvä vetoisena ja samassa penkissä niistä 50 hp mitannut.
En vaan nyt löytänyt vanhoja kotarin lappuja olis vielä väännön nähnyt.
Taitaa tost ktm killer tulla??
Ensin suutin kokoa takas päin,120 porasin nyt suuttimet ja vähän penkki vetoja.
Ahdoilla täyskaasulla näytti olevan hyvin kohdallaan,mut tasakaasulla kokoalue rikkaalla.
Sitten neulat alimpaan asentoon eli rikat ylös,nyt näytti hyvältä...
lambda arvo pyöri siinä 13-14 väli maastossa eli ehkä aavistus rikkaalla mut hyvä näin.
Ahtopaine hyppää jo neljän tonnin jälkeen 0,8 tuntumaan ja pysyy siellä.
Teho ja vääntö käyrät tasaiset ei mitään piikkejä.
Takapyörä tehot joka vedolla yli 70 hp 75 tais olla max.väännöt myös yli 70 nm
Nyt ajoin koko ajan vnt ahtimen siivet auki,ei vedä putkee punaiseksi kun pakopaine ei kasva.
Pakopaineita sekä pakolämpöjä vois vielä mitata.
Saattaa tämä yks pyttyseksi vetää aika mukavasti kun ajaa pääsee.
690 kotaria pidetään jo melko hyvä vetoisena ja samassa penkissä niistä 50 hp mitannut.
En vaan nyt löytänyt vanhoja kotarin lappuja olis vielä väännön nähnyt.
Taitaa tost ktm killer tulla??
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: La Syys 22, 2007 10:58 am
- Pyörä: 1190 Adventure
- Paikkakunta: Suomussalami
Re: Pegaso Turbo
Kajaanin Moto clubin penkissä 690 endurosta 55hp 7000 rpm ja 60nm 5600rpm hallin lämpötilan ollessa 27. Samassa penkissä 530 exc:stä lähti 49hp 7050 rpm ja 54nm 6000 rpm.
Re: Pegaso Turbo
Lämpötilan ei pitäisi vaikuttaa lopputulokseen millään tavalla.
Mittauksen alussa ohjelmaan laitetaan lämpötila,ilmanpaine,ilmankosteus
Nämä muuttaa korjauskerrointa että tulos pysyy samana olosuhteista riippumatta.
Edelleen uskoisin että vetää aika kivasti kun parikymmentä heppaa enemmän kuin 690...
Ahtopaine aika maltillinen 0.8 max pitäis kestää tuolla ajaa...
Lisätään painetta jos tuntuu ettei veto riitä
Mittauksen alussa ohjelmaan laitetaan lämpötila,ilmanpaine,ilmankosteus
Nämä muuttaa korjauskerrointa että tulos pysyy samana olosuhteista riippumatta.
Edelleen uskoisin että vetää aika kivasti kun parikymmentä heppaa enemmän kuin 690...
Ahtopaine aika maltillinen 0.8 max pitäis kestää tuolla ajaa...
Lisätään painetta jos tuntuu ettei veto riitä
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: La Syys 22, 2007 10:58 am
- Pyörä: 1190 Adventure
- Paikkakunta: Suomussalami
Re: Pegaso Turbo
Oishan tuo ihan mielenkiintonen mylly kokeilla. Missäs päin tämmöstä rakennetaan?
Re: Pegaso Turbo
Juteltiin pitkät tovit kaväällä KAMC pihalla viime kevään penkitys päivillä kun tulitte noilla kahdella kurapärrällä ja turbo honralla..(vai erehdynkö miehestä)Timppa(Varadero) kirjoitti:Oishan tuo ihan mielenkiintonen mylly kokeilla. Missäs päin tämmöstä rakennetaan?
Tuossa koti tallissa rakennellut,nyt ollut tuolla Kamc tallilla kun olen penkissä pyörittänyt.
Olen luvannut keväällä julkisesti penkissä ajaa jos/kun on läjässä...sama paikka------------->>
http://kamc2.kajaani.net/etusivu/index.php
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Re: Pegaso Turbo
Tuossapa parista vedosta lappu.
En kaikkia vetoja tulostanut,tuossa toisessa näkyy toi notkahdus..taitaa siinä hypätä luistit kattoon
En kaikkia vetoja tulostanut,tuossa toisessa näkyy toi notkahdus..taitaa siinä hypätä luistit kattoon
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: La Syys 22, 2007 10:58 am
- Pyörä: 1190 Adventure
- Paikkakunta: Suomussalami
Re: Pegaso Turbo
Sama mies... mulla oli viime kesänä penkissä tuo exc ja edellisenä 690. Ja nyt on taas 690 alla, keväällä penkkiin.pekkas kirjoitti:Juteltiin pitkät tovit kaväällä KAMC pihalla viime kevään penkitys päivillä kun tulitte noilla kahdella kurapärrällä ja turbo honralla..(vai erehdynkö miehestä)Timppa(Varadero) kirjoitti:Oishan tuo ihan mielenkiintonen mylly kokeilla. Missäs päin tämmöstä rakennetaan?
Tuossa koti tallissa rakennellut,nyt ollut tuolla Kamc tallilla kun olen penkissä pyörittänyt.
Olen luvannut keväällä julkisesti penkissä ajaa jos/kun on läjässä...sama paikka------------->>
http://kamc2.kajaani.net/etusivu/index.php
Re: Pegaso Turbo
Tämä unohtui talvella tallin nurkkaan,kevään tullen kokosin vähän osia päälle.
Ei se valmis ole eikä tässä kiirettä,eri pyörällä ajetaan..
Tässä mallissa nyt.
Ei se valmis ole eikä tässä kiirettä,eri pyörällä ajetaan..
Tässä mallissa nyt.
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Re: Pegaso Turbo
Tänään kävin rullaa pyöräyttää..
Säädin vähän VNT turbon siipeä ja uus veto.
Taitaa olla ensimmäinen pegaso joka vakio välityksillä kakkosella kiihdyttäessä
pyrkii pystyyn.
Säädin vähän VNT turbon siipeä ja uus veto.
Taitaa olla ensimmäinen pegaso joka vakio välityksillä kakkosella kiihdyttäessä
pyrkii pystyyn.
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Re: Pegaso Turbo
Tuolla saa nappulat äkkiä sileäksi. On siinä ruutia, mutta mikä tekee tuon kuopan käyrässä?