Hannun 570 husapertti

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

maahinen
Viestit: 78
Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:17 am
Pyörä: WR 450
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa...

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja maahinen »

Pahoittelut kuvien laadusta, en päässyt kaverin tallille kuvaamaan projektia joten konttailin tuolla tallissa oman mopon alla. Välillä pitää itsekin miettiä että miten tämä kuva nyt on, mutta jos näistä nyt jotain osviittaa saisi?
Räpsin parempia kuvia puhtaista irto-osista kun päästään asennushommiin.

Kun takarunko on irti niin kannattaa täyttää se vedellä ja kevyesti paineistaa ilmalla, vuotojen tai valuvirheiden varalta. Sen jälkeen huuhtelu ettei ole suodattimet heti tukossa.

Säiliöiden liittämiseen käytettiin 8mm letkulle tarkoitettuja nippoja, joissa o-rengas valmiina (pneumatiikkaliikkeestä).

Pa-pumpun luukusta saa laitettua mutterin vastapuolelle ja nippa istuu tukevasti paikoilleen.

Takarungon alavasemmalla on sopiva syvennys mihin sai toisen nipan laitettua, reilusti sikaliimaa ympärille tukemaan liitosta.
Normi 8mm paksuseinämäinen pa-letku säiliöiden väliin. Tähän voisi laittaa jonkun hienon itsesulkeutuvan pikaliittimen, mutta bensanroiskeet naamalla ja hihassa kuuluu asiaan?

Akun takana olevat reiät porattiin 10mm kondenssivesitulpille sopiviksi ja tulpista jätettiin metalliprikat pois jottei ne ala vuotamaan kierrettä pitkin.

Pähkäilyn jälkeen huohottimelle löytyi paikka mikä näkyy kuvassa. Tässä käytettiin 6mm letkulle sopivaa nippaa joka lyhennettiin klemmarin leveyteen, letku joutuu tekemään heti aika tiukan mutkan penkin alla. Letku viety tankin alle ilmansuodattimen takana olevan reiän kautta ja sieltä rungon laitaa tankin huohotinletkuun.
Tämän alaspäin koukkauksen takia tekee toisinaan ilmalukon. Kannattaa käyttää parempaa letkua kuin mulla tuossa kuvassa, kovettuu bensasta.

Takarungon puoleisen nipan osalta kannattaa katsoa että letku menee kevyesti paikoilleen ja klemmari hoitaa kiristämisen. Huoltohommia tehdessä hankala jos joutuu hampaat irvessä repiä letkua irti, nipan kiinnityskin voi silloin pettää.


Tulipahan tarina, toivottavasti jonkunlaista vinkkiä löyty operaatioon...

Edit: Pari kuvaa lisää.
Liitteet
6.jpg
7.jpg
Letkun kiinnitys takarunkoon vasemmalle puolelle.
Letkun kiinnitys takarunkoon vasemmalle puolelle.
Letkun kiinnitys tankkiin, pa-pumpun viereen. Kuvattu altapäin. Nippa mahdollisimman lähelle iskarin puoleista reunaa, muuten vastaa takarunkoon.
Letkun kiinnitys tankkiin, pa-pumpun viereen. Kuvattu altapäin. Nippa mahdollisimman lähelle iskarin puoleista reunaa, muuten vastaa takarunkoon.
Liitokset alapuolelta kuvattuna. Letku ei yllä hinkaamaan iskariin, mielenrauhan vuoksi lisäsin kuitenkin nippusiteen.
Liitokset alapuolelta kuvattuna. Letku ei yllä hinkaamaan iskariin, mielenrauhan vuoksi lisäsin kuitenkin nippusiteen.
Huohotinletku, menee tankin alle pa-pumpun johtojen ja letkun vierestä.
Huohotinletku, menee tankin alle pa-pumpun johtojen ja letkun vierestä.
Takaisku poistettu ja huohotinletku liitetty t-haaralla.
Takaisku poistettu ja huohotinletku liitetty t-haaralla.
Viimeksi muokannut maahinen, Ke Elo 22, 2012 10:21 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Ilmeisesti ne nämä on ne kondenssitulpat?
Kuva

Mitenkähän hyvin noi kumit kestää bensaa? Tuo päätankin pohjassa oleva nippa varmasti pysyykin paikallaan jos sinne sisälle saa mutterin vielä varmistukseksi. Saiskohan takarunkoon tehtyä jonkun "tarkastusluukun" jonka kautta saisi taaksekin noi nipat niin että saa mutterit sisäpuolelle, sitten alkas olemaan jo sellanen systeemi että ei mitään pelkoa letkujen irtoamisesta.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
maahinen
Viestit: 78
Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:17 am
Pyörä: WR 450
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa...

