Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Helmi 22, 2020 10:44 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 30, 2007 8:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 10:20 am
Viestit: 302
Paikkakunta: Raahe
Katoppa tästä topikista 1 sivulta sieltä kuva löytyy..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 30, 2007 8:57 pm 
Avatar

Liittynyt: La Loka 01, 2005 5:32 pm
Viestit: 417
Paikkakunta: Joensuu
Pyörä: BMW F650 GS Dakar
Minäkään en löydä kuvaa.Onko joku asetus ie7:ssa pielessä ????


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 30, 2007 9:02 pm 

Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 11:42 pm
Viestit: 71
Paikkakunta: raahe
Pyörä: Transalp -96
nyt löyty elikkä pitää olla kirjautuneena ennenku saa kuvat näkösälle

_________________
marko.m


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 30, 2007 9:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 10:20 am
Viestit: 302
Paikkakunta: Raahe
Pitää olla kirjautuneena, niin saa kuvat näkymään..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2007 2:40 pm 

Liittynyt: Ma Huhti 24, 2006 10:33 pm
Viestit: 4
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: Husaberg FE390
Onko tuon vetopyörän pakko olla valettu? Vesileikkauskoneella tuommoisen muodon päräyttää alumiinista hetkessä.. sitten vaan vähän hioo kulmia sopiviksi..

-T


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 9:45 pm 
Avatar

Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:40 pm
Viestit: 238
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: DR 500/600/800
Ei suinkaan kaikki käy, jos haluaa kokkeilla niin vois koittaa polariksen mönkkärin telasarjan vetopyörää, en oo uskaltanut ees kysyy hintaa moiselle. Vois olla aika soppeli


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 10:44 am 

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 8:19 pm
Viestit: 347
Paikkakunta: Raahe
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Mahtava vehje, täytyy sanua! Onko tuollaisella miten vaikea pysyä pystyssä kun hyrrävoimia ei juurikaan ole, vai pitääkö gruisailla jalat maassa? tuo telasto ei taida joustaa erikseen etu ja takapäästä vaan nousee koko pakettina ylös takahaarukan joustaessa? Eli tasamaalla tuota ei saa keulimaan? Ymmärsinkö kuvat oikein? Tuommoista olis hieno kokeilla, saattais olla suu korvissa tuolla ajellessa!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 10:51 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Viestit: 1280
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Sakkeus kirjoitti:
Onko tuollaisella miten vaikea pysyä pystyssä kun hyrrävoimia ei juurikaan ole, vai pitääkö gruisailla jalat maassa?


Kyllä noita, nimeltään mitä tahansa, voimia on kaikilla pyörivillä esineillä/massoilla, kuten myös tuolla telastolla, toki vain halkaisijan pienuuden ja etupyörän puutteen takia vähemmän.

Tätä voit testata myös kotioloissa, jos otetaan käsinauhahiomakone, jossa voidaan kuvitella hiomanauhan edustavan telastoa ja pistetään siinä kierrokset tappiin ja käännetään konetta, niin huomataan, että se vastustaa liikettä. Renkaan osalta saman testin voi tehdä kulmahiomakoneella, joka vastustaa enemmän vain siitä syystä, että siinä saa kierroksi paljon enemmän ja se kiekko painaa enemmän kuin tuo hiontanauha + sen telasto.

Terveisin

_________________
Mika TA-91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 11:54 am 

Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Viestit: 777
Paikkakunta: Rajamäki
Pyörä: Canyon ja Cube
Mika TA-91 kirjoitti:
Renkaan osalta saman testin voi tehdä kulmahiomakoneella, joka vastustaa enemmän vain siitä syystä, että siinä saa kierroksi paljon enemmän ja se kiekko painaa enemmän kuin tuo hiontanauha + sen telasto.


