Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Helmi 22, 2020 9:15 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 12:14 am 
Avatar

Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:40 pm
Viestit: 238
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: DR 500/600/800
Tommosen rakentelin ajankuluksi ja on pelannu ja männyt käyny tuttavallisiksi.


Liitteet:
Veto2.JPG [81.19 KiB]
2044 kertaa
2WD.jpg [77.09 KiB]
1984 kertaa


Viimeksi muokannut JPT päivämäärä Ti Helmi 27, 2007 7:33 pm, muokattu yhteensä 4 kertaa
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 12:33 am 

Liittynyt: To Kesä 16, 2005 11:44 am
Viestit: 75
Paikkakunta: oulu
Pyörä: Polkupyörä
mielenkiintoista! lisää kuvia..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 1:27 am 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Viestit: 2723
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Voisikko parilla sanalla selostaa toiminnan tekniikan amatöörille?
Mikä mokkula tuota eturatasta pyörittää?
Paljonko saat vetoa eturattaalle, noin suhteessa takaseen?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 8:41 am 
Avatar

Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:40 pm
Viestit: 238
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: DR 500/600/800
Nooh vaikka näin.
Suizan vetoakselilta ketjuveto hydraulipumpulle joka vatkaa öljyä letkua pitkin eturattaan hydraulimoottorille, joka pyörittää hammasratasta ja se eturatasta, öljy lähtee säiliöstä ja palaa säiliöön, ei oo suljettu, kuten jammun versio. Tehoja en oo tarkkaan laskeskeskellu, mutta ratas pyörii sittenkin. Mun systeemi lähinnä poistaa eturattaan pyörintä vastuksen. Pumppu ja moottori 5 kuutiocentin hammasratas pumppuja, paineet pyörii siinä 50-220 Bar.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Woi Winetto
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 10:24 pm 

Liittynyt: Su Loka 03, 2004 11:53 pm
Viestit: 71
Paikkakunta: erittäin itä
Nuinhan sen pitää mennäkin. Kun veto otetaan vetoakselilta, etu- ja takapää pyörivät aina samassa suhteessa. Tärkeintä on, ettei etupyörä pyri pyörimään hitaammin, mutta ei merkittävästi nopeamminkaan, kuin takapyörä. Olisiko hyvä silti olla joku esim. erikoisnapa etupyörällä ajatellen tilannetta, jossa käyttää moottorijarrutusta ja takarengas alkaa luiostamaan eli pyörii hitaammin alustaansa nähden. Silloinhan voisi kuvitella myös etupyörän jarruttavan ja mahdollisesti lähtevän alta. Erikoisnapa olisi siis ikäänkuin vapaakytkin, eli etupyörän nopeus olisi vähintään "alustan nopeus" ei jarruttaisi ollenkaan ilman oikeita jarruja, mutta vedon ollessa alustaa nopeampi eturengas ainakin vetäisi tai jopa sutisi. Tiivistäen: eturenkaan voimansiirron pyöriessä ajonopeutta hitaammin, eturengas pyörisi vapaasti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 10:47 pm 
Avatar

Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:40 pm
Viestit: 238
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: DR 500/600/800
Jeps, mutta pittää huomoija myös etu ja takarattaan eri kehäpituudet ja pyörimis nopeudet, ja se vappaa kytkin hoituu hammasratas pumpujen luonnollisella ominaisuudella "luistaa" hiukan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: 2wd
ViestiLähetetty: Ma Helmi 20, 2006 2:45 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 12:47 am
Viestit: 35
Miltäkähän tuo himmeli tuntuu noin käytännössä ? onko sillä helppoa ajaa lujassa vauhdissa ja kuinka se tuolla hiekkakuopalla kulkee?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2wd
ViestiLähetetty: Ma Helmi 20, 2006 3:48 pm 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2617
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 1190 Adv R, HVA FE 450, BMW K100
tappura kirjoitti:
Miltäkähän tuo himmeli tuntuu noin käytännössä ?


Älä sano "himmeli". Himmeleitä roikkuu jouluna katosta vaan kesäisin niitä ei yleensä näe...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 20, 2006 4:36 pm 
Avatar

Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:40 pm
Viestit: 238
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: DR 500/600/800
Kulukee aika suoraviivasesti ja ei perä karkaa alta hiekkalla ku kanttaa kurvissa. Pehmeellä ja jäällä ku ajelee ei meinaa saaha takapäätä suttaamaan, eli kuopan kaivuu on jääny vähemmälle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 01, 2006 11:22 pm 

Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Viestit: 1319
Paikkakunta: Porvoo
Pyörä: Vespa
Tää on kyllä hatunnoston arvoinen juttu jos mikä; en kyllä koskaan kuvitellut näkeväni moista autotallivirityksenä :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 02, 2006 12:37 pm 
Avatar

Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:40 pm
Viestit: 238
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: DR 500/600/800
Kyllä se on tehty taivasalla talvioloissa, ku ei ollu tallia, mut kohta on 70 neliöö lattialämmityksellä. :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 06, 2006 9:26 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Viestit: 1253
Paikkakunta: Oulunsalo
Pyörä: Honda XR400R BMW R1200RT
Jos sattuu käsiin uusin Moto1-lehti, eli 8/2006 niin siinä on sivuilla 80-81 juttua JP:n 2WD-tohtorista. Siis omistaja on sama hemmo, joka vetäisi Kontiossa sen vauhdikkaamman partion DR800:lla, 2-veto on sitten hankalampiin olosuhteisiin.

Nimimerkki: olen minäkin jokapyörävetoista moottoripyörää kokeillut (joka ei ollut Jammu-2WD) :)

_________________
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 07, 2006 9:36 am 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2617
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 1190 Adv R, HVA FE 450, BMW K100
Pitihän se lehti ihan asiasta tehden käydä ostamassa. Hieno artikkeli ansiokkaasta ja ennakkoluulottomasta projektista.

Onneksi olkoon rakentelija JPT sekä artikkelin kirjoittaja Pauli Ylikoski. :D

PS. Vaikuttaa siltä että Moto1 on tällä hetkellä "matkaenduromyönteisin" lehti, tälle vuodelle on ollut jo useampi hyvä juttu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Tela- ja suksimopo
ViestiLähetetty: Ti Helmi 27, 2007 7:38 pm 
Avatar

Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:40 pm
Viestit: 238
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: DR 500/600/800
Tulipa rakennettua Suizaan tela ja suksivarustus, nyt pitäs uskaltaa suorittaa raskat maastokokeet, talon kiertäminen alkaa jo riittää


Liitteet:
telamopo2.jpg [100.81 KiB]
2850 kertaa
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 27, 2007 7:40 pm 

Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Viestit: 1319
Paikkakunta: Porvoo
Pyörä: Vespa
Et eteen telaa sentään laittanut 8)

Aika peli on. Taas pitää hattua nostaa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com