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja maahinen »

Juuri tuommoset tulpat laitoin, hyvin on pitäneet jo vajaat kaksi vuotta.

Tuon takarungon nipan kiinnityksen kanssa raavin itsekin päätä ja kyselin paikallisista hydrauliikka/pneumatiikka liikkeistä ratkaisua, mutta osat menivät aina liian kookkaiksi.
Suunnittelin alunperin nipan ympärille "lukituslevyä" joka kiristettäisiin ruuveilla takarunkoon, mutta ajattelin ensin kokeilla ilman. Tämä konsti vaatisi sitten myös ruuvien varmistamisen vuotamiselta. Varmaan tuohon jostain saattais löytyä joku paisuntatappi-tyylinen valmis läpivientiosa, mutta sopivaa en onnistunut löytämään. Jos tuuri käy, niin täällä foorumilla saattaa jollain olla tietoa paremmasta ratkaisusta? Itselläkin kiinnostaisi.

Kenties luukun tekeminen takarunkoon jotta saisi mutterin sisäpuolelle ja muovihitsaamalla luukku kiinni?? Jos hitsaus onnistuu tuolle materiaalille?

Melko jämäkästi nippa tarttuu kiinni sen omalla kierteellä ja massalla. Useita kertoja on liitos aukaistu huoltohommien takia, eikä ajoreissutkaan ole aina olleet sieltä pyörää säälivimmästä päästä.
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Laitetaan nyt tänne näkyville oma viritys aiheesta kypärävalo. Paikka on aika hyvin kohdillaan, kun kypärä päässä tuo ei tunnu kotona pahalta eli ei kampea mihinkään suuntaan, toki sen huomaa että iso möykky on kohtuu korkeella eli nopeesti päätä pyöritellessä tuon kyllä havaitsee. Täytyy miettiä mitä tekee mutta nyt on ainakin tullut testattua toimivaksi se idea että laittaa valon kiinni noilla 3M:n järeämmillä tarranauhoilla. Lamppu on Hellan työvalo missä on neljä erillistä lediä. Vähän kiinnostas että josko alkais viilan kanssa työstämään keveämmäksi. Hankalaa vaan kun tuo ei ole (helposti) purettavissa, niin nuo seinämävahvuudet jne on aika arvalla menevää, toisaalta voishan tuota silti kuvitella että hellan työvaloihin ois laitettu materiaalia aika reippaasti. Lamppua ois tarkotus ajaa RC-vehkeisiin tarkotetulla lipo akulla.

Niin ja se kuva...
Kuva
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Reilun 170 tunnin jälkeen päätin hemmotella husaa ja vein keulaputket ja takaiskarin huollettavaksi. Keulaan on kyllä tullut vaihdettua öljyt samalla kun jouset vaihtu 4,4N/mm jousista 4,8N/mm jousiin. Takavieteri on 80N/mm, kun sitäkin tietoa saa jossain vaiheessa etsiä... :roll: . Niin joo ja hain uuden bensafiltterin kun ei kai nekään ole ikuisia ja arviolta muutama sata litraa siitäkin on läpi virrannut. Yhtenä isohkona juttuna ois nyt saada modattua se takarunko tankiksi. No eiköhän hommat tarkennu kun pääsee viikonloppuna purkamaan mopoa.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Rouvan hornetti kun on nyt huollettu niin pääsi husan kimppuun. Taas huomasi että sinällään ehjästä moposta saa tosi vaivattomasti projektin :lol:

Kuva

Onneksi ei ole vielä tullut vastaan ihmeempiä löydöksiä. Oikeestaan ainoa ylläri oli että takaiskarin säiliö oli sittenkin päässyt kihnuttamaan johtosarjaa vaikka johdoihin olikin vedetty muutama ekstra nippuside just tätä tunnettua ongelmaa ehkäisemään. No vähän suojakuoren fiksausta ja entistä tiheemmin nippareita, niin jospa se sit ois ok seuraavat 170 tuntia. Takalokari jne oli jo viime URAAn jäljiltä nippusiteillä kasassa ja nyt niiden tilalle tulee uutta osaa. Tässä tuli ainakin ajatus tasolla hurjistuttua sen verran että josko uusisi muutkin muovit kun kaikki on enemmän ja vähemmän halkeillut, mitä nyt tuo bigistä drz:an kautta husaan vaeltanut etulokari, se on vain naarmuinen :lol:

