Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Loka 20, 2019 5:58 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Elo 18, 2012 10:31 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
No nyt on norsu toiminu sen aikaa ropaamatta että jaksoi paneutua keulan säätöön,edes vähän.
pientä päänvaivaa aiheutti korjauskirjan kommentti siitä että paluun damping rodissa on reikä yläpäässä.Näin ei ollu,oli puristuksessa,ja seurauksena purin säätönappulat osiksi ja tutkimaan mitä on voitu tehdä väärin ja kuinka noiden kuuluisi toimia. Hetken aikaa kun tuota pähkäili niin alkoi olemaan selvää että kirjassa on virhe...
Simmit löytyi,vanhat 3x18,2x14,2x12,10,2x16?
muutin 18,12,2x18,2x16,2x14,12,10

toisessa putkessahan lukee comp ja toisessa rebound,No ne säätöruuvit vaikuttaa vain siihen mitä korkissa lukee(kunhan on korkit oikein) mutta simmipakat löytyy kyllä molemmista molemmat.Joten ei näidenkään kanssa pääse sillä että purkaa vain toisen putken.
pikaisen koeajon perusteella tuntuu siltä että ei tarvii joka kuoppaa kiertää,tai ajaa täysiä.Saa nähdä miltä tuntuu kun pääsee ajamaan vähän enemmänkin kuin vaan lähitien...

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 18, 2012 11:33 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Sul on liian vähän simmejä ja mikähän mahtaa olla ton ylimmän 12mm paksuus? Taino, en rupee siit täs keskusteleen, meiliin ja jatkettan siit, muuten joku taas erehtyy luuleen asiaa toiseks jne....

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 21, 2012 11:05 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Niinkuin monella muullakin merkillä,myös tästä kypsyi puola,ja on ilmeisesti oireillut jo pitkään päätellen siitä kuinka kulku piristyi.Aiemmin luulin kaasareiden vain olevan pielessä... korvaavat puolat tulivat jostain 900 monsterista,vuosimalli tuntematon.Tuon perusteella voisin kuvitella tuplatulppien ja/tai tehokkaampienkin puolien olevan perusteltuja.
Ensi talvea varten pitää etsiä ducatin suuttimille sopivaa painetta tuottava pumppu,ja tutkia miten eroaa läpät lähellä kantta vs isompi plenumi ja yksi läppä putsarilla-rakenteet käyttöominaisuuksiltaan... :mrgreen: Jälkimmäistä käyttää bimota hypermotardissaan....eipä ole ainakaan synkat pielessä.
suuttimet tullee molemmissa tapauksissa kansien läheisyyteen.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2012 2:05 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1828
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Mitä ruuttaa kaavailet. Sellainen ajatus juolahtaa mieleen, että jos se plenumi ei virtaa samalla lailla molemmille pytyille, niin siinä vaiheessa arvostaa ruuvisäädön helppoutta. Muistelen, että Joku Highlandin 950 olisi kärsinyt tuosta epäsymmetrisyysongelmasta. Advriderilla oli juttua.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2012 9:19 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
11satasen monsterin vm 09 ruutta piti olla jo näpeissä,toivottavasti dhl ei oo hukannu.En usko että sopii sellaisenaan,ja aivoiksi tällä hetkellä ajatuksena microsquirt.
Yhdellä läpällä täytös varmaan seikkailee kierrosten mukaan,millon on parempi,millon huonompi mutta miten paljon vaikutusta.Periaatteessa jälkimmäinen pytty saanee joillain kierroksilla paremman täytöksen kun resonanssit sattuu kohalleen.
putkisto pitää myös tehä uusiks,750 pillit on aika pienet kansien lähtöihin.
onko jotain hajua mistä toi juttu löytyy?

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2012 9:34 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1828
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Haiskahtaa alkavalle kilpavarustelulle. Pitänee aloittaa 944cc pyttysarjan etsintä :) En muista tarkemmin sitä Advriderin ketjua. Eiköhän se haulla löydy.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2012 9:51 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
highlanderilla some assembly required osastolta lähinnä oli guzzin kutitus,josta en muista nähneeni ruuttaversiota. Mopon merkkiä/rakentajan nimeä tai osastoa ei muistu?
no todennäkösesti mennään kahella läpällä,joten ajatus on teoriatasolla lähinnä enää kiinnostava (koska toi läppärunko jäi haaviin,kai se sinne jotenkin mahtuu)
Siis lisätehoahan ei kaivata,jos vaan sais ulos sen mikä koneeseen on piiloutuneena :lol:

saattaa siinä ruutassa pari muutakin hyvää puolta ilmetä,jos sen saa hyvin pelaamaan :mrgreen:

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 19, 2012 8:38 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Taas possahti jännitteensäädin. Ei kestäny kahta valoa lisää,vaikkei jännite pudonnukkaan kuin tyhjäkäynnillä. Tälläkertaa taidan ostaa mosfetti säätimen,pitäis olla kestävämpi ja viileämpi.
Shindengen fh012aa pitäisi kestää myös 1vaiheisena sen mitä laturi tuottaa,kolmella karvalla 50a kestoa.
Tälläkertaa ei löytyny(säätimen) mitatuista arvoista vikaa mutta vaiheista tulee irtiollessa hyvä jännite,kytkettynä putoaa liki nollaa ja KUUMENEE.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 24, 2012 12:40 am 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
upataan nyt kun ei kukaan kuitenkaan lisäystä lue...
Käsittääkseni toi alkuperänen säädin dumppaa ylimääräsen jännitteen(vai virran?) maihin jollon toi mun kaksi lisävaloa ei pitäisi polttaa säädintä(jännite alkoi tyhjäkäynnillä putoamaan mutta nousi neljääntoista tms käyttökierroksilla) kunnes kärähti noin kymmenen kilsan ajon jälkeen. Oikein? sattumaa?

vaihtoehto yksi on rykkösen mosfettisäädin,ei kenelläkään hyllyssä eikä löytyny purkaamoista.Tilaamalla saa usasta ja hinta kai halvempi kun ducatilla(mikäpä ei olis,paitti yamahacentterin hinta)

V2 mm harleyhyn myyty aftermarket series(sarja?) tyypin säädin esim compufire 55150. Kyselykierros vielä tekemättä onko kellään tuotakaan,vai pitääkö sekin tilata jenkeistä ihan ite.(ei ole ongelma,muuten kuin ajallisesti.taas menee viikonloppu hukkaan...)
Jälkimmäisen pitäisi olla hellävaraisempi staattorille (kasigessu omistajat huom:) ja vaikka ducatilla ei kai ole historiaa staattorinpolttajana ei liene haittaa vaikka sekin pääsisi vähemmällä.varsinkin jos tuo ruiskusuunnitelma toteutuu.
Outo juttu on että vanhassa koneessa staattorilta tulee 3 johtoa,ja säädin oli vain yksivaiheinen.Joskus pitää avata se ja kattoa onko sinne vaihdettu 3vaihestaattori.(ihan kuin tunnistaisin vaikka näkisin,mutta vertaamalla käämitystä nykyiseen uskoisin eron näkyvän.)

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 24, 2012 12:49 am 

Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 9:38 pm
Viestit: 936
Paikkakunta: Lahti
Pyörä: Polkupyörä
Se säädin kuitenkin toimii myös tasasuuntaajana joten jos sen läpi kulkee liikaa virtaa valoille saattaa se kärähtää? Ihan mutuna tällaista heitän :roll:

_________________
Kurahipiäinen rastinnoutaja
Lahden alueen kuvasuraus kartalla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 24, 2012 2:14 am 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
mielestäni tasurin rikkoutuessa ei lataus putoa nollaan? laskee vaan vaihtovirtaa läpi ja mahdolisesti rikkoo paikat?ei kai sitä tasasuunnata kuin siltä osin mikä tulee "käyttöön"
tuota epäilin ensin mutta järkeilin niin että säätimen pitää kestää mitä laturi tuottaa,ja jos kuormaa on liiaksi vain latausjännite putoaa kunnes ei enää riitä akun ylläpitoon.No ne lisävalot oli jokatapauksessa surkeat...paitti polulle jonne ei taas riitä kierrokset.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 24, 2013 12:35 am 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
tupla

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Viimeksi muokannut ceevu päivämäärä Ti Maalis 12, 2013 11:08 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 24, 2013 12:41 am 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
pistetääs väliaikatietoja.
venttiilien säädön helppous on yksi plussa tässä rungossa,mikään venakoppa ei jää piiloon niin, että vaatisi suurempaa purkamista.
Keulan johtospagetti piti setviä,nyt on supersiilit liittiminä,melkeen kaikissa paitsi virtalukko jonka johdotin kiinteästi toistaseksi.ei ainakaan liitin sula...
Valokatkaisinkin tuli vaihdettua,eipä vaan tullut mieleen että kytkinkahvan kanssa ei mahdu kuin ducatin katkaisijat... onneksi korvaavassa tuotteessa oli paksut kuoret ja dremelillä sai tarpeeksi tilaa.Kasausruuvi kyllä paistaa jo läpi,mutta kestänee sen minkä hiekkapölyltä tarvitsee,koska tämä(kin) katkaisija on avoin esin vilkkunapin kohdalta niin hiekkapöly pääsee sisään ja onnistunee tuhoamaan toimivuuden. Mahtaako jossain olla sellasiakin katkaisijoita jotka olis suojattu niin että voivat kestää(SE ja adve?,onko niissä vaan valot pois asentoa)

