JPT :n suiza 2WD / tela- ja suksimopo

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
jor
Viestit: 300
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 10:20 am
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jor »

Katoppa tästä topikista 1 sivulta sieltä kuva löytyy..
Avatar
muma
Viestit: 445
Liittynyt: La Loka 01, 2005 5:32 pm
Pyörä: Husqvarna TR
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja muma »

Minäkään en löydä kuvaa.Onko joku asetus ie7:ssa pielessä ????
mattila
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 11:42 pm
Pyörä: Transalp -96
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mattila »

nyt löyty elikkä pitää olla kirjautuneena ennenku saa kuvat näkösälle
marko.m
Avatar
jor
Viestit: 300
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 10:20 am
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jor »

Pitää olla kirjautuneena, niin saa kuvat näkymään..
palle
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2006 10:33 pm
Pyörä: Husaberg FE390
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja palle »

Onko tuon vetopyörän pakko olla valettu? Vesileikkauskoneella tuommoisen muodon päräyttää alumiinista hetkessä.. sitten vaan vähän hioo kulmia sopiviksi..

-T
Avatar
JPT
Viestit: 238
Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:40 pm
Pyörä: DR 500/600/800
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja JPT »

Ei suinkaan kaikki käy, jos haluaa kokkeilla niin vois koittaa polariksen mönkkärin telasarjan vetopyörää, en oo uskaltanut ees kysyy hintaa moiselle. Vois olla aika soppeli
Sakkeus
Viestit: 346
Liittynyt: La Helmi 10, 2007 8:19 pm
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Mahtava vehje, täytyy sanua! Onko tuollaisella miten vaikea pysyä pystyssä kun hyrrävoimia ei juurikaan ole, vai pitääkö gruisailla jalat maassa? tuo telasto ei taida joustaa erikseen etu ja takapäästä vaan nousee koko pakettina ylös takahaarukan joustaessa? Eli tasamaalla tuota ei saa keulimaan? Ymmärsinkö kuvat oikein? Tuommoista olis hieno kokeilla, saattais olla suu korvissa tuolla ajellessa!
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Sakkeus kirjoitti: Onko tuollaisella miten vaikea pysyä pystyssä kun hyrrävoimia ei juurikaan ole, vai pitääkö gruisailla jalat maassa?
Kyllä noita, nimeltään mitä tahansa, voimia on kaikilla pyörivillä esineillä/massoilla, kuten myös tuolla telastolla, toki vain halkaisijan pienuuden ja etupyörän puutteen takia vähemmän.

Tätä voit testata myös kotioloissa, jos otetaan käsinauhahiomakone, jossa voidaan kuvitella hiomanauhan edustavan telastoa ja pistetään siinä kierrokset tappiin ja käännetään konetta, niin huomataan, että se vastustaa liikettä. Renkaan osalta saman testin voi tehdä kulmahiomakoneella, joka vastustaa enemmän vain siitä syystä, että siinä saa kierroksi paljon enemmän ja se kiekko painaa enemmän kuin tuo hiontanauha + sen telasto.

Terveisin
Mika TA-91
Tikkaoja
Viestit: 775
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Pyörä: Canyon ja Cube
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Mika TA-91 kirjoitti: Renkaan osalta saman testin voi tehdä kulmahiomakoneella, joka vastustaa enemmän vain siitä syystä, että siinä saa kierroksi paljon enemmän ja se kiekko painaa enemmän kuin tuo hiontanauha + sen telasto.
Kulmahiomakoneessa on vaan se kulma ja kahdella erisuuntaisella akselilla pyöriviä massoja, joten ei se ihan rengasta vastaa, vastustaa liikettä kuitenkin... :)

-petteri
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Tikkaoja kirjoitti:
Mika TA-91 kirjoitti: Renkaan osalta saman testin voi tehdä kulmahiomakoneella, joka vastustaa enemmän vain siitä syystä, että siinä saa kierroksi paljon enemmän ja se kiekko painaa enemmän kuin tuo hiontanauha + sen telasto.
Kulmahiomakoneessa on vaan se kulma ja kahdella erisuuntaisella akselilla pyöriviä massoja, joten ei se ihan rengasta vastaa, vastustaa liikettä kuitenkin... :)

-petteri
Tuohan on silloin "BMW" demo...eikös se kardaanissa ole samoin :P

Terveisin
Mika TA-91
Avatar
JPT
Viestit: 238
Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:40 pm
Pyörä: DR 500/600/800
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja JPT »

Jätetäänpä ne insinööritieteet rauhaan :wink: vauhdilla se pystyssä pysyy ja kun vauhti loppuu, eikä jalat yllä kantavalle pinnalle, niin sitten kaadutaan
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tase »

JPT kirjoitti:Jätetäänpä ne insinööritieteet rauhaan :wink: vauhdilla se pystyssä pysyy ja kun vauhti loppuu, eikä jalat yllä kantavalle pinnalle, niin sitten kaadutaan
Taitaa "inssit" olla niin hyrrävoimien pauloissa että arkitodellisuus on unohtunut. Se että nuoralla pystyy kävelemään ja yhdellä jalalla seisomaan on vissiin ilmiö nimeltä tasapaino. Jotkut pystyvät laskemaan mäkeäkin monoskillä ilman että sauvat koskevat maahan. :wink: :roll:
Avatar
Tomba
Viestit: 40
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 5:28 pm
Pyörä: Dominator SM
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja Tomba »

Asialline rakennelma.. 8) Toiset tekee mitä osaa,toiset mitä haluaa.. :wink: Valu,ym.jutusta kiinnostuneille linkki: http://www.timohapponen.net
Itelle tuli taas vimma kokeella valaa jotai..tietäs vaa mitä..?
Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee...???
mattila
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 11:42 pm
Pyörä: Transalp -96
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mattila »

mitenkäs jpt toi telasto onko se jäykkä vai kääntyykö maaston mukaan.tosta kuvasta en oikein selvää saanut.omani rupee oleen pikkuhiljaa valmis mut tota pähkäilin että kummin teen vaakakupissa painaa vain et kääntyvästä tulee muutama lisäkilo lisää muutenkin painavaan pyörään.etusuksesta otetaan hyviksi koetut vinkit vastaan ohjainraudan osalta säästyisi toi kokeilemisen vaiva
marko.m
Avatar
JPT
Viestit: 238
Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:40 pm
Pyörä: DR 500/600/800
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja JPT »

Itellä on se reaktiotanko (mopon rungosta telaston runkoon) jäykkää versiota ja toisinaan lyö telan päähän, ei haittaa vaikka olis pieni jousto, että seurais paremmin maaston muotoo, mutta vaatis hiukan sorvausta ja suunnittelua, että sais sopivan iskarin siihen. Mut eipä tuo oo tänä talvena paljon haitannu, ku ei oo lunta ollu. On wedelty 2WD wersiona nastarattailla.

Etusuksena pelaa parhaiten kelkansuksi vaikka lisämuovilla varustettuna ja ohjainraudat kannattaa laittaa myös ihan siihen suksen reunaan keskelle, niin ei nappaa kyljelleen kun kallistaa jäällä, niin ja sitten telassahan ei oo yhtään sivuittaispitoo jäällä, jokunen nasta sais olla telassa. Nappaa nätisti kyljelleen ku kanttaa jäällä tai lumi polanteella.
Vastaa Viestiin