Pääsiäisen isoin tai ainaki purkamista paremmin ajamista edistävä saavutus oli uusi verhoilu penkkiin + takareunaan muodin mukainen korotus. Ei mitään hajua onko tuo nyt ihan optimaalinen, mutta muutamaa kotaria kun katteli niin tuo korotus oli noin 40% penkin pituudesta ja tähän veistelin A4 kokoisesta palasta sopivan. Hauskaa tavaraa tuo tekonahka mistä kuulemma kelkkojenkin penkkien päällisiä tehdään. Venyy ja paukkuu ja tuonkin sai yhdestä palasta venyteltyä (no kärkeen tuli pieni lisäpala ommeltua kun alkuperäisessäkin oli sellanen).
Kuva
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Näitä kuvia tuijottelemalla alkaa näkemään kaikenlaista... Jotenkin tuntuisi että mulla alkaa olemaan ratkaisut valmiina. Ongelmaksi tulee kyllä se että takatankkiin jää aina jonkin verran bensaa, mutta toisaalta ihan sama kun kuitenkin jotain lisä litroja tuolla saa sitten kuitenkin. Sen verran läträsin veden kanssa että arvoisin että joku reipas 3 litraa tuosta saa käyttökelpoista lisää.

Kuva
Hain vianorilta vähän tuon tyylisen venttiilin kinnikkeen, jossa mutteri kiristetään ulkopuolelta. Rakenne on kätevä kun vanteen/tankin sisälle tulee tiivisteeksi ihan o-rengas joka tässä tapauksessa pitää vaihtaa bensaa kestäväksi. Täytyy käydä vielä tallilla mallaamassa, mutta luulen että tuon kanssa saan toteutettua päätankin sekä takatankin välisen bensaletkun liitokset sekä takatankin huohotuksen. Nämä kun alkas oleen selvillä vesillä, niin tarvisi enää saada vastaus noilta kondenssivesitulppien valmistajalta että mitä kumia ne on. Joo, kyllä, on edelleen ongelma. Eli eihän noita venttiilimurkuloita saa tungettua sisään niiden asennusreikien kautta, kun noissa on laipat jotka tiivistyvät tankin sisäpintaa vasten ja reikä onkin liian pieni. Teen tuohon takaosan "tunneliin" tasaiselle pinnalle soikean reiän jonka kautta ne saa sisälle. Ko reiälle sitten sopivat ovaalit/suorakaiteen muotoiset lätkät joista toinen sisäpuolelle ja toinen ulkopuolelle ja paketti kasaan parilla ruuvilla. Kuva kertonee enemmän, kunhan saan tehtyä osia mitä kuvata.

Kuva
Jotain tollasta...
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Tänään sain sitten arvottua takatankkin läpiviennit ja toivottavasti myös niiden tyhjennysreikien tukkiminen onnistui. Seuraavaksi tarvii tehdä luukun osat tuonne nostokahvan paikkeille ja tankin sisälle putken pätkä jonka toinen pää tulee oikeaan takanurkkaan tankin sisällä, eli tuonne "siiven nokkaan".

Kuva
Päätin laittaa tuon läpiviennin oikealle puolelle koska vasemmalla on jo johtojen kanssa riittävän ahdasta.

Kuva
Toinen tyhjennysreikä on jo tulpattu. Toista varten on johdon pätkä valmiina -> johdon kanssa vetää sisälle letkun-> ruuvi pyöritellän letkuun kiinni ja vedetään paikalleen. Käytin M6 kokoista ylipitkää ruuvia ja molemmille puolille tankkia tuli korialuslevyt sekä 1mm NBR levystä leikatut tiivisteet. Nylocin kaverina on vielä kierrelukitetta. Taidan silti ensin vuototestata tuon pöntön ennen kun lyhennän ruuveja :roll:

Kuva
Tuohon tulee se isompi reikä ja luukku systeemit.