Sitten se hauskin operaatio,ruutan sovitus.ducatin osienhan PITÄISI käydä,mutta kun tämä vanhus on tehty ihan toisella tapaa kun kaikki uudemmat niin mikään ei taas käy mihinkään.
Jonkun ruiskuvehkeen imusarjat eksyivät tallille,ja jos ne vaikka olisikin osuneet molemmat sekä kansiin että läppärunkoon(tämäkään ei toteutunut,kait liian uudet) niin putsarijärjestelmä olisi ollu melko arveluttava.Tai kyllähän sen olisi kuivalla saanu toimimaan,mutta jostain syystä on pari kertaa joutunu kahlaamaankin...

Tästä syystä sahasin imusarjat kappaleiksi ja styroksin(joku sellanen,ei kuitenkaan perus pallomalli) kanssa hetken sahausta,ja hiontaa,niin mallineet alkaa olla hahmossa.Tätä edelsi läppärunkojen kääntö toisiinsa nähden liki vastakkaisiin suuntiin,kun alunperin taisi kulma olla lähellä 90 astetta.

Putsarin puolet jo laminoituna epoksi/lasi/kevlar kompostilla.En taas muistanu miten hankalaa kevlari on leikata,ja vääntää muotoon.Toi on ehkä liiankin paksua tähän tarkotukseen.Alunperin ostin sen bensatankkia varten mutta se ei taida koskaan toteutua...
Styroksihan vaatii muutaman kittikerroksen että siitä saa täyden ja irrotusaineena käytin vaha+pvac komboa.Epoksilla pelkkä vahauskin olisi varmaan riittäny,mutta koska tota pvac:Tä on niin sitä käytetään aina kun on pienikin tarve,ja säästyy moneen kertaan vahaamiselta.Sitten kun saan tuon vinyyliesterin niin pvac estää(toivottavasti) styrsan sulamisen.

Ongelmaksi näyttää muodostuvan bensan kestävän hartsin saanti. Ammattiliike yksi kauppasi heidän epoksisettinsä,kun pyysin nimenomaan bensiinin ja alkoholin kestävää tuotetta.Kuitenkaan sen enempää paketissa,kuin valmistajan teknisissä tiedoissa ei ollut mitään mainintaa kemiallisesta kestävyydestä,enemmänkin puun liimauksesta...Sähköpostia valmistajalle ja asia varmistui,tuote ei sovellu polttoaineiden kanssa pidempään kosketuksissa olevien tuotteiden valmistukseen. Tällä valmistajalla ei edes ole mitään sellaista hartsia joka sopisi.Ja koska kev...öö ammattiliike yhdellä ei ollut sitä mitä asiakas tarvitsee,he myyvät sitä mitä sattuu olemaan.ehkä kestää,ehkä ei.
Ammattiliike kahdella löytyy olikohan vinyyliesteriä,jota saa käyttää säiliöiden valmistamiseen ja kestää alkoholinkin.(re85 vielä epävarmaa) mutta koska tarve on niin pientä,kilo hartsia ja neliö,pari,mattoa(suosittelevat pulverisidottua,en tiedä mitä eroa tavalliseen mutta ajattelin ottaa sitä mitä pitäisi käyttää,enkä kokeilla toimisiko joku muu.tässä tapauksessa...)ei tunnu olevan tarvetta myydä.Talossa ilmeisesti sairastapauksen johdosta kiirettä,mutta eipä se juuri lämmitä kun ei ole tavaraa mistä tehdä.
Nyt piti pistää mopo väliajaksi nippuun että pääsee välillä taas ajamaan (ja voi keskittyä talon korjaukseen) tarvikkeiden saapumista odotellessa.Ja puuttuvien osien haalintaa...