Kulmahiomakoneessa on vaan se kulma ja kahdella erisuuntaisella akselilla pyöriviä massoja, joten ei se ihan rengasta vastaa, vastustaa liikettä kuitenkin... :)

-petteri


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 1:13 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Viestit: 1280
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Tikkaoja kirjoitti:
Mika TA-91 kirjoitti:
Renkaan osalta saman testin voi tehdä kulmahiomakoneella, joka vastustaa enemmän vain siitä syystä, että siinä saa kierroksi paljon enemmän ja se kiekko painaa enemmän kuin tuo hiontanauha + sen telasto.


Kulmahiomakoneessa on vaan se kulma ja kahdella erisuuntaisella akselilla pyöriviä massoja, joten ei se ihan rengasta vastaa, vastustaa liikettä kuitenkin... :)

-petteri


Tuohan on silloin "BMW" demo...eikös se kardaanissa ole samoin :P

Terveisin

_________________
Mika TA-91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 6:36 pm 
Avatar

Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:40 pm
Viestit: 238
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: DR 500/600/800
Jätetäänpä ne insinööritieteet rauhaan :wink: vauhdilla se pystyssä pysyy ja kun vauhti loppuu, eikä jalat yllä kantavalle pinnalle, niin sitten kaadutaan


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 6:55 pm 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2617
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 1190 Adv R, HVA FE 450, BMW K100
JPT kirjoitti:
Jätetäänpä ne insinööritieteet rauhaan :wink: vauhdilla se pystyssä pysyy ja kun vauhti loppuu, eikä jalat yllä kantavalle pinnalle, niin sitten kaadutaan

Taitaa "inssit" olla niin hyrrävoimien pauloissa että arkitodellisuus on unohtunut. Se että nuoralla pystyy kävelemään ja yhdellä jalalla seisomaan on vissiin ilmiö nimeltä tasapaino. Jotkut pystyvät laskemaan mäkeäkin monoskillä ilman että sauvat koskevat maahan. :wink: :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 26, 2007 12:24 am 
Avatar

Liittynyt: To Maalis 22, 2007 5:28 pm
Viestit: 40
Paikkakunta: Kauhajoki
Pyörä: Dominator SM
Asialline rakennelma.. 8) Toiset tekee mitä osaa,toiset mitä haluaa.. :wink: Valu,ym.jutusta kiinnostuneille linkki: http://www.timohapponen.net
Itelle tuli taas vimma kokeella valaa jotai..tietäs vaa mitä..?

_________________
Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee...???


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 29, 2008 10:33 pm 

Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 11:42 pm
Viestit: 71
Paikkakunta: raahe
Pyörä: Transalp -96
mitenkäs jpt toi telasto onko se jäykkä vai kääntyykö maaston mukaan.tosta kuvasta en oikein selvää saanut.omani rupee oleen pikkuhiljaa valmis mut tota pähkäilin että kummin teen vaakakupissa painaa vain et kääntyvästä tulee muutama lisäkilo lisää muutenkin painavaan pyörään.etusuksesta otetaan hyviksi koetut vinkit vastaan ohjainraudan osalta säästyisi toi kokeilemisen vaiva

_________________
marko.m


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 09, 2008 4:09 pm 
Avatar

Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:40 pm
Viestit: 238
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: DR 500/600/800
Itellä on se reaktiotanko (mopon rungosta telaston runkoon) jäykkää versiota ja toisinaan lyö telan päähän, ei haittaa vaikka olis pieni jousto, että seurais paremmin maaston muotoo, mutta vaatis hiukan sorvausta ja suunnittelua, että sais sopivan iskarin siihen. Mut eipä tuo oo tänä talvena paljon haitannu, ku ei oo lunta ollu. On wedelty 2WD wersiona nastarattailla.

Etusuksena pelaa parhaiten kelkansuksi vaikka lisämuovilla varustettuna ja ohjainraudat kannattaa laittaa myös ihan siihen suksen reunaan keskelle, niin ei nappaa kyljelleen kun kallistaa jäällä, niin ja sitten telassahan ei oo yhtään sivuittaispitoo jäällä, jokunen nasta sais olla telassa. Nappaa nätisti kyljelleen ku kanttaa jäällä tai lumi polanteella.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com