Kuva
Tuossa se suurin oivallus. Metallinen vanteen venttiili jossa on valmiina O-rengasura ja kiristys ulkopuolelta. Ainoat modaukset ovat sielun poisto, o-renkaan vaihto bensaa kestävään ja aluslevy ulkopuolelle.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Ihmettely jatkuu :roll: Sen verran sain ainakin tuolta yhdeltä kondenssivesitulpan toimittajalta kommenttia että en ala kokeilemaan miten kauan bensaa kestämätön kumi kestää. Nyt on molemmissa tyhjennysrei´issä samanlaiset ruuvit + kumilevyt + aluslevyt. Sain vision kun miettiin että miten saan helpoiten kontrolloitua tuota takatankin käyttöä. Jos sen tankkien välisen letkun pitää mahdollisimman lyhkäsenä, niin sinne ei paljon bensahanaa laiteta, sitten keksin että hananhan voisikin laittaa sinne takatankin huohotinletkuun. Jos sinne ei tule korvausilmaa, niin kaippa se ainakin hitaammin tyhjenee eikä siitä alhaalla olevasta yhdysletkusta pitäs ilmaa päästä niin pitkään kun etummaisessa tankissa on bensaa. Samalla hanalla pitäisi siis pystyä pitämään takatankki "varatankkina" ja toisaalta sillä pitäs pystyä estämään sen täyttyminen tankatessa jos haluaa ajaa keveästi :lol: . Teoria on tämä, saa nähdä miten käytännössä käy. Seuraavana haasteena on sitten viritellä ne letkut/putket tuonne tankin sisälle takanurkkiin. Tuon ison reiän kohdalla se pohja on vähän liian likellä ja voi olla haastetta saada putkia tai letkuja taittumaan 90 astetta tuolla matkalla ja ja ja... Onneksi kohta on viikonloppu ja aikaa rakennella.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Ei sulla ole kuin huomisilta aikaa... Lauantaina ajetaan näillä näkymin tämän talven viimeiset "spoorit" nastarenkailla. Mopo kasaan ja mukaan!

T. Sepi
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Seppo Honkanen kirjoitti:Ei sulla ole kuin huomisilta aikaa... Lauantaina ajetaan näillä näkymin tämän talven viimeiset "spoorit" nastarenkailla. Mopo kasaan ja mukaan!

T. Sepi
Jaa sellanenkin. Oishan tossa hienoinen riski saada kasaankin toi mopo. Huomenna saan Skogilta haettua iskarit eli sitten ois ainakin kaikki osat tallilla. Mä yritän, mutta en lupaa mitään :lol:
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Nyt on maali alkukäyrän pinnassa. Marteliukselta Black Satin maalia 1 dl puteli. Tuli hommattua biltemasta kynäruisku että saa maalin pintaan ja vähän meni arpoessa sen ruiskun säätöjen kanssa.

Kuva

Se tuossa alko arveluttamaan kun tuntu että maalia kului odotettua vähemmän. 13 ml säiliöllinen riitti komeesti tuohon husan putkeen. Myös muuan hondan käyrä sai samalla maalin pintaansa. Veikeä toi toi kynäruisku, vois olla että sen kanssa joutaa kolffia paikkamaalailla tässä keväällä :lol:
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Mä myönnän, karkasi vähän käsistä taas noiden varmuuksien kanssa eli olisihan ne varmaan ollut ihan ok jos olisi laittanut muutenkin noi läpiviennit ja ja, mutta nyt mä luulen että ton kanssa voi olla suht varma että ei ala bensaa kusemaan ainakaan mun laittamista kohdista.

Veistelin niistä alumiinin palasista tuon korkin mitä satuin saamaan käsiini, voi olla että ohkasempikin olisi riittänyt :lol:
Kuva

Reikä peittyy kivasti ja tiivistepintaakin jää ihan kohtuu paljon. Tuo tankissa oleva reikä on noin 16x33mm. 16mm tuli siitä kun nuo venttiilit tarvivat sen kokoiset reiät mahtuakseen ja toisaalta nuo M6 aluslevytkään ei olisi tiivisteineen mennyt ihan pienestä sisälle.
Kuva

Huohotusreiät tukittu M6 ruuveilla ja 1mm nitrllikumi levyillä.
Kuva

Tuo lätkän pujotus ja asennus onnistui ihmeen kivuttomasti. Nyt jos olisi tankkia rei´ittämässä niin tekisin sen reiän silleen että tuo lätkä olisi pitkittäin tuon sivumuovin reunan suuntaisesti...
Kuva
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Perjantai iltana oli kohtuu motivaatio saada mopo kasaan kun lauantaille oli tiedossa mopoilua lopella. Torstaina totesin hetki siitä kun olin saanut etummaisen tankin pohjaan reiän, että olisi sen varmaan voinut porata myöhemminkin, tai viikko(j)a aiemmin. Perjantai iltana tehtiin ne toteutukset mitkä tuntu parhaalle siinä vaiheessa :lol:

Tankin pohjan näytti tältä:
Kuva

Noiden johtojen kiinnitykset ja se mitä kautta ne kierti akkukotelon tuoti jotenkin kovasti miettimistä... Olin vähän pettynyt kun en ainakaan löytänyt mitään kuvaa johtojen vedoista tai siitä miten ne vedetään nippareilla kiinni (suzukien korjaamo-oppaissa ko. kuvat on löytyneet). Tuon läpiviennin kohdalla tankissa on viivoja jotka on piirrelty sen etutankin reunan mukaan, eli tuolle liittimelle ei ole ihan kauheasti tilaa siirtyä muualle ja toisaalta nyt se on niin alhaalla mitä vain saa. Mielenkiintoista nähdä mikä tuon tankin todellinen hyötytilavuus on koska tuonne pohjalle jää väkisin ainakin jonkin verran bensaa.
Kuva

Tuo valtava rako näkyy tässä. Kuvakulma kyllä huijaa vaan ei tuota tilaa ihan kauheasti tuntunut olevan. Sormet sopii tunnustelemaan vaan kun ei päätä saa tuonne väliin että kunnolla näkisi.
Kuva

Letkuhässäkkä on vedetty parilla nipparilla kiinni tuohon takarungon korvakkeeseen. Tuossa letkussa on metalliputkesta huolimatta pituutta sen verran että tankin saa noistettua pois paikoiltaan ilman että letkua tarvii irrottaa, joten toivottavasti pikaliitinten puute ei kostaudu myöhemmin. Takatankin ilmaletkusta pitänee ottaa vielä kuva ja katsoa jos sillekin tekisi vähän samaan tyyliin metalliputkesta pari mutkaa kun tuntuu että letku taittuu tosi herkästi lyttyyn. Pari kertaa piti ottaa noiden letkuklemmareiden kanssa uusiksi kun tuntui että muissa asennoissa nuo ruuvit osui aina johonkin josta aiheutuu vaara että ajan kanssa se nitkuttaa muoviin reiän -ehkä.
Kuva

Sen mitä tankkailin mopon 5L ja 2x2L bensakannuista niin yllättävän nopeasti tuo takatankkikin täyttyi, kun ennakkoon vähän epäilytti että miten hidasta liruttelua sen kanssa tulee olemaan. Kommentoin kasvanutta bensatilavuutta jne jahka pääsen testaamaan miten tyhjäksi tuon saa ajettua. Muistaakseni sille etutankille on ilmoitettu viralliseksi tilavuudeksi 8,5l ja tuonne meni 11 litraa ja arviolta vielä litra olisi saattanut mahtua, niin taakse pitäs mennä luokkaa 3 litraa, vaan tuskin sen enempää saa menemään. Nyt kun noita paikkoja ei tarvi arpoa yhtä kauaa ja käypäset osat on tiedossa, niin tuskin tuon kanssa kovin kauaa saisi aikaa menemään ja tilavuusero 500e maksavaan takatankkiin verrattuna on niin pieni että kyllä tätä voi pitää ihan onnistuneena ja toimivana projektina vaikka osien etsimiseen kului aikaa ja nekin maksoi yhteensä jotain.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja hannuk »

No nyt on speksattu ja hankittu uus juomareppu uraata(kin) varten. Suorce Commander 5 (3L juomarakolla). Meinas tulla ongelma tuon 2L bensakannun kyytiin mahduttamisella vaan onneksi repun PALS yhteensopivat hihnat mahdollisti bensakannulle sopivan lisätaskun näppärän kiinnittämisen.

Moposta on nyt tosiaan säädetty takajousen esijännitykset ja sagit kohdilleen sekä edestä käänsin noista kolmioista offsetin 22mm-> 19mm:iin. Nyt mopon pitäs kiertää puita vähän herkemmin, kun alku kesän ajot meni perä aika syvällä uiden kun esijännitystä ei ollut riittävästi.

Takatankki pelaa muuten ok, mutta se ilmaletku tekee pari 90 asteen mutkaa joista letku tahtoo mennä lyttyyn, eli tarvii vähän reitittää uusiksi yms että saa noi letkut pysyyn muodossaan, muuten on riskinä että tankki ei täyty/tyhjene toivotulla tavalla.

Lisäyksenä kuva repusta...
Kuva
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Vastaa Viestiin