Liitteet:
oksennus.JPG
oksennus.JPG [ 98.82 KiB | Katsottu 7711 kertaa ]
putsariputki_valmis.jpg
putsariputki_valmis.jpg [ 69.73 KiB | Katsottu 7711 kertaa ]
putsaripuoli2_valmis.jpg
putsaripuoli2_valmis.jpg [ 77.76 KiB | Katsottu 7711 kertaa ]
imukurkut ja putsarit2.JPG
imukurkut ja putsarit2.JPG [ 84.41 KiB | Katsottu 7711 kertaa ]
imukurkut,putsariputket.JPG
imukurkut,putsariputket.JPG [ 96.81 KiB | Katsottu 7711 kertaa ]
kääntöpala.jpg
kääntöpala.jpg [ 62.57 KiB | Katsottu 7711 kertaa ]
venttiilinsäätöä_640x480.JPG
venttiilinsäätöä_640x480.JPG [ 95.61 KiB | Katsottu 7711 kertaa ]

_________________
Oletus on munauksen äiti...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 14, 2013 10:03 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Jaahans,alkaa olla aika tuomita tämän talven rakenteluaika päättyneeksi. Ruutta jää seuraavaan kertaan,toivottavasti ens talvena on joku toinen mopo alla niin kerkee paneutumaan rauhassa,omaa tallia omalla pihalla ei vielä uskalla edes toivoa...
Muutama valuma tuli lakkaan,tiedätte varmaan tilanteen kun huomaa että lakkaa on vaan yhteen vetoon,lauantai-ilta ja pakottava tarve saada mopo kasaan.pieleenhän se menee. Mutta koska käyttö ja käyttäjä on tiedossa,en usko sen haittaavan menoa montaa kuukautta(joko kiillottuu pois tai hioutuu hiekkaa vasten...jälkimmäinen todennäköisempää) Alkuperänen takaloksukin piti maalata koska siitä alko kuoriutua pintakerrros irti! Aika näyttää kuinka pysyy,etuloksussa ilmeisesti huonosti.(terävästä kantista paistaa jo keltanen läpi. Toki siinä on muutakin sanomista kun tarrojen liima ei lähteny sen enempää tinsalla kuin hiomallakaan.)

Aika paljon muuttaa ajoasentoa 5 senttiä taaksepäin siirretyt jalkatapit.Nyt tuntuu seisoessa luonnolliselle ja istuessa oudolle,mutta kait siihen tottuu.

Autoverolappukin tuli viimein,kuvittelin(toivoin) sen jo unohtuneen.200e valtio koki jääneensä saamapuolelle kymmenen vuotta sitten. mielestäni melko paljon koska ei kait 80 luvun moposta enempää tarvitse veroa maksaa jos sellaisen nyt maahan tuo. Tietenkään tuossa rangaistusverossa ei ole mitään ikävähennyksiä,joten jos suomipyörään meinaa konetta suurentaa,kannattanee miettiä toiseenkin kertaan...

Etupään sähkötkin siistiytyivät hieman.Aika näyttää miten kestää koska aika paljon varsinaista sähköjohtoa jäi vielä alkuperäistä. Tosin uudelleen suojattuna.
Nämä nykyiset jarrunesteet eivät ole ikinä onnistuneet vaurioittamaan maalipintaa,mutta motoxin liemi sen tekee! jopa vanha maali lähti rungosta irti kun jouduin jumppaamaan takajarruletkun kanssa useampaan kertaan joten varokaa. Taas uusi kohta paikkamaalattavaksi,mutta tarpeeksi kun on paikattu niin sehän on uudelleen maalattu.Vituttaa vaan kun suli myös ne kohdat jotka sain kunnolla maalattua...


Liitteet:
IMG_0199_640x480.JPG
IMG_0199_640x480.JPG [ 82.46 KiB | Katsottu 7469 kertaa ]
IMG_0210_640x480.JPG
IMG_0210_640x480.JPG [ 95.79 KiB | Katsottu 7469 kertaa ]
IMG_0209_640x480.JPG
IMG_0209_640x480.JPG [ 100.05 KiB | Katsottu 7469 kertaa ]
IMG_0206_640x480.JPG
IMG_0206_640x480.JPG [ 99.8 KiB | Katsottu 7469 kertaa ]

_________________
Oletus on munauksen äiti...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 09, 2013 3:01 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Kerrankin onnistunut päivitys! kivetyn reissulla motonetin suljettu akku(agm?) päätti saada tärinästä tarpeekseen(ajettu pääasiassa tietä pitkin,joten katson heikkoudeksi). käynnissä ollessaankin jännite ei noussu yli 11 voltin,ja putos aina parin minuutin välein huolestuttavan alas. kuitenkin kun sai uuden akun,kaikki toimi normaalisti,ja tästä taitaa olla kiittäminen tota mosfetti säädintä jossa on suojaus ylikuumenemista vastaan.Alkuperäsellä säätimellä olis luultavasti joutunu soittamaan noutajaa...

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com